Kiinteistöjen lintuvihasäänöt

Sain kokea sen

En jaksa ymmärtää rivitalokiinteistöjen sääntöjä.Joissa kielletään kaikenlainen lintujen talviruokinta.jopa laajoilla takapihoillakin.
Mutta sitten niistä muista säännöistä ei niinkään välitetä vinkua ja inistä.
Itse olen asunut lähes 30 vuotta tässä samassa rivitalossa ja
vaikka naapuritkin ovat vaihtuneet.Heille on aina sopinut, että ruokin omalla pihallani talvisin pikkulintuja siististi ruokinta-automaatista.huolehdin, ettei linnunruokaa ole maassa.Jotkut heistä itsekkin kuuluneet lintujen ystäviin.
Keväisin aina poistan heti ruokinta-automaatin ja pidän aina pihani siistinä.
En uskaltaisi täällä ruokkia siilejä tai muita luonnon eläimiä.Ymmärrän ettei sellainen olisi sopivaakaan.
Talomme takapihalla ei koskaan liiku talvisin ketään, eikä juuri kesäisinkään tällä paikalla missä ruokinta tapahtuu, eli puunoksalla.
Mutta naapurini silmiin se paikka valitettavasti sattuu osumaan kyllä.
Niinpä uusi häiriköivä nuori naapuri, on luullut minun tehneen hänestä valituksia isännöitsijälle.Vaikka aihetta totisesti olisi ollut, ainoatakaan valitusta en ole koskaan heistä tehnyt! Silti hän päätti luuloineen kostaa näin pirullisesti.
Valittamalla isännöitsijälle lintujenruokinnasta.
Järjetöntä! Koska nyt on vasta helmikuu!Olen totuttanut linnut hakemaan jyvänsä ja pähkinänsä tutusta paikasta.Ruokintaa ei saisi lopettaa yhtäkkiä kesken.
Nyt saan tälläiseen aikaan ankaran kirjallisen huomautuksen, että lintujen ruokinta pitää ehdottomasti heti lopettaa ja ne tutut lintukammoisten perustelut perässä.
Kyynelsilmin nyt aamuisin katson, kun pakkasyön jälkeen pikkulinnut etsivät nälissään pihapuusta ruokaansa, mitä siellä ei enää ole, eikä tule.
Ruokinta loppui kesken pirullisten naapurien toimesta.
Tälläisiä on siis jotkut ihmiset.Olen huomannut monesti tämän käsittämättömän lintuvihan ja välinpitämättömyyden talviruokintaa kohtaan.
Nekin ihmiset jotka sitä harrastaisivat asiallisesti.Niiltäkin tämä kielletään
saatanallisin säännöin.
Monet ihmiset sanovat olevansa eläinrakkaita.Mutta heidän eläinrakkaus rajoittuu vain siihen omaan eläimeen.Itse rakastan kaikkia eläimiä ja haluan auttaa ja huolehtia niistä aina siinä mahdollisuuksieni mukaan.

4

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikaisempi otsikkoni

      Anteeksi korjaus otsikkoon.KIINTEISTÖJEN LINTUVIHASÄÄNNÖT.

    • perha....

      Hei! Saman saimme kokea täällä Helsingissä kerrostalossa. Mitään neuvottelematta ja keskustelematta tuli kielto lintujen ruokkimisesta mahdollisten haittojen vuoksi. Isännöitsijä kuuntelee niitä kovimipia huutajia ainoastaan.

      Birdlife nimenomaan kieltää yhtäkkisen ruokinnan lopettamisen, mutta siitä valittajat ja isännöitsijä ei välitä tippaakaan! Täällä Helsingissä on paljon eläinten vihaajia. Vain lapsia saa rakastaa, mutta ei näköjään kaikkea elollista.

      Pelko leimaa näitä valittajia. Pelätään tauteja ja bakteereita. Eikä ymmärretä, että kaikille ihmisille pitää suoda iloja.

      Lintujen talviruokinnasta ei ole kellekään mitään haittaa!!

    • Jatketaan auttamista

      Kerrostalossa ruokinta voikin olla ehkä ongelmallisempaa
      Mutta kyllä muistan ajan, jolloin olen nähnyt joidenkin pienkerrostalojen ikkunanpieleen kiinnitettyjä lintulautoja.Mutta se on hiukan erikoista, että rivitaloissakin on näin ehdoton kielto.
      Sellaisissakin missä on aika laajat takapihat.
      Ei lintujen talviruokinnasta mitään haittaa oleSen lopettamisesta sen sijaan varmasti olisi!
      Joidenkin omakotitalojen pihoillakin ruokitaan lintuja, eikä siitä ole haittoja ennenkään tullut.Ei, jos se tehdään siististi ja asianmukaisesti.Nykyään on markkinoilla sellaisia automaatteja, joista ei linnunruokaa varise maahan.Pikkulintu saa nokkaistua automaatista jyvän tai pähkinän kerrallaan.
      Mitä tulee linnun ulosteisiin.Myös kesäisin pihoilla ja puissa ja kaikkialla on pikkulintuja.Kakanneet ne on silloinkin ja jo aikojen alusta asti.
      Mikä ihmeen yhtäkkinen linnunpaskapelko ihmisiin on iskenyt?Hiukan eri asia noiden isompien lintujen isommat läjät.Silti ruokitaan sorsiakin ja se on ihmiseltä ihan sympaattinen ja ajattelevainen ele.Tajuta, ettei mikään elä ilman ravintoa!
      Kesäisin ei tälläisestä luonnon eläinten ruokinnasta tarvitse huolta kantaa.
      Mutta talvisin voi halutessaan auttaa niitä selviytymään talven yli.
      Kysehän on vaan lisääntyneestä ahdasmielisestä suvaitsemattomuudesta.
      Pikkulinnut on harmittomia ja tuovat kevääseen ja kesään oman tunnelmansa sirkutuksellaan.
      Mutta eihän nykyihmiset ja kiinteistöjen isännöitsijät ja omistajat muuta ajattele kuin rahaa ja mahtavaa valtaansa, uhotaan kieltoineen isoina ja mahtavina.
      Toivoisin tälläisten ihmisten joskus joutumaan viettämään öitään kunnon pakkasissa ulkona ja nälissään!Toivottavasti toiveeni toteutuukin.
      Ihmisten kylmyys ja itsekkyys ja ajattelemattomuus saa melkoisia mittasuhteita tälläisessä luonnon eläinten huoltamisessakin.
      Birdlife saisi hieman enemmän tiedottaa tästä talviruokinnasta ja lähettää vaikka informaatiota esitteissä kiinteistökeisareiden toimistoihinkin.
      Uskon, että tälläiset suvaitsemattomat tappaisi ihmisiäkin välinpitämättömyyttään nälkään, jos tilaisuus tulisi.
      Mutta omasta nälästä ei tingitä tippaakaan.

    • Kotibongari

      Litujen ulosteet voivat kyllä aiheuttaa terveyshaittoja, mutta talvella kesää huomattavasti vähemmän.
      Pakkasella ulosteet jäätyvät, samoin niiden sisältämät mahdolliset mikrobit. Kesällä muuttolinnut käyvät syömässä hyönteisiä missä haluavat eli myös ko. rivitalojen pihoissa. Omat talvilintumme levittävät myös muuttolintuja huomattavasti vähemmän vaarallisia mikrobeja, koska pysyvät täällä kesät talvet. Samaa ei voi sanoa läheskään kaikista naapureista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe