Elikkäs pyörässä on kiinni n.7cm lyhennetty vakioputki josta poistettu hilppeet välistä, eli änkän sisällä on suora reikäputki koko putken läpi (ajaa samaa asiaa kuin slipari?) Pyörässä 185 pääsuutin, 45 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvia käännelty asteikolla 1.5-2.0 kierrosta auki. Muuten käynti hyvä, mutta tyhjäkäynniltä jos avaa kaasun NOPEASTI täysille, kone booaa/sammuu. Neulan asentoon ei koskettu.
Vaikuttaako enemmän kiihdytyspumpun ongelmalta vaiko neulan/jonkun muun säätö ketuillaan? Neulan prikkaa alemmas?
-Rph
450 EXC 2009 booaa nopealla kaasutuksella
3
853
Vastaukset
- Sika
Yritäppäs hieman isommalla tyhjäkäyntisuuttimella. Voi olla, että tarvii isomman pääsuuttimenkin. Aina kun pakokaasun virtausta parannetaan, täytyy pääsuutinta suurentaa. Tässä tapauksessa putkeen tehdyt muutokset parantavat virtausta.
- HelpNeeded
Pyörässä oli aikaisemmin 180 pääsuutin ja 42 tk suutin, näilläkin jo pelitti mutta käynnissä oli sanottavaa, mutta oireili samanlaisesti nopeasti kaasua avatessa. Nyt käynti on täydellinen, käyntiin lähtee kuin palmun alta ja muutenkin peli tuntuu käyvän loistavasti. Mihinkäs tuo neulan nosto vaikuttaa?
-Rph - raplaaja
Karkeasti ottaen neula vaikuttaa osakaasuun (1/2-3/4) ja pääsuutin täyskaasuun. Mutta jos ajatelee kaasuttimen toimintaperiaatetta niin kaikki vaikutta vähän kaikkeen.
Pääsuutin on on se minkä läpi polttoaine menee tyhjäkäynnin jälkeen. Polttoaineen virtausta säätää neula joka nousee neulaputkessa kaasua avattaessa. Kun tuppi on nurin niin neula ei rajoita polttoaineen kulkua vaan kaikki menee mitä pääsuutin päästää läpi. Jos siis neulaa nostaa niin se päästää enemmän polttoainetta läpi pienemmällä kaasulla ja päinvastoin.
Tähän vielä kun lisää luistimen päästämän ilmamäärän johon polttoaine sekottuu niin siinäpä se kaasarin toiminta on. Luistin (tai ilmaläppä) päästää ilmaa koneeseen sen mukaan kun kaasua avaa. Polttoaineen määrän säätäminen sopivan seossuhteen saamiseksi siis tehdään noilla pääsuutin ja neula kombinaatioilla. Sanotaan vaikka rautalankaesimerkkinä että kun kaasu on puoliksi auki niin luistin on puolivälissä ja puolet max ilmasta pääsee läpi. Neulan korkeudella säädetään polttoainemäärä sopivaksi läpi menevään ilmaan nähden. Jos neula on liian ylhäällä (esim. lukkorengas alimmassa lovessa) käy kone rikkaalla (röpöttää, savuttaa, ei kerää herkästi kiekkoja) ja päinvastoin. Toki neula ylimmässä asennossa voi olla paraskin vaihtoehto esim. talvella kun pakkasessa tarvii rikkaammat seokset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162128Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791132Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853- 62821
- 59811