Lestadius oli herännyt henkiin takaisin maan päälle. Niimpä hän sulattautui Suviseuroissa kansan joukkoon. Hän meni SKR-puheenjohtajan luo ja pyysi saarnata.
Puheen johtaja esteli, mutta lestadius pyysi, että sanoisi vain yhden lauseen. No, puheenjohtaja lupasi, että saat sanoa sen piispan saarnan jälkeen.
Kun piispa oli saarnansa lopettanut, nousi Lestadius puhuja pönttöön ja sanoi yhden lauseen: Antakaa minulle anteeksi.
Lestadiuksen herääminen.(kevennys)
6
97
Vastaukset
- Pilikun viilaaja
SKR = suomen kulttuurirahasto
- alappa nostella jo
SRK:lla ja Lestadiuksella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. SRK perustettiin Tornionjokilaaksossa 40 vuotta lestadiuksen kuoleman jälkeen.
Tyhmän pitäsi osata jo vaieta, ja loppullisestä tällä palstalla. Mene SRK:n palstoille häiriköimään."Tyhmän pitäsi osata jo vaieta, ja loppullisestä tällä palstalla."
Mahtaisiko sanoja ottaa malkan omasta silmästään?- lähe vetämään jo
exhellari86 kirjoitti:
"Tyhmän pitäsi osata jo vaieta, ja loppullisestä tällä palstalla."
Mahtaisiko sanoja ottaa malkan omasta silmästään?Lähe nyt jo vetämään siitä suutas soittamasta luopiohellari, tämä on meidän lestadiolaisten palsta ja sellaisena on tarkoitus pysyäkin.
- su***
Olen perin tyytyväinen, että minun aloittamani kirjoitusviesti saa näin suurta huomiota. Kiitos siitä teille kaikille, että otatte osaa keskusteluihin. Mitä siitä tulisi, jos tällä osastolla kaikki lestat kiittelisivät omaa uskoaan raamatunlauseilla tehostettuna.
Se, että saan siitä sontaa niskaani, se vain panee aivankuin bensiiniä lisää kaasuttajaan. Ei ole tarkoitus pahoittaa kenekään mieltä, jos sanon että Jumala on suurin, kaikkivaltiain, armahtavin ja meitä kuuleva, jos vain Häneltä jotain pyydämme.
Ja myös, että Jeesus oli Joosefin poika ja suuri Jumalan sanan välittäjä sekä Hänen palvelijansa. Hänen viimeistä ehtoollista tulee muistaa viinin juonnilla ja öylätin syönnillä. Myöskin Joulu, joka tosin on vika-aika Jeesuksen syntymään tulee pitää juhlana maailman pimeimpään aikaan,tai ainakin Suomen. Pääsiäinen on hänen ristiin naulitsemisen suru ja muistojuhla. Myöskin se juhla jolloin hänet haudastaan haettiin.
Nämä ovat vuosisatojen aikana olleet Jeesuksen muistoksi pidettyjä hartaita ja iloisia muistelmia joita ei vain voi ihmisten uskomuksisa ja mielistä muuttaa. Raamattu on koottu apostoleiden kirjoituksista ja muistelmista. Sen pääkokoajan tittelin on saanut Paavali, joka aluksi oli suuri Jeesuksen ja hänen sukunsa vihaaja.Kun Paavali sairastui kaatumatautiin hän pelästyi ja käänsi takkinsa ja rupesi Jeesuksen kaveriksi, vaikka ei hän koskaa ollut Jeesusta tavannut, kuin kohtauksissaan missä hä luuli Jeesuksen olevan kanssaan.
Pyydän anteeksi jos joku närkästyy tästä minun kuvauksista omasta uskostani. Otan vastaan ojennukset parantumiseen ja sitä kautta teidän kuvitelmallisen hel.vetin tien tukkimiseen. Ja myös. että se taivas minne oletamme parhaitten Jumalan lasten menevän, se on meille kaikille petattu olitila. Toisille vähän huonommin petattuna toisille vähän paremmin petattuna. Se kai sitten riippuu Jumalan armosta, kenelle hän hyvän levon suo ja kenelle vähän rauhattomamman. Toivon, että minä lestadiolaisten kanssa lepäilen samoilla höyhenpatjoilla ikuisesti.
ps. tiedän, että raamatussa kerrotaan toisin minun ajatukseni. Mutta onhan se raamattukin ihmisten kirjoittama, silloisten omine mielipiteineen ja tuntoineen.
Nyt vai pyydän rauhallisuutta ja ymmärrystä. Meitä hulluja ja vähemmän hulluja on paljon. - röh porsander
lestadius leevi oli hyvä päihdeterapeutti
ja siveyskasvattaja.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273