Narsisti tuhoaa uhrin ihmissuhteet

saatanallista

Aina yhden ihmissuhteen tuhottuaan, narsisti antaa uhrille hyvitykseksi löysää. Löysätessä, uhri saa "huvituksia" ja "uusia leluja". Kunnes kohta taas, narsisti tuhoaa seuraavan ihmissuhteen uhrilta ja taas sama hyvitys päälle, kunnes uhrilla ei ole jäljellä enää yhtään omaa ihmissuhdetta. Siinä vaiheessa alkaa uhrin järjestelmällinen tuhoaminen, se on narsistin suurin huvitus niin kauan, kunnes uhri alkaa näyttämään mitättömältä ihmisraasulta narsistin silmissä. Vaikka narsisti ei kunnioita ketään, eniten hän inhoaa oman tuhovoimansa jälkeä, eli jollaisen räsynuken on saanut uhristaan. Silloin on toiveita, josko narsisti hylkäisi oma-aloitteisesti uhrinsa.

58

4758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tot1

      Olet selvästi ollut oikea uhri!
      Narsistit ei tosiaan itke exänsä perään.

      Ensin lähti osa sukulaisista, siiten sukulaiset yksi kerrallaan, sitten loputkin ystävät...
      Hän löysi niistä vaikka mitä vikaa tai paremminkin laittoi minut löytämään vihjauksillaan, kysymyksillään... Hän esitti vienoa enkeliä kysymyksineen...
      Miksi se puuttuu meidän elämään, miksi annat sen kohdella sinua tuolla tavalla, mihinköhän hävisi "se ja se" kun se oli käymässä meillä... Kun olin siellä, niin se haukkui sinua...

      Luulin joitain varkaiksi, olin suuttunut osalle heidän käytöksestään...

      Ja se sairas ilme narsistilla, kun ilmoittaa jollekkin entiselle kaverille, ettei sitten enää tarvitse meille tulla.

      Ennemmin tai myöhemmin narsisti löytää paremman lähteen kuin se onneton ääliö, joka oli niin tyhmä, että antoi tuhota itsensä. Silloin hän lähtee taakseen katsomatta ja vie kaiken vähänkään arvokkaan mukanaan.

      Sitten kun se uusi lähde ehtyy tai sinä satuisitkin menestymään, niin sitten se paskiainen yrittää tulle nenä pystyssä takaisin. "ANNAN SINULLE VIELÄ YHDEN MAHDOLLISUUDEN"...

      • jäbästä & mimmistä

        Ku samasta mimmistä olisi kyse, aivan samaan tapaan toimii molemmat edellisissä kirjoituksissa. Useampi on ihmetellyt, kuinka tää nuori mimmi voi olla tuhoisan laskelmoiva ja toimia kuten tot1 kertoo. Mimmin käytöksellä ei ole rajoja, mutta niin viekkaasti toimii, ettei kaveri älyä vieläkään mitään. Kaveri ei usko vihjeitä ja umpioituu narsistimimmin kanssa valheelliseen kaikkivoipaan kuvitteelliseen maailmaan.
        Kun kaveri on ollut pitkään `piilossa´ mimmin kanssa, mutta kun hän palailee välillä maanpinnalle tapailemaan kavereita, negatiivinen muutos on huomattavan suuri, mutta tasaantuu kun se pääsee pois mimmin vaikutuksesta.
        Mimmin kanssa kaksistaan ne käyttäytyvät röyhkeästi, naureskelevat ja kuiskuttelevat seurassa, ovat kaikkienb yläpuolella, mimmi on kyllä hiljaa ja jäbä hoitaa supliikin. Jäbä on kaksi eri miestä mimmin kanssa ja ilman mimmiä. Mimmin kanssa ollessa tästä jäbästä ei voi kukaan sanoa ett tykkäis kun se muuttuu inhottavan ylimieliseksi. Siitä pimusta johtuvaa, kun vieläkin on ilman pimua liikkuessa porukoissa entinen mukava jäbä.
        Huomaako tää jäbä omaa toisistaan suuresti eroavaa käytöstä mimmin kanssa ja ilman mimmiä?


      • uopyhfifitdiriudsiu
        jäbästä & mimmistä kirjoitti:

        Ku samasta mimmistä olisi kyse, aivan samaan tapaan toimii molemmat edellisissä kirjoituksissa. Useampi on ihmetellyt, kuinka tää nuori mimmi voi olla tuhoisan laskelmoiva ja toimia kuten tot1 kertoo. Mimmin käytöksellä ei ole rajoja, mutta niin viekkaasti toimii, ettei kaveri älyä vieläkään mitään. Kaveri ei usko vihjeitä ja umpioituu narsistimimmin kanssa valheelliseen kaikkivoipaan kuvitteelliseen maailmaan.
        Kun kaveri on ollut pitkään `piilossa´ mimmin kanssa, mutta kun hän palailee välillä maanpinnalle tapailemaan kavereita, negatiivinen muutos on huomattavan suuri, mutta tasaantuu kun se pääsee pois mimmin vaikutuksesta.
        Mimmin kanssa kaksistaan ne käyttäytyvät röyhkeästi, naureskelevat ja kuiskuttelevat seurassa, ovat kaikkienb yläpuolella, mimmi on kyllä hiljaa ja jäbä hoitaa supliikin. Jäbä on kaksi eri miestä mimmin kanssa ja ilman mimmiä. Mimmin kanssa ollessa tästä jäbästä ei voi kukaan sanoa ett tykkäis kun se muuttuu inhottavan ylimieliseksi. Siitä pimusta johtuvaa, kun vieläkin on ilman pimua liikkuessa porukoissa entinen mukava jäbä.
        Huomaako tää jäbä omaa toisistaan suuresti eroavaa käytöstä mimmin kanssa ja ilman mimmiä?

        Tot1

        Tuo on niin 1:1 minun kokemuksieni kanssa, että!!!!!!


      • 13+9

        "Ensin lähti osa sukulaisista, siiten sukulaiset yksi kerrallaan, sitten loputkin ystävät...
        Hän löysi niistä vaikka mitä vikaa tai paremminkin laittoi minut löytämään vihjauksillaan, kysymyksillään... Hän esitti vienoa enkeliä kysymyksineen...
        Miksi se puuttuu meidän elämään, miksi annat sen kohdella sinua tuolla tavalla, mihinköhän hävisi "se ja se" kun se oli käymässä meillä... Kun olin siellä, niin se haukkui sinua...

        Luulin joitain varkaiksi, olin suuttunut osalle heidän käytöksestään...

        Ja se sairas ilme narsistilla, kun ilmoittaa jollekkin entiselle kaverille, ettei sitten enää tarvitse meille tulla."

        tot1
        Hyvä kirjoitus ja kuvaus uhrin ihmissuhteiden katkomisesta. Tämän narsisti osaa kuin vettä vaan!


    • ooöif

      Se on siellä laalaalandissa!
      Se saa ostaa uudelta äidiltään huomiota, elää elämää suurempaa rakkaustarinaa, tuntea huonommuutta (joka on hänelle tuttu lapsuudesta).
      Röyhkeys kasvaa ja hän toimii narsistin käsikassarana...

      Ja kun he sitten lopulta eroaa (se tulee aina ennemmin tai myöhemmin), niin narsisti kertoo silmät kirkkaina, kuinka kaverisi on tehnyt hirveyksiä ja käyttänyt henkistä välivaltaa koko suhteen ajan häneen "raukkaan".
      Kaverisi menee pohjalle, etsii syytään itsestä ja miettii mitä ihmettä hän on tehnyt, kun kaikki paljastuu valheeksi. Siitä menee vielä pitkä aika (siis jos osaa hakeutua terapiaan) ennen kuin ymmärtää olleensa oikean narsistin kanssa. Normaaliksi hän ei enää koskaan tule.

      • Iina0307

        Narsisti tekee itsestään "jumalan". Hän ihan oikeasti uskoo, että kaikki muutkin ihmiset paitsi uhri ajattelevat asioista samanlaisesti. Kun jätin exäni, alkoi kiusaaminen mm. kertomalla minusta eri ihmisille valheellisia tietoja eli juuri noita miten petin, olin huono ihminen, lihava, kamalan näköinen, psykopaatti jne. Narsisti ei itse ymmärrä tänä päivänä sitä, että kaikki ne tekstiviestit ja sähköpostit, jotka hän lähetti, kääntyivätkin häntä vastaan. Pienellä paikkakunnalla "kaikki tuntevat kaikki ja tietävät kaikki". Nyt siitä oli ns. hyötyä. Hänen pelinsä ei uponnutkaan ulkopuolisiin ihmisiin vaan kääntyi häntä vastaan ja onnitteluiksi minua kohtaan, että pääsin hänestä eroon ns. pienin vaurioin. Tosin siitä on jo aikaa ja vielä tänä päivänäkin pelkään jonkinlaista kostoa "kulman takaa". Se on se hinta, minkä maksoin sekaantumisesta narsistiin.


      • 9.9
        Iina0307 kirjoitti:

        Narsisti tekee itsestään "jumalan". Hän ihan oikeasti uskoo, että kaikki muutkin ihmiset paitsi uhri ajattelevat asioista samanlaisesti. Kun jätin exäni, alkoi kiusaaminen mm. kertomalla minusta eri ihmisille valheellisia tietoja eli juuri noita miten petin, olin huono ihminen, lihava, kamalan näköinen, psykopaatti jne. Narsisti ei itse ymmärrä tänä päivänä sitä, että kaikki ne tekstiviestit ja sähköpostit, jotka hän lähetti, kääntyivätkin häntä vastaan. Pienellä paikkakunnalla "kaikki tuntevat kaikki ja tietävät kaikki". Nyt siitä oli ns. hyötyä. Hänen pelinsä ei uponnutkaan ulkopuolisiin ihmisiin vaan kääntyi häntä vastaan ja onnitteluiksi minua kohtaan, että pääsin hänestä eroon ns. pienin vaurioin. Tosin siitä on jo aikaa ja vielä tänä päivänäkin pelkään jonkinlaista kostoa "kulman takaa". Se on se hinta, minkä maksoin sekaantumisesta narsistiin.

        Sama meno täällä. Ja nyt kun puhelinnumero vaihtui suojatuksi on alkanut jättää uhkailu/"rakkaus"kirjeitä postilaatikkoon. Jätän reagoimatta mutta säästän ne kaiken varalta tyypillä kun on väkivaltaista taustaa.


      • gracias69
        Iina0307 kirjoitti:

        Narsisti tekee itsestään "jumalan". Hän ihan oikeasti uskoo, että kaikki muutkin ihmiset paitsi uhri ajattelevat asioista samanlaisesti. Kun jätin exäni, alkoi kiusaaminen mm. kertomalla minusta eri ihmisille valheellisia tietoja eli juuri noita miten petin, olin huono ihminen, lihava, kamalan näköinen, psykopaatti jne. Narsisti ei itse ymmärrä tänä päivänä sitä, että kaikki ne tekstiviestit ja sähköpostit, jotka hän lähetti, kääntyivätkin häntä vastaan. Pienellä paikkakunnalla "kaikki tuntevat kaikki ja tietävät kaikki". Nyt siitä oli ns. hyötyä. Hänen pelinsä ei uponnutkaan ulkopuolisiin ihmisiin vaan kääntyi häntä vastaan ja onnitteluiksi minua kohtaan, että pääsin hänestä eroon ns. pienin vaurioin. Tosin siitä on jo aikaa ja vielä tänä päivänäkin pelkään jonkinlaista kostoa "kulman takaa". Se on se hinta, minkä maksoin sekaantumisesta narsistiin.

        Parempi...siis pelätä. Mulla on pitkä muisti ja pakonomainen tarve saattaa asiat loppuun saakka.


      • 5+13
        gracias69 kirjoitti:

        Parempi...siis pelätä. Mulla on pitkä muisti ja pakonomainen tarve saattaa asiat loppuun saakka.

        Skidit asialla?


      • En pelkää
        gracias69 kirjoitti:

        Parempi...siis pelätä. Mulla on pitkä muisti ja pakonomainen tarve saattaa asiat loppuun saakka.

        Toisen ihmisen vainoaminen ,uhkaileminen on lailla kielletty? Elä kaiva nokastasi verta!


    • ei voi mitään

      Menee jetsulleen noin.

    • onneksi on toivoa

      Kuulostaa NIIN tutulta! Kauan olemme epätoivoisina tuskailleet poikamme vastaavaa tilannetta emmekä ole MITENKÄÄN voineet käsittää, että tällaista oikeasti on olemassa. Nyt olemme "antaneet periksi" ja odottelemme vaan, milloinka tuo suhde päättyisi. Surettaa vaan etukäteen, minkälaisena rauniona poikamme sitten on :/

      • aika on pitkää

        Niin samanlainen on tytön tarina. Surullista seurata.Välit poikki joka taholle. Vain yksi valehtelija riittää, kuinka kauan ? Valheella on lyhyet jäljet,mutta tuhoisat.


      • Äidin suru

        HAKEKAA POIKA VÄKISIN POIS SIELTÄ! Minä en kerennyt hakea lastani, teki itsemurhan tammikuussa. Jäähyväiskirjeessä oli "en kestä tätä paskaa enää.." Nyt olen selvittämässä mitä parisuhteessa on tapahtunut. Kihlattu on yrittänyt estää poikaa tapaamastaan vanhempiaan vuosia. Heillä ei ollut lapsia (onneksi) ja nyt kun yritämme saada poikamme tavaroita tämän tytön luota, meitä uhkaillaan poliisilla ja muilla viranomaisilla. Tämä tyttö ei ole vastannut minulle yhteenkään soittoon eikä viestiin vaan laittaa isänsä hoitamaan yhteydenpidon. Tyttö on puhunut poikani ystäville kuika HÄN on maksanut ja ostanut kaikkea, mutta meillä on poikamme tileistä tiliotteet joista ilmenee että lapsemme on maksanut tytön laskuja, kaikki talon juoksevat kulut ja jopa maksanut appivanhempiensa laskuja. Appivanhemmilla ilmeisesti ulosotossa velkoja koska heidän autonsa ovat lapsemme nimissä. Eli puuttukaa peliin ennenkuin on myöhäistä!


    • 1+11

      Järkyttäviä kirjoituksia, mutta valitettavasti niin totta. Seuraan tällaista parisuhdetta hyvin läheltä ja pahaa tekee.

      • seuraan minäkin

        Sopivissa olosuhteissa tämmöinen hyväksikäyttö-avioliitto kestää kunnes kuolema erottaa. On narsisteja, jotka kirjaimellisesti elätyttävät puolisolla itsensä ja tämä saa vastineeksi täyttää kaikki narsistin toiveet. Yleensä ajatellaan, että elättäjäksi kelpaavaa vain miljonääri, mutta todellisuudessa hyväksikäyttöä on kaikissa tuloluokissa. Elätti ilmaantuu ja saattaa takertua kiinni, jos toisella on sopiva luonne ja jotain hyödynnettävää. Kiltti ihminen saattaa antaa kirjaimellisesti kaikkensa narsistille ja käyttää aikansa tämän laatiman minuuttiaikataulun mukaan. Hän tekee narsistin määräämiä tehtäviä ja tapaa vain narsistin hyväksymiä ihmisiä. Yleensä narsisti rajaa puolisonsa sukulaiset ensimmäisinä ulkopuolelle, ellei näistä ei ole saatavissa hyötyä.


    • 69+69

      "Narsistit ei tosiaan itke exänsä perään."

      Tuossa on suuri totuus. Exät ovat narsisteille pahoja
      ja huonoja ihmisiä joista oli vain hyvä päästä eroon.
      Heti kun ovat löytäneet uuden ja "paremman" lähteen,
      sillä narsisti harvemmin on yksin.

      Saattavat kyllä ottaa yhteyttä eron jälkeen jos ei ole tarpeeksi lähteitä
      ympärillään, uusi ei miellytä tarpeeksi tai haluavat muuta hyötyä. Muutenkin parisuhde diagnosoidun narsistin kanssa on ON/OFF:ia kokoajan ja niitä "eroja" yleensä tulee enemmän kuin yksi. Narsistisessa osapuolessa vaan ei ole koskaan mitään vikaa. Osaavat kääntää nämä eroamis jutut juurikin tämän tyyliseksi:

      "Ja kun he sitten lopulta eroaa (se tulee aina ennemmin tai myöhemmin), niin narsisti kertoo silmät kirkkaina, kuinka kaverisi on tehnyt hirveyksiä ja käyttänyt henkistä välivaltaa koko suhteen ajan häneen "raukkaan".
      Kaverisi menee pohjalle, etsii syytään itsestä ja miettii mitä ihmettä hän on tehnyt, kun kaikki paljastuu valheeksi."

      ... Tietenkin tämä henkinen väkivalta on esimerkiksi sitä jos sanoo totuuden narsistin käyttäytymisestä ja touhuista tai yrittää saada tolkkua siihen sekamelskaan jota suhteeksi kutsutaan. Sitä hän ei kestä ja raivostuu. Tosiaan kertovat silmät kirkkaina sitä hevonpaskaa muille ihmisille. Hyvää ei tulla puhumaan koska narsistin negatiiviseen maailmaan sitä ei paljoa mahdu vaikkakin hänen mielestään muut ovat negatiivisia ja haluavat pahaa.

      Kaikki paljastuu valheeksi lopulta narsistin kanssa koska narsisti itse elää valheellisessa maailmassaan. Eikä narsu kestä jos joku alkaa kyseenalaistamaan sitä maailmaa. Puhun kokemuksen perusteella kun seurannut läheltä diagnosoidun nais narsistin touhuja ja heillä on ainakin yksi
      etu verrattuna mies narsistiin, nainen voi aina vedota naiseuteen ja hormoni toimintaan kuten tuntemani narsu teki.

      Surullista nähtävää.

      • Kökkköööö

        Tämä on totta.. narsisti tuhoaa uhrin ihmissuhteet. Hän haukkuu tai vähettelee uhrin ystäviä. Ja uhri luopuu yatävistään. Narsisti haluaa omistaa uhrin jokaista ihokarvaa myöten! Hän haluaa olla uhrin jokaisessa elämänliikkeessä mukana!


      • Näin on
        Kökkköööö kirjoitti:

        Tämä on totta.. narsisti tuhoaa uhrin ihmissuhteet. Hän haukkuu tai vähettelee uhrin ystäviä. Ja uhri luopuu yatävistään. Narsisti haluaa omistaa uhrin jokaista ihokarvaa myöten! Hän haluaa olla uhrin jokaisessa elämänliikkeessä mukana!

        Hyvä kirjoitus. Asia on juuri näin!


      • narsistinuhri
        Kökkköööö kirjoitti:

        Tämä on totta.. narsisti tuhoaa uhrin ihmissuhteet. Hän haukkuu tai vähettelee uhrin ystäviä. Ja uhri luopuu yatävistään. Narsisti haluaa omistaa uhrin jokaista ihokarvaa myöten! Hän haluaa olla uhrin jokaisessa elämänliikkeessä mukana!

        tämä on niin totta omasta elämästäkin joka kuulostaa surulliselle..kun sain uuden ystävän narsisti mies alkoi heti vähättelemään tätä.."et voi luottaa siihen" ja haukkumaan...mulla ei saisi olla ketään missään..yrittää määrätä reissuja jne. Vanhempiani arvostelee. Sisarukset ovat kaikessa "omituisia" todellakin narsisti tuhoaa kaiken uhrin oman..mitään ei saisi olla, omia harrastuksia, mielenkiinnon kohteita..oikeasti pelottavaa :(


    • Katiskasta ulos

      Ompa tutun oloista. Narsut eivät rajoita " omistushaluaan " vain uhrin ystäviin vaan keskittyneesti pyrkivät kaikin keinoin tuhoamaan naapuruussuhteet, kaverisuhteet, sukulaissuhteet, aviolitot, avoliitot eli aivan kaikki. On se jännä tapaus.

      • Laapis

        Oma narsistini seurannut minua jo kavereineen puoli Suomea. Aina seitsemän vuoden välein muuttaa jonnekkin lähistölle mutta tällä kertaa en pakene vaan katson mielenkiinnolla mihin hän pystyy. Tosin hänen vanhat temppunsa eivät enää tehoa....


      • 5+9

        Jännä on tämä persoonallisuus. Eräs häpeämätön narsisti katsoi oikeudekseen tutkia hovinsa jäsenten kännyköitä ja sähköposteja. Kyse ei ollut minkäänlaisista perheen- tai suvun jäsenistä, vaan tuttavista ja ystävistä, joiden suhteita narsisti pyrki hyödyntämään tuhotöissään.


    • Lähde ei vastaa enää

      Oma ex-narskuni pelasi peliä, jossa yritti saada ja osan saikin kavereistani ja sukulaisistani omalle puolelleen hoviksi! Totesin jo vuosia sitten, etten tarvitse tuonkaltaisia ihmisiä elämääni, jotka menevät narsun valheiden perässä, kuin pässit narussa.

    • kääntöpuoli

      Se hyvä narsistissa on, että
      koska ei välitä toisista ihmisistä
      pennin vertaa, niin hänestä tulee
      aivan ihanteellinen Jumalan palvelija.
      Siis mitä?
      Narsisti kääntyneenä puhtaasti
      Jeesuksen palvelijaksi on vaikea
      vastustaja perkeleelle, koska
      narsistille edes perkeleet eivät
      ole minkään arvoisia.
      Jumalaan kääntynyt narsisti
      ei näe muita kuin Jumalansa.
      Ja mitä voi perkele sille jolle
      Jeesus on tärkein.

      • Narsisti ei

        Palvo Jumalaa,vaan Jumalan pitäisi palvoa narsistia,kun sen narsistin takiahan tämä maailma kuitenki luotukkin on..


    • hirvitys

      "Ensin lähti osa sukulaisista, siiten sukulaiset yksi kerrallaan, sitten loputkin ystävät...
      Hän löysi niistä vaikka mitä vikaa tai paremminkin laittoi minut löytämään vihjauksillaan, kysymyksillään... Hän esitti vienoa enkeliä kysymyksineen...
      Miksi se puuttuu meidän elämään, miksi annat sen kohdella sinua tuolla tavalla, mihinköhän hävisi "se ja se" kun se oli käymässä meillä... Kun olin siellä, niin se haukkui sinua...

      Luin ajatuksella koko ketjun. Olen kokenut samaa kuin niin monet muutkin tässä ketjussa.
      Yksi tapa erottaa ystävistä on juuri tuo, että mitä se tänne tulee istuun ja viemään meidän aikaa. Eiks sillä muuta tekemistä.
      Minun edellisestä liitosta olevien lasten arvostelu minulle ja ystäville.
      Kuulustelu missä viiviyit, vaikka olin käynyt hänen äitinsä luona niin vihanen siitä, että olin viipynyt liian kauan reissullani.
      Työpaikalle tulo tarkkaileen työkavereita, Heistä ei mitään hyvää sanottavaa.
      Hän teki itsestänsä korvaamattoman minulle. Kun kaikki ystävät häädetty niin hän oli se jonka kanssa jaoin kaikki asiat.

      Lopulta aloin pelkään ystävättäreni pistäytymisiä. Yritin ohjata lasten käyttäytymistä kun hän oli läsnä. En pystynyt olemaan vapaa seurassaan. Työpaikan asioista kasvoi ylitsepääsemättömän vaikieta kun luotin hänen neuvoihinsa. En enää mennyt yksin edes äitinsä tai edes minun äidin luo.
      Tunsin itseni tahdottomaksi sätkynukekesi jka hyppi hänen antaman tahdin mukaan.
      Silti maailmani murtui kun hän jätti.
      Nyt ymmärrän senkin, olin niin alistettu, että pelkäsin olla yksin. Luulin että ainoastaan hän on voima jota tarvin.

      Eheytymiseen kului vuosia. Vaikka elämä onkin nyt hyvällä mallilla niin pelkään vieläkin kohdata hänet.

    • Minun narsistini ei

      Minun narsistini ei hauku koskaan ns. exiään pitkään. Aina sen mukaan minkälainen tuuli käy. Eli onko haukkumisesta hyötyä. Silloin kun on uusi uhri pyörityksessä kannattaa ehkä ns. exiään hallitusti, asia tai pari, vaikuttavaan sävyyn.

      Minä olen tyynnytellyt lopulta itseni sillä, että se, mistä narsisti puhuu kun mukamas puhuu minusta, en ole minä, vaan ihan joku toinen. Se joku toinen on narsistin luoma kuvajainen ja sätkynukke omiin tarpeisiinsa. Sillä kuvajaisella ei ole mitään tekemistä minun kanssani.

      Narsistin taruilu ja joruilutaipumukset tulevat uusille ja taas uusille uhreille esille ennemmin tai myöhemmin. Keihin muihin ihmisiin narsisti pääsee käsiksi, onkin sitten toinen juttu. Minä en ole antanut enää aikoihin mitään avaintietoja omista menoistani ja ystävistäni narsistille. Näin se ei tiedä keiden kanssa olen tekemisissä. Olen antanut ymmärtää, etten ole enää ns. vanhojen ystävieni kanssa missään tekemisissä.

      En usko, että kukaan, kuka tuntee minut, edes uskoisi mitään aivan kamalaa minusta. Lähipiirini tuntee minut ja kuvioni ainakin suurin piirtein.

      Tietynlainen ns. exien kehuminen on tärkeää narsistille. Näin hän luo nostalgista kuvaa itsestään ja antaa ymmärtää, miten hyvä mies on kun entisetkin ovat niin erinomaisia. Kehuminen tehdään kuitenkin vähän alentuen, koska täytyyhän se uusi aina nostaa sille kuuluisalle jalustalle ensin, että hänet voi sitten sieltä ylhäältä tiputtaa alas niin että tuntuu.

      Tosin en koskaan ole päässyt täyteen selvyyteen kuinka tahallista se satuttaminen on. Narsistini ei vain pysty pitkään suhteeseen varsinkaan naisen kanssa, jolla on hyvä itsetunto eikä näin suostu narsistin sätkynukeksi ja pelleksi.

      • Minun narsistini

        Korjaus

        Minun narsistini ei hauku koskaan ns. exiään pitkään. Aina sen mukaan minkälainen tuuli käy. Eli onko haukkumisesta hyötyä. Silloin kun on uusi uhri pyörityksessä kannattaa ehkä ns. exiään moittia hallitusti, asia tai pari, vaikuttavaan sävyyn.

        Narsistihan tekeytyy moralistiksi vaikuttaakseen hyvältä ihmiseltä itse. Hän antaa ymmärtää, että hänen oikeustajunsa on moitteettomassa kunnossa ja suorastaan hehkuu hyvyyttä.... kunnes.


      • niin kai

        " Minä en ole antanut enää aikoihin mitään avaintietoja omista menoistani ja ystävistäni narsistille. Näin se ei tiedä keiden kanssa olen tekemisissä. "

        Aika tärkeä neuvo, jolla pystyy estämään sen, ettei ilmesty yllättäen samoihin tilaisuuksiin tai paikkoihin. Erikoinen taipumus on tuolla tavalla urkkia menoista ja sitten sattumalta ja arvaamattomasti olla samassa paikassa teeskennellen , että sattumalta törmää toiseen.


      • pahaenteistä
        niin kai kirjoitti:

        " Minä en ole antanut enää aikoihin mitään avaintietoja omista menoistani ja ystävistäni narsistille. Näin se ei tiedä keiden kanssa olen tekemisissä. "

        Aika tärkeä neuvo, jolla pystyy estämään sen, ettei ilmesty yllättäen samoihin tilaisuuksiin tai paikkoihin. Erikoinen taipumus on tuolla tavalla urkkia menoista ja sitten sattumalta ja arvaamattomasti olla samassa paikassa teeskennellen , että sattumalta törmää toiseen.

        Pahan ilmipiirin luojana, narsistivaimoke on saanut aikaan sellaista, etteivät entiset ystävät ja muut läheiset halua olla olla yhteyksissä heihin sen pikkuvaimokkeen takia. Totta mies on muuttunut pikkuvaimokkeen talutushihnassa kuin vielä pahemmaksi narsistiksi. Oikein pahaa tekee nähdä se kaikki muutos sivusta seuranneina.


      • Tiedetään!
        Minun narsistini kirjoitti:

        Korjaus

        Minun narsistini ei hauku koskaan ns. exiään pitkään. Aina sen mukaan minkälainen tuuli käy. Eli onko haukkumisesta hyötyä. Silloin kun on uusi uhri pyörityksessä kannattaa ehkä ns. exiään moittia hallitusti, asia tai pari, vaikuttavaan sävyyn.

        Narsistihan tekeytyy moralistiksi vaikuttaakseen hyvältä ihmiseltä itse. Hän antaa ymmärtää, että hänen oikeustajunsa on moitteettomassa kunnossa ja suorastaan hehkuu hyvyyttä.... kunnes.

        Siinä se pähkinäkuoressa! Se moralisointi, hyi.


      • enteistä tosiaan
        pahaenteistä kirjoitti:

        Pahan ilmipiirin luojana, narsistivaimoke on saanut aikaan sellaista, etteivät entiset ystävät ja muut läheiset halua olla olla yhteyksissä heihin sen pikkuvaimokkeen takia. Totta mies on muuttunut pikkuvaimokkeen talutushihnassa kuin vielä pahemmaksi narsistiksi. Oikein pahaa tekee nähdä se kaikki muutos sivusta seuranneina.

        Ihme ja kumma, kun kuulemma mies oli jonkun muun kuin pikkuvaimokkeen takia muuttunut pirulliseksi narsistiksi. Oliko nyt kyseessä lähde, ehkä aika vanha jostain vuodelta 1986, joka riivasi miestä aikansa? Näin tarina kertoo.....


      • dfghjkllkmjnhbgvc

        Missä on niin mahtavia ihmisiä, joita kukaan ei voi jättää ?
        On tainnu moni suurempikin ihanuus kuuluisuus tulla jätetyksi.


    • ----------

      olen vasta viimeaikoina alkanut uskoa, että exäni oli narsisti, suhde päättyi noin neljä vuotta sitten.

      mies vähätteli kaikkia ystäviäni ja ystävyyssuhteitani, hän ei niitä onnistunut tuhoamaan vaikka yritti ja hän minulle jaksoi mainita miten he eivät ole mitään tosiystäviä. hän myös rajoitti menemistäni baariin tai ulkomaille ystävieni kanssa.

      exä ei olisi ikinä hylännyt minua. hän takertui minuun totaalisesti, hänen piti tietää kaikista menemisistäni kaikki ja kontrolloida kaikkea elämässäni. vuosienkin jälkeen, kun minä hänet jätin hän pyrki ottamaan yhteyttä minuun.

      hän ei myöskään mitätöinyt exiään, hän oli osaan heistä yhä yhteydessä ja jaksoi aina vertailla meitä ja mainita miten heidän kanssaan ei koskaan ollut mitään ongelmia ja minä suututin miestä ja oli minun syytä, että hänellä oli kipuja ja särkyä ja ahdistusta.

    • narsissiclubi

      Täällä kirjoittajat ovat kaikki naisia. Surkimuksia jotka eivät kestä tosiasiaa,että heidät on jätetty. Tietävät olemattomuutensa,mutta kun ylpeys ei anna periksi myöntää että mies ei halua heitä enää. Sitten vedetään narsistikortti esiin. Yllätys yllätys,naisten keksimä sana sekin. Valehdelkaa vaan itsellenne,olemattomia olette silti. Ette ole miehen arvoisia. Narsismia ei ole olemassakaan. Kyseessä on luonteenpiirre joka löytyy jokaisesta ihmisestä. Se on luonnollinen piirre. Surkimukset valittaa,jätkä sen kun porskuttaa. Älä itke Iines.

      • H**olle

        Oletko mies, ja oletko h**o? Tuntemani homoseksuaalit ovat kaikki olleet tähän asti tosin ystävällistä sorttia, mutta ehkä olet ensimmäinen v-mainen h**o. Et voi puhua muiden asioista, vaikka et itse pidä naisista ollenkaan. Jos taas olet nainen, niin älä sure, tuntemuksesi ovat luonnollisia.


      • sensori

        Ja sulle on oikein, että oot just noin huono. Kun et kunnioita muita ihmisiä, et ansaitse muiden kunnioitusta.

        Voi näkemättä sanoa, että oot joku ruma saatana, perse naaman paikalla, henkes haisee, ominaishajusi on paha eikä sulla ole ystäviä, eikä tuu koskaan olemaankaan.


    • Jose2

      Kaikki kirjoittajat eivät ole valittavia naisia ja totta on myös se, että narsisti pilaa kaikki kumppanin ihmissuhteet. Omansa ovat jo menneet, joten seuraavaksi on käytävä kiinni toisen ystäviin ja läheisiin.

      • hhhd

        minullaon sellanen kokemus, että narsistilla itsellään kyllä on tätä hovia..on tuttuja, kavereita, hyvät suhteet omaan sukuun jne jne..mutta, kun kyse tulee kumppanin eli uhrin omista perhesuhteista mm. sisarukset, vanhemmat..niin johan alkaa järjestelmällinen tuhoaminen..et saisi tehdä sitä et tätä..sinua syytetään vaikka mistä mitä et olisi tehnyt..narsisti yrittää tehdä uhrista täyden nollan joka ei jaksa enää välittää..sairas on tällainen ihminen, pitäsi hoitoon saada vaa minkäs teet miten narsistin saa hoitoon? pitää itseään täydellisenä..


    • Jännä tuhoaja

      Tässä ketjussa kuvaavaa oli myös tuo vihjailu, lopuksi meni jutut niin mahdottomiksi että oli pakko havahtua totuuteen. Sen koomin en narsulle antanut tietoja, en ihmissuhteista enkä mistään muustakaan. No siitähän se raivo sitten syntyikin. Koomisinta lienee se, että ne ketä se mustamaalaa onkin narsuja, ja tosi kamalia, huonoja ja tuhoisia.

    • onkoloppua

      Miten kauan tämä voi kestää,ennen kuin narskun kanssa elävä huomaa että häntä viedään kuin pässiä narussa.Koko tukiverkko on purettu ja kaikki muut ovat pahiksia.Meidän tyttären kohdalla kestänyt 9vuotta.Sukulaisiin ja entisiin ystäviin ei ole vuosiin ollut yhteydessä.

      • Sellaista ei voi

        Sellaista ei voi huomata mistä ei tiedä mitään. Huomaa vain että asiat ovat hullusti ja on paha olla. Jos kaveri on oikeasti narsisti niin se syö uhrinsa itsetunnon niin tarkkaan, että tämä saattaa ajatella olevansa niin huono ihminen ettei mitään määrää. Ne omat sukulaisetkin ovat viallisia, koska ovathan ne hänen sukulaisiaan. Huhhuh.

        Voisitteko tehdä jonkinlaisen suunnitelman tyttärenne pelastamiseksi? Onhan hänellä oireita jos mies on kerran narsisti. Minne häntä viedään siinä narussa?


      • Kauhut kokenut

        Tehkää nyt hyvätihmiset,tukiverkko ystävät nyt jotakin,kun oletta porukalla huomannut,missä tilanteessa tyttäresi on,ennenkuin on liian myöhästä. Minä kirjoitan omasta kokemuksesta,minun itsetuntoni,narsuni söi kokonaan,olin aivan huutavassa hädässä,en itse etes ymmärtänyt missä mennään! En löytänyt muuta pakotietä,yritin itsemurhaa. Sitten alkoi tapahtumaan,pääsin hyvään terapiaan,kun lääkäri tarttui asiaan.....Soittakaa vaikka mielenterveystoimistoon,saatte varmasti hyvää opastusta!!!!! Fyysinen ja psyykinen pahoinpitely on rikos???? Narsullahan on vain päämääränä,tuhota urhi!!!!!!!!


      • toinen tapaus
        Kauhut kokenut kirjoitti:

        Tehkää nyt hyvätihmiset,tukiverkko ystävät nyt jotakin,kun oletta porukalla huomannut,missä tilanteessa tyttäresi on,ennenkuin on liian myöhästä. Minä kirjoitan omasta kokemuksesta,minun itsetuntoni,narsuni söi kokonaan,olin aivan huutavassa hädässä,en itse etes ymmärtänyt missä mennään! En löytänyt muuta pakotietä,yritin itsemurhaa. Sitten alkoi tapahtumaan,pääsin hyvään terapiaan,kun lääkäri tarttui asiaan.....Soittakaa vaikka mielenterveystoimistoon,saatte varmasti hyvää opastusta!!!!! Fyysinen ja psyykinen pahoinpitely on rikos???? Narsullahan on vain päämääränä,tuhota urhi!!!!!!!!

        Ei yhteydenpito välinettä,kaikki yhteys katkaistu samoin kuin edellä.Oven takaa ajetaan pois.Ei mahdollisuutta kahdenkeskiseen puhumiseen. Mitä vielä voi jos läheinen itse ei tajua mikä on totta mikä ei? Eikä suostu keskustelemaan.


    • Selviytynyt

      Narsisti ovat narreja, joiden kynnysmatoksi ei kenenkään pidä alkaa.

      Silloin kun oma olo ei ole narsistin kanssa hyvä, on syytä katsoa ajoissa peiliin ja kysyä, että mikä tässä mättää.
      Ja tehdä sen jälkeen oikeat ratkaisut.

      Jää, tuhoudu - pakene, selviät.

    • jgfasjfapjfpawfP
      • voi raasua

        Mille muille? Juoruilevalle narsistille? Hoville? Luulottelijoille? Tuntemattomille? Kateellisille?


      • ght65

        Narsistit pyrkivät nimenomaan juuri eristämään uhrin kaikista muista ihmisistä, niin että uhri jäisi täysin yksin. Tämä koskee ihan kaikkia narsisteja, oli narsisti sitten puoliso, ex, työntekijä, sukulainen tms. Kaikki ovat ihan samaa maata.
        Tämän eristämisen narsisti saa aikaan esim. mustamaalaamalla uhria muille ihmisille ja samanaikaisesti mustamaalaamalla muita ihmisiä uhrille. Narsisti kertoo kuinka se ja se sanoi sitä tai tätä. Ihan kumpaankin suuntaan uhrista tai uhrille melkein samoin sanoin.
        Tämän käännytystyön seurauksena juuri näin on minullekin käynyt. Aloittajalla oli hieno kuvaus tapahtuneesta, ja se kuvaa jokaisen narsistin toimintatapaa.


    • tykjhgjlj

      Niin minun vanhempi teki kanssa noin.

    • vastabaikui

      hmmm... Minun aviomies on tavallaan eristäny minut mutta hyvällä tavalla. Oli ennen tosi paljon ystäviä, mutta kaikki enemmän tai vähemmän alkoholiin päin meneviä. Ei ollu paljon pikkuisella paikkakunnalla ystäviä ja ne vähäiset oli semmosia jotka yritti vain hyötyä. Mies vei minut kotiinsa ja niin jäi kaikki nämä ystävät.

    • ttff

      Onko narsisteilla hyvä mielikuvitus? Tuntemani narsisti, on saanut ihmiset uskomaan, että minähän se narsisti olen ja hän itse on viaton uhri. Narsisti on omassa mielikuvituksessaan loihtinut minulle hovinkin.
      Missähän se "minun hovini" mahtaa olla? En ole koskaan nähnyt siitä vilaustakaan. Ilmeisesti se on vain ja ainoastaan narsistin omassa mielikuvituksessa. Suunnilleen kaikki ihmiset on karkotettu minun ympäriltäni.
      Vietän erakonelämää enkä tapaa koskaan ketään. Silti minulla on joku mystinen "hovi". Oikeasti kukaan ei ole koskaan minua puolustanut, ei auttanut eikä tukenut.

    • Anonyymi

      Voi vittu mä oon vihainen... Voi vittu mua vituttaa pulata niiden kanssa, jotka tekee tuota ihan täysillä.

      En oikeasti tän takia näe moniakaan minään. En sentään mitään ole tappanut enkä murhannut.

    • Anonyymi

      Tiedossa on muutama tapaus, joissa ilmeisen narsistinen puoliso on tuhonnut miehensä tai vaimonsa ystävyyssuhteita, mutta ennen kaikkea katkonut tämän yhteydenpidon sukulaisiinsa.

      Surullisimmissa liitoissa narsistin puolison on menettänyt ensin toivonsa ja sitten terveytensä.

    • Anonyymi

      Satu on kuin metsä:
      kuka sen poluilla vaeltaa,
      tulee itseään vastaan
      eikä palaa samana takaisin.

    • Anonyymi

      Näin jälkeenpäin ero narsistinaisesta oli hyvä asia, vaikka pitkän aikaa oli surkeat fiilikset. Ei sitä vain halua nähdä kaikkea pahaa, mitä toisessa on, varsinkin kun on lapsia ja kaikkea. Hän lähti suhteesta sillä tapaa, että laittoi minut yrittämään olla parempi mies, samaan aikaan kun jo salaa järjesteli itselleen uutta suhdetta. Olin hetken tyhmä ja yritin, sitten tajusin että mua kusetetaan, ja puhalsin pelin poikki. Näin tekstiviestit ja kaikki, silti narsisti kiisti kaiken. Vielä eron jälkeenkin kiisti kaiken, kun lapsetkin ihmetteli että mikä se uusi mies on. Sitten jonkin ajan kuluttua ilmoitti että hän on nyt löytänyt uuden miehen. Siis valehteli jopa lapsille päin naamaa.

      Enpä ole tästä jaksanut välittää, päätin heti alkuunsa, että keskityn lapsiin ja omaan elämään, tehkööt exä mitä tykkää. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Eipä toki ole vuoden aikana uusimies alkanut miksikään isäpuoleksi lapsille, vaan pysyy poissa exän lapsiviikoilla.

      Jälkeenpäin tulee mieleen monia erikoisia tapahtumia. Muistan kaksikin kertaa yöllisiä heräämisiä, tuntui kuin henki meinaisi loppua. Molemmilla kerroilla heräämisen yhteydessä tajusin että tämän narsistinaisen käsi oli kurkullani, ja revin sitä pois. Kysyin että mitä oikein teet, ja hän sanoi (=valehteli) kirkkain silmin että tunnusteli vain että hengitänkö, kun kuulemma korisin erikoisesti. Siis keskellä yötä. Uskoin tuolloin tämän, ja että hän oli muka vain huolissaan hengityksestäni. Jälkeenpäin olen miettinyt, että yrittikö hän tukehduttaa minut, puristamalla kaulaani. Kaiken valehtelun ja empatiattoman käytöksen jälkeen, en yhtään ihmettelisi, jos näin olisi ollut.

      Elin parisuhteessa muutenkin pitkälti hänen minuuttiaikataulun mukaan. Ja tavallaan kaikki meni hänen tavallaan. Enkä edes kyseenalaistanut sitä. Koin että olen sillä tapaa hyvä aviomies, enkä tajunnut etten saa juuri mitään vastineeksi. Olin ehkä liian tyytyväinen siihen, että olin saavuttanut elämässäni lapset ja omakotitalon, sekä hyvän työpaikan. Olin sokea narsistin käytökselle.

      Olen jälkeenpäin miettinyt, että olisiko hän lynkannut minut jollain tapaa. Minulla oli suhteen loppuaikoina outoja rytmihäiriöitä ja muita erikoisia olotiloja kehossa. Exä tapasi tehdä minulle usein iltateen, olen miettinyt jälkeenpäin että mahtoiko sekoittaa jotain lääkkeitä siihen. Kerran näin hänen äitinsä nimellä olevan lääkepurkin kaapissamme, ja sitten se oli yhte päivänä jossain toisessa kaapissa, mausteiden takana. Muistan kuinka tuolloin ihmettelin asiaa, ja kysyin. Exä sanoi jotain että hänellä ei ole vastausta tms, ja sitten lääkepurkki hävisi johonkin. Että oliko tuossa jotain hämärää touhua, en tiedä.

      Paljon oli myös outoja tavaroideni katoamisia, ja löytymisiä erikoisista paikoista. Ärsyynnyin tästä joskus, ja taisin syyttää välillä exää tavaroideni katoamisista. Ja hän sai sitten syyn loukkaantua. Jälkeenpäin mietin, että taisi olla narsistiexän tarkoituskin saada minut provosoitumaan, ja kuluttamaan aikaani turhiin tavaroiden etsimiseen, jotka hän oli tahallaan piilottanut. Joskus hän myös harrasti arvausleikkiä, kun minulla oli kiire johonkin. Esim etsin sulkapallomailaani hänen siivouksensa jäljiltä. Kyselin exältä että missä maila mahtaisi olla. Hän vastasi että eilenhän sanoin minne sen laitoin. Sitten jouduin sanoa että en kyllä enää muista jos olet eilen sanonut, että viitsisitkö kertoa uudestaan. No mietippä mitä mä just sulle eilen sanoin, käytäppä nyt sitä hernettäsi vaan. Pitkällisen vänkäämisen jälkeen hän sitten suostui kertoa missä sulkapallomailani oli. No tietenkin vaatehuoneen ylähyllyllä, olisihan se nyt pitänyt muistaa, kun hän oli siitä eilen maininnut muun puhetulvan ohessa. Ja tämmöiseenkin arvausleikkiin meni 10 minuuttia aikaa hukkaan, kun normaali ihminen olisi sanonut saman tien missä maila on, eikä minulle olisi tullut kiire.

      Tämmöisiä kokemuksia. Ystäväpiiriäni narsisti ei onneksi saanut tuhottua, vaikka sitä yrittikin, mustamaalaamalla minua jne. Ehkä hän luovutti, ja keskitti ajatuksensa uuteen mieheen. Hypäten siihen suhteeseen ns lennosta. Yksi piirre tässä naisessa on se, että hänellä ei ole ketään bestistä, mutta tuttavapiiri on silti todella laaja, ja hänellä riittää ystäviä moneen lähtöön. Hän on taitava verkostoitumaan. Itselleni taas riittää pienempi tuttavapiiri, enkä sillä tapaa verkostoidu tai ole esillä. Mut tämmöstä...

    • Anonyymi

      Voi onneksi käydä myös niin että uhri havahtuu epätyydyttävään tilanteeseen ja saa hivuttauduttua turvaan. Itselleni kävi näin. Kauan olin ihmeissäni tilanteesta mihinkä olin joutunut koska en voinut kuvitellakkaan että näin epärehellistä ja itsekästä liippiä edes olisi olemassa. Vastapuoli ei tehnyt helpoksi siitä ns. tuttavuudesta poistumista koska hyötyi minusta lukuisin eri tavoin.
      Toivon jokaisen heittävän kylmästi pois elämäänsä tuhoamasta toivottoman tunnevammaisen narsistin. Sellaisen kanssa ei pidä edes yrittää selvittää asioita. Se on turhaa ajan tuhlausta. Olen tyytyväinen ettei itselleni pahemmin käynyt vaikka hyvinkin vaarallisia tilanteita oli.. Ja, yhä se saattaa soitelle kun jotakin tarvitsee. Pitää vain pelata hetki etänä samaa peliä, jutella mukavia ja toivoa ettei enää häiritsisi.

      • Anonyymi

        Voi kunpa voisinkin poistua hänen vaikutuspiiristä. Lasten takia on pakko olla tekemisissä, vielä pitkään. Huomaan vieläkin että hän yrittää välillä saada minusta ulos erilaisia reaktioita, provosoiden tai hämmentämällä lasten asioista, jne. Olen oppinut pitämään keskustelut lyhyinä, ja pitämällä omat reaktiot neutraalina ja piilossa. Sitä iloa en hänelle anna, että suuttuisin tai loukkaantuisin, koska sitä hän usein yrittää. Onneksi tätä vaikutuspiiriä on ainoastaan kerran viikossa, lasten vaihdon yhteydessä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe