Elämä ei ole muuta kuin työtä

KiiraK25

Olen niin kyllästynyt elämääni. Ollut jo vuosia. Käyn töissä, perus 8 tuntia päivässä. Töiden jälkeen olen niin väsynyt, että otan päiväunet enkä jaksa tehdä mitään muuta kuin katsoa televisiota ja surffata netissä. Tuntuu myös, etten ehdi tekemään mitään. Herätys on aikaisin aamulla jo kuudelta, joten joudun menemään kymmeneltä nukkumaan. Töistä pääsen neljältä, kotona olen lähemmäs viittä, syön ja nukun pari kolme tuntia. Herään ja enää on muutama tunti aikaa katsella nauhalta tv-sarjoja ja surffailla netissä.

Joka viikko odotan vaan viikonloppua, vaikka tiedän, että se menee nopeasti ohi. Viikonloputkin menee vain kotona, käyn aamulenkillä ja muun päivän surffailen ja katselen telkkaria. Sosiaalista elämää minulla ei juuri ole. Välillä käyn yhden ystäväni luona, noin nelisen kertaa kuukaudessa.

Ongelmani vaan on, että elämäni on totaalisen tylsää. Mutta en myöskään jaksa tehdä mitään! Töihin meno tuntuu masentavalta, joka päivä haluaisin lopettaa ja lasken päiviä lomaan. Työni ei sinänsä ole ikävää. Tuntuu, että muut nauttivat töissäkin olosta, työkavereiden näkemisestä. Ystäviäkään en jaksa hankkia / en saa, koska olen niin laiska lähtemään kotoa mihinkään. Ja olen muutenkin kai liian epäsosiaalinen erakko, vaikka toisinaan haaveilen suuresta kaveripiiristä ja bilettämisestä, mitä muut ikäiseni tekevät.

Mistä saisin elinvoimaa jatkaa työssäni? Tuntuu, että minulla ei ole mitään mitä varten elää. Ei mitään tulevaisuuden suunnitelmia, koska en kaipaa sitä perinteistä perhekuviota.

31

9969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • not wanderer

Hommaa psykoosi tai vakava mielisairaus niin kyllä elämä onkin nopeasti mielenkiinoista. Itse olen skitsofreenikko ja unelmani on juurikin sellainen elämä mitä kuvasit. Se että olis töitä ja elämä olis tasapaksua. Nyt elämä on jatkuvaa taistelua.

• Keissa

Kaipaat jotian uutta elämääsi ja jaksamista töissä. Oko yleiskuntokin päässyt uupahtamaan kun väsyttää ja voimat ovat vähissä. Ala ensi töiksesi liikkua: rivakoita lenkkejä, alussa kevyemmin ja asteittain liää nopeutta ja pituutta. Myös voimistelu kannattaa. Syötkö terveellisesti. Jos huono yleiskunto son syynä tylsyyteen ja voimattomuuteen. Jospa aloittaisit jotain pientä hyväntekeväisyysjuttua. Elämö menettää tarkoituksen jos elää vian itselleen.

• KiiraK25

Syön kyllä terveellisesti ja pyrin käymään joka päivä edes pienellä puolen tunnin lenkillä. Mutta silti väsymys vaivaa. Olen perusterve, joten mitään syytä tuolle väsymykselle töiden jälkeen ei pitäisi olla.

Muut ihmiset tuntuvat saavan kauheasti voimaa töistä. En tiedä, ajaako niitä sitten eteenpäin eteneminen työssä, palkan saaminen vai mikä. Itseäni ei kiinnosta työssä eteneminen. Teen nyt mukavaa työtä, jossa saan olla rauhassa. Eteneminen johtaisi siihen, että joutuisin pitämään esityksiä, tapaamaan asiakkaita yms. mikä ei minua kiinnosta. Myöskään raha ei tuo minulle onnea. Tienaan ihan tarpeeksi. En juurikaan tuhlaile rahaa mihinkään, koska ei minulla ole paljoakaan asioita, joita tarvitsisi ostaa. Joten rahankaan saaminen ei saa minua innostamaan töihin.

• 15+4

Itse en ole tällä hetkellä töissä, mutta työt alkaa pian. Täytyy sanoa, että huolestuttaa itseäkin miten jaksaa olla töissä 8h jokaikinen päivä. Silloin kun olen ollut töissä niin tuntuu ettei millekkään muulle riitä enää aika, kun tekee jotain vastenmielistä niin aika matelee töissä, mutta vapaa-aikana menee salamannopeasti. Tästä tuleekin sellainen fiilis, että elämä on pelkkää työtä kun vapaa-aikana ei oikein ehdi tekemään mitään ja kohta täytyykin taas lähteä töihin.
      Koulusta on helppo lintsata vaikka pari päivää viikossa, mutta töissä tuo ei enää onnistu.
      Luulenpa, että oma ratkaisu ongelmaan olisi tyttöystävän saaminen, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.

• dfnx

KiiraK25, mulla sama juttu.

• xnfd

Elämä on nyt sairaslomaa ja työkyvyttömyyseläke alkaa 1.6.2013. Oravanpyörässä ei ole pakko olla jos ei sitä halua.

• Jospinp

Elämä tuntuu todellakin olevan pelkkää työn tekoa ja suorittamista päivästä toiseen. Olen myöskin sinkkunainen enkä jaksaisi enää töiden jälkeen harrastaa mitään. Minulla on aiemmin todettu keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö johon on lääkitys, mutta en oikein tiedä on lääkkeestä mitään apua kun ne väsyttää kovasti. Välillä tuntuu että pitäisi jäädä sairaslomalle kun tuntuu ettei jaksa enää. Tuntuu että töissäkin vaaditaan kamalasti koko ajan eikä omille tunteille jää yhtään tilaa.

• 2+5

Minä en jaksaisi töiden jälkeen kuin vain maata. Itseasiassa en jaksaisi koko töitä.

• Jaspersson!

Nyt on tullut aika sinun irtisanoa itsesi duunista tai mikä vielä parempaa, hanki potkut niin et menetä mitään työttömyysetuuksia.

Mutta, niin, oikeastaan tahdoin vain suositella kokeilemaan jotain uutta, ja tietysti se työttömyyskin voi olla ihan uusi juttu.

Lähde elämysmatkalle leipäjonoon!

Hah, ei ehkä niin pitkälle tarvitse mennä, mutta kuitenkin jotain uutta kannattaa kokeilla.

Entä jotain kauan sitten kadonneita nuoruuden harrastuksia, josta joskus olet saattanut ammentaa merkitystä ja vitaalisuutta elämääsi, onko sellaisia olemassa?

Entä vaikkapa puutarhanhoito ja kannabiskasvien hupaisan mukava kasvatus?

Entäpä jos löytäisit sisäisen kirjailijan äänesi ja alkaisit työstämään huikean hyvää proosarunoutta?

Entäpä jos kävisit kirjastossa ja lukisit jonkun hyvän romaanin, korkkaisit tulevan joutilaisuuden (työttömyyden) käyntiin rennosti lukemalla vaikkapa Salman Rushdien Maa hänen jalkojensa alla kirjan tai jonkun muun hyvän.

Entäpä vaikka entheogeenit, ne ravistavat maailmankuvaa voimakkaasti ja saavat sinut näkemään/ kohtaamaan jotain uutta väistämättä? Katso esim. tää klippi nuoresta neidosta, joka haaveilu näyttelijättären urasta mutta hylkäsi haaveensa totaalisesti kun oli saanut kokea ayahuasca tripin...

https://www.youtube.com/watch?v=CAXRnFSa03s

Valaistuminen.

• dfwef

Eläkkeeseen tarvitaan vakava masennus, keskivaikeaa masennusta ei noteerata.

• fdbdf

Heh joo, samat samat.
      Tuskalla vääntää viikon ankeeta duunia ja odottaa mukamas vapauttavaa viikonloppua, mutta näin se vaan on taas ohi kuten tänäänkin huomasin ja yhtään ei tunnu pirteemmältä. Miksi edes oikeen teen tätä? Huomaan myös suorastaan toivovani että joutuisin taas lomautetuksi. Rahaa on säästössä eikä ihan heti tulis ongelmaa vaikka loppuis työt hetipaikalla enkä saisi mitään tukirahoja. Miksi edes kerään tuota rahaa säästöön, kun en osaa sitä mihinkään käyttää? Tai enemmänkin en näe syytä ostaa mitään mitä en tarvitse. Ruokaa vaan ja puhtaanapidon välttämättömyyksiä. Autoakaan en tarvisi kalliine maksuineen ja korjauksineen ellei tarvisi käydä töissä, joten sen kanssa homma on täys noidankehä.

Ihmisiä en pahemmin jaksa katella työajan ulkopuolella, siksi en ole pitkiin aikoihin osallistunut mihinkään duunin yhteisiin juttuihin. Kavereita on tasan 1 jonka kanssa tulee alkoholisoiduttua muutaman kerran vuodessa, sekin aina sama tympeä rutiini lähinnä kaverin aloitteesta, itseä ei sekään niin nappaisi koskaan ja tuntuu lähinnä rasittavalta velvoitteelta.

Yhtä venaamista vaan koko elämä. Millon on viikonloppu, millon pääsis pidemmälle lomalle, millon on elämä ohi ja makaan haudassa.

• Anja20

KiiraK25

Oletko käynyt työterveydessä juttelemassa työssäjaksamisestasi? Työterveyshuollossa tilannettasi mietitään kokonaisvaltaisesti ja todennäköisesti saat sieltä eri vaihotoehtoja tilanteeseesi.

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että mieli virkistyy, kun välillä ottaa uuden suunnan työelämässä eli lähtee pois sieltä tutuista ja turvallisista kuvioista. Minä vakuuttelin itselleni ja muille vuosikaudet,että mulla on mukava työ, jossa viihdyn. Kun lähdin siitä rohkeasti muualle, huomasin,että olin ollut pitkään helvetin väsynyt tuossa työssä ja se vaikutti myös arkielämääni todella paljon.

• Stadin Arska

Moi Kiira

Tuttu juttu. Duunissa ei sinänsä mitään vikaa eikä duunikavereissa mutta kun ei ole uraohjus niin duuni on se välttämätön paha joka mahdollistaa erilaisia juttuja.

Ihan perusjuttu mikä jeesaa pikkasen tossa harmaassa arjessa on tuo "typerä" positiivinen ajattelu. Joopa joo, periaatteessa ihan hevonkukkua mutta kokeile piruuttais, ei siitä ainakaan haittaa oo !
      Jos kerran on pakko ( tai on siis päättänyt ) olla duunissa ( eikä oo varsinaisesti paskahomma ) niin voihan sinne lähteä ajatuksella että "ihan jees teen tästä hyvän päivän itselleni". Parempi sekin kun että ajattelee jo aamulla sängysssä että voi v. taas tätä samaa.
      Jos sulla on mahdollista tehdä puolisalaa jotain omia juttuja kuten kirjottamista tms duunissa niin sehän on piristystä arkeen. Ei kaikkien ole pakko olla uraohjuksia tai rakastaa duuniaan.

Ei tuo aina päivää aurinkoiseks tee ja kyllä meikäläinenkin laskeskelee päiviä eläkkeeseen tai varhaiseläkkeeseen, mutta ei se ainakaan päivää huononna.

Jos sulla on joku harrastus josta todella tykkäät niin käytä aikaa siihen, tai keksi jokin uus. Turha netissä surffailu tai töllön turha katseleminen ei ainakaan piristä pidemmän päälle.
      Jos tykkäät musasta, niin kuuntele mistä diggaat, käy keikoilla jos mahdollista tai vaikka tsekkaa livekonsertteja videolta mieluummin kun töllön tavallista aivotonta pskaa.

Sanoit käyväsi lenkillä viikonloppuna.Loistavaa. Kokeiles kävelyä / lenkkeilyä duunipäivän jälkeen ! Piristää kummasti. Tosin saat todennäköisesti pakottaa ittes ekan kerran rautakangella liikenteeseen arkisin kun tekis mieli vaan lösähtää sohvaan, mutta se kannattaa.

Ei muuta kun tsemppiä.....niin ja muista se typerä hymy :-)

Arska

• yskaksOKOK

Voi kun elämä olisikin pelkkää työtä. Opintojen loppumisen jälkeen ollut todella vaikea työllistyä ja siihen päälle tuli vakavahkoja mielenterveysongelmia. Nyt toivon kaikista eniten, että saisi töitä jolloin voisi taas tuntea, että tässähän kuuluu yhteiskuntaan.

Jos työ ei kiinnosta, yritä löytää harrastus, joka kiinnostaa ja jossa haluat kehittyä. Itselläni on useampia tällaisia ja tämä on valtava voimavara vaikeinakin aikoina. Jos olet urheilullinen, kokeile ihan uusia lajeja.

Tämä on vähän kliseistä, mutta maailma tosiaan on täynnä mahdollisuuksia. Jos olet täysin kyllästynyt nykyiseen työhösi, rupea hakemaan toista työtä, hae töihin ulkomaille. Olet nuori, lähden turvalliselta alueelta pois ja kokeile asioita.

• Mies 89

En todellakaan kykenisi tekemään töitä kaikkien ongelmieni takia. Muutenkin työn teko on ihan perseestä. Ei kiinnosta pätkääkään. Mikä on kun ei anneta edes syrjäytyä rauhassa?

• sdfaasas

Tuollainen olotila varmaankin johtuu siitä että sinulla on joitain odotuksia/toiveita/haluja, joita et ole päästänyt pinnalle joten et tiedä mitä haluaisit, mutta tiedät mitä et halua. Eli siis et saa tyydytystä nykyisestä elämästäsi, koska työnteko (ainakaan nykyisenlainen) ei saa sinulla moottoria pyörimään. Vaihtoehtoja on kaksi. Ensin yrität päästä asian juureen, eli selvität mitä sinä haluat. Sitten joko päästät kaikista odotuksistasi irti ja olet onnellinen loppuelämäsi tai sitten keksit itsellesi jotain harhauttavaa tekemistä. Kummassakin on huonoja puolia, irti päästäminen usein kestää kauan ja siinä joutuu napit vastakkain oman itsensä kanssa. Harhauttaminen yleensä tuo vain hetkellistä onnea varsinkin jos olet mennyt näin syvälle tunteelliseen lamaan, missä mikään ei enää tunnu miltään. Mutta hyvä uutinen on että tästäkin pääsee eteenpäin, mutta siihen tarvitsee avoimen mielen.

• jep jep

Työpäivät eli 8h on AIVAN LIIAN PITKÄ AIKA paiskia töitä / päivä päälle työmatkat. Varsinkin talvella suorastaan masentaa, sillä kun lähtee töihin, on pimeetä ja kun pääse pois, on sysimusta taivas. Siis ihminen tarttee auringonvaloa päivittäin. Muuten sitä elää kuin "hautakammiossa."

Hyvä puoli työssä on, että saa rahaa ja sitä voi laittaa säästöön halutessaan ja ostaa sitten kerralla jotain isompaa.

Bilettäminen on perceestä ja kaverit on kalliita. Niinpä, oikea ystävä ei vaadi kulutusjuhlia..! Ja ihan vinkiks, että iltasin kannattaa pyörähtää joku kävelylenkki mieluummin kuin uppoutua sohvalle telkkarin ääreen. Siis pelkästään huono ohjelmatarjonta masentaa.

• Rainforest girl

http://vimeo.com/61808955 Ayahuasca on parantanut monia masennuksen kourista ja vakavista huumeriippuvuuksista. Dokumentoituja juttuja löytyy paljon.

Itselläni myös pohdinnassa matka viidakon keskelle trippaileen. Ayahuasca ( spirit) yleensä ns "kutsuu" kokeilemaan, matkaamaan..mulla tämä on käynyt jo nyt muutamaan otteeseen, vahvoja intuitiivisiä tuntemuksia asiasta..ihan nyt vielä ei ole aika, mutta lähitulevaisuudessa otaksun, että kyllä..

• Anonyymi00030

Moni on myös menettänyt järkensä lopullisesti niitä kokeillessaan. Koskaan ei tiedä mitä tulee vastaan kun lähtee matkalle, eikä sitä että minne se matka suuntautuu.

• witsippi

Mulla on masennus koko työajattelusta, mutta näitä kun lukee niin saa nauramaan, heh.

• älä väkisin

Huomaa, että järkesi koittaa kertoa, että kun ei ole lainaa ei tarvitse rahaakaan.
      Sellainen ihminen pärjää töissä jolla on miljoona lainat kun on kerta pakko.
      Sinun ei ilmeisesti ole, joten jos et jaksa niin lopettaminen on lääke.
      Teen itse kausiluontoisesti hommia kerran pidin kahden vuoden sapatin
      ja valitsen hommat jotka teen. Voit myös olla väärässä työpaikassa.

Esim nyt on 6 kuukauden putki ja tulin just duunista päivät on 12-16 tuntisii ja viikot 7 päiväsii saan täsatä lapaan verojen jälkeen 38 000 € suurinpiirtein, niin
      en taas tee töitä ainkaan vuoteen. Todennäköisesti lähden käymään jossain etelässä.

• JussiJuippi

Kiira, sun stooris oli kirjoitettu mun pään sisältä. Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia, päivät valuvat rutiinin omaisesti hukkaan, herään puol kuus, meen duuniin seiskaksi, pääsen puol neljä, neljän jälkeen kotona, rättiväsynyt, hieman ruokaa, netti auki, sohvalle humpsista, torkkumista, aivokuollutta surffaamista, kunnes jo sänky kutsuu. Seuraava päivä jne jne.. Vkloput yritän metsästää menettetyä viikkoa, yritän käydä salilla, joogata, lukea, mutta mitään ei silti saa aikaiseksi. Tuntuu että elämä vaan valuu hukkaan, kaverit asuu muissa kaupungeissa, eikä niille jaksa soitella, ei jaksa panostaa sosiaalisiin suhteisiin, ylläpitää niitä, saati luoda niitä lisää. Hieman kun saisi säästettyä rahaa, otan kyllä loparit ja painun muutamiksi kuukausiksi jonnekin kaus ottamaan iisisti ja miettimään mitä sitä oikein elämältä haluaa.

• Alitajuntasi voimall

Ensin ruokavalion ja muittenkin elämäntapojen, liikunta ja nukkuminen, tarkistus. Kun ne ovat hyvässä kunnossa, niin sitten ajatustyötä ja sähkeitä alitajuntaan, mikä elämässä ja maailmassa on sitä, mitä kaikista eniten haluaisit ja tahtoisit tehdä. Kun se selviää, niin vaikkapa vain pienin askelin sitä kohti; maailma muuttuu, kun innostuu jostain.

• <v<svsvfdsdv

Työkyvyttömyyseläke vapauttaa työnteosta. :)

• Malou

Oletteko harkinneet kommuunissa asumista? Se voisi auttaa siihen sosiaaliseen puoleen. Kommuunissahan on mahdollisuus myös omaan rauhaan, jos on oma huone.
      Olen kai itsekin hieman erakko (tai valikoiva ihmissuhteissa), mutta kuitenkin sosiaaliset suhteen tuovat sisältöä elämään.

Itse unelmoin asumisesta suuren kommuuniporukan kanssa esim. jossain kartanossa.. :) Ei vaan vaikuta kovin helpolta saada sellaista porukkaa kasaan..

• Anonyymi00031

Tuossa on ideaa, yksityisten ihmisten pitää keksiä jotain millä ne voi vastustaa systeemiä. Joku oma idea miten pärjää valtion kanssa, ilman että ne voi viedä sinulta kaiken.
        Kommuuneissa on se huono puoli että sinne tulee heti hyväksikäyttäjiä mitkä vaan ottaa kaiken eikä tee mitään sen eteen. Joku vuokratalo systeemi olisi järkevämpi mistä edullisesti vuokraa huoneen, ja on yhteiset keittiöt ym tilat.

• ckh

Ainakin voi sanoa että maksan omalla rahalla , jos ostaa jotain.

Jos vaikka menee työpäivän päätteeksi ostamaan uuden paistinpannun niin ei tarvitse tuntea syyllisyyttä, että voiko koska on juuri töissä ansainnut rahat siihen.

Ei se 8 h nyt niin pitkä aika ole

• Anonyymi00026

Itse uuvuttaa työviikoista niin, että lauantaina on ihan poikki-olo. Lauantaina teen pakollisimmat kotityöt, kuten arki- iltoinakin, ja lisäksi laitan useammaksi päiväksi ruokaa, ja ehkä siivoan vähän tarkemmin, investointi mitä uupuu kotivarasta, raahaan puuttuvat tai vähissä olevat kaupalta. Tekonivel ei menoa haittaa muuten kuin painavien kannettavien kanssa.
      Työni on kiertävää, muutoksia tulee vähän väliä, fyysisesti kuormittavaa. Jo torstaisin jalat ovat kuin pyykkilautaa, ne kovat arat patit tuntuvat hieroessa sääriä ihan selvästi.
      Nyt on pyhäaamu. Olen jo vähän elpynyt. Kiireettömyys auttaa, ja se että saa tehdä mitä jaksaa, eikä enempää ja vain omaan elämään. Pieniä ovat duunarin ilot.. kun on saanut talvivaatteet varastoon, esimerkiksi. Tai kuiva-ainekaapit on inventoitu ja vanhentuneet hävitetty.
      Tai jääkaappi putsatru. Tai on saanut takapihalle istutettua ja kylvettyä.
      Muutama vko kesälomaan. En tarkalleen muista, milloin kävin alueen ns napakylillä, kaupungissa. Täytyy sitten lomalla käydä. Miettiä sitä ennen, mitä tarvitsee ostaa, ettei osta mitä sattuu, ja erityisesti lemmikin tarvikkeet pitää katsoa, että on taas sitten vuodeksi. Ruuan ostan tilaamalla, mutta valjaat ja muu pitää nähdä itse, ja tutkia että ovat hyviä.
      Työpäivän jälkeen, aina.. otan pikku breikin kodin luona ulkona. Olen vain. Kohta taas just ja just pystyn iltajutut hoitamaan. Pyykki, pika- yp- siivous, pikasuihku, syönti, lemmikin jutut.
      Silloin kun olin leikkauksen toipumislomalla, niin jotenkin minulla asenne muuttui. Työ tuli pakolliseksi rahansaantijutuksi, eikä se tuo minun elämääni mitään iloja- se syö hupenevaa elämän aikaa. Ja siksi tunnen itseni usein töissä 'vääräksi', kun en pysty ajattelemaan enää, että työ on se, mille pitää koko voimavarasysteemi antaa, ja jättää kaikki itselle tärkeä sivuun. Vuosia tein niin.
      Nyt huomasin että eipä tästä pitkään ole 60 ikävuoteen. Verenpaine hyppii, toinenkin lonkka on jo nivelrikkoinen, ja muutama muu nivel. Käsiongelmiakin tulee, silloin kun kuormitus on liiallista.
      En minä tiedä, mitä minun pitäisi tehdä, että jaksaisin painaa eläkeikään. Mitään kuntoutusta ei ole ollut leikkauksen jälkeen. Vain se itse työkuntoon itsensä saanti, kurinalaista liikkuvuuden hakua, ja reisi piti rakentaa salilla, koska se oli ohentunut selvästi liikkuvuuden liki hävitessä ennen leikkausta.
      Olisiko täältä mitään vinkkejä, miten eteenpäin asioissa? Ettei olo olisi loppuviikosta ihan puhki? Haluaisin ne lauantaitkin ns jaksaa omia juttuja, kuten retkeillä.
      En käytä slkoholia, en lääkkeitä joitten sivuvaikutus olisi. Koitan syödä terveellisesti, mutta toki herkutella välillä vähän pitää. Eli ruokaan sujahtaa toisinaan kermaa, puoli dl, ja makeaakin syön pari- kolme krt/ vko.
      Tällä hetkellä? Oli on mukava. Kissa pötköttää ihanasti lämmittämässä reisiäni. Se eläin onkin oikeastaan sinoa, joka näkee mitä se elämäni on. Työnantaja tuskin päätä silittelusi, jos näkisivät, mitä kaikkea en jaksa kotona nykyään enää. En jatkuvasti ditä samaa, mitä töissä teen.

• Anonyymi00027

Miksi teet niin paljon? Tarkkaileeko sinua joku taho että kaikki tulee varmasti tehtyä viimeisen päälle, en tajua. Mitä järkeä tuollaisessa elämässä on. Tule töistä, teet kotitöitä, ja muita aivan ylimääräisiä töitä sen päälle, lomamatkoja retkeilyä, mitä lie vielä. Miksi? Itsekin jo epäilet että miten pitkään enää jaksat jatkaa tuolla tasolla.
        Siis toki se ihan sinun oma asiasi on miten elät, toiset tykkää elää täysillä, ja palaa loppuun liekillä roihuten. Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista elämänasennetta, mutta eihän se ole minun asiani ymmärtääkään.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miksi teet niin paljon? Tarkkaileeko sinua joku taho että kaikki tulee varmasti tehtyä viimeisen päälle, en tajua. Mitä järkeä tuollaisessa elämässä on. Tule töistä, teet kotitöitä, ja muita aivan ylimääräisiä töitä sen päälle, lomamatkoja retkeilyä, mitä lie vielä. Miksi? Itsekin jo epäilet että miten pitkään enää jaksat jatkaa tuolla tasolla.
        Siis toki se ihan sinun oma asiasi on miten elät, toiset tykkää elää täysillä, ja palaa loppuun liekillä roihuten. Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista elämänasennetta, mutta eihän se ole minun asiani ymmärtääkään.

Joo, me kaikki ollaan niin erilaisia. Toisten pitää tehdä koko ajan jotain, jotta ahdistus ei iskisi päälle eli tekeminen on terapiaa heille. Jotkut taas pystyvät olla tekemättä juuri mitään päivän aikana ja päivä menee "ihan hyvin".

Olen miettinyt tätä asiaa aika paljon ja onko kyse persoonallisuudesta vai aivojen rakenteesta vai mistä.? Lisäksi ihmettelen tuttujani, jotka ovat mt-syistä eläkkeellä eivätkä juuri tee mitään ja ovat melko tyytyväisiä olotilaansa. Itse olen ollut muutaman vuoden työttömänä ja koen nyt ahdistusta ja masennusta, enkä pysty olemaan rentona, varsinkin aamut tosi vaikeita. Aloitin taas jo kolmatta kertaa Sepramin käytön.....toivottavasti auttaa, kun nyt on sellainen ylivirittynyt tila ja uni ja lepääminen vaikeaa, täytyy ottaa Opamoxia välillä, että saa paremmin unta ja rentouduttua. Tätä on nyt jatkunut kolme kuukautta.

Mutta tosiaan nyt tilanteeni on että kuusikymppinen ei enää todennäköisesti tule työllistymään ja pitäisi saada elämä jollain tavalla tasapainoon ja päästä eroon masiksesta ja ahdistuksesta. Ja tulevaisuudessa näyttää vain että työttömyys tulee lisääntymään....

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Joo, me kaikki ollaan niin erilaisia. Toisten pitää tehdä koko ajan jotain, jotta ahdistus ei iskisi päälle eli tekeminen on terapiaa heille. Jotkut taas pystyvät olla tekemättä juuri mitään päivän aikana ja päivä menee "ihan hyvin".

Olen miettinyt tätä asiaa aika paljon ja onko kyse persoonallisuudesta vai aivojen rakenteesta vai mistä.? Lisäksi ihmettelen tuttujani, jotka ovat mt-syistä eläkkeellä eivätkä juuri tee mitään ja ovat melko tyytyväisiä olotilaansa. Itse olen ollut muutaman vuoden työttömänä ja koen nyt ahdistusta ja masennusta, enkä pysty olemaan rentona, varsinkin aamut tosi vaikeita. Aloitin taas jo kolmatta kertaa Sepramin käytön.....toivottavasti auttaa, kun nyt on sellainen ylivirittynyt tila ja uni ja lepääminen vaikeaa, täytyy ottaa Opamoxia välillä, että saa paremmin unta ja rentouduttua. Tätä on nyt jatkunut kolme kuukautta.

Mutta tosiaan nyt tilanteeni on että kuusikymppinen ei enää todennäköisesti tule työllistymään ja pitäisi saada elämä jollain tavalla tasapainoon ja päästä eroon masiksesta ja ahdistuksesta. Ja tulevaisuudessa näyttää vain että työttömyys tulee lisääntymään....

Jos pysähdyt ja olet yksin omien ajatustesi kanssa, jos joudut kohtaamaan ne ajatukset, niin mitä tapahtuu?

Pysähtyminen ja paikallaan oleminen vaatii sitä että tulee toimeen oman itsensä kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      110
      1615
    2. 105
      1175
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1061
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      959
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      50
      844
    6. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      838
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      127
      833
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      735
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      709
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      689
    Aihe