Olen tuonut itse ML 320 cdi Mersun Saksasta. Olen pari kertaa joutunut turvautumaan Vehoon sähkövian takia, molemmissa tapauksissa oli mennyt ohjainpoksi, ensin moottorista sitten autom. vaihteistosta. Kompaakaan poksia ei ollut varastossa vaan menivät Saksan tilaukseen, viikon seisokki Mersulle molemmilla kerroilla. Onkohan niin, että Veho ei käytä omaa varaosavarastoaan heidän ohi tuotuihin autoihin, aina tilataan osa Saksasta erikseen. Hinta ollut molemmilla kerroilla n. 2 kertaa Saksan hinta. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Veho ja Mersun varaosat
8
1327
Vastaukset
- kysellyton
Minä kysyin heidän asennettaan mersuihin joita veho ei ole tuonut maahan niin sanoivat ettei väliä, asiakas on asiakas ihan sama mitä tietä auto maahan tullut.
Tiedä sitten mikä totta ja mkä tarua..Varmaankin ihan totta.
Mutta harvallapa maahantuojallakaan enää nykyään varastoa on. Varasto yleensä Ruotsissa tai Saksassa. Tulee parissa päivässä, jos prosessi on kunnossa. Ei suurimmalle osalle ongelma.
Saksantuliaisessa voi lisäksi olla jotain osaa, mitä ei suomessa välttämättä ole saatavanakaan vakiovarustelluissa. Voi siis jopa joutua tilaamaan, vaikka muuten hakisikin osat motonetista tai vastaavasta. Tässä tuskin on siitä ollut kyse.
- Raha hallitsee
Veikkaan syyksi taloudellisia säästöjä. Jokainen varastossa lojuva tavara on kulutettua pääomaa. Joitain osia ei tulla ikinä käyttämään, joten varaston taso pyritään pitämään minimissään, varsinkin kun Mersun kautta pystyy tilaamaan osia vanhempiikiin malleihin (toisin kuin Opelilla, jonka osasaatavuus vanhoihin autoihin on todella huono).
Näin ollen osia pyritään todennäköisesti tilaamaan vasta tarpeen ilmettyä.
PS. en väitä osiensaatavuuden vanhoihin Opeleihin olevan huono, vain Opelin virallista tietä saatavat osat eivät ole saatavissa enää 70-luvun autoihin esim Metro-autosta. - w 201
Yleinen käytäntö kaikilla, ollut jo kauan. Merkkikorjaamoilta saa jotain sytytystulppia tai jarrukenkiä hyllystä, kaikki erikoisempi tilataan jostain muualta. Siis sitä hyllyssä, mitä menee hiljakseen jatkuvasti. Mieti vähän, mersulla varmaan miljoona eri mallia historiansa aikana, kaikkiinko pitäis olla kaikki osat olemassa korjaamon takahuoneessa ?
Huvittanut muuten nettikaupat. Kaikista saa kaikkea mahdollista. Toimitusajalla. Ei kenelläkään ole varastoja, suurin osa tilauskamaa toimitusaikoineen. Ihan sama asia, ei kannata pitää kaikkea varastossa.
Niin siis kannata. Mieti vähän, paljonko pääomaa pitää olla kiinni varastossa "kaiken varalta". No ei kannata, kauppa se on joka kannattaa, ei varastohallien rakentaminen ja täyttäminen varmuusvarastoilla. - mb85e
Itse tilasin jenkeistä Sacramentosta autom.ilmastoinnin säätimen ,hinta 60$,kotia toimitettuna .Tuli 4ssä paivässä.Kotimaisessa MB korjaamossa sanoivat ettei kyseistä osaa ole saatavissa ja joutuu uusimaan koko ilmastoinnin puhaltimen.Korjausarvio oli n.600€.Aikaa osan vaihtoon itseltäni meni varmaan 20min.
- kikeeee
Onko kellään tietoa .Jos tilaa autovaraosa 24 kytkinlevyt ,,.Itse katselin oli montaa kokoa vaikka laitoin rekkarin Oman auton BOR-317 .. hinnat vaihteli 20.00e- 60.00e
- hikeä
Vähän oli sekava juttu, mutta alun kysymyksentapaiseen lyhyt vastaus: on.
- f34f3fff3f3f3f3
Itse tilasin ilmastoinnin kompuran saksasta, tarkkaa hintaa nyt muista mutta noin 200€.
Vehon tilaama olisi maksanut yli 600€. Niin ja kennon mikä maksoi päälle satkun, en muista mitä olisi veholla maksanut mutta varmaan yli satkun myös :)
Tähän pitää kirjoittaa varoituksen sanat näistä ulkomaanpostin jakelusta.
Kohteliailla sanoilla noita ei voi kehua, mitä peetä moiset palvelut, eivät yhtään ajattele sitä
onko toimituksen vastaanottaja valmis olemaan paikalla puolet vuorokaudesta, oven takana käsi oven kahvalla valmiudessa odottamassa kun ovikello soi.. Eivät soittele vaikka paketin PÄÄLLÄ on numero mihin soittaa, ennemmin ajavat vaikka 50km läpi pk-seudun toisella puolelle kattomaan onko joku kotona. No kai ne muutakin kuskaa samalla, en tiedä. Tämä ei ole kokemus mistään yhdestä firmasta vaan kaikista näistä ulkomaanpostinjakelijoista, uusimpana nordpost jonka toimitusta oottelin koko illlan eikä tullut. SEURAAVANA ilta soi ovikello, nordpost oven takana.. mitenköhän olisi käynyt jos en olisi ollut vastaanottamassa toimitusta silloin.
En tiedä mitä näiden kanssa voi tehdä että voisi toimitukseeen luottaa?
Ei riitä sekään että paypal maksutietojen ohella lukee että älkää antako toimitusta ups toimitettavaksi, kun näitä tulee aina uusia :)
Ulkomaanjakelu toimii silloin hyvin KUN paketti toimitetaan suoraan postiin ja siitä tulee saapumisilmoitus kotiin, tämä toimii kuin vanha junanvessa. En vaan tiedä miksi ja koska toimitetaan kotiin ja koska ei, olisiko toimituksen koko sitten kriteerinä..
Yhden kerran on jätetty paketti rappukäytäväänkin.
Monta kertaa aikoinaan, omalla vastuulla jätetty postilaatikkoon, lähetti soittaa ja kysyy voiko jättää paketin lukitsemattomaan postilaatikkoon, no sinnehän se kaikki muukin posti menee mitä vaan mahtuu 20cm kansiluukusta sisään..
Ohi aiheen mutta, mitens muilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723