WRX tai WRX STI

Kalle

Auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi. Etsiskelin pitkään jotain avo-roadsteria, missä olisi riittävä takakontti ( n. 400 - 500 l ), mutta sellaista ei tullut vastaan.

No, voisi sitä autolla nautiskella varmaan myös katon kanssa.

Kiinnostaisi Subarulta otsikon mukaiset autot, mutta kun niitä ei taida missään päästä koeajamaan, niin kyselen täällä. Ajan autolla noin 60 tkm/vuosi, pääasiassa maantiellä. Siksipä noiden maantiekulutus reippaalla ajotavalla kiinnostaa, samoin melu. Onko noissa alustassa yms. maantieajoon vaikuttavissa osissa mitään eroja? STI malli kiinnostaisi enemmän, sillä vakio vaikuttaa vähän mopolta, mutta onko STI liian raaka pitkillä työmatkareissuilla.

14

5139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boxeri

Samasta aiheesta on keskustelua subaruclubfinland.net -sivuilla. Käväisepä sieltä tutkimassa.

• Kalle

Jo vain, sieltä löytyi riittävästi tietoa. Eli, varmaan muuten ihan kiva peli, mutta melua liikaa minulle. Kun ajaa 60 tkm vuodessa, niin ei hirveän meluisalla jaksa ajaa. Harmi sinänsä, taitaa sellaiset autot, jotka kulkisi riittävästi ja joissa olisi sitä käyttömukavuuttakin tallella, maksaa ihan liikaa, eli 100 kEur...

No, aina ei voi voittaa.

• boxeri
        Kalle kirjoitti:

Jo vain, sieltä löytyi riittävästi tietoa. Eli, varmaan muuten ihan kiva peli, mutta melua liikaa minulle. Kun ajaa 60 tkm vuodessa, niin ei hirveän meluisalla jaksa ajaa. Harmi sinänsä, taitaa sellaiset autot, jotka kulkisi riittävästi ja joissa olisi sitä käyttömukavuuttakin tallella, maksaa ihan liikaa, eli 100 kEur...

No, aina ei voi voittaa.

Joo STI on "kilpa-autona" varmasti epämiellyttävä matka-auto, mutta vaihtoehtokin on.

Nimittäin mikäli budjettiisi vain sopii niin ehdottaisi tutustumista Legacyn 3-litraiseen malliin. Itse sain koeajaa kyseisen mallin ja voin sanoa, potkua on varmasti "sopivasti" ja juuri sinun ajokilometreilläsi tärkeämpää mukavuutta kiitettävästi.

Ainoa moite minkä autosta huomasin oli alakierroksilla kuulumattomaksi vaimennettu 6-boxerin moottoriääni, mutta yläkierrokset sitten olikin yhtä juhlaa. Ja varsinkin ohituksissa automaatin vaihtaessa viitoselta kolmoselle penkkiin painui oikein mukavasti.

• Kalle
        boxeri kirjoitti:

Joo STI on "kilpa-autona" varmasti epämiellyttävä matka-auto, mutta vaihtoehtokin on.

Nimittäin mikäli budjettiisi vain sopii niin ehdottaisi tutustumista Legacyn 3-litraiseen malliin. Itse sain koeajaa kyseisen mallin ja voin sanoa, potkua on varmasti "sopivasti" ja juuri sinun ajokilometreilläsi tärkeämpää mukavuutta kiitettävästi.

Ainoa moite minkä autosta huomasin oli alakierroksilla kuulumattomaksi vaimennettu 6-boxerin moottoriääni, mutta yläkierrokset sitten olikin yhtä juhlaa. Ja varsinkin ohituksissa automaatin vaihtaessa viitoselta kolmoselle penkkiin painui oikein mukavasti.

Valitettavasti tuo ei kiinnosta, tuntuisi aika nuhaselta tämän nykyisenkin jälkeen... Eikä se vetoa muutenkaan minuun.

• mopo wrx

nollasta sataan noin 6 sekkaa, aika mopo tosiaan

• nopeampi

No ei 6 sekuntia sataseen mikään tosi tykki ole. Eikä 0-100km/h kiihdytysarvo kerro koko totuutta suorituskyvystä, ei varsinkaan käytännön ohituskiihtyvyydestä.

• juppe
        nopeampi kirjoitti:

No ei 6 sekuntia sataseen mikään tosi tykki ole. Eikä 0-100km/h kiihdytysarvo kerro koko totuutta suorituskyvystä, ei varsinkaan käytännön ohituskiihtyvyydestä.

kerro mikä tai mitkä ovat wrx:ää nopeampia samassa hintaluokassa

• Kalle
        juppe kirjoitti:

kerro mikä tai mitkä ovat wrx:ää nopeampia samassa hintaluokassa

Mitä väliä sillä on, onko samassa hintaluokassa nopeampia? Ei ainakaan minulla ole niin ahtaat hintaraamit, kun autoa valitsee... Tuota samaa mankuu nuo honda-miehet, mikä on nopeampi 30 000 Eur hintaluokassa. Kyse on lähinnä siitä, missä autossa on omasta mielestä hinta parhaiten kohdallaan siihen, mitä se antaa.

• just joo
        Kalle kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, onko samassa hintaluokassa nopeampia? Ei ainakaan minulla ole niin ahtaat hintaraamit, kun autoa valitsee... Tuota samaa mankuu nuo honda-miehet, mikä on nopeampi 30 000 Eur hintaluokassa. Kyse on lähinnä siitä, missä autossa on omasta mielestä hinta parhaiten kohdallaan siihen, mitä se antaa.

itselläsi on varmaan kans Honda, nimittäin Monkey

• ihmettelijä
        Kalle kirjoitti:

miksi kyselet tuolla ylempänä mitättömiä bensankulutuseroja jos sulla ei ole ahtaat hintaraamitkaan ?

• Kalle
        ihmettelijä kirjoitti:

miksi kyselet tuolla ylempänä mitättömiä bensankulutuseroja jos sulla ei ole ahtaat hintaraamitkaan ?

Siksi kysyn, koska ajan autolla yli 60 tkm vuodessa... Eli, käyttökulut kiinnostaa, eikä sillä ole niin väliä tuon hintaraamin kanssa.

• ...

...

• Mä oon mä

Siis ihan turha tyyppi kyselee turhia. On se vaan niin vaikeata hyväksyä tosiasioita. Ja jos ne on muka itselle selvät niin miksi huudella täällä?

Ihan sama millä joku ajaa, minä ajelen Subella ja olen tyytyväinen omien teitteni hullu.

Joo ja ottakaa tuo hulluus nyt aiheeksi niin mä nauran.

• CaSe

..pari päivää sitte tuon STI-version ja voin vakuuttaa, että ohituskiihtyvyys riittää aivan varmasti suomen oloihin. 220km/h oli mittarissa, ennenku ehti huomatakaan.. Jousitus oli hieman kova pitkälle matkalle, mutta ei tuota matka-autoks oo tehtykään. Kokkolassa ois nyt yks 13000km ajettu -04vm myynnissä (43000€!).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe