suunnitelmissa oli rakentaa neljälle subbarille kotelu mut on autos niin ahdas taka kontti et sais helpommin suljetun kotelon, niin onko paljoo eroo suljetulla/refleksikotelolla?? ja minkä kokonen kotelo vois olla hyvä?
4x12" kotelo suljettu vai refleksi
12
2026
Vastaukset
- minä vaan
Paras kotelon muoto on ei minkään muotoinen... Siis sellainen missä jokainen sivu on vähän eri mallinen ja kokoinen. Tälläinen rakenne jäykistää koteloa ja estää seisovien aaltojen syntyä kotelon sisälle. Se että kumman kotelon tekee elementeille riippuu useasta asiasta. Jotkut elementit eivät vain toimi refleksissä ja toisin päin. Mutta jos hakusessa on paljon ääntä niin silloin ainoa järkevävaihtoehto on refleksi. refleksissikotelossa elementit toimivat herkemmin mikä lisää taas äänenmäärää ja monesti laatuakin kunhan portti/putki on oikean kokoinen
- hifistelijä
seelvä kai sitä tarvii saada ahdettua sinne toi refleksi mut minkä kokonen portti ja kotelo vois olla hyvä? mul on jo ennestään 400cm2 portti mut kotelo on joku 150 litraa?
- minä vaan
paljonko on vahvistintehoa käytössä? Portin koko riippuu sitä myös
- hifistelijä
2.5kw ja subit tarttee 1.5kw
- minä vaan
Mikä on subi vahvistin/vahvistimet niin tiedän katsella oikeat tehot. Subit ei tarvitse yhtään.. ne toimii vaikka 10w teholla
- hifistelijä
subit on http://www.powerset.fi/autohifi/spldynamics/v-300d2.html
ja vahvareina on 2 SPL dynamicsin S1200D. - tun h*mot
simuloi winisd:llä TS-parametrien perusteella
- minä vaan
lähtisin kokeileen jollain 200l kotelolla ja vähintään 800cm2 portilla... mielellään tekisin suoraan 1000cm2 portin niin ei rupea se ainakaan ahdistaan.
- hifistelijä
en ny noin moni mutkasia laitteita osaa käyttää :D oisko mitään suomen kielistä versioo??
- minä vaan
20cm x 50cm = 1000cm2 ja portin pituudella lasketaan viritystaajuus. Nuo tuossa olevat mitat on siis portin seinien mitat.. ei pituus
- hifistelijä
juu kyl ton tiä miten portti tehään mut toi kotelo homma onkin moni mutkasempi mut kai siitä jotenkin selviää!!
- minä vaan
pituus x korkeus x syvyys lasketaan kotelo =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693