noin 100kmh vauhdissa kun tekee voimakkaan jarrutuksen niin tuntuu voimakasta värinää, siis sellaista että tuntuu kuin auto lähtisi käsistä.
Epäilen jarrulevyn kieroutta syyksi tähän, mikä olisi helppo tapa todeta onko vika jarulevyssä?
Voiko alapallonivelen kuluneisuus täristää autoa näin, hitaamilla nopeuksilla ei tärinää ole.
Kiitos kaikille.
E34 täristää jarrutettaessa
7
1638
Vastaukset
- Jyrtsä
Kulkee muuten tasaisesti vai? Ja kun täristää jarruttaessa niin repii rattia vai takapäätä? Ensin kannattaa tarkastaa ne jarrulevyt. Ja muutenkin jos ajat autollasi pienen pätkän niin kokeile sen jälkeen kaikkien pyörien lämmöt käsillä, läheltä pyörän napaa. Jos jokin napa on selvästi kuumempi kuin muut niin silloin sen kuumaksi lämpeävän pyörän jarru laahaa päällä. Laahaava käsijarru ei ole harvinainen e34:ssa. Tämä ilmiö kuumentaa ja kierouttaa jarrulevyn helposti. Ja onko autosi 518i jolloin takana rummut vain 520i jollon takana ja edessä jäähdyttämättömät levyt vai 525i tai isompi jolloin edessä jäähdytetyt levyt jotka eivät mene kieroksi niin helposti. Jos jarrulevy on kiero niin sen kyllä voi helposti todeta ilman mittatyökalujakin irrottamalla autosta renkaan ja pyörittämällä pyörän napaa. Jos jarrulevy on kiero niin napa pyörii "nykivän epätasaisesti" ja ottaa kiinni jarrupalaan vain osan kierroksesta. Katso ensin ne jarrut.
- Joke
Kiitos, Kulkee muuten kuin juna nopeudesta riippumatta, jarrutatettaessa ei täristä yhtään rattia, vaan koko auton etupäätä.
täytyy ottaa viikonloppuna pyörä irti ja tutkia tuon jarrulevyn "laahaavuus". Nimenomaan etupään tärinästä oli kyse, ja vain oikealla puolella.
Mutta voiko mielestäsi esim: alapallonivelen kuluneisuus tehdä tällaista. Tärinä on niin voimakas että pikku tavarat lentelee ympäri kabiinia ;-) - jrd
Joke kirjoitti:
Kiitos, Kulkee muuten kuin juna nopeudesta riippumatta, jarrutatettaessa ei täristä yhtään rattia, vaan koko auton etupäätä.
täytyy ottaa viikonloppuna pyörä irti ja tutkia tuon jarrulevyn "laahaavuus". Nimenomaan etupään tärinästä oli kyse, ja vain oikealla puolella.
Mutta voiko mielestäsi esim: alapallonivelen kuluneisuus tehdä tällaista. Tärinä on niin voimakas että pikku tavarat lentelee ympäri kabiinia ;-)Tarkasta reaktiotangon sisäpää ( se on edestäpain tuleva tukivarsi) Pusla taitaa olla sökö.
- Niskuri
Vaarallista ajaa tommosella, vie Laakkoselle ne kyllä korjaa. Vastuutonta kysellä täältä neuvoja, se vehje on hengenvaarallinen, ymmärrätkö ? Ei sillä saa ajaa !
- Joke
Niin ja mikähän on palstan yksi tärkeimmistä tehtävistä???
Taidat olla naapurikyttääjä. - Niskuri
Joke kirjoitti:
Niin ja mikähän on palstan yksi tärkeimmistä tehtävistä???
Taidat olla naapurikyttääjä....ole liikenteessä tolla pommilla. Nyt kyllä olis parasta turvautua liikennelaitoksen apuun. Vie se tarkastukseen merkkikorjaamoon ja pyydä analyysi, niin tein itsekkin. Saat takuun, ja nautinnolliset matkat voivat jatkua ilman mitään sydämentykytyksiä. Nää vanhat bemarit ovat ihan makeita vehkeitä, mutta epäkuntoisina todella vaarallisia. Itse tarkastan jokaisen, kun vaan pääsen lähietäisyydelle, ja estän ajamisen vaikka voimakonstein jos ei muu auta.
- Joke
Niskuri kirjoitti:
...ole liikenteessä tolla pommilla. Nyt kyllä olis parasta turvautua liikennelaitoksen apuun. Vie se tarkastukseen merkkikorjaamoon ja pyydä analyysi, niin tein itsekkin. Saat takuun, ja nautinnolliset matkat voivat jatkua ilman mitään sydämentykytyksiä. Nää vanhat bemarit ovat ihan makeita vehkeitä, mutta epäkuntoisina todella vaarallisia. Itse tarkastan jokaisen, kun vaan pääsen lähietäisyydelle, ja estän ajamisen vaikka voimakonstein jos ei muu auta.
No kyllähän minä bussiin astun kun kerrat komennat, en millään tohdi edes ajatella, mitä minulle tekisit, jos pääsisit lähietäisyydelle tutkimaan.
Olen samaa mieltä kanssasi, että varsinkin vanhat Bemarit on vanhana vaarallisia, jos ovat vielä rikki...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733