Kun ei enää jaksa...

masentunutN_94

Olen tänne aijemminkin kirjoitellut, mutta nyt tilanne taas se, että kaipaan tukea ja apua. Minulla on kyllä aika psykologille perjantaina, mutten tiedä miten sinne asti selviän.

Vähän taustoja: Minulle on diagnosoitu vaikea-asteinen masennus ja määrittämätön ahdistuneisuushäiriö. Syömisen kanssa on ollut ongelmia myös, mutta niistä ei mitään diagnoosia ole. Saan myös pahanlaatuisia paniikkikohtauksia, jotka muistuttavat lähinnä epilepsiakohtauksia. Näiden takia olen myös ollut sairaalassa. Suljetulla osastolla olen ollut neljästi, tehostetun avohoidon yksikössä neljästi, kuukauden lastenkodissa perhetilanteen vuoksi ja kerran olen itsemurhaa yrittänyt. Noin viitisen vuotta olen masennusta sairastanut ja ikää löytyy 18 vuotta.

Tällä hetkellä tilanne on se, että asun omassa kämpässä Kelan tuilla ja käyn koulua sen mitä ahdistukseltani pystyn. Olen parisuhteessa, mutta sekään ei ihan mutkatonta ole ollut, vaikka yhteistä taivalta on käyty vasta noin kuukauden verran.

Joululoman olin aivan hukassa. Olin sekaisin päivistä, kuljin sumussa ja ryyppäsin minkä kerkesin. Kun koulu alkoi, aloin jotenkin saada taas elämästä kiinni, mutta pian se alamäki taas alkoi. Olen nykyään aivan äärimmäisen ahdistunut ja masentunut. Mietin itsemurhaa joka ikinen päivä.

Ahdistukseni on mennyt niin pahaksi, että psykologini sanoin kehoni yrittää työntää noita tunteita pois ja laittaa tilalle epätodellisen ja sumuisen olon, joka saattaa myös aiheuttaa tunnottomuutta eri kehonosissa. Tälläkään hetkellä en siis tunne jalkojani kunnolla. Rauhottavia minulla kuluu aika kiitettävästi ja olo on todella lamaantunut. Itken joka ikinen päivä ja jos olo on tarpeeksi huono, en edes siihen pysty.

Itsemurha-ajatuksilta en pääse pakoon. Ne pyörivät mielessäni kokoajan. Välillä on hetkiä, että pelkään itseäni niin paljon, etten uskalla liikkua, koska pelkään, että teen itselleni jotain. Saatan istua paikoillani tunteja todella ahdistuneena, koska en uskalla koskea rauhoittaviin, kun pelkään, että otan yliannostuksen. Ja tämän pelon takia ei myöskään tämä parvekkeellinen kämppä ole hyväksi minulle.

En vain jaksa enää. Tälläkin hetkellä tuntuu siltä, että haluaisin vain luovuttaa, mutta en halua tuottaa tuskaa lähimmäisilleni pois menollani. Ristiriitaista tässä on myös se, että tiedän tuottavani tuskaa jo ainakin poikaystävälleni sillä, että olen näin ahdistunut. Haluaisin saada edes viikon sairauslomaa, jotta saisin levätä rauhassa. Se, että minun on pakko päästä huomenna kouluun saa minut ahdistumaan entisestään, koska yritän skarpata ja olla ahdistumatta, ettei minun tarvitsisi ottaa rauhoittavia, koska ne tekevät aamulla usein niin huonon olon, etten senkään takia kouluun pääse.

5

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotia

      jää sairaslomalle. mä opiskelin sairaana ja tulokset ei päätä huimanneet. olisi pitänyt jäädä kotia ja parantua ensin.

    • Heippa !
      Mikäli vertaistuki kiinnostaa: http://lindaa-k.blogspot.fi/
      käsittelen blogissani masennusta, epävakaata persoonallisuushäiriötä yms.
      Tiedän tunteen, jää ihmessää sairauslomalle ja keskity vain itseesi

    • SOS-kriisikeskus vastaa:

      Moi. Olet saanut jo hyviä neuvoja aiemmissa vastauksissa. On todella tärkeää antaa itselle aikaa parantua. Hyvä, että sinulla on jo psykologi, jonka kanssa keskustella asioista. On hyvä muistaa, että yksin ei kaikesta tarvitse selvitä, ja että apua on saatavilla.

      Jos haluat purkaa tuntojasi puhelimitse niin voit aina soittaa valtakunnalliseen kriisipuhelimeen.Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22. Puhelu maksaa operaattorista riippuvan ja sen veloittaman puhelumaksun verran.

      Jos koet, että haluat mielummin kertoa olostasi kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19.

      Jos koet, että itsetuhoiset ajatukset alkavat ohjata toimintaasi voit aina ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen tai psykiatriselle poliklinikalle. Koska en tiedä paikkakuntaasi, en osaa antaa suoraan yhteystietoja, mutta voit etsiä niitä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päällle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyy osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset. Käynnit eivät maksa mitään.

      Lämpimin terveisin,

      SOS-kriisikeskus / Vapaaehtoistyöntekijä Hansu

    • Ajattele vaihtoehtoa

      että nykyinen olosi saattaakin johtua juuri niistä lääkkeistä mitä olet syönyt pitkään höystettynä alkoholilla.

      Ilmeisesti olet liian nuorena joutunut syömään lääkkeitä, joita ei kuuluisi syödä. Ainakin ssri-lääkkeiden haittavaikutuksia on ahdistuskohtaukset, epätodellinen olo, itsemurha-ajatukset, raajojen tunnottomuus. Kannattaa lukea lääkkeen mukana tullut seloste, lisää tietoa saa netistä googlettamalla. Rauhoittavat lamaannuttavat vielä lisää kehoasi fyysisesti. Taidat olla aika pöppyrässä.

    • mies, yksin

      On se kumma, kun sekopäisimmilläkin naissukupuolen edustajilla on kumppani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3511
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2561
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1900
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1683
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1127
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      46
      1052
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1016
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      936
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      916
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      854
    Aihe