Joku 85-vuotias sotaveteraani rupesi kuulemma syömälakkoon, kun ei saanut palvelutalopaikkaa.
Ymmärrän täysin sotiemme veteraanien merkityksen maamme itsenäisyydelle ja hyvinvoinnille, mutta tässä maassa on vanhustenhuolto muutenkin vähän huonossa jamassa muiden asioiden ohessa, joten käsittääkseni palvelutaloihin otetaan vain ne, jotka eivät varmasti muutoin pärjäisi. Tämänkin sotaveteraanin kohdalla päätös oli varmasti lääketieteellisesti jne. perusteltu.
En ole lain tuntija, mutta tietääkseni Suomen laki sanoo, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia keskenään, eli sotavereraanit ovat samalla viivalla muiden ihmisten kanssa ja apua annetaan tarpeen mukaan. Muutkin ihmiset palvelivat ja palvelevat edelleen maataan tekemällä työtä ja maksamalla veroja. Suomalaisilla miehillä on asevelvollisuus, joten miksi pitäisi antaa muita parempaa palvelua siksi, että on vain tehnyt velvollisuutensa
Mikäli sotaveteraaneille halutaan kustantaa parempaa palvelua, pitäisi sen olla veteraanijärjestöjen tehtävä.
Järki käteen veteraaniasioissa
Yusbe
1
199
Vastaukset
- Expertti
Jos 85-vuotias sotiemme veteraani ei ole muka ansainnut palvelutalopaikkaa niin kuka sitten on? Haloo! Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Suomen valtion tulisi järjestää kaikille sotaveteraaneille täydellinen ylöspito. Heitä on enää niin vähän että summat mistä puhutaan, ovat käytännössä aivan olemattomia ajatellen Suomen valtion budjettia. Jos ei muuta, niin järjestäisivät kansalaiskeräyksen kyseisen veteraanin hyväksi. Ensimmäinen 5 EUR löytyy täältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416