B-kortti meni vanhaksi, harjoitteluvaihe?

2-vuotta jo harjoite

Lipsahti B-kortti vanhaksi ja kuulin, että joudun käymään myös harjoitteluvaiheen. Pitääkö paikkansa?

17

2522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -87k

      joo, käyt teoria- ja ajokokeessa, niin saat uuden lyhytaikaisen ajokortin

    • 2-vuotta jo harjoite

      Niin, mutta pitääkö osallistua sinne harjoitteluvaiheen kahdelle ajotunnille ja yhdelle teoriatunnille?

      • liikenneope

        Ei


      • matsonation
        liikenneope kirjoitti:

        Ei

        Jos ajat nyt uuden lyhytaikaisen kuljettajantutkinnolla, niin joudut harjoitteluvaiheen tunnin teoriaopetukseen ja 2 tunnin ajo-opetukseen, ennen syventävää vaihetta.


      • liikenneope
        matsonation kirjoitti:

        Jos ajat nyt uuden lyhytaikaisen kuljettajantutkinnolla, niin joudut harjoitteluvaiheen tunnin teoriaopetukseen ja 2 tunnin ajo-opetukseen, ennen syventävää vaihetta.

        Höpö.höpö.EI VARMASTI JOUDU.Turhaa vedät provoja tänne.


    • hitto12323

      No juuri trafi myös minulle vastasi, että TÄYTYY MENNÄ! Ja 200e melkein maksaa, täällä Jyväskylässä ainakin.

      Eli vaikka mulla on ollut ykkösvaiheen kortti (n.10v sitten), joudun käymään harkkavaiheen, koska tämä uusi ykkösvaiheen kortti (kävin siis vain teorian ja ajokokeen) on käyty ja saatu 19.1.2013 jälkeen, on harkkavaihe KÄYTÄVÄ. Aivan ällistyttävää, kun itsekin olen saanut kahdenlaista erilaista infoa. harmittaa. Onko oikeasti muunlaisia vastauksia saatu? Meinaan, että jos on, en halua itsekään maksaa tuota 200e. Vielä typerää, että harkkavaiheen voi käydä tässä heti 1kk ajokokeen jälkeen, eli TAAS harjottelemaan ajotunnille vaikka kortti jo on ja harjoitella voi yksinkin. Myös vihkonen, jonka sain - täytyy täyttää ja siellä on ajosta, jota on nyt yksin tehnyt. MUtta haloo, eihän tässä ole mennyt kuin kuukausi, miksi sitä jo nyt kysytään ja mietitään miten on mennyt. voi tsiisus.

      Tässä vielä Trafin vastaus: "B-ajokorttiluokan lyhytaikainen ajokortti on voimassa kaksi vuotta. Ellei tänä aikana suorita hyväksytysti 2. vaihetta, tulee ajo-oikeuden ja uuden lyhytaikaisen kortin saamiseksi suorittaa uudestaan ajo- ja teoriakoe. Kun saa lyhytaikaisen kortin ajokorttiuudistuksen voimaantulon jälkeen (19.1.2013), tulee määräaikaisen ajokortin saamiseksi osallistua sekä harjoittelu- että syventävään vaiheeseen ajokorttiuudistuksen mukaisesti.

      Lisätietoja antaa Ajovarma. www.ajovarma.fi
      "

      • ghyh68

        Hitto12323 on täysin oikeessa, joten liikenneope voi pitää turpansa tukossa. T: toinen jyväskyläläinen


    • Jo 2-vuotta harjoite

      Kysyin Ajovarmalta ja poliisilta. Harjoitteluvaihe on edessä. Oppimispäiväkirjaa täyttämään ja autokouluun kolmeksi tunniksi. Liikeneope oli väärässä.

      • liikenneope

        Niin olin olen pahoillani.


    • dfgdgdfdfgdf

      Mutta ihana liikenneope olet :)

    • jusu+

      oliko pakko päästää kortti vanhaksi?

    • tietävä.

      Kyllä täytyy mennä, 1.1.2013 alkaen/jälkeen suoritettu ajokortti jos on,niin siihen kuuluu harjoitteluvaihde,eli jos olet esim. Viime vuoden puolella kortin ajanut,siinä tapauksessa ei tarvitse käydä. Mutta tosiaan tammikuusta alkaen muuttunut tuo systeemi.

      • ---

        Väärin, se päivä on 19.1.2013. Jos tota ennen on suorittanu kortin niin ei joudun siihen nykyiseen kakkosvaiheeseen.

        On sitten eri asia jos on päästänyt kortin vanhaksi, kuten aloittaja.


      • ...
        --- kirjoitti:

        Väärin, se päivä on 19.1.2013. Jos tota ennen on suorittanu kortin niin ei joudun siihen nykyiseen kakkosvaiheeseen.

        On sitten eri asia jos on päästänyt kortin vanhaksi, kuten aloittaja.

        Joo, mutta jos olet saanut kortin vaikka 1.1.2013 ja menetät korttisi esim. sakkojen takia ja käyt uudelleen inssin ka kirjallisen, joudut harjoitteluvaiheeseen ja syventävään vaiheeseen.

        Jos olet saanut korttisi 1.1.2013 ja käyt tänään syventävän vaiheen ja menetät korttisi, poliisi määrää kirjalliseen ja inssiin, mutta harjoitteluvaihetta ei tarvi suorittaa, koska kyventävä vaihe on jo suoritettu.


    • henrik ijäs72

      mulla voimassa 2042v ajokortti
      ab

      • henrik ijös72

        voinko ajaa traktorilla muttaua pellos mutta ensin harjottelua plelloa'


      • ab kortilla t ajaa
        henrik ijös72 kirjoitti:

        voinko ajaa traktorilla muttaua pellos mutta ensin harjottelua plelloa'

        voin minä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe