Kynsisammakko

Natu

Eli minulla on 2 albiinokynsisammakkoa, tyttö ja poika.
Kuulin että ammattilaiset jotka viljelee näitä sammakoita, käyttävät sadetusta apunaan että ne alkais kutemaan.
Eli jos minä kehittelen akvaariooni jonkinlaisen sadetuksen niin minulle tulee sitten pikkusammakoita?
Onko kellään mitään tietoa tai kokemusta...?

[email protected]

3

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zuuls

      Tarkoitatko tällä ns. sadettamisella siis, että kehittäisit systeemin, että sammakot ns. luulisivat, että sataa vettä? :o

      Siis, kun kynsisammakko on akvaattineneläin niin siksi en ihan ymmärtänyt kysymystä. :)

      En ole sammakkoasiantuntia tosiaankaan, mutta mielestäni tämä laji on lisääntynyt "terraario-olosuhteissa" hyvin, että jos sammakkosi ei lisäänny niin olisikohan vika muualla, kuin sateenpuuttumisessa (en oikeen usko tuohon sateen tarvitsemiseenkaan)?

      Voisit vielä tietysti kysyä asiaa tuolta herppi.net palstalta, koska en oikeasti aivan tajunnut tätä kysymystä ja siellä on ainakin sammakoistatietäviä ihmisiä. :)

      Linkki sivuille on:

      http://www.herppi.net

      Tai tarkenna hiukan tuota kysymystä ja oletko aivan varma, että olosuhteet ovat sammakoillesi hyvät ja ovat varmasti eri sukupuolta? :)

    • kynsiharrastaja

      minun kynsisammakkoni kutevat yhtenään ilman mitään vippaskonsteja!

      Ja jos muuttaa ruokintatyyliä tai
      vähentää hetkeksi oleellisesti veden määrää,
      ne varsinkin villiintyvät.

      Nämä myös SYÖVÄT erityisen mielellään omat munansa sekä poikasensa..

    • onnistui nyt

      Hei, meilläkin on kaksi kynsisammakkoa. Toinen on naaras ja täyttää kolme vuotta tänä vuonna ja poika joka tulee puolitoista vuotta. Olen varttunnut myös että koska alkavat kutemaan. Ja yks. kaks. katsoin akvaarion pohjalle että mitä keltaista munia pohjalla oli. Ja silloin hoksasin että nyt se tapahtui....Ehkä tämä keväänkin tulo vaikutti....En ole tarvinnut erikseen mitään akvaariota veden kanssa leikkimään, että vähentäisi välillä veden lämpötilaa. Ne näköjään olivat nyt vain valmiita.....Kiva seurata näitä vipeltäjiä kun kovasti haluavat munista ulos. Kovaa liikettä käy.....Isosta kasasta munia, nyt näillä näkyvin ainakin 4 selviää....Annoin akvaarioliikkeseen osan munista, mutta siellä osa munista homehtui ja vahingossa huomasin nämä neljä munaa oli jäännyt pohjalle ja ovat nyt turvallisesti siiretty poikaisakvaarioon,mikä on tässä samassa isossa akvaariossa kiinni nyt. Katsotaan miten käy...Että tsemppiä sinullekin. Tämä uros on myös alpiino. Ja kova kurnuttamaan....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe