Kielitieteen tutkinto? Millaisia työpaikkoja?

???

Mitä töitä voi kielitieteen kanditutkinnolla saada? Itsellä soveltavan kielitieteen alempi korkeakoulututkinto taskussa ja kiinnostaisi tietää että voiko tällä hakea mihinkään töihin ja millaisiin? Tutkintoon sisältyy siis vain soveltavan kielitieteen opinnot ( jotain yleissivistäviä), en siis ottanut mitään sivuainetta.

10

1286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dudkiin

Tutkijaksi, jos ei muita opintoja.

• Dudkiin

Enpä lukenut viestiäsi kunnolla. Kandina voi töiden kanssa tehdä tiukkaa, kannattaa jatkaa maisteriin tai tehdä maisteri jossain toisessa aineessa. Esim. Psykologia, kieliaineet, sosiologia.

• ???
        Dudkiin kirjoitti:

Enpä lukenut viestiäsi kunnolla. Kandina voi töiden kanssa tehdä tiukkaa, kannattaa jatkaa maisteriin tai tehdä maisteri jossain toisessa aineessa. Esim. Psykologia, kieliaineet, sosiologia.

Arghhh :/ eli tällä ei pääse miksikään, niin kuin arvelinkin. Joo, aloitin jo maisteriopinnot sosiaalialalla mutta miun pitää palata lähtöruutuun ja suorittaa sekä kandi- että maisteriopinnot, koska kaikki jo suorittamani kandiopinnot liittyy kielitieteeseen eikä sosiologiaan. Ja siihenhän menee 5 vuotta. Miulta meni jo 4 vuotta ton kielitieteen tutkintoon enkä oikeasti jaksais opiskella 5 vuotta lisää D: siksi tulin kysymään muita vaihtoehtoja. Ahdistaa kun koko nuoruus menee opiskeluun, kun oikeasti haluais jo nyt työmarkkinoille.

Kiitos vastauksestasi.

• tutkin tutkijaa

Tutkija tekee väitöskirjaa tai on jo tehnyt. Eli maisteri vielä vaaditaan. Ja niitä tutkijanpaikkoja vasta vaikea on saada, suurin osa tekee pienellä määräaikaisella apurahalla. Jos saa edes sellaista.

• missä missä

Missä voi suorittaa kandin tutkinnon ilman sivuaineopintoja?

• pirrpirr

Mielikuvitusyliopistossa, siinä jota aloittaja on käynyt.
      Sitten se heräsi.

• 3+3

Maisteriopinnot voi kyllä suorittaa ihan vuodessa. Itselläni meni 9 kk. Tekeehän siinä ajassa lapsenkin.

• p9treig

Ainahan töihin voi hakea. Hae ja katso, mitä saat. Olet vähän aikaa pienipalkkaisena ja määräaikaisena, ja sitten suoritat jonkun tutkinnon loppuun.

• emt. tyhmä

Senkun haet. Olet samalla tai paremminkin huonommalla viivalla kuin suoraan peruskoulusta tulleet.

• siis periaatteessa

Sama tilanne itsellä :-( Kieliteknologian alan firmoja on. Itsekin olen ollut sellaisessa työssä. Jos tarkastat niiden taloudellista kuntoa, niin järjestään ovat huonossa jamassa. Ei oikein mahiksia. Joku tuttu on saanut jotain kulttuurialan paikkoja (museon johtaja esmes, en voi ymmärtää...), mutta vähissä ovat. Itse olen panostanut kieliteknologiasta alkaen ohjelmointiosaamiseen, mutta ei sekään, ihme kyllä, oikein nyt vedä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe