Elikkäs pyörässä on kiinni n.7cm lyhennetty vakioputki josta poistettu hilppeet välistä, eli änkän sisällä on suora reikäputki koko putken läpi (ajaa samaa asiaa kuin slipari?) Pyörässä 185 pääsuutin, 45 tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvia käännelty asteikolla 1.5-2.0 kierrosta auki. Muuten käynti hyvä, mutta tyhjäkäynniltä jos avaa kaasun NOPEASTI täysille, kone booaa/sammuu. Neulan asentoon ei koskettu.
Vaikuttaako enemmän kiihdytyspumpun ongelmalta vaiko neulan/jonkun muun säätö ketuillaan? Neulan prikkaa alemmas?
-Rph
450 EXC 2009 booaa nopealla kaasutuksella
3
1045
Vastaukset
- Sika
Yritäppäs hieman isommalla tyhjäkäyntisuuttimella. Voi olla, että tarvii isomman pääsuuttimenkin. Aina kun pakokaasun virtausta parannetaan, täytyy pääsuutinta suurentaa. Tässä tapauksessa putkeen tehdyt muutokset parantavat virtausta.
- HelpNeeded
Pyörässä oli aikaisemmin 180 pääsuutin ja 42 tk suutin, näilläkin jo pelitti mutta käynnissä oli sanottavaa, mutta oireili samanlaisesti nopeasti kaasua avatessa. Nyt käynti on täydellinen, käyntiin lähtee kuin palmun alta ja muutenkin peli tuntuu käyvän loistavasti. Mihinkäs tuo neulan nosto vaikuttaa?
-Rph - raplaaja
Karkeasti ottaen neula vaikuttaa osakaasuun (1/2-3/4) ja pääsuutin täyskaasuun. Mutta jos ajatelee kaasuttimen toimintaperiaatetta niin kaikki vaikutta vähän kaikkeen.
Pääsuutin on on se minkä läpi polttoaine menee tyhjäkäynnin jälkeen. Polttoaineen virtausta säätää neula joka nousee neulaputkessa kaasua avattaessa. Kun tuppi on nurin niin neula ei rajoita polttoaineen kulkua vaan kaikki menee mitä pääsuutin päästää läpi. Jos siis neulaa nostaa niin se päästää enemmän polttoainetta läpi pienemmällä kaasulla ja päinvastoin.
Tähän vielä kun lisää luistimen päästämän ilmamäärän johon polttoaine sekottuu niin siinäpä se kaasarin toiminta on. Luistin (tai ilmaläppä) päästää ilmaa koneeseen sen mukaan kun kaasua avaa. Polttoaineen määrän säätäminen sopivan seossuhteen saamiseksi siis tehdään noilla pääsuutin ja neula kombinaatioilla. Sanotaan vaikka rautalankaesimerkkinä että kun kaasu on puoliksi auki niin luistin on puolivälissä ja puolet max ilmasta pääsee läpi. Neulan korkeudella säädetään polttoainemäärä sopivaksi läpi menevään ilmaan nähden. Jos neula on liian ylhäällä (esim. lukkorengas alimmassa lovessa) käy kone rikkaalla (röpöttää, savuttaa, ei kerää herkästi kiekkoja) ja päinvastoin. Toki neula ylimmässä asennossa voi olla paraskin vaihtoehto esim. talvella kun pakkasessa tarvii rikkaammat seokset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442972Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1012244Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482084Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3381874- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175