Veden maku eripuolilla Suomea? Kokemuksia!

jasmiina913

Kyse siis hanavedestä. Mikä ihme siinä on, että en tykkää oman paikkakuntani Riihimäen hanavedestä mutta nyt ollessani Kuopiossa vesi on taivaallista..? Pahin maku ikinä on ollut Uudessa Kaupungissa vuonna -02 kun olin jossain saaressa luokkaretkellä. Sitä vettä kukaan luokkalaisista ei juonut, ainoastaan hampaiden pesuun kelpasi.

Mutta siis missä teidän mielestänne on hyvänmakuista ja/tai pahanmakuista hanavettä?

18

2712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+10

      Kajaanissa erinomaista ainakin Hämeenlinnaan verrattuna.

    • perrrona

      Tampereella on ihan hyvää. Turussa taas täyttä shittiä! :)

      • Anonyymi

        Riippuu alueesta Tampereella. Isosta kaupungista löytää helposti paskaakin


    • tonttuili

      olen itsekkin huomannu asian. täällä pohjoisemmassa parempaa vettä kuin etelässä

      • Anonyymi

        Totta


    • vesiselväpoika

      Kotka ja Turku, hanasta tulee jotain haisevaa ja pahanmakuista.

      Helsingin (Päijänteen) vesi on erinomaisen hyvää.

    • vesi vanhin voitehis

      Tampereen vesi on karmeaa, jos ei laske ensin 5-8 litraa pois.
      Kahvista tulee pahaa, eikä vettä saa juotua edes janoon.

      Minulla on samassa linjassa keittiön ja suihkuhuoneen vesihanat, otan aina suihkussa käytyäni astioihin vettä, jonka säilytän jääkaapissa.
      Yhdellä hengellä tulee jopa säästöä noin 10-15 litraa päivä kun ei tarvitse laskea puhdasta vettä viemäriin.
      Olen asunut eri puolilla kaupunkia sama joka alueella.

    • kraanavesix4paikkaa

      Mä oon lopen kyllästynyt Turun veteen!!!

      Liedon vesi hyvää ja raikasta, Turun vesi pahaa ja välil haiskahtaa pahalle ja Raisiossakaan ei oo mikään kehuttava maku mut parempaa kuin Turusta saa.
      Helsingissä ei sieläkään parempaa kuin Liedossa.

      • Kun kraanavesi on karsee

        Mun kesämökillä Kemiössä on tehtynä kaivo josta saa ihanaa hyvää ja raikasta lähdevettä, mut sit ku menee taas toiseen kotiin ni sit kyl kraanavesi maistuu ihan karseelta ja pihalla sielläkin olis kaivo, mutta siinä vesi yhtä pahaa kun kraanasta ottais ni siksi käytän kaivovettä vaan kukkien kasteluun ja kraanavettäkään en kyllä juo. Sitten kun taas alkaa kaipaa sitä hyvää lähdevettä ni sit vaan kesämökille. Joutuuhan siellä kesämökillä aina sen lähdeveden kantamaan että kyllä se hankalaa on mutta kun sen vain jaksaa kantaa niin veden laatu on kyllä palkitsevaa. Minä joskus olen pullottanut lähdevettä ja kuskannut sen autolla toiseen kotiin ja siellä lykännyt jääkaappiin, ja ottanut sieltä sitä sitten kun lähdevettä tekee mieli.


    • Remtggfdj

      Kotona (Raumalla) tulee hyvää mutta turus o Huonoo

    • Sihisevä vesihiisi

      Puhdasta vettä ei tule hanasta missään päin Suomea. Jos haluaa maistella puhdasta vettä, pitää ostaa autotarvikekaupasta akkuveden nimellä myytävää tislattua vettä. Se on mauttomuudessaan pahaa.

      Hanavesi sisältää monenlaisia mineraaleja ja suoloja. Niitä on jo luonnosta otettavassa raakavedessä, mutta vesilaitokset lisäilevät myös omiaan bakteerien sun muiden mikrobien tuhoamiseksi ja saattaakseen veden happamuusasteen haluamalleen tasolle.

      Helsingin vesi oli muutama vuosikymmen sitten ällöttävän makuista. Raakavesi otettiin silloin Vantaanjoesta ja siihen lisättiin mm. fenolia. Nykyisin raakavesi Helsinkiin ja pariin naapurikaupunkiin tulee Päijänteestä kalliotunnelia pitkin ja bakteerien tuhoamisessa turvaudutaan otsonointiin, mistä ei jää veteen sanottavia makujälkiä. Juon nykyistä Helsingin hanavettä ihan mielisuosiolla.

    • maistelija1

      Turussa ainakin hirveän makuista. Joensuussa ja Kuopiossa hyvää.

    • Anonyymi

      Asikkalan raikas Salpausselän harjusta on poikaa. Siitä läheltä Päijänteen puolelta Helsingin alueen vesikin tulee.

      • Anonyymi

        Totta. Lahdessa sitä saa hanasta ainakin joissakin kaupunginosissa jos ei kaikissa.

        Meillä on täällä Espoossa ollut ensin kantovettä (kannettiin kaupasta), sitten erilaisia kannusuodattimia, sitten erilaisia hanasuodattimia ja nyttemmin edullisempi pieni käänteisosmoosilaite. Jopa hyvälaatuinen hanasuodatin tekee vedelle pieniä ihmeitä, kannusuodattimet kannattaa unohtaa.


    • Anonyymi

      Kun vesi otetaan järvestä, välillä maistuu kalalle, väkisinhän niitä päätyy putkeen. On kyllä ällöttävää. Välillä sitten kloori maistuu enemmän kun putsaavat.

    • Anonyymi

      Lahti on suurin kaupunki Suomessa jossa kaikki vesijohtovesi on pohjavettä ja kyllä sen maussa huomaa.

      • Anonyymi

        Turussa ja naapurikaupungeissa nykyään tekopohjavettä, mutta varalla yhä jokivesi.Yleensä hyvää, vain harvoin maistuu kalalle kun ottavat ilmeisesti joesta. Pääseeköhän kalanmaku Päijänteeltä hesaan asti vai kloorataanko pois? Mistäs joesta/järvestä tampereella otetaan peltojen lietevalumat? Pääseekö kaupungin tuhansien rakkien kuset ja paskat myös maustamaan veden?


    • Anonyymi

      Helsingissä vesi on ihan hyvää. Samoin virroilla. Tosin nyt ku on kipee nii kylhän se nyt pölyselle maistuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe