Kateellisena luen innostuneista isovanhemmista, jotka kiljuen odottavat lastenlastaan. Olenko ainoa maailmassa, jonka vanhemmat eivät ole innoissaan? En ole mikään teini, vähän päälle 3-kymppinen tuleva äiti tasapainoisessa ihmissuhteessa. Mutta ilmeisesti "tein" tosi paskan jutun etenkin äidilleni, kun hänelle nyt lapsenlapsi on tulossa. Hän ei kuulemma koskaan ole halunnut lapsenlapsia. Eipä tullut mieleen pyytää hänen lupaansa! Inhottavia kommentteja saa kuulla ja tuntuu kuin hän oikein odottaisi, että jotain menisi vikaan. Miksi?
Tulevat isovanhemmat...
7
821
Vastaukset
- pörrö
Ompas outo asenne ja kurja. Onko teillä aiemmin ollut kränää jostain vai johtuuko asenne raskaudestasi? Ehkä hän pelkää jotain raskaudessasi sinustahan on tulossa myös äiti. Koita jaksaa ja yritä nauttia raskaudestasi ja tulevasta vauvasta. Se on ihme kun saa pikkuisen ja kurjaa jos noinkin läheinen ihminen kokee sen toisella tavalla, koska hän itse menettää siinä kaikista eniten. Mun kamulla oli samalla tavalla. Sen mutsi oli tosi inhoittava raskauden aikana, mut kun vauva syntyi niin mummuhan hyppi ilmaan ja on aivan onnessaan vauvasta. Joten toivotaan et teillekin käy näin ja jos ei niin ompa tylsän lapsellista käytöstä häneltä.Voi hyvin ja jaksele!
- hei
Kyllä on outo asenne. Mulla päinvastoin on ollut niin, että äitini on toivonut lastenlapsia viimeiset 10 vuotta, ja on kateellinen kaikille tutuilleen, joilla niitä on.
No, nyt kun minä vihdoin odotan, niin hyppisin riemusta ilmaan, jos tuleva mummu jättäisi lässytykset sikseen.
Katsopa vain, muuttuuko ääni kellossa, kun lapsi viimein syntyy! Toivottavasti sulla on tuttavia, jotka iloitsevat yhdessä kanssasi tulevasta lapsestasi! Äitisi asenne ei vaikuta kovin kypsältä. Mitä sitten, jos äitisi ei ole halunnut lastenlapsia, eipä se hänen halustaan ole kiinni. - MrsChaos
Mun lasten isovanhemmilla ei koskaan ole ollut mitään kiinnostusta lapsenlapsiinsa. Ei mun vanhemmilla, eikä mun miehen vanhemmilla. Meillä on tällä hetkellä lapsia neljä.
Kertaakaan eivät ole olleet meillä vapaaehtoisesti kylässä. Kertaakaan eivät ole pyytäneet lapsia kylään. Kertaakaan eivät ole olleet lapsenvahteina. Tai mun äiti oli lasten kanssa yötä, kun mies vielä asui vanhalla paikkakunnalla (tehtiin muuttoa), ja mä olin yötöissä. Lapset siis olivat muutaman yön nukkumassa mun äidin luona, mutta päivällä hän ei enää lasten kanssa ollut-> eli mä en saanut yörupeaman aikana nukkua lainkaan.
Ja tää tilanne on ollut tämä niin kauan kun meillä on lapsia ollut, lähes 11 vuotta. Mä olen asian pähkäillyt niin, että isovanhemmat tässä menettävät eniten. Toki tuntui kurjalta kun oltiin appikukon hautajaisissa pari vuotta sitten, ja lapset eivät osanneet surra pätkääkään. Mitä olisivat surreet? Hyvä kun edes tiesivät henkilön ulkonäöltä, pienemmillä ei hänestä ole varmaan mitään mielikuvaa.
Joten, en jaksa päätäni asialla enää vaivata, lapsille on kuitenkin tärkeintä oma perhe ja rakastavat vanhemmat. - piip
olisiko äitisi kateellinen??
oikeen paljon onnea odotukseen, ja toivotaan että äitisi tajuaisi olla onnellinen puolestanne - Elena
Voisiko olla kyse siitä että äitiäsi pelottaa vanheneminen, ja se että hänestä tulee mummu on jonkinlainen virstanpylväs, joka saa tuntemaan että on jo iäkäs..???
- Tuleva hyvä äiti
Tiiäkkö mitä! Ei sitä lasta tarvi muitten vielä halutakkaan ku sinun ja miehesi!!! Tällä periaatteella minäkin ilmoitin omille vanhemmilleni. Kyllä he varmasti ajan mittaan tottuvat uuteen tulokkaaseen ja hoitavat häntä hyvin mielellään. Ajatus voi heille olla outo, ainakin vielä, mutta jos ei tilanne parane, niin ajattele niin että ainakin itse olette onnellisia miehenne kanssa! Äiteesi on tehnyt päätöksensä ja sinä omasi! Kyllä se siitä ajan kanssa, ku maltat antaa omallekin äiteelle aikaa.
Varmaan hassua kuulla tällaista lymmenen vuotta nuoremmalta mutta se lapsi on sun, ja tarvitsee sua. Sinä halusit ja toivoit häntä. Se riittää lapselle että äiti ja isi rakastaa. Kyllä ne mummu ja pappa tullee perässä! Voimia, terveyttä ja energiaa odotukseen!!! - Erika
Minä luulin joskus että säästyn äitini hössöttämiseltä, kun hänellä on jo toistakymmentä lastenlasta. Mutta ei. Häidemme jälkeen on toistuvasti tullut uteluja että joko teille... ja kaupassa kyselee joko voi ostaa vauvanvaatteita. Tätä on jatkunut pari vuotta! Välillä hermostun ja sanon että tee itse jos haluat.
Hän ei taida edes aavistaa ettei lapsenteko ole kaikille niin helppoa vaikka kuinka haluaisi, kaikki eivät niin vain tule raskaaksi, hoidoillakaan! Niistä en ole halunnut kertoa.
Nyt on sitten pikkuinen tulossa ja varmaan hirmuinen hössötys alkaa, kunhan kuulee asiasta... Tottakai olen onnellinen siitä että tulevat isovanhemmat ovat innoissaan, mutta ennen raskauden alkua se häiritsi kovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi953600Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä582565Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla182493Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi722341Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "192216Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021282Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5821143Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611026Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001025Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1421009