Itse olen tullut oikeasti uskoon viime syksynä. Sitä ennen se oli enemmänkin 50/50 uskonko jumalaan. Olen vastaanottanut jeesuksen sydämeeni ja olen ylpeä siitä. Olen suuren osan elämästä kuunnellut metalli musiikkia. Ajattelin vain kysyä täällä teiltä sielunkumppaneilta onko väärin teidän mielestä kuunnella slayeria, joka laulaa "God Hates Us All" tai "Angel of Death". Kuitenkin laulaja (Tom Araya) on hyvin uskovainen ja kertookin että biisit eivät kuvaa hänen omaa käsitystä uskonnosta vaan pitää sanoituksiaan aivan merkityksettömänä. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Slayer - Disciple
http://www.youtube.com/watch?v=tS0mQ25ezq4
Mitä mieltä Slayeristä?
15
164
Vastaukset
- joku mietiskelijä
Ennekuin alat saamaan "hävitä kaikki metallimusiikkisi" -tyylisiä vastauksia, kerron oman näkökantani.
Ei sillä ole merkitystä, millaista musiikkia kuuntelet. Sanoitukset voidaan mieltää monilla tavoilla. Tietänet, että esimerkiksi Slayerin kappale Angel of Death on täysin neutraali sodasta kertova kappale, joka kertoo Josef Mengelestä, "Kuoleman enkelistä". Sanoituksellisesti se ei ota kantaa suuntaan eikä toiseen.
On myös olemassa kappaleita, joiden sanoitukset kertovat tarinaansa jonkun toisen henkilön näkökulmasta, kuin laulajan. Tämän asian monet ihmiset ymmärtävät väärin ja ajattelevat: "kenen joukossa seisot, sen lauluja laulat". Asia ei kuitenkaan ole niin mustavalkoinen.
Tietysti voit valita helpon tien ja ryhtyä kuuntelemaan avoimen kristillisiä metalliyhtyeitä.
Tässä Slayerin laulaja, Tom Araya kertoo hiukan lisää ajatuksiaan uskonnosta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tom_Araya - Neuvo---
Kun sanoitukset noissa kappaleissa on, mitä kerroit, niin kehoitan irrottautumaan niiden kuuntelemisesta täysin. Jos tosissaan tahtoo eroon synnistä, niin sen kanssa ei kannata leikitellä, muuten se saattaa orjuuttaa, johtaa lankeemukseen, vieläpä luopumukseen.
- Anonyymi
piip sana oli musiikkia silti poistatitte sen vuosi sitten.
- Let There Be God
Itte en oo koskaan noista oikein sanoituksia noteerannut, edes silloin kun noi tuli 80-luvulla ja olin innokas naskali niitä kuuntelemaan. Jo mukulana tuntui, että niillä sanoituksilla nyt edistetään vaan myyntiä vaikka jotkut ne tosissaan ottivatkin. Tarttuvat riffit ovat joskus toimineet paremminkin rauhoittajana kuin kiihottajana. En ole noita alkanut järjestelmällisesti hävittämään mutta kyllä noista on jo maku jotenkin laantunut, niinkin paljon kun niitä joskus digattiin... Mulla on mm. klassista tullut tilalle, huomattavasti haastavampaa kuunneltavaa. Ikäänkuin rauha olis tullut tilalle.
- Hävitä levysi!
Hävitä levysi. Älä vie niitä divariin, josta ostettuina ne jatkavat muiden ihmisten saastuttamista, vaan tuhoa ne. Jos ne ovat tietokoneellasi Mp3-tiedostoina, laita roskakoriin ja tyhjennä roskis. Raamattu kertoo, kuinka aikoinaan uskoontulleet tuhosivat omistamansa noitakirjat, siis antikristillisen kirjallisuutensa.
On sanouduttava täysin irti vanhasta, maailmallisesta, jumalattomasta musiikistaan, minäkin tein aikoinani niin ja sain rauhan kiusauksilta sen suhteen. Jos sinulle ei riitä yksin Kristus, vaan haluat pitää toisen jalkasi maailmassa ja toisen taivaassa, et ole vielä täysin tehnyt pesäeroa entiseen elämääsi. Älä helli syntiä.- opetuslapsellinen
Älä vain usko tuota levyjensä hävittäjää! Rakkaus ei käske tai sido!
- Anonyymi
Jahven rakkaus alistaa! Ja raa-asti pallopäistä piikkiruoskaa käyttämällä. Kunnia ja ylistys Jahvelle, HELL-untailaisten Jumalalle!
- Anonyymi
Voi hyvä luoja että te olette sekaisin. Kuuri te päädytte helvettiin.
- Anonyymi
High priest awaiting dagger in hand, spilling the pure virgin blood. Satan's slaughter ceremonial death, answer his every command
Et voisi olla uskossa ilman Jumalan ilmoitusta eli Jumalan antamia pelastavia sanoja, joten sanoilla on merkitystä. Uskon tiellä kaikella on merkitystä. Merkitys on vain oivallettava ja löydettävä.
- Anonyymi
Slayer hell awaits.
Hienoa että olet tullut uskoon. Rukoillen etsi itsellesi hengellinen koti. Sley koroastaa paljon vauvakastetta joka ei ole välttämötön uskoontulolle. Kyllä Sleyssäkin uskovia on.
- Anonyymi
Mielestäni "Show no mercy" -levy on musiikiltaan ehkä kauneimpia teoksia.
"Olen vastaanottanut jeesuksen sydämeeni ja olen ylpeä siitä. "
Jos tuo vastaanottaminen on oma teko, sitten on harhaopista kyse. Kun Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla. Toki kuitenkin kristillisinä on pidetty näitäkin ihmisiä, jotka väittävät vastaanottaneensa Jeesuksen sydämeensä omilla teoilla. Vaikka pelastusopin vastaista olisikin.- Anonyymi
Tietenkin se on oma teko. Kaikki teot ovat omia, mitäs muitakaan?? Annatko vastuun mielikuvitusolennoille, HELL-untailaisten tapaan?
- Anonyymi
Slayer Reign in blood kertooko se kappale jeesuksen verestä ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 367261
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654079
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363033Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292988Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452606Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262565- 302032
- 401883
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731787