Olen harkinnut omaa hevosta, mutta tulin siihen lopputulokseen että otan ensin ylläpito hevosen ja katson että onko minusta oikeasti OMAN hevosen omistajaksi.
Omien laskujeni mukaan hevoseen menisi n. 2000 euroa/vuosi
Menikö ihan mettään? Hevonen menisi lähi tallille joka maksaa 250/kk.
Kertokaa paljonko teillä menee hevoseen kk.
Älkää laskeko siihen mukaan eläinlääk. kuluja tai varusteita.
Ylläpito ponin kulut?
5
340
Vastaukset
- katherine__
Laskelmasi ovat menneet ihan metsään. Kun lasket hevosen kuluja, kerro aina saamasi summa kahdella, silloin pääset lähemmäs oikeaa tulosta.
PIkainen arvio kuluille:
tallivuokra 250e/kk
kengitys keskimäärin 40-60e/kk (6-8 viikon välein 80-120e)
lisäruuat n. 30e/kk
ratsastustunnit n. 60e/kk (olettaen että opettaja on edullinen tai käyt harvemmin)
Tärkeää on muistaa myös matkakulut tallille. Jos auto kuluttaa 7l/100km ja tallimatka on 15km/suunta ja käyt päivittäin tallilla, se tekee noin 100e/kk.
Tämä tekisi noin 480e/kk.
LIsäksi tulee vakuutukset (muutama 100e/vuosi), madotus (n. 60e/vuosi) ja rokotus (60-100e/vuosi).
Vuodessa tämä tarkoittaa noin 6000e.
SIihen päälle sitten yllättävät ell -kulut, varusteet ja mahdolliset kilpailut/valmennusreissut yms,. Samaa laskeskelin kuin katherine. Pelkkiin tallimaksuihin menee tuolla summalla 3000e vuodessa, plus nuo muut maksut päälle.
- vika2
Itse asiassa talli on ihan kävely/pyöräily matkan päässä. Eli sihen ei mene bensakuluja. :)
Ne voi sitten vähentää. Mutta tallimaksut yksin tekevät silti kolmisen tonnia vuodessa ja kaikki muut mainitut maksut päälle. :)
- moibn bm,.
mikä on tallin nimi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4119021Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893560- 202013
- 811246
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641051Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791045- 551013
- 65950