Uusi Lodgy, uskomattoman edullinen!

Dacia FTW

Piti hieraista silmiä - voiko tosiaan maaliskuussa 2013 Suomeen saapuva Lodgy, 7-paikkainen perheauto - maksaa hinnat alkaen hieman yli 14000 euroa?! Huh huh! Ja kyseessä ei ole mikään micraluokan autoa, vaan 7-paikkainen. Meillä taitaa lähteä auto vaihtoon, 13-vuotias Mondeo saa mennä. On tuossa VW:llä, Fordilla ja korealaisilla hinnassa kuromista! Olkoonkin, että sai mukamas 3 tähteä törmäystestissä, mutta enpä ole ajatellut sillä törmäillä.

21

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitäsuntätä

      voisiko autokauppiaat hoitaa mainonnan ihan muita teitä kuin täällä. Kiitos.

      • mannaa marokosta

        Yksityinen on sitä mieltä, että Lodgy on loistava pakkaus henkilöiden ja runsaan tavaramäärän kuljetukseen. Lisäksi kesällä on tulossa Dacia Dokker eli todella edullinen pikkupaku, missä on vähäkulutuksinen 1,5 diesel tai bensaturbo.


    • TILAISUUS!
      • Profiilikuvat

        Tuon ku saisi! perusteluni on kyllä sen verran rankka että moni uskoo sitä vedätykseksi.


    • Paalausmestari

      Jaaha, tämä voittaja-auto oli tullut koeajoon paikalliselle myyjälle. Täytyy sanoa, että ajokokemuksena positiivinen yllätys. Muotoilu ja materiaalit yllättävän hyvännäköistä halpis-merkiksi. Hinnoittelu ihmetyttää, peruskarvalakki 14.500 euroa, seuraava taso pomppaa jo 18.000 euroon. Kuljettajan jakkaran korkeussäätökin pitää ostaa lisävarusteena... :-) Kuitenkin kyseessä Ford S-Maxin kokoinen tila-auto ja vielä 25.000 - 28.000 euroa edullisempana. Tulee myymään Suomessa kuin ruisleipä ja pompannee tila-autojen myyntikingiksi seuraavina kuukausina.

      • Paalausmestari

        Tuossa pari yötä nukuttua pitää ruotia niitä miinuksia:

        - Halpaakin halvempi verhoilu, mm. katossa pellin päällä ohut huopa - tyyliin 1970-luvun Opel Kadett - joka taipui kuin tyyny kevyesti sormella painettaessa. Sama halpis huopa peitti mm. takakontin sivutiloja.
        - Em. aikakauden Kadetin muovisuus hallitsi sisäpintoja, todella halvan näköistä
        - Vaihekeppi lyhyt 20cm nysä, kurottamalla piti vaihtaa, muuten ok
        - Jarrut(!) - liekö ollut tehostinta ollenkaan, piti painaa jarrupoljinta ihan hulluna että vauhti lähti hiljenemään - pelotti eka painalluksella
        - Luistonesto(?), ei tainnut olla
        - 15-tuuman renkaat isossa autossa, kai ihan ok
        - Jne.

        Koeajettu malli maksoi yli 22.000 ja oli hyvin tiloja lukuunottamatta 30 vuotta jäljessä esim. Fordin Grand C-Maxia, jonka saa halvimmillaan 25.000 euroon. Vedän sanat takaisin tuosta ruisleivän myynnistä...

        Ihan ok kiesi jos 14.500e malli kelpaa, jossa ei ole muuta kuin runto, ratti ja renkaat.


    • gs birotor

      Koska lodgystä puuttui ESC, niin 3 tähteä oli tulos ja suomeen tulevissa se on joten ehkä olisi ollut 4 tähden auto sillä?

      • omin neuvoin

        Mitä sillä ESC:llä tekee, kun mulla ei ole koskaan sellaista ollut ja hyvin on pysynyt tiellä jo 40 vuotta. Onko se jokin uusavuttomien väline kuten kaistavahti tai paikoitusavustin, hätäjarrutin tai rollaattori ?


      • gs birotor
        omin neuvoin kirjoitti:

        Mitä sillä ESC:llä tekee, kun mulla ei ole koskaan sellaista ollut ja hyvin on pysynyt tiellä jo 40 vuotta. Onko se jokin uusavuttomien väline kuten kaistavahti tai paikoitusavustin, hätäjarrutin tai rollaattori ?

        Käytätkö turvavyötä? Jos käytät ja et ole koskaan ollut kolarissa niin minkä takia käytät sitä? Sama asia jota voit käyttää lähes minkä tahansa varusteen kohdalla.

        Tuo ESC on pakollinen varuste kaikissa uusissa henkilöautoissa jotka on esitelty marraskuu 2011 lähtien ja jollain kikalla Dacia sai tyyppihyväksyttyä lodgyn juuri ennen tuota aika rajaa.


      • zetor generator
        gs birotor kirjoitti:

        Käytätkö turvavyötä? Jos käytät ja et ole koskaan ollut kolarissa niin minkä takia käytät sitä? Sama asia jota voit käyttää lähes minkä tahansa varusteen kohdalla.

        Tuo ESC on pakollinen varuste kaikissa uusissa henkilöautoissa jotka on esitelty marraskuu 2011 lähtien ja jollain kikalla Dacia sai tyyppihyväksyttyä lodgyn juuri ennen tuota aika rajaa.

        Olen toki ollut kolareissa monta kertaa ja käyttänyt turvavyötä, kun jo nuoruuteni Amazonissakin sellainen oli . Maksumiehenä en ole ollut yhdessäkään kolarissa. Maksajat ovat löytyneet sieltä ESC-laitteiden takaa. Eikö niistä ollutkaan apua ?
        Kyllä se tärkein prosessori on edelleen sielä ratin ja penkin välissä.
        Ajatteleva ihminen pärjää loistavasti kommelluksitta Daciankin ratin takana, vaikka hänellä ei olekaan läjää niitä turhia hilavitkuttimia.


      • gs birotor
        zetor generator kirjoitti:

        Olen toki ollut kolareissa monta kertaa ja käyttänyt turvavyötä, kun jo nuoruuteni Amazonissakin sellainen oli . Maksumiehenä en ole ollut yhdessäkään kolarissa. Maksajat ovat löytyneet sieltä ESC-laitteiden takaa. Eikö niistä ollutkaan apua ?
        Kyllä se tärkein prosessori on edelleen sielä ratin ja penkin välissä.
        Ajatteleva ihminen pärjää loistavasti kommelluksitta Daciankin ratin takana, vaikka hänellä ei olekaan läjää niitä turhia hilavitkuttimia.

        Oletko edes ikinä ajanut autoa jossa sellainen on, saati päässyt testamaan sen toimintaa?
        Jos vastaat ettet ole, niin ehdottomasti koita mennä jonnekkin missä voit sitä turvallisesti testata, niin voin vakuuttaa että mielipiteesi siitä muuttuu, mutta eihän kukaan väitäkkään sitä että se fysiikan lakeja kumoaisi, saati poistaisi kuljettajan tekemät virheet.
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288337006324.html
        http://www.autoliitto.fi/?x20043=3817969


    • abs-esp-ars

      Joo, Dacia Lotja voi olla hyvä vaihtoehto 4-5 vuotta vanhoille käytetyille 7-paikkasille tila-autoille. Onkos tätä keskustelua seuraavilla sitä edellistä mallia, Dacia Logan MCV:t? Heittäkääs kommenttia?
      Nää on näitä tekniikasta tietämättömien kommentteja (17.2.2013 19:01), ihan hyvin voisin haukkua turvavyöt maanrakoon, kuka niitä ny tarvii, en ole itse tarvinut 20 vuoden aikana olleskaan..... Ajonvakautus on kyllä hyvä varuste, kerran ESP pelasti meidän perheen - auto olisi luultavasti mennyt poikiitain vaistöliikkeen seurauksena ja siitä katon kautta ympäri mutta ajonvakautus hillitsi auton menemästä kylkiedellä ja pitäen auto keulan meno suunnassa ja kaikki renkaat maassa. Samoiten hätäjarrutehostin, voi pelasta sinut edellä olevan perään ajolta tai suojatiellä liikkuvan lapsen hengen kun hätäjarrutehostin lyö maksimitehot jarruista käyttöön. Moniko normi käyttäjä kokeilee säännöllisesti täysjarrutusta, kuinka paljon sitä poljinta pitää tosi tilanteessa painaa....?

      • maltilla vaan

        Mutta oikean tilannenopeuden käyttäminen ei pelasta sinua "luultavasti" vaan ihan varmasti. Näin minä menettelisin.


    • tre68

      Kiinnostuin autosta kunnes hokasin että nopeudenrajoitin ei olekkaan vakionopeudensäädin, ilmeisesti Lodgyyn ei sitä saa edes lisävarusteena...paska juttu...kiinnostus lopahti

      • turvallinen dacia

        Nopeudenrajoitin olisi oiva pakollinen varuste ajokortin saaneille. Se voitaisiin poistaa vasta 21 vuoden iässä. Jäisi monelta äidiltä itkut itkemättä .


      • tre68
        turvallinen dacia kirjoitti:

        Nopeudenrajoitin olisi oiva pakollinen varuste ajokortin saaneille. Se voitaisiin poistaa vasta 21 vuoden iässä. Jäisi monelta äidiltä itkut itkemättä .

        Nopeudenrajoitin on varmaan ihan ok varuste mutta senkin pystyi jonkun jutun mukaan ohittaa kun polkaisee kaasua nopeesti pohjaan. Enemmän arvoa annan vakkarille joka on nykyisessä autossani käytössä jopa kaupunki nopeuksissa.


      • eipäs törsätä
        tre68 kirjoitti:

        Nopeudenrajoitin on varmaan ihan ok varuste mutta senkin pystyi jonkun jutun mukaan ohittaa kun polkaisee kaasua nopeesti pohjaan. Enemmän arvoa annan vakkarille joka on nykyisessä autossani käytössä jopa kaupunki nopeuksissa.

        Vielä näppärämpi on nilkkaan integroitu vakiokaasusäädin. Pitelee vaan nilkan samassa asennossa ja matka joutuu erittäin edullisella tavalla. Ei tuhlaa lainkaan polttonestettä niikuin vakkari ylämäen alkaessa. JOs vauhti vähän hiipuu, niin kiihtyyhän se takaisin seuraavassa alamäessä tai jopa tasaisella.


      • Dino Dokker
        eipäs törsätä kirjoitti:

        Vielä näppärämpi on nilkkaan integroitu vakiokaasusäädin. Pitelee vaan nilkan samassa asennossa ja matka joutuu erittäin edullisella tavalla. Ei tuhlaa lainkaan polttonestettä niikuin vakkari ylämäen alkaessa. JOs vauhti vähän hiipuu, niin kiihtyyhän se takaisin seuraavassa alamäessä tai jopa tasaisella.

        Dacia onkin itsetuntoisen ja hintatietoisen asiakkaan järkivalinta.


      • Dacia WTF
        Dino Dokker kirjoitti:

        Dacia onkin itsetuntoisen ja hintatietoisen asiakkaan järkivalinta.

        ...Itsetuntoisia ja hintatietoisia on sitten Suomenmaalla kovin vähän, kun Datsian myynti vaan ei vedä. Kesäkuussa on rekisteröity kaikkiaan 62 kipaletta Datsiaa.


      • Paalausmestari
        Dacia WTF kirjoitti:

        ...Itsetuntoisia ja hintatietoisia on sitten Suomenmaalla kovin vähän, kun Datsian myynti vaan ei vedä. Kesäkuussa on rekisteröity kaikkiaan 62 kipaletta Datsiaa.

        Voipii olla että maahantuoja on haalinut maahan lisävarusteahdettuja malleja joiden yli 20.000 euron hinta ei olekaan enää myyntivaltti? Halvin 7-paikkainen Ambiance diesel-malli maksaa 18.319 euroa joka on siinä ja siinä... On sen verran karu setti kyseessä. Esim. pari vuotiaan Peugeot 5008 diesel-koneella, pilleillä & nintendoilla, vetokoukulla ja kaksilla renkailla saa hiukan yli 20.000 euroon.


    • gehtrhrterteh

      Ei saa autoja maahan tarpeeksi, siinä syy myyntimääriin.

      Ostajia olisi, mutta 4kk odotus on monile liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7057
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1148
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      786
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe