Hei!
Minulla on vanhoja perintökoruja joilla en tee mitään, mm. sormuksia jotka eivät mene sormiini.
Olen yrittänyt etsiä mielipiteitä ja kokemuksia noista kulta rahaksi jutuista.
Ymmärsin että nuo kultarahaksi palvelut maksavat vain siitä kullasta, ja sulattavat sen?
Minulla on paljon kultasormuksia jossa on timantteja tai muita kiviä, joten nehän ovat tuollaisissa paikoissa ns. arvottomia?
Elikkä siis kannattaako kultasormukset joissa on kivi, niinkuin myös muutkin turhat korut niin viedä suoraan johonkin panttilainaamoon vai kultarahaksi palveluun vai kultasepänliikkeeseen? Ymmärsin myös että kultasepänliikkeet maksavat huonosti.
Minne turhat korut?
4
676
Vastaukset
- 12+7
Voithan sä ainakin käydä kysymässä tarjousta panttilainaamosta, että saat hiukan vertailtua. Alan liikkeet maksavat yleensä huonosti. Ei sun auta kuin käydä kyselemässä noista eri liikkeistä. Tai sitten voi koittaa myydä netissä niitä, sen jälkeen kun olet saanut arvion niiden arvosta.
- Kannattaa kysyä
Yksi keino on tietenkin kysyä kultasepänliikkeessä ihan KULTASEPÄLTÄ, että voisiko koruista muokata esim. jonkun toisen korun ja minkä hintaiseksi se tulisi?
Ystäväni joskus teetti riipuksesta ja sormuksesta yhtenäisen sormukseen.
Itsellä on kanssa muutama koru, jotka voisin myydä pois. Olenkin ajatellut, että ottaisin mukaani joskus kultasepänliikkeeseen ja kysyn, etttä jos ostan tuon korun, niin paljonko saisin näistä korusta ja mikä olisi lopullinen hinta.
Itselläni on haaveena, ostaa yksi valkokultainen sormus, vihki- ja kihlasormuksen lisäksi. Kaikki muut sormukseni on keltakultaa. - hmmm...
Jos ostetaan koruja kullan takia niin ei kivillä ole juuri arvoa. Itse arvioitutin vihkisormuksen kerran tämmöisessä "vaihda kulta rahaksi" palvelutiskillä läheisellä ostarilla. Olisivat tarjonneet punnituksen jälkeen 70 euroa ja todellinen markkina arvo olisi arvioijan mukaan ollut 90 euroa. Eki ts. maksavat koruista 75-80% kullan markkinahinnasta. Samoin kultasepänliikkeet. Eivät hekään varmaan maksa kuin sen minimin eli kullan hinnan mukaan. Ellei sitten korulla ole jotain erityisarvoa pitää sen semoisenaan. Esim. Marskin upseerisormus etc.
- Sippe
Vein männä viikolla kultaketjun Mannerheimintien Kultarahaksi kivijalkaliikkeeseen arvioitavaksi. Mukava asiakaspalvelija lupasi siitä 225 euroa. Käppäilin sen jälkeen Kamppiin Helsingin Panttiin, siellä tarjottiin 325 euroa. Mielestäni järkyttävä ero. Voitte arvata, kumpaan koruni myin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170