50euroa, ja virustorjuntapaketti asennettuna 39.00eur tarjous (vuoden voimassa), kannattaako antaa liikkeen tehtä?
Paljonko asentamiseen menee kotona aikaa?
Sitten mulla on tulostin, samsung, mutta en muista pitikö se asentaa levykkeen kanssa vai ilman, en kyllä löydä levykettä, ollut vajaan vuoden?
Uuden tietokoneen asennus maksaa liikkeessä
13
1033
Vastaukset
EI kannata. Jokainen osaa asentaa Windowsin uusiksi kunhan vaan tietää perusasiat eli käytännössä että miten kone käynnistetään DVD aseman kautta.
Asennuksessa menee käytännössä yli 6 tuntia. Virustorjunta ohjelmaa ei kannata ostaa koska niitä saa ilmaisia kuten MSE, Avast.Ja tuohon Samsungiin löytyy ajurit tarvittaessa sen kotisivuilta. ( Jos ei ole 7 vuotta vanha malli).
- Vapuselle kiitos
vapunen kirjoitti:
Ja tuohon Samsungiin löytyy ajurit tarvittaessa sen kotisivuilta. ( Jos ei ole 7 vuotta vanha malli).
Juu, hyvä tietää, muistaakseni tulostimeen ei ollutkaan cd-romppua, vaan asennettin itte vanhan tilalle.
Liikkeessä todella sanottiin, että asentamiseen menee useita tunteja, ny sekin asia selvisi. - 386-1991
"Virustorjunta ohjelmaa ei kannata ostaa koska niitä saa ilmaisia kuten MSE, Avast."
olet aivan oikeassa, tuohan on yleinen käsitys,mutta minulla on toinenkin käsitys. On lähes samallaiset koneet ja yksi sama käyttäjä, toisessa F sekure toisessa ei. Ilmaisilla pärjäilevään tulee erikoisia tiedostoja jotka jää ajoittain käymään ja turbo huutaa täysillä, sammutus vaikeaa. Lisäksi joskus löydän yli 10 kpl, 5-28 gt tiedostoja jotka on jossain "sivuhistorian kaltaisilla" sivuilla, huomaan kun kone valittaa levytilan loppumisesta.
f sekuren konetta ei ole koskaan tarvinnut siivota 1,7 vuoteen ja on nopeampi, vaikka molemmat lähes samallaiset, i7 ja 2GHz molemmilla on samat asiat. Kaksi konetta, koska teen raskaita töitä ja tietsikan on hyvä aina minuutti olla vapaana ja tallentaa muutoksia pitkissä elokuvissa.
Asennusaika on se mitä ohjelmien määrä ja nettiyhteys määrittelee.
Jos on eka kone ja uusi, suosittelen liikkeessä perusasennusta, ja heti kotona näköistiedoston ja varmuus dvd tekemistä.
Niin"mekin" aloitimme, 20 vuoteen ei kyllä ole liikkeitä enää vaivattu 386-1991 kirjoitti:
"Virustorjunta ohjelmaa ei kannata ostaa koska niitä saa ilmaisia kuten MSE, Avast."
olet aivan oikeassa, tuohan on yleinen käsitys,mutta minulla on toinenkin käsitys. On lähes samallaiset koneet ja yksi sama käyttäjä, toisessa F sekure toisessa ei. Ilmaisilla pärjäilevään tulee erikoisia tiedostoja jotka jää ajoittain käymään ja turbo huutaa täysillä, sammutus vaikeaa. Lisäksi joskus löydän yli 10 kpl, 5-28 gt tiedostoja jotka on jossain "sivuhistorian kaltaisilla" sivuilla, huomaan kun kone valittaa levytilan loppumisesta.
f sekuren konetta ei ole koskaan tarvinnut siivota 1,7 vuoteen ja on nopeampi, vaikka molemmat lähes samallaiset, i7 ja 2GHz molemmilla on samat asiat. Kaksi konetta, koska teen raskaita töitä ja tietsikan on hyvä aina minuutti olla vapaana ja tallentaa muutoksia pitkissä elokuvissa.
Jos on eka kone ja uusi, suosittelen liikkeessä perusasennusta, ja heti kotona näköistiedoston ja varmuus dvd tekemistä.
Niin"mekin" aloitimme, 20 vuoteen ei kyllä ole liikkeitä enää vaivattuMutta jos käyttää normaalia käyttäjätiliä ja pitää muutenkin Windowsin ja ohjelmat ajantasalla niin ilmainen riittää mahottoman hyvin..
- Mummeli
386-1991 kirjoitti:
Niin"mekin" aloitimme, 20 vuoteen ei kyllä ole liikkeitä enää vaivattukiitos, mulla on secure ollut entisessä ja lisäksi olen saanut operaattoilta apuja, kun on joku tökkinyt koneessa.
Tottakai jos on hyvä netin käyttäjä, kaikki hoituu ittestään, mutta jos rahalla saa palvelua, niin mikä ettei, vai?
Olen käyttänyt tietokonetta lähes 20vuotta, mutta työssäni kaikki asennukst tehtiin valmiiksi ja ny eläkkeellä vaan surffailen. Mummeli kirjoitti:
kiitos, mulla on secure ollut entisessä ja lisäksi olen saanut operaattoilta apuja, kun on joku tökkinyt koneessa.
Tottakai jos on hyvä netin käyttäjä, kaikki hoituu ittestään, mutta jos rahalla saa palvelua, niin mikä ettei, vai?
Olen käyttänyt tietokonetta lähes 20vuotta, mutta työssäni kaikki asennukst tehtiin valmiiksi ja ny eläkkeellä vaan surffailen.Jos rahalla saa apua tietokoneen käytössä niin ihan ok, muttra turhasta kun ei kannata maksaa. ( Tarkoitan tässätapauksessa tuota virustorjuntaa)
Ole hyvä!
Jos muuten päätät asentaa itse Windowsin niin tässä ohjeet kuvien kera: http://keskustelu.hardware.fi/t.cfm/f-257/opas_windows_7_kayttojarjestelman_asennus_suomenkielinen_windows-878453/
( kohdassa 6 valitse "asema asetukset" ja tarvittaessa alusta ja poista osiot levyltä).
( Kohdassa 15 paina Windows updaten alanurkasta " Hanki päivityksiä muihin" kohta ja asenna tarvittava homma)- Pyyhis
Sorry nyt vaan, mutta jos atk-liikkeessä väitetään vakavalla naamalla, että saavat kulutettua Windowsin asennukseen 6 tuntia, niin joko he yrittävät kusettaa tai eivät osaa hommiaan. Tai siis kusettavat, koska mikään firma ei tee 6h työtä viidelläkympillä.
Windows 7/8 asennukseen ei mene tavalliselle kovalevylle kuin maksimissaan 30 minuuttia. W7 Ultimaten asentaa ssd levylle noin 20 minuutissa. Pelkkä Windows asentuu tuossa ajassa mutta päivitysten ja ohjelmien asennuksessa voi mennä useampi tunti. Itselläni meni melkein koko päivä koska asennettavia ohjelmia oli paljon ja varmuuskopiot piti palauttaa.
- Pyyhis
No tässähän puhuttiin Windowsin asennuksesta. Lisäksi asennettavat ohjelmat ovat aivan itsestä kiinni, eikä mikään atk firma voi tietää toisten ohjelmistotarpeita. Ei se firma asenna kuin korkeintaan päivitykset, mutta en näe mitää järkeä siitä maksaa, kun se voi tehdä kotonaankin olemattomalla vaivalla. Joku voi pärjätä lähes paljaalla windowsilla, joku toinen asentaa kymmeniä ohjelmia. Päivitysten asennukseen menee aikaa jos on hidas netti ja kone.
Kun asensin W8:n vanhempaan masiinaan sen kaikki laitteet toimivat ilman yhdenkään ajurin asentamista. Win 8 ja 7 sisältää kattavan ajurivalikoiman omasta takaa, ja esim yleisimmät printterit ja skannerit toimivat ilman ajurien asentelua. - 17-17
Minä asensin Ubuntun ja siihen meni tunti, kun kävin saunassa välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849