Kynsisammakko

Natu

Eli minulla on 2 albiinokynsisammakkoa, tyttö ja poika.
Kuulin että ammattilaiset jotka viljelee näitä sammakoita, käyttävät sadetusta apunaan että ne alkais kutemaan.
Eli jos minä kehittelen akvaariooni jonkinlaisen sadetuksen niin minulle tulee sitten pikkusammakoita?
Onko kellään mitään tietoa tai kokemusta...?

[email protected]

3

312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zuuls

Tarkoitatko tällä ns. sadettamisella siis, että kehittäisit systeemin, että sammakot ns. luulisivat, että sataa vettä? :o

Siis, kun kynsisammakko on akvaattineneläin niin siksi en ihan ymmärtänyt kysymystä. :)

En ole sammakkoasiantuntia tosiaankaan, mutta mielestäni tämä laji on lisääntynyt "terraario-olosuhteissa" hyvin, että jos sammakkosi ei lisäänny niin olisikohan vika muualla, kuin sateenpuuttumisessa (en oikeen usko tuohon sateen tarvitsemiseenkaan)?

Voisit vielä tietysti kysyä asiaa tuolta herppi.net palstalta, koska en oikeasti aivan tajunnut tätä kysymystä ja siellä on ainakin sammakoistatietäviä ihmisiä. :)

Linkki sivuille on:

http://www.herppi.net

Tai tarkenna hiukan tuota kysymystä ja oletko aivan varma, että olosuhteet ovat sammakoillesi hyvät ja ovat varmasti eri sukupuolta? :)

• kynsiharrastaja

minun kynsisammakkoni kutevat yhtenään ilman mitään vippaskonsteja!

Ja jos muuttaa ruokintatyyliä tai
      vähentää hetkeksi oleellisesti veden määrää,
      ne varsinkin villiintyvät.

Nämä myös SYÖVÄT erityisen mielellään omat munansa sekä poikasensa..

• onnistui nyt

Hei, meilläkin on kaksi kynsisammakkoa. Toinen on naaras ja täyttää kolme vuotta tänä vuonna ja poika joka tulee puolitoista vuotta. Olen varttunnut myös että koska alkavat kutemaan. Ja yks. kaks. katsoin akvaarion pohjalle että mitä keltaista munia pohjalla oli. Ja silloin hoksasin että nyt se tapahtui....Ehkä tämä keväänkin tulo vaikutti....En ole tarvinnut erikseen mitään akvaariota veden kanssa leikkimään, että vähentäisi välillä veden lämpötilaa. Ne näköjään olivat nyt vain valmiita.....Kiva seurata näitä vipeltäjiä kun kovasti haluavat munista ulos. Kovaa liikettä käy.....Isosta kasasta munia, nyt näillä näkyvin ainakin 4 selviää....Annoin akvaarioliikkeseen osan munista, mutta siellä osa munista homehtui ja vahingossa huomasin nämä neljä munaa oli jäännyt pohjalle ja ovat nyt turvallisesti siiretty poikaisakvaarioon,mikä on tässä samassa isossa akvaariossa kiinni nyt. Katsotaan miten käy...Että tsemppiä sinullekin. Tämä uros on myös alpiino. Ja kova kurnuttamaan....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe