Kohonnut P-proBNB arvo

Neuvoja kaipailisin.

Hei ! Kävin ma 11.02 kotikuntani terveyskeskukessa omalääkärin vastaanotolla. Lääkäri haastatteli ja esitti minulle muutamia kysymyksiä. Lääkäri kuunteli sydäntäni stetoskoopilla sekä tunnusteli käsin reisivaltimoita. Lääkäri määräsi minut verikokeisiin,EGK-testiin sekä keuhkojen ultraäänikokeeseen.

Sain tänään verikokeiden tulokset. Verikokeen mukaan P-proBNB arvo on koholla. Kyseinen arvo saisi olla max 63 mutta minulla se on 111. Voisiko joku kertoa minulle että mistä tuo 111 luku eli tuon arvon kohoaminen kertoo ??

Tässä lapussa missä on lueteltuna kaikki minulle tehdyt kokeet ja niiden tulokset on tuon P-proBNB arvon lisäksi useita muitakin vaikeasti lausuttavia lyhenteitä mutta enhän minä ymmärrä tästä juuri mitään. Olisiko tässä lapussa muita kokeita joista voisi tulkita sydämmen toimintaa ja jos on niin mikä lyhenne se näistä olisi ??

Odottelen tällä hetkellä pääsyä erikoislääkärin vastaanotolle josta minut mitä ilmeisimmin ohjataan sydämmen ultraääni tutkimukseen sekä sydämmen varjoaine tutkimukseen. Rasituskoe olisi minusta myös hyvä suorittaa.

Olen 28 v mies ja olen lähtenyt tutkituttamaan sydämmeni tilaa ja kuntoa kahden eri kardiologin pyynnöstä. Kaikki lähti liikkeelle siitä kun 52 vuotias isäni sai loppuvuodesta 2012 erittäin vakavan sydäninfarktin. Hänen aortta repesi. Kuin ihmeen kaupalla isäni selvisi ja voi jo hyvin. Isäni isä eli minun vaari kuoli aortan repeämiseen vain alle 40 vuotiaana. Myös usealla muulla isäni puolen sukulaisella on eriasteisia ja erilaisia sydänongelmia esim liian pientä tai liian isoa sydäntä sekä paljon muuta.

Onko siis niin että myös minulla on perinnöllinen sydänsairaus ?

5

3854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä on hiljaista:(

Vastatkaa nyt joku. Please !!!

• benttiP

ProBNP voi kertoa sydämen vajaatoiminnasta mutta kovin pientä nousua eivät lääkärit noteeraa. Minulla on eteisvärinässä ollut proBNP yli 2400, eikä sitä ole noteerattu. Nyt minulla on taas eteisvärinä, ja alussa proBNP oli jo yli 1500. Nyt se voi olla jo yli 2000. Pahaa hengenahdistusta on eikä rytminsiirrosta ole tietoa. Pitkät jonot hoitoihin.

Ihan hyvä, jos pääset sydämen ultraäänitutkimukseen ja varjoainetutkimukseen. Perinnöllisestä sairaudesta en osaa ennustaa. En olisi huolissano proBNP:stä.

• Vertaistuen tarve

Heipä hei Neuvoja kaipailisin.
      Katsopa pari sivua alaspäin tekstejä, niin löydät todella hyvän ketjun Bnp-arvosta. Muun muassa itse Vertaistuen tarve-nimimerkilläni olen kirjoittanut vaihtelevasta Bnp-arvostani. Muutenkin suosittelen tutustumaan ketjuun Aorttaläpän vaihtoleikkaus (kaksi ketjua 1. (tuli täyteen) ja 2). Ketjusta olen ainakin itse saanut erittäin paljon hyödyllistä tietoa. Kiitos kaikille kirjoittajille ja zemppiä.

Minulla tuo Bnp-arvo on ollut muutama vuosi sitten lähempänä 1000, mutta jostain selittämättömästä syystä laskenut nyt alle sataseen. Hassua sinänsä, sillä olen menossa nyt kevään aikana aorttaläpän vaihtoleikkaukseen.

Tarkoitan, että Bnp ei itsessään ja yksinään kerro välttämättä vielä mitään erityistä tai hätäännyttävää. ole rauhassa ja olethan menossa lisätutkimuksiin, joten olet ilmeisesti hyvissä suomalaisen lääketieteen käsissä.
      Kirjoittele joskus, mistä on kohdallasi kyse.

• Hoitoja odotellessa.

Kiitos vastauksista. Kirjoittelen tänne kun asiat etenevät ja pääsen tutkimuksiin.

• Toivoa on

Minulla ko. arvo on 1720. Poden hengenahdistusta ja eteisvärinä on ollut vuosia .Mikään ei auta.Lisäksi syöpä luustossa ja imusolmukkeissa.Lääketiede ei pysty parantamaan. Ainoa turvani ja toivoni on Ihmeitätekevä Jeesus. Kerron, mitä Hän tekee minulle. Odotan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6434
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3230
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1746
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      999
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe