Mazda 6:n jarruviat

JAri

Olen kuullut usealta taholta, että Mazda 6:n etujarruissa olisi ilmennyt talvella jarrujen häviämistä aika-ajoin.
Lähettäkää kommentteja ja kokemuksia jos näin on tai olet kuullut vastaavaa. Kiitos.

7

2259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmottista

Kahden talven aikana ei minkäänlaista oiretta ko. asiasta ole ollut, ja ajamaan joutuu kelissä kuin kelissä. Voi tietty olla, että jos on ajotyyli sellainen, ettei ennakoi mitään vaan aina viime tippaan tiukka jarrutus, niin autossa kuin autossa voi huonoissa oloissa mennä hiukka aikaa, ennenkuin paras pito paloista löytyy. Mutta siinä saa katsoa peiliin, missä vika..

• M6GT

Taitaa olla Hevosmiesten Tietotoimiston juttuja tai joku yksittäinen tapaus. Omassa -02 GT:ssä ei ole vastaavaa ilmennyt.

• mitähän

seuraavaksi. Tämä on näitä sarjassamme "yrittänyttä ei laiteteta"- juttuja. Riittävän monesta asiasta kun yrittää juttua vääntää, niin eiköhän joku ala epäröidä kutosen hankintaa. Minäkin tuolla Veijo Essolla istuessani kuulin naapuripöydästä, että kaveri oli kuullut serkun kummin kaiman naapurin tutulta, että passatin, avensiksen, vectran ja puolenkymmenen muun merkin kone korkkaa kilometriluvun 32789 kohdalla. Varokoon vaan merkkien omistajat, että eivät ole silloin kaukana huollosta. Kuule olisit sinäkin tyytyväinen siihen omaan merkkiis ja anna muiden olla omaansa, tällä kertaa Mazdaan. Tai sinähän taidatkin nyt yrittää puolustella sitä iskän hankintaa, joka tällä kertaa ei ollutkaan Mazda. Kuule älä pikkunen välitä, on se ihan hyvä auto se iskän auto. Olipa se merkki mikä tahansa.

• JAri

Täältä saapi kyllä tosi asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen kiitos siitä kaikille kantaa ottaneille.
        Työskentelen itse liikenneturvallisuusalalla ja minulla on kirjallista näyttöä alkuun kerrotusta jota kukaan ei voi kistää.

Kiitän vastauksista ja lopetan palstan seuraamisen tähän!

• ?????
        JAri kirjoitti:

Täältä saapi kyllä tosi asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen kiitos siitä kaikille kantaa ottaneille.
        Työskentelen itse liikenneturvallisuusalalla ja minulla on kirjallista näyttöä alkuun kerrotusta jota kukaan ei voi kistää.

Niinpä niin.
        Ensin kysyt onkohan tällainen totta, löytyykö kokemuksia...
        Nyt yhtäkkiä sinulla onkin kirjallista näyttöä?

Tietysti, jos nuo näytöt ovat vakuutusyhtiöiltä...
        Itsekin joskus nuorempana selitin peräänajon jälkeen, että jarrut vaan hävis. En viitsinyt kertoa totuutta, kun olin niin tarkkaan seurannut erästä kauniisti keinuvaa naisen takapuolta etten nähnyt koko edessäolevaa autoa.

• M6SPWTD
        ????? kirjoitti:

Niinpä niin.
        Ensin kysyt onkohan tällainen totta, löytyykö kokemuksia...
        Nyt yhtäkkiä sinulla onkin kirjallista näyttöä?

Tietysti, jos nuo näytöt ovat vakuutusyhtiöiltä...
        Itsekin joskus nuorempana selitin peräänajon jälkeen, että jarrut vaan hävis. En viitsinyt kertoa totuutta, kun olin niin tarkkaan seurannut erästä kauniisti keinuvaa naisen takapuolta etten nähnyt koko edessäolevaa autoa.

Joopajoo... Valitettavasti M6:n ja M3:n tultua on tämän palstankin taso mennyt alas niinkuin lehmänhäntä... Aiemmin tällä mazdan sivulla keskusteltiin asiallisesti, nyt taso on kohta Opelin/Fordin/Toyotan aikaa sitten pilalle menneiden palstojen kaltainen: M6:n omistajat kyttäävät, josko joku uskaltaa mainita jotain negatiivista, ja muiden merkkien omistajat heittävät muuten vain asiatonta läppää. Vituttaa...

Joka tapauksessa tässä asiallinen vastaus asialliseen kysymykseen:

Viime kesänä ostamassani M6TD:ssä ei jarruongelmia ole ollut ja kilometrejä on nyt reilu 50000 lasissa. Itse asiassa ainoa "ongelma" on ollut tälläkin palstalla tutuksi tullut lievä puoltaminen, joka tosin korjautui ensimmäisessä huollossa.

• SRF
        JAri kirjoitti:

jotain kirjallista, niin varmaan uskallat julkaista sen lähteenkin tällä palstalla ?.. jos mitään ei kuulu, lienet isin pikkupoika, joka ajelee skootterilla ja just saanu kotiin nettiyhteyden.

Todettakoon, että viimeisen 1,5 vuoden aikana mitään moista omassa M6 2.0 STW Aut:ssa ei ole ilmennyt, joten tuntuu hieman tuulesta temmatuilta noi sun ajatukset.

Laita poika faktat pöytään, niin lisäät uskottavuuttasi paljon.

Kaimasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      99
      2683
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1714
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      10
      1686
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1575
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1538
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1246
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1105
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1005
    Aihe