Eilen asennusmiehet sai asennettua meille ikkunat. Kävin kuvaamassa viat ja reklamaatiota lähti. Voikohan tässä käydä vielä hyvin?
http://rakkaudestakotiin-mindimandi.blogspot.fi/?m=1
Skaalan ikkunat tuli, 21 kuvan reklamaatio lähti!!!
44
6024
Vastaukset
- u.-
siinä on asentajat pilannu hyvät ikkunat, harmi
- halpalaatu
Pienet on kolhut verrattuna laatu- ja valmistuspuutteisiin. Halpistuotteita?
- 543434yy6565
Tärkein kysymys kuuluu tässä vaiheessa: eihän koko summaa ole vielä maksettu? Jos ei, on mahdollista käydä jokseenkin hyvin. Jos on, alkaa peli olla menetetty. Varsinkin Skaalan tapauksessa.
Ja tosiaan, mitä tulee kolhujen ja muidenkin virheiden tarkasteluun niin ikkunoiden tarkasteluetäisyys on muistaakseni rt-kortin mukaan 2 metriä, joten ihan noin pahalta nuo virheet ei sieltä asti näytä.
Mutta verrattuna omaan ikkunatoimitukseen (ei Skaala): vaikka pieniä jälkiä oli niin näköjään oli todella vähän ja todella pieniä, kun vertaa tuohon sinun kuvakokoelmaasi. Noissa on jo aika paljon kolhittu ja muitakin halkeamis ym. ongelmia mitä ei ole itsellä tullut vastaan. Mutta tosiaan oletan että vielä ei ole ainakaan kaikkea maksettu. Kylmästi vaan pidätätte ainakin 5000 euroa. Kyllä noiden kolhittujen ikkunoiden osuuden arvo sen on. Pelkkä pääovi voi olla sen 2000e. Kuvien perusteella näyttäisi kuitenkin uretaanin käyttö olleen asentajilla hallussa, joten siinä valossa aika erikoisen surkeaa asennusta noin muuten. Ellei sitten ole jo kuljetuksessa/tehtaalla tulleita virheitä? Meillä oli niin päin että ikkunat olivat pääosin kunnossa mutta uretaanin kanssa vähän hapuilua.
Tältäkin palstalta löytyy pari ketjua Skaalan "reklamaatiokäsittelystä". Lainausmerkeissä siksi, että se tosiaan on jotain komedian ja tragedian välimaastosta. Meille tuli väliovet Skaalalta ja reklamaatioihin ei vastata mitään, laskut vaan tulee, taas reklamaatiota, lasku tulee, reklamaatio, ei vastausta, perintäkirjettä tulee, sitten taas reklamaatiota, sitten perintätoimisto lopettaa perinnän, sitten ei kuulu mitään ja sitten tadaa taas laskua tulee, sitten reklamaatiota, ei vastausta. Tällaista. Onneksi en maksanut kaikkea.
Eli summana: pidättäkää ihan kunnolla, niin paljon että varmasti reklamaationne otetatan vakavasti. Sinänsä tuollaiset kolhut kokenut korjaaja korjaa käytännön katseluetäisyyksille näkymättömiin, puukittiä, hiontaa ja kalustevalkoista paikkamaalia.
Kai olette käyneet vatupassilla kaikki karmien suoruudet muuten läpi? Eli että on 1) runkoon nähdeen suorassa syvyyssuunnassa 2) pystysuorassa 3) vaakasuorassa 4) karmeja ei ole vedätetty, eli ei ole mutkalla yhdeltäkään sivulta 5) ikkunat eivät ole kaatumassa kumpaankaan suuntaan? - rthrtytyrt
543434yy6565 kirjoitti:
Tärkein kysymys kuuluu tässä vaiheessa: eihän koko summaa ole vielä maksettu? Jos ei, on mahdollista käydä jokseenkin hyvin. Jos on, alkaa peli olla menetetty. Varsinkin Skaalan tapauksessa.
Ja tosiaan, mitä tulee kolhujen ja muidenkin virheiden tarkasteluun niin ikkunoiden tarkasteluetäisyys on muistaakseni rt-kortin mukaan 2 metriä, joten ihan noin pahalta nuo virheet ei sieltä asti näytä.
Mutta verrattuna omaan ikkunatoimitukseen (ei Skaala): vaikka pieniä jälkiä oli niin näköjään oli todella vähän ja todella pieniä, kun vertaa tuohon sinun kuvakokoelmaasi. Noissa on jo aika paljon kolhittu ja muitakin halkeamis ym. ongelmia mitä ei ole itsellä tullut vastaan. Mutta tosiaan oletan että vielä ei ole ainakaan kaikkea maksettu. Kylmästi vaan pidätätte ainakin 5000 euroa. Kyllä noiden kolhittujen ikkunoiden osuuden arvo sen on. Pelkkä pääovi voi olla sen 2000e. Kuvien perusteella näyttäisi kuitenkin uretaanin käyttö olleen asentajilla hallussa, joten siinä valossa aika erikoisen surkeaa asennusta noin muuten. Ellei sitten ole jo kuljetuksessa/tehtaalla tulleita virheitä? Meillä oli niin päin että ikkunat olivat pääosin kunnossa mutta uretaanin kanssa vähän hapuilua.
Tältäkin palstalta löytyy pari ketjua Skaalan "reklamaatiokäsittelystä". Lainausmerkeissä siksi, että se tosiaan on jotain komedian ja tragedian välimaastosta. Meille tuli väliovet Skaalalta ja reklamaatioihin ei vastata mitään, laskut vaan tulee, taas reklamaatiota, lasku tulee, reklamaatio, ei vastausta, perintäkirjettä tulee, sitten taas reklamaatiota, sitten perintätoimisto lopettaa perinnän, sitten ei kuulu mitään ja sitten tadaa taas laskua tulee, sitten reklamaatiota, ei vastausta. Tällaista. Onneksi en maksanut kaikkea.
Eli summana: pidättäkää ihan kunnolla, niin paljon että varmasti reklamaationne otetatan vakavasti. Sinänsä tuollaiset kolhut kokenut korjaaja korjaa käytännön katseluetäisyyksille näkymättömiin, puukittiä, hiontaa ja kalustevalkoista paikkamaalia.
Kai olette käyneet vatupassilla kaikki karmien suoruudet muuten läpi? Eli että on 1) runkoon nähdeen suorassa syvyyssuunnassa 2) pystysuorassa 3) vaakasuorassa 4) karmeja ei ole vedätetty, eli ei ole mutkalla yhdeltäkään sivulta 5) ikkunat eivät ole kaatumassa kumpaankaan suuntaan?Lisäyksenä: miksi noissa kiinteissä ikkunoissa ei ole sisemmän lasin ja karmin liitoskohdassa lainkaan tiivistettä, meillä kyllä on?
- seliwjöREIUJGR
Voi jeesus tetä rakentajia.
- ostajan eduksi
Ikkunaostajan eduksi netistä löytyy opastuksia sekä laadun vertailupohjia. Esim. Ikkunan laatuvaatimukset, Ikkunatiivisteen ja pintamassojen asennuskohdat, Ikkunoista asiaa ja vaurioista valokuvia (22kpl)
- normaali laatu
rt ja 2 m päästä maalipintojen tarkistus?
Näin tarkastetaan vain työmaaolosuhteissa tehdyt ikkuna-ovimaalukset.
Uusi ikkuna ja ovi on valmistettu teollisuustiloissa eli kyseessä on uusi tuote.
Uudessa tuotteessa ei saisi olla valmistusvirheitä eikä asennusvaurioita.
- valmistus- asennusvirheitä ei hyväksytä: pöytälevyssä, jääkaapin ovessa jne
Kuvien perusteella voin todeta, että sinunkin ikkunat sekä valmistusvirheet ja asennusvauriot vastaavat tämänpäivän keskiverto-tai hyvää laatua.
Ikkunateollisuus luottaa että kiinteistöyhtiöissä tai ok taloissa ei ymmärretä eikä suoriteta laatuun perustuvaa ostopäätöstä, vastaanottotarkastusta
ja lämpökamerakuvausta.
Sinunkin kannanottosi osoittaa kuinka alan taidottomia ostajat ovat.
Todelliset elinkaareen vaikuttavat valmistuspuutteet sekä rakenneheikkoudet, työvirheet, asennus huolimattomuudet, rakenneliitosten- ja tiivisteiden huonot tiiveydet ym ovat jääneet sinultakin huomaamatta. - Kuka-mistä
Suorittaako kukaan ikkunoiden ja ovien laatuarviota?
Saako ikkunoille osaavaa ja virallista tavarantarkastusta?- ...................
Mä en tiedä mitä noiden karmien pintakäsittelyn laadulle on asettetu mutta vaurioitunuthan nuo ovat, tehtaalla, kuljetuksessa tai asennuksessa tai joka paikassa.
Me tehdään aina välillä tilauksesta sisäovia ja ikkunoita sisälle (ei siis ulkolaseja). Pintakäsittelyn suhteen niiltä vaaditaan ehjät ja peittävät pinnat. Ei aivan huonekalujen tasoa mutta ei mitään appessiinipintoje yms. hyväksytä kolhuista puhumattakaan. - tuntsa
En tiedä kuka valvoo laatua. Skaalalla ei kukaan. Reklamoitu uusi ovikin susi. Kaupan päälle rikkoivat lukon. Varotuksensananen. Asennus ja tuotteet suuuuuri pettymys. Hintaa pari tonnia yhdellä oven rähjällä. Krmmm!!
- asentaja3
Pärisyttävä tarina jälleen kerran pohdittavaksi - kyllähän valtaosa tuosta 21 reklamaation osiosta menee ikkunan asentaneeen ryhmän piikkiin- kolhuja tulee ja niiden osalta sitten ratkotaan yleisten sopimus- ja kauppaehtojen puitteissa, mitkä ovat todelliset tuotteeseen ja toimitukseen liittyvät asiat...hyväkin tuote voidaan pilata huonolla asennustyöllä !
- Ei ihan maallikko
mielestäni ikkunoissasi on myös aivan liikaa muita vaurioita karmien yhteensopivuus. isot pölyhiukkaset ym ym. Sen vuoksi kun ulko-ovi maksaa 2000 euroa. tässä vaiheessa oikea summa on maksaa korkeintaan 5 000 euroa, jos kokonaispotti on 20 000 euroa. Ne on maalattava ruiskulla, eikä oikein muuten onnistu kunnolla työmaalla, sutiminen ei ole oikea tapa eikä hyväksytty jos asiasta mennään käräjäoikeuteen. Mikäli otetaan paikalle tavarantarkastaja, joka on ammattitaitoinen; uskoisin, että lausunto, että lähes kaikki menee vaihtoon eli tehtaalta uutta. Sinä muuten päätät, ketä ihmisiä kotiisi päästät, sinun ei tarvitse päästä kotiisi erästä pohojanmaalaista HUIJARITAVARANTARKASTAJAA, jota kenties joku saattaa sinulle ehdottaa......
varaudu tosiaan, niin kuin asiakkaat jo tietävätkin, ja mikä tuli esille tässäkin viestiketjussa, kun teet reklamaation, ei kuulu mitään, laskua tulee huomautuslaskua tulee jossa on tai ainakin oli Intrum Justitian leimat seuraavana pelotteena, taas laskua uhataan käräjäoikeudella..jätä kylmästi ja ehdottomasti maksamatta.......tämä saaatanan kuvio menee vuodesta toiseen, koska ihmiset hyväksyvät kotiinsa täyttä paskaa, eikä todellakaan koske yksin Skaalaa, oli muuten tosi törkeitä ovia ja ikkunoita Fenestrallakin ja vielä Tampereen asuntomessuilla 2012, mutta hyvin olivat kelvanneet näköjään asukkaille...............
Tee lämpökamerakuvaus 20 asteen pakkasella !!!!!!!!!
JOS edes sinnepäin silloin voit maksaa lisää 5 000 euroa, mutta onko!!!!!!!
PS. Ei sitten muuten todellakaan ole kaikki asennusvirheitä, on maalit päällä, eli ei ole tehty pohjatöitä huolella, koska asiakkaat eivät valita.
Aina koko paketin tilaus sitten niinkuin muillekin lukijoille tiedoksi aina yhdeltä toimittajalta, muuten menee pelleilyksi ......yksi syyttää tehdasta, toinen rahdinkuljettajaa, kolmas asennusporukkaa....arvatkaapa kuka sitten maksaa....kyllä silloin rakennuttaja eli sinä maksat - ikas
Ikkunoissa on useita valmistus virheitä ja ainakin yksi paha asennuksesta johtuva vaurio. Nämä rakenteet on uusittava.
Työmaalla suoritettavat paikkaus-, liimaus-, tasoitus- ja maalaustoimet ovat lyhytkestoisia muihin rakennepintoihin nähden.
Lisäksi pensselillä suoritettu (paikkamaalaus) maalaustyö näkyy selkeänä erona.
Paikkamaalauskohdat tulevat hyvin lyhyellä aikaväliillä näkymään maalipintojen kirjavuutena.
Teollisesti maalatut ja yhdenmukaiset maalipinnat on ollut malli-ikkunassa. Kaupantekohetkellä on annettu ymmärtää, että samanlaiset maalipinnat on myös toimitettavissa tuotteissa.
Ehdotan että vaaditte vaihtamaan rakenteellisesti virheelliset ja asennustöissä vaurioituneet tuotteet.
Lisäksi mikäli hyväksytte muissa osissa vähäiset paikkamaalaustoimet, niin vaatikaa kuitenkin paikatuista tuotteista reilut alennukset.- Ei ihan maallikko
Tätä juuri yritin sanoa, mutta en osannut riittävän selkeästi, juuri näin, eli loppujen lopuksi tästä maksamaan kehottamani 5 000 euroa (sekä hyvin epätodennäköinen 5 000 euroa lämpökamerakuvauksen jälkeen) saattaa olla liikaa :-D, mutta siloittaisi se monta vauriota 15 000 euroa ylimääräistä lompakossa.
HUOM! te olette nyt vahvoilla todella vahvoilla, älkää antako vastapuolen puhua tonnin parin korvauksilla teitä hiljaiseksi, vaan pitäkää oikeuksistanne kiinni. Olisi iiiiihanaaaaa nahda oikeudessa tämä geissi ja nämä vauriot kuvattuna esimerkiksi 45 minuuttia ohjelmassa. Tällöin me suomalaiset pakottaisimme ikkunavalmistajat lopettamaan paskantekemisen ja ihmisten h........
- nis
just...paljo on vaurioita ikkunakarmin ulkolaidoilla jotka menee sisälistan alle piiloon. Asennus virheitä toki paljo mut ikkunafirmoilla on oikeus (RT kortin mukaan) korjata ne maalaamalla/paklaamalla työmaalla. Tavaran tarkastaja sanoo mitä korjataan ja ne kun on kunnossa joudut maksaan koko laskun. Voi kokeilla viedä oikeuteen sun muuta mut ei taida auttaa. Palaa vielä vain enempi rahaa ja vaivaa. Harmittaa toki ku alalla ollut ite 10v niin nuo asennus mokat. Turhia hommia. Toivottavasti touhuavat homman hienosti kuntoon.
- Ei ihan maallikko
eivät ole kaikki todellakaan asennusvirheitä, paljon paljon on vikaa myös valmistuksessa, kuinka paljon siitä antaa huolellinen lämpökamerakuvaus viitteitä lisää. Asiakkaalle on näytetty myyntitilanteessa ruiskulla teollisesti valmistettua/maalattua ikkunaa, mikäli työmaalla mentäisiin tekemään pakkelilla ja pensselillä sotkemaan jotakin paskaaaaaa sitä asiakkaan ei tarvi hyväksyä.
Mutta kun ikkunatehtaat eivät päästä näitä riitajuttuja oikeuteen tältä osin että saataisiin käräjä/hovioikeuden päätöksiä, vaan siinä vaiheessa kun he ymmärtävät että asiakas osaa ja ennen kaikkea pitää puolensa asiakas saa vaikka nussiaa firman sihteeriä kunhan vaan saadaan ostettua hiljaiseksi.
RT järjestelmä ei todellakaan päde missään käräjäoikeuksissa, siellä haetaan kokonaisuus esim, rakennusinsinöörien aikoinaan luomat RIL:lin normistot ja sanottaisko tuhansia muita teoksia.
Jos kirjoitustasi tulkitsen, olet tyhmä tai sitten puolifiksu joka on ikkunafirmassa töissä. On vidun typerä ajatus että kun ostat auton tehtaalla on jäänyt maalaamatta ovien puitteet ja jälleenmyyjä peruuttaa autosi päin seinää niin se riittää logiikkasi mukaan kun pensselillä sutaistaan maalia päälle tai spray-åurkista, ei muuten riitä. Aivan sama on tässä tilanteessa, minä olisin valmis maksamaan 1 000 euroa kolehtia henkilölle, joka veisi ikkunafirman oikeuteen ja haettaisiin asiasta ihan virallinen päätös. Ikkunafirmat kyllä maksavat kiltisti ennen kuin mennään oikeuteen ja esimerkiksi Skaala ei lähde riitauttamaan turhia saataviaan käräjäoikeuteen vaan tekee hyvityslaskun, mutta olisi jonkun ihmisen äärimmäisen fiksua hakea näistä oikeuden päätös vaikkapa miljoonan euron henkisillä kärsimyskuluvaateilla, samalla nähtäisiin, kuinka vahvalla pohjalla tämä saaaaatanan pensselillä sutiminen eli täysi kusettamishuijaaminen on. Henkinen kärsimyskuluvaade ei tietenkään menisi läpi, mutta silloin asiassa tulisi muilta osin esimerkiksi hovioikeustasoinen päätös. Tässäkin ketjussa jo NIS ennakoi että voi toki viedä oikeuteen muttei taida auttaa ja "Palaa vielä vain enempi rahaa ja vaivaa" TÄMÄ on juuri sitä ikkunatehtaiden paskapropagandaa joka on täyttä Bullshittiä, mutta ikävä kyllä uppoaa useisiin ihmisiin......
"Tavaran tarkastaja sanoo mitä korjataan ja ne kun on kunnossa joudut maksaan koko laskun"
EI EDES TÄMÄKÄÄN PIDÄ paikaansa lämpökamerakuvaus kertoo huomattavasti enemmän mitä laitetaan tottakai myös tAvarantarkastaja, JONKA järkevä asiakas aina valitsee itse, siis sen jonka kotiinsa päästä, sitä ei muuten sitten sanele ikkunatehdas ei todellakaan Aivan samoin kuin asiakas ei saa marssittaa omaatavaran tarkastajaa ilman lupaa ikkunatehtaalle.
On liian harvinaista, että asiakkaat valittavat täysin paskasta aliarvoisesta laadusta, siksi kannattaa tehdä huonoa. - amatööör
Ei ihan maallikko kirjoitti:
eivät ole kaikki todellakaan asennusvirheitä, paljon paljon on vikaa myös valmistuksessa, kuinka paljon siitä antaa huolellinen lämpökamerakuvaus viitteitä lisää. Asiakkaalle on näytetty myyntitilanteessa ruiskulla teollisesti valmistettua/maalattua ikkunaa, mikäli työmaalla mentäisiin tekemään pakkelilla ja pensselillä sotkemaan jotakin paskaaaaaa sitä asiakkaan ei tarvi hyväksyä.
Mutta kun ikkunatehtaat eivät päästä näitä riitajuttuja oikeuteen tältä osin että saataisiin käräjä/hovioikeuden päätöksiä, vaan siinä vaiheessa kun he ymmärtävät että asiakas osaa ja ennen kaikkea pitää puolensa asiakas saa vaikka nussiaa firman sihteeriä kunhan vaan saadaan ostettua hiljaiseksi.
RT järjestelmä ei todellakaan päde missään käräjäoikeuksissa, siellä haetaan kokonaisuus esim, rakennusinsinöörien aikoinaan luomat RIL:lin normistot ja sanottaisko tuhansia muita teoksia.
Jos kirjoitustasi tulkitsen, olet tyhmä tai sitten puolifiksu joka on ikkunafirmassa töissä. On vidun typerä ajatus että kun ostat auton tehtaalla on jäänyt maalaamatta ovien puitteet ja jälleenmyyjä peruuttaa autosi päin seinää niin se riittää logiikkasi mukaan kun pensselillä sutaistaan maalia päälle tai spray-åurkista, ei muuten riitä. Aivan sama on tässä tilanteessa, minä olisin valmis maksamaan 1 000 euroa kolehtia henkilölle, joka veisi ikkunafirman oikeuteen ja haettaisiin asiasta ihan virallinen päätös. Ikkunafirmat kyllä maksavat kiltisti ennen kuin mennään oikeuteen ja esimerkiksi Skaala ei lähde riitauttamaan turhia saataviaan käräjäoikeuteen vaan tekee hyvityslaskun, mutta olisi jonkun ihmisen äärimmäisen fiksua hakea näistä oikeuden päätös vaikkapa miljoonan euron henkisillä kärsimyskuluvaateilla, samalla nähtäisiin, kuinka vahvalla pohjalla tämä saaaaatanan pensselillä sutiminen eli täysi kusettamishuijaaminen on. Henkinen kärsimyskuluvaade ei tietenkään menisi läpi, mutta silloin asiassa tulisi muilta osin esimerkiksi hovioikeustasoinen päätös. Tässäkin ketjussa jo NIS ennakoi että voi toki viedä oikeuteen muttei taida auttaa ja "Palaa vielä vain enempi rahaa ja vaivaa" TÄMÄ on juuri sitä ikkunatehtaiden paskapropagandaa joka on täyttä Bullshittiä, mutta ikävä kyllä uppoaa useisiin ihmisiin......
"Tavaran tarkastaja sanoo mitä korjataan ja ne kun on kunnossa joudut maksaan koko laskun"
EI EDES TÄMÄKÄÄN PIDÄ paikaansa lämpökamerakuvaus kertoo huomattavasti enemmän mitä laitetaan tottakai myös tAvarantarkastaja, JONKA järkevä asiakas aina valitsee itse, siis sen jonka kotiinsa päästä, sitä ei muuten sitten sanele ikkunatehdas ei todellakaan Aivan samoin kuin asiakas ei saa marssittaa omaatavaran tarkastajaa ilman lupaa ikkunatehtaalle.
On liian harvinaista, että asiakkaat valittavat täysin paskasta aliarvoisesta laadusta, siksi kannattaa tehdä huonoa.eipä taida "ei ihan maalliikko" olla ihan terävintä kärkeä. Yrität tuoda "tiedoillasi" esin ammattitaitosi, ja kyllä sinulla saattaa olla aihe jotenkin hallussa... Mutta aika pölkkypää olet kun vertailet rakennuspuusepän tuotteita autoihin.... Herää todellisuuteen...
Ja kyllä tavarantarkastaja sekä kuluttajasuoja käyttää apuna RT-kortistoa esim. tällaisten tapausten selvittämisesksi.
Oleppa ystävällinen ja lukaiseppa läpi. "RAKENNUSPUUSEPÄNTUOTTEIDEN KULUTTAJAKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT" Sieltä löytyy niin valmistajan kuin kuluttajankin oikeudet ja velvollisuudet miten hoitaa tällainen reklamaatio pois.
Ja mikäli ammattitaitosi ei kuitenkaan jostain syystä riitä löytämään sitä täältä internetin ihmellisestä maailmasta niin alla osoite.
http://www.kirena.com/LinkClick.aspx?fileticket=/cBXZeI/NXI=&tabid=724&language=fi-FI
Hyvää lukuhetkiä toivoo: Amatööri joka ei päivääkään ole ollut ikkuna-alalla töissä. - Ei ihan maallikko
amatööör kirjoitti:
eipä taida "ei ihan maalliikko" olla ihan terävintä kärkeä. Yrität tuoda "tiedoillasi" esin ammattitaitosi, ja kyllä sinulla saattaa olla aihe jotenkin hallussa... Mutta aika pölkkypää olet kun vertailet rakennuspuusepän tuotteita autoihin.... Herää todellisuuteen...
Ja kyllä tavarantarkastaja sekä kuluttajasuoja käyttää apuna RT-kortistoa esim. tällaisten tapausten selvittämisesksi.
Oleppa ystävällinen ja lukaiseppa läpi. "RAKENNUSPUUSEPÄNTUOTTEIDEN KULUTTAJAKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT" Sieltä löytyy niin valmistajan kuin kuluttajankin oikeudet ja velvollisuudet miten hoitaa tällainen reklamaatio pois.
Ja mikäli ammattitaitosi ei kuitenkaan jostain syystä riitä löytämään sitä täältä internetin ihmellisestä maailmasta niin alla osoite.
http://www.kirena.com/LinkClick.aspx?fileticket=/cBXZeI/NXI=&tabid=724&language=fi-FI
Hyvää lukuhetkiä toivoo: Amatööri joka ei päivääkään ole ollut ikkuna-alalla töissä.eipä taida "ei ihan maalliikko" olla ihan terävintä kärkeä. Yrität tuoda "tiedoillasi" esin ammattitaitosi, ja kyllä sinulla saattaa olla aihe jotenkin hallussa... Mutta aika pölkkypää olet kun vertailet rakennuspuusepän tuotteita autoihin.... Herää todellisuuteen...
JOSKUS RAFLAAVA KIRJOITUS MENEE PARHAITEN LÄPI, SINÄ ET ikävä kyllä löytänyt vain jutun GLUETA.....siitä huolimatta pensselillä ei todellakaan tulla hosumaan työmaalle tehdasmaalatun pinnan päälle ja siitä voitaisiin koska tahansa mennä käräjäoikeuteen mutta jostain syystä ikkunafirmat ostavat aina jutut pois ennen käräjäoikeuteen menoa.
Ja kyllä tavarantarkastaja sekä kuluttajasuoja käyttää apuna RT-kortistoa esim. tällaisten tapausten selvittämisesksi.
KYLLÄ APUNA MUTTA MYÖS MUITA TEOKSIA TODELLAKIN käytetään ja on.
Oleppa ystävällinen ja lukaiseppa läpi. "RAKENNUSPUUSEPÄNTUOTTEIDEN KULUTTAJAKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT" Sieltä löytyy niin valmistajan kuin kuluttajankin oikeudet ja velvollisuudet miten hoitaa tällainen reklamaatio pois.
KAUPPAAT SIIS RKYS sopparia ratkaisuksi, eivät edes ikkunavalmistajat käytä tätä valmiissa sopimuslomakkeissaan perustana.?????????
Ja mikäli ammattitaitosi ei kuitenkaan jostain syystä riitä löytämään sitä täältä internetin ihmellisestä maailmasta niin alla osoite.
http://www.kirena.com/LinkClick.aspx?fileticket=/cBXZeI/NXI=&tabid=724&language=fi-FI
Hyvää lukuhetkiä toivoo: Amatööri joka ei päivääkään ole ollut ikkuna-alalla töissä.
SEN TOSIASIAN MUUTEN HUOMAAN VASTAUKSESI LUETTUANI VÄLITTÖMÄSTI, LISÄKSI VOISIN TODETA, että et myöskään ymmärrä sopimusjuridiikasta yhtikäs mitään - maklari maakari
amatööör kirjoitti:
eipä taida "ei ihan maalliikko" olla ihan terävintä kärkeä. Yrität tuoda "tiedoillasi" esin ammattitaitosi, ja kyllä sinulla saattaa olla aihe jotenkin hallussa... Mutta aika pölkkypää olet kun vertailet rakennuspuusepän tuotteita autoihin.... Herää todellisuuteen...
Ja kyllä tavarantarkastaja sekä kuluttajasuoja käyttää apuna RT-kortistoa esim. tällaisten tapausten selvittämisesksi.
Oleppa ystävällinen ja lukaiseppa läpi. "RAKENNUSPUUSEPÄNTUOTTEIDEN KULUTTAJAKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT" Sieltä löytyy niin valmistajan kuin kuluttajankin oikeudet ja velvollisuudet miten hoitaa tällainen reklamaatio pois.
Ja mikäli ammattitaitosi ei kuitenkaan jostain syystä riitä löytämään sitä täältä internetin ihmellisestä maailmasta niin alla osoite.
http://www.kirena.com/LinkClick.aspx?fileticket=/cBXZeI/NXI=&tabid=724&language=fi-FI
Hyvää lukuhetkiä toivoo: Amatööri joka ei päivääkään ole ollut ikkuna-alalla töissä.Tiedoksi. Ammatipuusepän tuotteet- ikkunat ja teollisesti valmisettujen tuotteiden laatuerot on sama kuin yöllä ja päivällä. Puuseppä on puuseppä ja maakari on maakari.
Ikkuna- ja oviteollisuutta ei sido puusepäntuotteiden ohjeistukset.
Kerro kenenkä teollisen ikkunavalmistan myyntisopimuksiin, toimitus- ja takuuehtoihin kirjataan kyseiset sopimukset?
- no tosiaan maksusopimuskohta.
Oivia lukuhetkiä ja tietoja PUUSEPÄN TUOTTEISTA
- Kllhvn
Kyseessä harkkotalo, jossa smyygit tehdää tasoitteella, eli ei tule mitään listoja. Smyygit tehdään yleensä niin että smyygi alkaa siitä mistä ikkunan karmi loppuu, eli smyygi peittää koko uretaanin mutta ei yhtään enempää. Sitten tuohon nurkkaan mahdollisimman ohut akryyli- tms. veto. Eli toisin sanoen, noin 2-3mm karmin ulkoreunasta peittyy, ei yhtään enempää. Ikkunatehdas toki yrittää keksiä selityksiä piiloon jäämisestä, mutta näitä ei tarvitse tietenkään hyväksyä.
Ja mitä tulee oikeuteen viemiseen niin ideasi on oikein mutta haastajaosapuoli väärin. Eli kun pidättää maksamatta selvästi yli virheitä vastaavaa summaa kunnes ikkunat on kunnossa, tulee Skaalan viedä asia oikeuteen jotta rahansa voisivat saada. Perintäuhkailuilla ja kirjeillä voi heittää vesilintua. Vasta käräjäoikeudessa voivat saada lainvoiman perinnälle/maksuhäiriölle. - asiaton pelottelu
nis taitaa olla ikkunavalmistajan palveluksessa. Asioiden vääristelyä sekä peiteltyjä uhkauksia.
- Suomi laatu
Ainakin kuvien perusteella voi päätellä, että kuvissa 3,7,13 näkyy valmistus- ja työvirheitä. Puuosat vaihtoon.
Työmaalla suoritetut kittaus ja maalaustyöt eivät tule vastaamaan teollista maalauspintaa.
Tämä on tätä suomalaista laatutyötä ja maamme ilmasto-olosuhteisiin "sopivia" ikkunoita. - mainostava ostaja
Sinähän suosittelet muillekkin skaala ikkunoita.
Talosi ikkunoissa on skaala tarrat. - mittaa tiiveys
Ikkunoissa lämpöeristeiden-, liitoskohtien- ja rakenneliitosten lämpövuotokohdat voit edullisesti mitata myös itse.
B&D pistelämpömittari on edullinen, yksinkertainen ja varma lämpövuotomittari.
Samalla mittarilla voit mitata myös talosi kaikki liitoskohdat ja ovien tiiveyden.
Kaikkien materiaalien elinkaari on rajallinen.
Suorita ikkunoiden ja rakenneliitosten tiiveysmittaukset viiden- kymmenen vuoden välein. - 21 kysymystä
Tekikö skaala tarjouksen joka sulki suusi?
- akallien mies
Tässä pätee taas vanha totuus ettei akka kauaa isännöi raksahommis tai käy näin, että välillä kuuluu ja sitten ollaan hiljaa
- moninkertainen työ
Miksi Skaala valmistaa sellaisia ikkunoita joita tarvitsee heti uutena vaihtaa, korjata sekä huoltaa? Valmistuslaatu tökkii todella pahasti.
Asenneuksen jälkeen aloittavat uusien ikkunoiden korjaustyöt.
Kuinka ovat oppineet korjaamaan ikkunoita, kun eivät osaa edes valmistaa niitä?
Onhan ikkunoiden korjaus ja huolto aivan jotain muuta kuin uusien ikkunoiden valmistus.- yksinkertainen työ
ei ikkunoihin tarvitse laittaa muutakuin uudet tiivisteet niin ovat sen jälkeen paremmat kuin uudet ikkunat
- mikä mättää
Yksinkertaisen ihmisen yksinkertainen vastaus.
- efefewwewf
Eikö muuten teidän vastaava mestari ole puuttunut asiaan millään lailla, jos tietää asiasta? Eikö ole käynyt työmaalla tarkastamassa asioita? Jos ei ole, kannattaa kysyä mistä te maksatte sille? Sen pitäisi tietää ns. laki kyseisistä asioista ja toimia sen mukaan.
Meillä on sellainen vastaava mestari joka ei ota kantaa näköjään mihinkään työmiesten tyrimiseen. No ei se tule saamaan kaikkia rahojaankaan...ja sen edestä mitä ollaan maksettu todella laajalle kuuluvaa mainosta. Ellei sitten ihan nokkaansakin saa.... - näinkö toimii
onko ikkunat tulleet paremmaksi
- kkkkk.kkk
Uudet tiivisteet niihi kolhuihin ja taas ovat ihan käyttökelpoiset.
- en skaalaa....
Mahdoton on tämä potilaskertomus.... huhhhuuhh!
- -puusilmä-
Ei kaikista pienistä naarmuista kande valittaa.
- Bfaaql
Nimenomaan kaikista mahdollisista pikkuvioista kannattaa reklamoida, siis sellaisistakin joilla ei oikeasti ole merkitystä. Sitten vaatii hinnanalennusta, kyllä tuolla tavalla tuntiliksoille pääsee.
- Meille ei Skaalaa....
Ai Skaala ikkunat on tämmöisiä. Hyvä kun tuli esiin. Meillä taloyhtiö (kerrostalo 80 huoneistoa) suunnittelee ikkunoiden vaihtoa.
Hallitus on ollut Skaalan kannalla. Täytyypä lähettää linkki hallituksen porukalle. Vielä ei ole myöhäistä vaihtaa valmistajaa.
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.- pleksi ei huurru...
Meillä taloyhtiössä 280 huoneistoa ja valittu Skaalan toimitus ja asennus - ei valittamista...
- Laatu tietoja
pleksi ei huurru... kirjoitti:
Meillä taloyhtiössä 280 huoneistoa ja valittu Skaalan toimitus ja asennus - ei valittamista...
Löysin netistä hyviä laatuvertailu ja tiivistystapojen tarkastusohjeita.
Kannattaa lukea, kun ryhdytään hankkimaan uusia ikkunoita tai suoritetaan vastaanotto tarkastuksia.
- Hyvän ikkunan laatuvaatimukset
- Ikkunatiivisteen ja pintamassojen asennuskohdat
- Ympäristöministeriö: Korjaustieto.fi/ Ikkunoiden ja ovien tiivistysohjeet.
Muistakaa suorittaa seuraavan kylmän jakson aikana LÄMPÖKAMERAKUVAUS.
Voitte kokea yllätyksiä?
- Builder2012
Katos katos. Minulla samanlaisia ongelmia Skaalan kanssa. Laadunvalvontaa siellä ei tosiaan ole nykyään ilmeisesti ollenkaan kun selvästi sutta tavaraa pistetään asiakkaalle.
Tai sitten vain kokeillaan kepillä jäätä mikä on tietenkin jollakin tavalla vielä ikävämpää. - Nääsville
Meilläkin naapuri otti Skaalan lasit ja mikään ei sitten mennyt kunnolla. Lasit vialliset ja korjaukset ei etene. EIkös tää firma ollut taannoin joku testivoittaja, mitähän siellä on tapahtunut?
- Äläosta
Finnlamellin talopakettiin kuului SKAALA-ikkunat. Ikkunat saapuivat tontille paketit märkänä, pohjalankut homeessa ja karmit halki. Ne oli varastoitu ulkona. Reklamaatioprosesi on kestänyt nyt kolme viikkoa eivätkä silti uusi kuin 4 ikkunaa. Haljenneet karmit jäävät kuulema smyykilaudan alle, jos eivät niin tulevat sitten vasta korjaamaan asian. En ikinä suosittele kenellekään SKAALAN ulko-ovia tai ikkunoita.
- homesweethomeorhome
Tyypillinen esimerkki tavaran huonosta varastoinnista ja säilytyksestä.
Valitettavan usein vieläkin näkee sitä vaikka kosteuden vaikutuksesta luulisi jo olevan enemmän tietoa rakentamisen laatuun.
Silti näkee usein puutavaraa säilytettävän maata vasten pressun alle pakattuna tai talon alle pinottuna kuin hometta odotellen.
Olen nähnyt vain kaksi työmaata, joissa puutavara oli säilötty oikein ja toinen niistä oli minun.
Usein pyöräillessäni olen nähnyt työmaita, joissa villat oli jätetty pihalle säiden armoille - oikein kiva - jos hometta haluaa niin tässä on mainio tapa.
- lyhytkestoisia
2006 TM rakennusmaailman tutkimuksen jälkeen ikkunoiden valmistuslaaduissa ei ole tapahtunut yhtäkään merkittävää parannusta.
Koska vain harva ostaja ymmärtää ikkunoiden laadusta jotain, niin laatuparannuksia ei ole tarvinnut tehdä.
Ikkuna ja ovi tuotteet ovat edelleen käyttötarkoitukseen nähden puusepäteollisuuden taidottomia ja kalliita pohjanoteerauksia.
Ostajalle merkitsee vain ulkonäkö, maalipinnat, lukonkahvat ja sälekaihtimen säätönuppit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416698
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495759- 1234911
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533915- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422290
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207