Hissittömässä kerrostalossa 3 kerroksessa tai hissillisessä ja asuu 6 tai 7 kerroksessa kun pitäs viedä koira ulos 5-6x päivässä?? Saako koiranpentu tehdä tarpeet kerrostalon pihaan vaikka on kielto, ettei saa tehdä kerrostalon pihalle? Kokemuksia?
Koiranpennun kanssa asuminen kerrostalossa
5
106
Vastaukset
- hetki mietintää nyt
Lukaise mitä muuta liittyy koiran pitoon myös kuin ulkoilutus vain: www.sey.fi -) koira osuus. Esim. päivittäin koulutus ja leikkihetki, miten loma-ajat, eläinlääkäri käynnit sekä kulut jne jne.
- testaajahiffaa
www.koiranomistajanperuskurssi.fi
Riippuu talon väestä miten asiaan suhtautuvat. Luullakseni kaikissa kerrostaloissa on kielto tarpeiden tekemisestä pihaan (koskien myös pentuja) mikä on hyvin ymmärrettävää, mutta kun itse otin koiran kerrostaloon opiskellessani, niin ei minulle tullut yksikään ihminen huutamaan vaikka joskus tarpeet siihen pihaan tulivatkin kun pentu ei jaksanut pidätellä kauemmaksi. Kakat toki siivosin aina pois ja se pieni pissaläntti katoaa nopeasti näkyvistä. Yritä kuitenkin saada pentu pois pihasta tarpeilleen, niin ei kukaan pahoita mieltään värikkäistä länteistä lumessa.
Minä asuin neljännessä kerroksessa eikä siitä ollut ongelmaa. Ensin alkuun pentu piti kantaa portaat alas kun olivat sille liian korkeat, tai kulkea hissillä, mutta sitä mukaa kun se kasvoi, aloin opettaa sitä kulkemaan portaita pitkin itse.
Huomio sitten myös, että joissakin taloyhtiöissä on kiellettyä ylipäätään pitää lemmikkiä, joten varmista etteivät talon säännöt kiellä ottamasta koiraa.- hankkija1
asuntohaku ilmoituksen oon tehnyt ja maininut, että lemmikit sallitaan ja kun oon katsonut asuntoja netistä niin katsellut, että sallitaan
- koiravauvat
Minun kerrostaloni pihassa oli kielto koirien ulkoiluttamisesta pihalla, joten suosittelen että jos vain pystyt, viet vaikkapa tien toiselle puolelle. ihmiset ovat melko hyvin suhtautuvia siihen että pieni pentu pissii pihalle, mutta taloyhtiön hallitus ei välttämättä. ja voin sanoa että luovutusikäisen pennun kanssa ei riitä 5-6 krt päivässä ulosvienti. minä ravasin alussa joskus jopa 15 kertaa! no, koirani oppi jo 4 kk olemaan melko varma ja osasi ilmoittaa öisin jos tuli pissihätä. kaiken lisäksi minun asuntoni oli ensimmäisessä kerroksessa ja oli syksy. oli se välillä sellaista tappelua ravaamisen kanssa, mutta minun pentuni ei paljoa ulkona kuhnaillut, kun ei itsekään pitänyt räntäsäästä, vaan teki aina asiansa heti ja juoksi äkkiä sisälle kun eräänä kertana en antanut periksi :)
eli voin sanoa, että asuitpa missä tahansa, omakotitalossa tai kerrostalossa, koirapennun opettaminen sisäsiistiksi on aina sellanen juttu, että oma motivaatio ja vaivautuneisuus on oltava kohdallaan. oman koirani sisarta kun ei opetettu niin järjestelmällisesti sisäsiistiksi, pissi tämä sisälle vielä 5 kk hyvin tehokkaasti eikä kertonut minkäänlaisia vinkkejä, että voisi ulos lähteä. oma koirani katsoi hyvin ihmeissään vierestä, että mitä tuo puuhaa kun pissi vaan tulee lattialle :D
ainiin, ja sitten sellainen vinkki! opeta koirasi pissimään käskystä. eli alussa kun koira opettelee pissimään ulos, yhdistä sana pissi pissimiseen. muutaman viikon jälkee koira jo huomaa mikä jutun idea on. nykyään minun on todella mukava sanoa 7 kk pennulleni, että teeppä piippi, ja tämä kyykkää heti. kätevää, jos on kiire!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752873- 592841
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172753- 412082
- 532061
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2792057Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211311- 421170
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo31124Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961019