Metsästysluvista...

Järkyttynyt naapuri

täällä ollaan nyt viikon verran käyty keskustelua tuosta karhusta, raukkapoloisesta joka kuoli parin ajattemattoman koulusta lintsanneen tyypin takia... pojat ovat saaneet hyvän kotikasvatuksen ja myös taloudelliset eväät elämäänsä, joista tosin valtio ottaa nyt osansa sakon muodossa, mutta se on vain muodollista, ei mitenkään poikien taloutta hetkauttavaa. Joten noita "jäniksiä" ei tarvinnut mennä pyytämään ainakaan elääkseen, ehkä ko. perheissä moinen toiminta oli ajankohtaista viimeksi nälkävuosina 1866-68, jos silloinkaan, koska heille kyllä oli ruokaa silloinkin räättävsti tarjolla, ainakaan kirkon kirjojen mukaan poikien sukulaiset eivät kuolleet nälkävuosinakaan nälkään.

Mielestäni maan omistajan mahdollisuutta rajoittaa entistä tiukemmin metsästystä omilla mailla, tulisi lisätä. Itse en ymmärrä sitä, että maan omistajana hirvimiehet pitävät isoisäni noin 60 vuotta sitten tekemän suullisen sopimuksen perusteella oikeuden rampata meidän metsissä pyssyineen ja koirineen humalassa joka syksy, niin että itse saa pelätä henkensä edestä syksyllä, ja pitää kaikkia vieraitakin varoittaa hengenvaarallisista humalaisista metsämiehistä. Milloin ollaan luultu vasikkaa sudeksi tai lammasta rusakoksi, ja sitten soiteltu eläinlääkäriä apuun. Ja kun ollaan haluttu soittaa poliisille, niin luvataan ainakin konjakkipullo tai joku rakennuslupa lautakunnan kautta... tai jopa kilo hirvipaistia ja kutsu hirvipeijaisiin syömään sitä aina erittäin huonosti haudutettua hirvisoppaa. Suomessahan ei ole korruptiota, mutta Orivesi on luku sinällään.

Nämä hirviporukat pitävät itseään yleishyödyllisinä, vaikka tosiasiassa ovat lain sallimia terroristijärjestöjä, jotka vaarantavat ihmishenkiä ja uhanalaisia eläimiä varomattomalla toiminnallaan hyvin usein erittäin humaltuneesa tilassa.

Erityisen valitettavaa on se, että tätä julkilausumaa ei voi julkaista edes omalla nimellään, koska nämä itseään täynnä olevat "metsien sankarit" alkaisvat juosta omien ikkunoiden alla kännipäissään haulikoineen ja hirvikiväärineen, ja poliisi ei suostu maalla tekemään ratsiaa joka taloon, kun "ei ole näyttöä", vaikka joka ikinen tuntee nimet ja tietää kuka on ollut asialla.

Ja tässä karhuntappoasiassakin; millä ihmeen oikeudella ja perusteella noilla junnuilla on ollut keskellä kirkasta päivää ns. lailliset aseet kourassa omin päin???

Meidän metsiin ei tulla enää riehumaan pyssyjen kanssa, sen tietäkööt ko. poikien perhekunnat naapurustoineen, laitetaan vaikka maamiinat rajalle. Tapetaan ensin vaikka ylipainoiset metsästäjät, vähäjärkiset ja humalaiset metsästäjät, sitten ehkä sairaat hirvet ja.... ja ne karhut jätetään sittenkin edelleen henkiin. Ja yhteys otetaan jokaisesta laukauksesta poliisiin, enää ei konjakkipullot tai vaarivainaan luvat auta!!!

Noitten norkoilevien hullujen takioko pitäisi julistaa omat maat absotuuttisiksi luonnonsuojelualueiksi? Sitten ei voisi omasta metsästä hakea edes joulukuusta, ja se vain siksi, että nuo saastat jahtaavat viattomia luontokappaleita, jotka sitten viiden minuutin päästä murhaisivat naapurin maalla?

S-marketin lihatiskistä saa sen verran paljon saastunutta porsasta, että riittää täyttämään tuollaisen iljettävän päästään saastuneen metsästäjän päivittäisen lihantarpeen ja muuten voi katsoa netistä erilaisia pyssypelejä.

19

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan oikein

      Bravo!

    • isoPAHAmies

      Kunnon miehen puhetta.
      Kuule minulla olisi yksi pieni toive Sinulle.
      Minä luonnon ja erityisesti karhujen ystävänä haluaisin itse henkilökohtaisesti ottaa tämän asian käsiteltäväksi näiden karhuntappajien kanssa.
      Mulla on kyllä hyvät keinot antaa "pikkulisäsanktiot" pojille joten pyydän ja lähes rukoilen että Sinä tai edes joku muu antaisi vinkin, mistä poijaat ja näiden perheet löytäisin.
      Eli älkääpäs nyt suojelko näitä vaan ihan pikku vinkki edes niin saadaan homma etenemään......

      • entäs se toinen

        Mikäs tämän Karhun etunimi oli?


      • Solvauksista sakkoja
        entäs se toinen kirjoitti:

        Mikäs tämän Karhun etunimi oli?

        Oriveellä tuntuu kokoontuneen Omituisen Otusten Kerho.


      • "Korvesta kaato"

        Täällä netissä ei parane m,ennä nimiä möläyttelemään, siitä joutuu kiipeliin, jos esim. tämä keskustelu menisis poliisitutkintaan. Kasvotusten sanoisin nimet heti.


      • Olli
        entäs se toinen kirjoitti:

        Mikäs tämän Karhun etunimi oli?

        Jäi sinunkaupat tekemättä kun jo tuli karhu päälle.


      • arvaavarvaa
        "Korvesta kaato" kirjoitti:

        Täällä netissä ei parane m,ennä nimiä möläyttelemään, siitä joutuu kiipeliin, jos esim. tämä keskustelu menisis poliisitutkintaan. Kasvotusten sanoisin nimet heti.

        "Järkyttynyt naapuri"
        Kysytäänpä vaikka näin:
        Mitä arvaisit. mitkä ovat kaksi yleisintä miehen nimeä Suomessa:
        Kukaanhan ei voi ruikuttaa siitä, jos arvauksesi ei osu kohdalleen.
        Minä puolestani olisin kovin iloinen jos saisin kuulla vastauksesi.
        Näin se menee....


    • perusuomipoika

      Järkyttynyt naapuri.Mene äkkiä hoitoon.Koita päästä suoraan Nokialle Pitkäänniemeen.

      • PerseSuomipoeka

        persunretalejuntti älähti :D
        Taitaa olla älykkyysosamäärä pienempi kuin karhulla ja Karhulla.


      • pahaPAHA
        PerseSuomipoeka kirjoitti:

        persunretalejuntti älähti :D
        Taitaa olla älykkyysosamäärä pienempi kuin karhulla ja Karhulla.

        Alkaako isäntien polvilumpio täristä ja alahuuli väpättää kun isoPAHAmies on jo tien päällä!!!!


      • Järkyttynyt naapuri

        Ihan kuulepas voin suoraan sanoa, etten ajatellut mennä Pitkäännimeen, ja jos menisinkin, niin vain sinua tulisi sinne pällistelemään! Minua saat haukkua hulluksi tai ties miksikä, minulle se on samantekevää! Minä vain tässä pidän kiinni oikeuksista, oikeudesta elämään! Se on sallittu myös karhuille! Ja vaikka hirvillekin, ja tuosta pidän kiinni minun tontillani.

        Ei kuule tarvitse enää minunkaan harjoittaa kotinurkissa itsepuolustusta karhujani suojellessani... virkavalta auttaa, ja hyvin auttaakin, taitaa sinunkin nurkat kohta tulla virkavallan taholta kivijalkoja myöten koluttua, löytävät varmaan vielä kesän 1944 asekätkösikin pihaltasi. Kerrakin poliisikin osaa hommansa.

        Juuri saatujen tietojen perusteella, ampujan max. rangaistus on 4 vuotta tiilenpäiden lukua. (koska tekijä on ensikertalainen, siis 2 vuotta oikeasti, ja loput ehdonalaista).

        Ja kun noitten kaverusten kännykät ja tietokoneet on tutkittu, niin tiedetään tämän muka "uhrin" osuus asiaan, että mitäköhän tulee saamaan, no ei ainakaan pään silittelyä, varsinkaan kotinurkilla.

        Ja mitä minuun tulee, minä en edelleenkään pelkää sen enempää persuja kuin karhujakaan, selleinen ero on kuitenkin, että persujen liikkuminen meikäläisen mailla on omalla vastuulla, karhut ja muut luontokappaleet saavat kyllä mennä ja temmeltää niin kuin lystäävät, mitä nyt niitä mieluusti kiikaroin ja valokuvailen. (Pitäisi kyllä varmaan aloittaa perusjen tarkkailukin, mutta se nostattaisi vain adraliinitasoa...)Valitettavasti en ole suurmaanomistaja, kuten ampuja aikanaan tulee vielä olemaan, joten en voi tarjota turvaa monen nallen reviirille, mutta silti pidän huolen, että edes se vähä, mitä on jäljellä luonnosta, säilyy!

        Jos tuo persun järki voisi sen ymmärtää, niin mikä on isänmaallisesta suomalaisesta sitten kauniimpi näky, kuin katsella karhuemon tallustevan pienokaistensa kanssa keväisessä luonnossa metsän laidalla, nuuskivan ilmaa, raikkaassa aamusumussa auringon alkaessa sarastaa???


      • Hieno kirjoitus
        Järkyttynyt naapuri kirjoitti:

        Ihan kuulepas voin suoraan sanoa, etten ajatellut mennä Pitkäännimeen, ja jos menisinkin, niin vain sinua tulisi sinne pällistelemään! Minua saat haukkua hulluksi tai ties miksikä, minulle se on samantekevää! Minä vain tässä pidän kiinni oikeuksista, oikeudesta elämään! Se on sallittu myös karhuille! Ja vaikka hirvillekin, ja tuosta pidän kiinni minun tontillani.

        Ei kuule tarvitse enää minunkaan harjoittaa kotinurkissa itsepuolustusta karhujani suojellessani... virkavalta auttaa, ja hyvin auttaakin, taitaa sinunkin nurkat kohta tulla virkavallan taholta kivijalkoja myöten koluttua, löytävät varmaan vielä kesän 1944 asekätkösikin pihaltasi. Kerrakin poliisikin osaa hommansa.

        Juuri saatujen tietojen perusteella, ampujan max. rangaistus on 4 vuotta tiilenpäiden lukua. (koska tekijä on ensikertalainen, siis 2 vuotta oikeasti, ja loput ehdonalaista).

        Ja kun noitten kaverusten kännykät ja tietokoneet on tutkittu, niin tiedetään tämän muka "uhrin" osuus asiaan, että mitäköhän tulee saamaan, no ei ainakaan pään silittelyä, varsinkaan kotinurkilla.

        Ja mitä minuun tulee, minä en edelleenkään pelkää sen enempää persuja kuin karhujakaan, selleinen ero on kuitenkin, että persujen liikkuminen meikäläisen mailla on omalla vastuulla, karhut ja muut luontokappaleet saavat kyllä mennä ja temmeltää niin kuin lystäävät, mitä nyt niitä mieluusti kiikaroin ja valokuvailen. (Pitäisi kyllä varmaan aloittaa perusjen tarkkailukin, mutta se nostattaisi vain adraliinitasoa...)Valitettavasti en ole suurmaanomistaja, kuten ampuja aikanaan tulee vielä olemaan, joten en voi tarjota turvaa monen nallen reviirille, mutta silti pidän huolen, että edes se vähä, mitä on jäljellä luonnosta, säilyy!

        Jos tuo persun järki voisi sen ymmärtää, niin mikä on isänmaallisesta suomalaisesta sitten kauniimpi näky, kuin katsella karhuemon tallustevan pienokaistensa kanssa keväisessä luonnossa metsän laidalla, nuuskivan ilmaa, raikkaassa aamusumussa auringon alkaessa sarastaa???

        Hienoa, onneksi löytyy todellisen selkärangan omaavia kansalaisia.
        Kyseiset metsämiehet ovat siis mitä ilmeisimmin, varkkaan perheen vesoja, jotka ovat olleet vapaassa kasvatuksessa " mäteenmitähuvittaa" mitä ilmeisimmin.
        Nyt on hyvä katsoa, riittääkö poliisilla munaa hoitaa asia ilman voiteluita......
        Ääliömäisyys kun lisääntyy, niin jotenkin se stoppi on vaan löydyttävä....

        Hieno kirjoitus oli sinulta!

        Ja noille idiooteille:

        Kyllä se on talvirauha metsänelämilläkin.


      • pelkäävä pupu.
        Hieno kirjoitus kirjoitti:

        Hienoa, onneksi löytyy todellisen selkärangan omaavia kansalaisia.
        Kyseiset metsämiehet ovat siis mitä ilmeisimmin, varkkaan perheen vesoja, jotka ovat olleet vapaassa kasvatuksessa " mäteenmitähuvittaa" mitä ilmeisimmin.
        Nyt on hyvä katsoa, riittääkö poliisilla munaa hoitaa asia ilman voiteluita......
        Ääliömäisyys kun lisääntyy, niin jotenkin se stoppi on vaan löydyttävä....

        Hieno kirjoitus oli sinulta!

        Ja noille idiooteille:

        Kyllä se on talvirauha metsänelämilläkin.

        Jep, jotenkii mulle tulee sellainen HYI olo kun, kun näistä kovista metsästäjistä äijistä puhutaan.


      • Tuomari Karhu
        Järkyttynyt naapuri kirjoitti:

        Ihan kuulepas voin suoraan sanoa, etten ajatellut mennä Pitkäännimeen, ja jos menisinkin, niin vain sinua tulisi sinne pällistelemään! Minua saat haukkua hulluksi tai ties miksikä, minulle se on samantekevää! Minä vain tässä pidän kiinni oikeuksista, oikeudesta elämään! Se on sallittu myös karhuille! Ja vaikka hirvillekin, ja tuosta pidän kiinni minun tontillani.

        Ei kuule tarvitse enää minunkaan harjoittaa kotinurkissa itsepuolustusta karhujani suojellessani... virkavalta auttaa, ja hyvin auttaakin, taitaa sinunkin nurkat kohta tulla virkavallan taholta kivijalkoja myöten koluttua, löytävät varmaan vielä kesän 1944 asekätkösikin pihaltasi. Kerrakin poliisikin osaa hommansa.

        Juuri saatujen tietojen perusteella, ampujan max. rangaistus on 4 vuotta tiilenpäiden lukua. (koska tekijä on ensikertalainen, siis 2 vuotta oikeasti, ja loput ehdonalaista).

        Ja kun noitten kaverusten kännykät ja tietokoneet on tutkittu, niin tiedetään tämän muka "uhrin" osuus asiaan, että mitäköhän tulee saamaan, no ei ainakaan pään silittelyä, varsinkaan kotinurkilla.

        Ja mitä minuun tulee, minä en edelleenkään pelkää sen enempää persuja kuin karhujakaan, selleinen ero on kuitenkin, että persujen liikkuminen meikäläisen mailla on omalla vastuulla, karhut ja muut luontokappaleet saavat kyllä mennä ja temmeltää niin kuin lystäävät, mitä nyt niitä mieluusti kiikaroin ja valokuvailen. (Pitäisi kyllä varmaan aloittaa perusjen tarkkailukin, mutta se nostattaisi vain adraliinitasoa...)Valitettavasti en ole suurmaanomistaja, kuten ampuja aikanaan tulee vielä olemaan, joten en voi tarjota turvaa monen nallen reviirille, mutta silti pidän huolen, että edes se vähä, mitä on jäljellä luonnosta, säilyy!

        Jos tuo persun järki voisi sen ymmärtää, niin mikä on isänmaallisesta suomalaisesta sitten kauniimpi näky, kuin katsella karhuemon tallustevan pienokaistensa kanssa keväisessä luonnossa metsän laidalla, nuuskivan ilmaa, raikkaassa aamusumussa auringon alkaessa sarastaa???

        Hyvä kirjoitus. On hyvä vielä muistaa, että tuo 4 v maksimirangaistus koskee yhtä karhua ym. suurpetoa. Kahden karhun (pentu) tappamisesta täytyy tulla lisärangaistus - ei kai sitä voi painaa villaisella.


      • Kiitosssss
        Järkyttynyt naapuri kirjoitti:

        Ihan kuulepas voin suoraan sanoa, etten ajatellut mennä Pitkäännimeen, ja jos menisinkin, niin vain sinua tulisi sinne pällistelemään! Minua saat haukkua hulluksi tai ties miksikä, minulle se on samantekevää! Minä vain tässä pidän kiinni oikeuksista, oikeudesta elämään! Se on sallittu myös karhuille! Ja vaikka hirvillekin, ja tuosta pidän kiinni minun tontillani.

        Ei kuule tarvitse enää minunkaan harjoittaa kotinurkissa itsepuolustusta karhujani suojellessani... virkavalta auttaa, ja hyvin auttaakin, taitaa sinunkin nurkat kohta tulla virkavallan taholta kivijalkoja myöten koluttua, löytävät varmaan vielä kesän 1944 asekätkösikin pihaltasi. Kerrakin poliisikin osaa hommansa.

        Juuri saatujen tietojen perusteella, ampujan max. rangaistus on 4 vuotta tiilenpäiden lukua. (koska tekijä on ensikertalainen, siis 2 vuotta oikeasti, ja loput ehdonalaista).

        Ja kun noitten kaverusten kännykät ja tietokoneet on tutkittu, niin tiedetään tämän muka "uhrin" osuus asiaan, että mitäköhän tulee saamaan, no ei ainakaan pään silittelyä, varsinkaan kotinurkilla.

        Ja mitä minuun tulee, minä en edelleenkään pelkää sen enempää persuja kuin karhujakaan, selleinen ero on kuitenkin, että persujen liikkuminen meikäläisen mailla on omalla vastuulla, karhut ja muut luontokappaleet saavat kyllä mennä ja temmeltää niin kuin lystäävät, mitä nyt niitä mieluusti kiikaroin ja valokuvailen. (Pitäisi kyllä varmaan aloittaa perusjen tarkkailukin, mutta se nostattaisi vain adraliinitasoa...)Valitettavasti en ole suurmaanomistaja, kuten ampuja aikanaan tulee vielä olemaan, joten en voi tarjota turvaa monen nallen reviirille, mutta silti pidän huolen, että edes se vähä, mitä on jäljellä luonnosta, säilyy!

        Jos tuo persun järki voisi sen ymmärtää, niin mikä on isänmaallisesta suomalaisesta sitten kauniimpi näky, kuin katsella karhuemon tallustevan pienokaistensa kanssa keväisessä luonnossa metsän laidalla, nuuskivan ilmaa, raikkaassa aamusumussa auringon alkaessa sarastaa???

        Kiitos asiallisista sanoistasi.
        Sinun viestejäsi on ilo lukea koska niissä on sisältöä.
        Kirjoitathan lisää tänne.


    • Pehmeä Jänis
    • juskapattu

      Kiitos järkyttynyt naapuri hienoista viesteistä! Näinhän se asia menee, niinkuin kerrot.

      Kyllä näitten salakaatojen jälkeen on viha kaikkia metsästäjiä kohtaan kohonnut potenssiin 100. Erittäin kyseenalainen "harrastus".

    • Pehmeä Jänis

      Viha on pahasta, vielä kun yleistät sen kaikkiin metsästäjiin. Enhän minäkään vihaa kaikkia ihmisiä, vaikka ajaa mut puutarhastaan pois. Mites sinun puutarha, oletko siistinyt sitä?

    • Takaa-ajettu Nalle

      Sheivasin sen uusia kaiffareita varten, kylpylälomalle lähdössä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe