Mistähän löytyisi apua. 309 1,4i kat vm 1991 ajettu 135 tkm on jo vuosia käynyt huonosti, jos on yleensäkään käyntiin lähtenyt. Olen auton toinen omistaja, ensimmäinen oli edesmennyt anoppini sisar. Kun kone on viileä, moottori ei tahdo käynnistyä kunnolla sitten millään. Jos lähtee käyntiin, käynti on kuin kahdella pytyllä rumpsuttaisi. Kun antaa jonkin aikaa jäähtyä lisää, käynnistäminen onnistuu useimmiten hyvin.
Useasti kesken ajon, etenkin liikennevaloissa ja muissakin risteyksissä moottori sammuu varoituksetta ja sitten edessä on em. käyntiin saantiongelma. Joskus jopa moottoritiellä kone sammuu, lähtee käyntiin tai sitten ei. Useasti, eli päivittäin, kaupunkiajossa nykii niin, että tuntuu hajottavan koko voimansiirron, kaikki irralliset ruuvit ovat karisseet jo aikoja sitten.
Auto oli vuoden vaihteessa 2001 –02 viikon verran korjaamolla. Osia vaihdettiin pa-suodattimesta sytytyksen säätöyksikköön. Lasku oli yli kuusi tonnia silloisia markkoja. Vika ei poistunut, tämän jälkeen vain pahentunut. Pari viikkoa sitten käytin Pökö-ekspertiksi kehutulla korjaamolla. Hallin pihalla en saanut ekspertin nenän edessä konetta käyntiin. Työnnettiin halliin, mutta miehellä oli niin kiire juoksennella ympäri hallia ja pihamaata, että vika ehti laueta ennen kuin hän sai testerin piuhat kiinni. Kone käynnistyi hyvin ja testerin mukaan kaikki sähkölaitteet kunnossa. Menetin miehen juoksukiireitten takia mahdollisuuden saada korjaamolla asiaan parannusta, nyt hän vain toivotteli hyviä jatkoja vian etsinnässä.
309 käyntiongelmia
2
507
Vastaukset
- Jussi
Mulla oli sama ongelma 309:n kanssa ja löysin syyn; olin sulkemassa käyvän auton konepeltiä ja kun sain sen suljettua niin alkoi kuulumaan ihmeellinen naputus konepellistä, avasin varovasti ja näin kun sytytyspuolasta löi isoa kipinää konepeltiin. Siirsin puolaa vähän alemmas ja liimasin gallonasta leikatun muovipalan konepeltiin puolan kohdalle. Siihen loppuivat auton kiukuttelut ja epämääräiset pätkimiset.
- exgr
Minulla oli 1.6 gr, kaasutinversio. Siinä oli samanlaiset viat, kuin aloittajalla. Sitä tutkittiin ja tutkittiin, mutta vikaa ei löytynyt. Pysähtyi risteyksiin, mutta korjaamon mittarit ei näyttäneet mitään vikaa. Kaikki vaihdettiin, paitsi puola, ei apua. Kerran testeri näytti viaksi puolaa, mutta asentaja ei uskonut. Kunnes, lievänä pakkasaamuna auto työnnettiin kylmältä pihalta korjaamon ovelle, jonne työnnettiin myös ne mittarit sieltä sisältä. Tulos: puolassa vika! Puola vaihdettiin ja viat loppuivat siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931782- 54691