Kannattaisikohan ristijärvellä vanhempien rueta seuraamaan missä ne lapset viikonloppuisin liikkuu ja missä seurassa? Taitaa pehkolantien suunnassa olla nykyisin se suosituin ryyppypaikka.
Ristijärven pentujen uusi juopottelupaikka
18
849
Vastaukset
- ristijärveläinen
Vai siellä ne on juopottelemassa...
- vai niiin
Mitäpä se vanhempia kiinnostaa vaikka lapsi joisi, eipä nuo vanhemmat itekkään raittiita ole
- sivusta seurannut
sielläpä ne, ilmaset viinat ja bileet joka viikonloppu...
- Vuosia sitten
Eikös siellä päin ristijärveä alkanut pennuilla se juopottelu jo vuosia sitten? ainakin niin minä muistelen, että se oli jo vuotta 2010 ku siellä oli liki ilmasta keittoa illasta toiseen, toki korjaa jos asiasta enemmän sulla tietoa / omaa kokemustakin? ja missä ne pennut nykyään EI jois?
- sivustaseuranneelle
taitaa aloittajalla itsellään olla ilmaiset viinat viikonloppuisin, liekkö itse alaikäinen?
- ripalainen
naurettavaa :D eikö edes hävetä?
- Utelias asukas
Missä niistä taloista?
- Kysynpähän vain
Tuliko "Sivusta seuranneelle" mieleen että vanhempien valitukset saattaa mennä väärään taloon! :D
- asioista tietävä
Outoa, kun "sivusta seurannut" taitaa olla ainut, joka noin ajattelee :) Oishan sitä etes hetken voinu miettiä, mitä kirjottelee ennen kun kirjottelee.. Kyllä näin pienessä kylässä kaikki, jopa vanhemmat, tietäis jos jossakin ois aina ryyppybileet. Oisko keskustelun aloittajalla omatunto-ongelmia? Vai kenties kateutta? :)
- 12345-
niin missäpä ne pennut EI joisi???
- 23v.
Aivan turhaa jauhamista, juovat kuitenkin. Parempi, että juovat kaveriporukalla ja semmosessa paikassa missä tiedätte niiden ottavan ensiaskelmia juomien kanssa.
Meillä oli tapana aikanaan jopa niin, että vanhemmat ostivat ja niiden kanssa juotiin. Parempi sekun yrittää saada rahat juomiseen, jopa varastamalla tai muuten ja sitten juoda missä sattuu.
Yksikin kalja, jos sitäkään hyvässä seurassa nimenomaan vanhempien kanssa riitti usein ja sitten tutimaan. :D - Esimerkki näyttää
Ikäraja on alkoholin käytöllä ja ostolla, vanhemmilla on vastuu lapsistaan.
- 23v.
Minun itseni mielestä vanhempi on silloin vastuullinen, kun se tietää tarkalleen mitä lapsi tekee ja kyllä olen itse kasvanut ainakin hyväksi alkoholin käyttäjäksi siinä mielessä, että usein tulee juotua nykysinkin vaan se yksi olut ruokaa syödessä, jos sitäkään.
Muut samanikäiset juovat pullokaupalla kaljaa joka vkl ja se on sairasta ja se on selkeä tapa.
- köyhät
Nykyisin ei Ristijärvellä uskalla ilimoittaa hautajaisten pitopaikkaa.Jos hautajaispaikka tulee tietoon on siellä kaekki muorit kahvie ja muuta syötävää hamuanassa. Kellä siihen on varoa.
- Köyhät ja läheiset
Hautajaisia voi laittaa vain läheisille,ei sinne niitä "suru-syöjiä"tarvitse ja on läheinen tunnelma.
- Ristijärveläinen
Vahempien asia on huolehtia lapsistaan juovatko vai ei. Jostakin he roolimallin ottavat.
- Tyhjän_jatostelijoita
Vanhemmilla on monta tehtävää, mutta ei nämä nykyiset losoperseet tee muuta kuin makaa sohvalla ja näppäilee fasepookkia.
- Oikkeestiherätkää
Oikeessa oot,ei ne tiiä ees käykö ne koulussa,jos opiskelevat toisella paikkakunnalla.Kaljaa naamaan vielä sunnuntaina pittää olla,loivennusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947876- 1733766
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492507- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?281940- 481902
- 601778
- 191773