Elikkäs pyörässä on kiinni n.7cm lyhennetty vakioputki josta poistettu hilppeet välistä, eli änkän sisällä on suora reikäputki koko putken läpi (ajaa samaa asiaa kuin slipari?) Pyörässä 185 pääsuutin, 45 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvia käännelty asteikolla 1.5-2.0 kierrosta auki. Muuten käynti hyvä, mutta tyhjäkäynniltä jos avaa kaasun NOPEASTI täysille, kone booaa/sammuu. Neulan asentoon ei koskettu.
Vaikuttaako enemmän kiihdytyspumpun ongelmalta vaiko neulan/jonkun muun säätö ketuillaan? Neulan prikkaa alemmas?
-Rph
450 EXC 2009 booaa nopealla kaasutuksella
3
1017
Vastaukset
- Sika
Yritäppäs hieman isommalla tyhjäkäyntisuuttimella. Voi olla, että tarvii isomman pääsuuttimenkin. Aina kun pakokaasun virtausta parannetaan, täytyy pääsuutinta suurentaa. Tässä tapauksessa putkeen tehdyt muutokset parantavat virtausta.
- HelpNeeded
Pyörässä oli aikaisemmin 180 pääsuutin ja 42 tk suutin, näilläkin jo pelitti mutta käynnissä oli sanottavaa, mutta oireili samanlaisesti nopeasti kaasua avatessa. Nyt käynti on täydellinen, käyntiin lähtee kuin palmun alta ja muutenkin peli tuntuu käyvän loistavasti. Mihinkäs tuo neulan nosto vaikuttaa?
-Rph - raplaaja
Karkeasti ottaen neula vaikuttaa osakaasuun (1/2-3/4) ja pääsuutin täyskaasuun. Mutta jos ajatelee kaasuttimen toimintaperiaatetta niin kaikki vaikutta vähän kaikkeen.
Pääsuutin on on se minkä läpi polttoaine menee tyhjäkäynnin jälkeen. Polttoaineen virtausta säätää neula joka nousee neulaputkessa kaasua avattaessa. Kun tuppi on nurin niin neula ei rajoita polttoaineen kulkua vaan kaikki menee mitä pääsuutin päästää läpi. Jos siis neulaa nostaa niin se päästää enemmän polttoainetta läpi pienemmällä kaasulla ja päinvastoin.
Tähän vielä kun lisää luistimen päästämän ilmamäärän johon polttoaine sekottuu niin siinäpä se kaasarin toiminta on. Luistin (tai ilmaläppä) päästää ilmaa koneeseen sen mukaan kun kaasua avaa. Polttoaineen määrän säätäminen sopivan seossuhteen saamiseksi siis tehdään noilla pääsuutin ja neula kombinaatioilla. Sanotaan vaikka rautalankaesimerkkinä että kun kaasu on puoliksi auki niin luistin on puolivälissä ja puolet max ilmasta pääsee läpi. Neulan korkeudella säädetään polttoainemäärä sopivaksi läpi menevään ilmaan nähden. Jos neula on liian ylhäällä (esim. lukkorengas alimmassa lovessa) käy kone rikkaalla (röpöttää, savuttaa, ei kerää herkästi kiekkoja) ja päinvastoin. Toki neula ylimmässä asennossa voi olla paraskin vaihtoehto esim. talvella kun pakkasessa tarvii rikkaammat seokset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191642
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36884Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673