totuus ikäsyrjinnästä!

kehitty

Alkoi 80-luvulla ja leimahti täyteen loistoon 90-luvun laman jälkeen.
Firmat alkoi palkata polilta poikasia johtotehtäviin. Ne ei sietänyt kokeneita , tietäviä vanhempia alaisia.
Nuorennettiin ja ja aina alemmas ja alemmas. Tuli myytti: 45 on liian vanha.
Poikaset palkkas usein ikäisiään, tai nuorempia kavereitaan.

9

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ton olen

Kokenut ja nähnyt.

• ikääntyvä kouluttaja

. Olen ikärasismista pitänyt melua netissä ja joka paikassa missä olen suuni saanut auki. Vain tutkija on vastannut näinhän asia on mutta minkäs teet. Valtio kuntayhtymät ym julkisyhteisöt ovat yhtä pahoja ikäsyrjijöitä, Jopa pahempia kuin yksityiset.Mutta siellähän on poliittisesti valtut päättäjät.Nyt Helsinki on tehnyt uraa uurtvan päätöksen hakupapereissa ei näytetä ikää, sukupuolta jne ainoastaan koulutus ja työkoemus saa nähdä vaikuttaako

• paljastuu..
        ikääntyvä kouluttaja kirjoitti:

. Olen ikärasismista pitänyt melua netissä ja joka paikassa missä olen suuni saanut auki. Vain tutkija on vastannut näinhän asia on mutta minkäs teet. Valtio kuntayhtymät ym julkisyhteisöt ovat yhtä pahoja ikäsyrjijöitä, Jopa pahempia kuin yksityiset.Mutta siellähän on poliittisesti valtut päättäjät.Nyt Helsinki on tehnyt uraa uurtvan päätöksen hakupapereissa ei näytetä ikää, sukupuolta jne ainoastaan koulutus ja työkoemus saa nähdä vaikuttaako

Pitkä työhistoria kertoo iän.. Ei sovi nuorekkaaseen joukkoomme..

Toiseksi, kuka piru voi väkisin olla, jos ei tykätä, ne nuoret, sis..

• älynvälähdykö
        ikääntyvä kouluttaja kirjoitti:

Hyvä Helsinki--- lisää sumua kasvoille.
        Eikö silti käynyt Helsingin viisaitten mielessä että jos cv:llä näkyy että on ollut työssä firmassa x esim 35 vuotta, voi arvella että ko hakija on nykymallissa ongelmajätettä??

• vaikka missä..
        älynvälähdykö kirjoitti:

Hyvä Helsinki--- lisää sumua kasvoille.
        Eikö silti käynyt Helsingin viisaitten mielessä että jos cv:llä näkyy että on ollut työssä firmassa x esim 35 vuotta, voi arvella että ko hakija on nykymallissa ongelmajätettä??

Ekamerkintä, kun 40-vuoden takaa..

• näin menee

Nuorijohto haluaa itseään nuoremmat alaiset.

• Kokemusvuosien myötä kertyneen tietotaidon vähättely ja mitätöinti kertoo paljon itse vähättelijöistä ja mitätöijistä, heidän henkisestä tasostaan. Kyseessähän ovat siis yritysten omistajat, toimitusjohtajat ja työhönottajat, pestaajat. Pätevä ja ammatitaitoinen työtön syrjäytetään työmarkkinoilta. Tilanteen ratkaisijoiksi ovat useimmiten päässeet nuorehkot päällepäsmärit, jotka eivät halua pitää itseään pätevämpää väkeä firmassa eivätkä itseään päteviä työttömäksi joutuneita työnhakijoita töihin pestata. Kysymys on siis yleisestä työpaikkakulttuurin ilmapiiristä meillä Suomessa. Samaan aikaan kuullaan hurskastelevia puheita yhteen hiileen puhaltamisesta, ym. kulissilöpinää. Toisaalta onhan olemassa myös ilmapiiriltään kelvollisia yrityksiä pätevine johtajineen, mutta niitä firmoja ja semmoisia työpaikkapäättäjiä soisi olevan runsaamminkin.

• harvan kantti..

Kestää palkata alaisekseen itseään pätevämpää ja vanhempaa..

• Töihin haluava

Olen nyt työllisyyskurssilla alalla, jolla huutava työvoimapula. Kaikki ao. alan koulutuksen saaneet saivat heti työpaikan. Muun koulutuksen omaavat 30v ovat saaneet työpaikan. Jäljelle jäänyt sellaiset yli 45 v. lähinnä naisihmiset.
      Tällä kurssilla vasta huomasin miten ikärasismi on näin hurjaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3906
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      91
      2310
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1982
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1773
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1511
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1162
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1118
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      109
      1074
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1032
    Aihe