kuningaspyyton tai boa ?

käärmealoittelija

kumpi olisi parempi ensimmäinen käärme 14 v. perehtyneelle, kuningaspyyton tai kuningaboa ? koolla ei periatteessa ole väliä mutta olisi ihan kivat tietää että kuinka helpolla nämä kärmeet purvat ja kuinka suuri riski on että ne oikeasti kuristvat ihmistä ?:o olen kyllä lukenut että eivät yleensä pure tai kurista....

3

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käärmealoittelija

oho :o nopeasti kun kirjoitin tuli pari virhettä... eli pitäisi tossa lukea purevat ja kuristavat.

• meikätässävaan

Moi! Itellä oli ensimmäisenä käärmeinä kaksi kuningasboaa, olin silloin 10 vuotias. Isäni on myös pitänyt aina matelijoita ja muita eksoottisia eläimiä joten siitä johtuen nuori ikäni ei ollut ongelma. Jos olet perehtynyt mielestäsi tarpeeksi kahteen täysin eri lajiin ja tiedät molempien tarpeet, terraarion koon, ilmankosteuden, lämpötilojen ja varsin erikokoisten käärmeiden eroavaisuudet, en pidä pahana kuningasboaa joka kasvaa kuitenkin yleisesti 2 metriin. Naaraat koiraita suuremmiksi. Molemmat ovat yleisesti ottaen todella rauhallisia käärmeitä ja harvoin purevat. Puremillakaan ei ole juuri väliä, eikä niitä kannata pelätä. Kymmenen vuoden käärmeharrastukseni aikana yksikään käärmeeni ei ole kuristanut minua. Kuristajakäärmeet kuristavat saaliseläimensä, eivät normaalisti puolustautuessaan. Käärmeen täytyy olla n.3.5-4m jotta pystyisi sinua kuristamalla vahingoittamaan. Ihmisen joutuminen käärmeen kuristettavaksi on hyvin harvinaista. Joskus kuitenkin voi käydä niin, että antaessasi ruokaa käärmeelle se osuu rottan etc sijasta käteesi ja koittaa sitä kuristella, mutta niinkään ei ole minulle koskaan käynyt joten ei tarvi siitäkään pahemmin stressailla. Jos kuitenkin vahva käärme hieman pelottaa suosittelen kuningaspytonia, jotka ovat yleisesti ensikertalaisille suositeluja käärmeitä kohtalaisen pienen kokonsa ja yleisesti säyseän luonteensa takia. suosittelen katsomaan monia jaksoja SnakebytesTV:tä Youtubesta, jos on englannintaito hanskassa. Siitä saat paljon tietoa viihdyttävässä muodossa ja näät paljon eri käärmelajeja aloittelijoille sopivina :) Anteeksi hieman sekava teksti !

• voiko kylvettää?

saako käärmeitä kylvettää ammeessa jos laittaa ihan vaan vähän vettä sinne pohjalle (2-10cm) ??? Meiän käärmeet on n.1½ vuotiaita ja aikas pitkiä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      118
      2302
    2. 132
      1856
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      97
      1172
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1070
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      44
      1024
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      78
      981
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      965
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe