Hei kaikki ulkomailla opiskelleet!!!
Olen muuttamassa Saksaan suorittamaan maisterin tutkintoa. Onko minun mahdollista saada opintotukea opintojen ajaksi? Valmistuin viime keväänä suomalaisesta ammattikorkeakoulusta, ja tukikuukausia pitäisi olla vielä jäljellä...
Opintotuki ulkomailla suoritettavaan maisterintutkintoon???
2
292
Vastaukset
- ksmfkldmfls
Luultavasti saat tukea, koska olet asunut tukeen vaadittavat kaksi vuotta Suomessa ennen ulkomaan opintojasi, mutta kannattaa aina varmistaa asia Kelan opintotukikeskuksesta, jotta saat luotettavaa tietoa. Opintotukikeskuksen ulkomaan ryhmä hoitaa opintotukiasiat ulkomailla opiskeltaessa, paikallistoimistoista ei välttämättä saa tietoa asiasta.
- pwlkgj
Minäkin lähden maailmalle Maisterin tutkintoa suorittamaan nyt amkin jälkeen. Tukea saa, muutama paperi vain pitää täyttää nyt ja opintojen edetessä. Jos meinaa yli vuoden olla ulkomailla, niin joku paperi siitä, että kuuluu Suomen sosiaaliturvan? piiriin pitää vielä täyttää.
Minulla ei ollut ainakaan vaikeuksia saada tukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713478
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851496Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251249- 1581212
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35961
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16933Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk88770- 62745