Tarvikeakut Nikonin järkkäreihin?

kamerakartoittaja

Onko ajantasaista tietoa tarvikeakkujen soveltuvuudesta Nikonin järkkäreihin tänäpäivänä? S24 arkistossa vähän ristiriitaisia lausuntoja. Kääntyykö muutenkin vaikea valinnan vaaka sittenkin kalliiden akkujen vuoksi..

5

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta aito akku

Se toimii. Noiden Kiinan-ihme akkujen laatu heittelee niin paljon ettei voi varmuudella sanoa toimiiko ne 2 viikkoa vai 2 vuotta.

• Kaksi eri hintaa

Nikonkin kuuluu niihin kameranvalmistajiin mikä käyttöoppaassaan pelottelee käyttämästä muunmerkkisiä cover osia kameroissaan.
      Takuu ei korjaa jos..
      Vaan joskus on käynytkin niin että,Nikonin omissa akuissa onkin nii pahasti vikaa jotta
      on kotisivuilla pyydetty niitä takas..
      Sehän kuvaa vaan huolellisuutta ja huolehtimista..valmistajalta.

• Olen vuosien mittaan ostanut useampia tarvikeakkuja Nikon runkoihin ja vain yhden kanssa oli ongelmia, se lakkasi toimimasta perin lyhyen ajan kuluessa yllättäen. Sama akkuhan sopi D200, D90 ja D300s runkoihin joskaan ei enää uudempiin. Vaikka se yksi simahti niin halvemmaksi noiden vara-akut tulivat yhteensäkin kuin alkuperäisten ostot. Kuvausreissulla katson, että ainakin yksi täysi vara-akku on runkoa kohden, muutoin en lähde matkaan, sen lisäksi jotta kameran akku näyttää täyttä.

• flk,gjmlgjkl

Akkukahvojen kanssa voi tulla ongelmia noiden tarvikeakkujen kanssa, muuten en ole huomannut mitään eroa originaalin ja tarvikeakun välillä. Pitkälti vissiin samojen puljujen valmistamia eri logolla, mutta muutama 1:nen on on kai korvattu 0:lla jossain kohtaa koodia, kun kahva sen huomaa.

• Omia kokemuksiani

Ostin D3100:aan kakkosakun syystalvella 2011. Senaikainen tieto kertoi, ettei tuohon malliin ole toimivaa tarvikeakkua tarjolla lainkaan, joten olin pakotettu ostamaan alkuperäisakun (Nikon EN-EL14).

Pari viikkoa sitten olin sitten ostelemassa vara-akkua malliin D7000 ja myyjällä oli tarjolla sekä alkuperäistä (Nikon EN-EL15) että tarvikeakkua (Hähnel HL-EL15 for Nikon). Otin jälkimmäisen. Hyvin tuntuu pelittävän. Kapasiteetti näkyy olevan jonkin verran pienempi kuin Nikon-alkuperäisakussa (1.650 mAh vs. 1.900 mAh), mutta hintaerolla (49,00 € vs. 89,00 €) tämä on helppo antaa anteeksi.

Myyjän mukaan myös D3100:n akun EN-EL14 koodi on onnistuttu murtamaan ja tarjolla on nyttemmin toimivia tarvikeakkuja siihenkin värkkiin. Hintaero ei kuitenkaan ole yhtä radikaali.

Muista malleista minulla ei ole ajantasaista tietoa, mutu-sellaistakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      310
      3069
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      63
      2370
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      126
      2072
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      350
      2051
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1743
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1409
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1357
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1303
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      81
      1268
    Aihe