Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

daewoo

ostamassa

olen ostamassa daewoota onko kellään kokemuksia autosta millainen kestävyys?

6

2458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tacuma 2.0 cdx atm.

      Ei mitään ongelmia.
      Kiva ajaa ja omistaa.....

    • Kille

      Evanda CDX tuntuu tosi reippaalta, tilavalta ja toimivalta autolta. Kiihtyvyys ohituksissa riittävä, automaatti käyttäytyy sulavasti, kääntösäde yllättävän pieni ja upeana, ylimääräisenä yllätyksenä peruutettaessa automaattisesti kääntyvä ulkosivupeili, ikkuna-antennilla (-ei vielä selvinnyt missä ikkunassa) varustettu monitoimisesti säädeltävä, hienosti toimiva radio-cd/kasettisoitin. Ajaminen Evandalla tuntuu ylelliseltä, tilaa on, näkyvyys joka suuntaan erinomainen, automaatti-ilmastointi huolehtii sopivasta sisälämmöstä. Uskomme perheemme olevan jatkossakin tyytyväinen ja uskallamme suositella Sinullekin.

    • Tacuman valinnut

      ...Tacuman mittarissa nyt 23.000 km - mitään teknisiä ongelmia ei ole ilmennyt. Elikkä jos auton valmistaja antaa 3 vuoden takuun, niin täytyyhän sitä kestävyyttä löytyä.

      Jopa kulutuskin on nyt kesäkäytössä ollut kohtuullinen 7,6-7,9 litraa/100 km ja minä yleensä ajelen mittarinopeutta 115 km/h.

    • Käyttöauto

      Minulla on ollut Evanda kohta puolitoista vuotta, eli lanseerauksesta lähtien. Mittarissa 68 tkm ilman suurempia ongelmia. Ajoon vaikuttavia ongelmia ei ole ilmennyt. Auto toimii mielestäni erinomaisesti matka-ajossa, jollaisessa se minulla paljolti on. Kaupunkiajossa ohjaus on todella herkkä ja helppo käyttää. Ylellisyyttä, tilaa ja suorituskykyä riittää kotitarpeiksi. Ainoa miinus on joidenkin pienten takuuseen menneiden varaosien pitkät odotusajat. Ruostumista varten auto kannattanee jossain vaiheessa suojauttaa, koska pelti näkyy paikka paikoin. Pellit on tosin galvanoitu. Kaiken kaikkiaan hintansa on haukkunut ja uskallan suositella 50 tuhannen vuotuisen ajokilometrin ja 6 automerkin kokemuksella.

    • Kestää

      Pelkästään hyviä kokemuksia. Nyt tosin myynti edessä kun kakkosautoa ei enää tarvitse.. eli jos puolitoista vuotias 2.0CDX kiinnostaa:)

    • omistaja

      Minulle autoni evanda cdx at 2003 on ollut kyllä pieni riesa.

      Tässä vika listaa.

      15000 km abs ja tcs valo palaa . Huollossa todetaan että vika on oikean pyörän nopeusanturissa.Osien saanti korjaus kestää yli kuukauden.

      20000 km Etupyörän laakerit alkaa pitää helvetin moista mölyä ja ne vaihdetaan takuuna.

      22000 km airbag valo syttyy. Syyksi paljastuu huonot liitokset penkkien alla . Johdot vaihetaan takuuseen.

      30000 km kilometri huollossa todetaan että kampiakselin stefa vuotaa . Stefa uusitaan takuuna (vaihtoivat myös jakohihnan..Syytä en tiiä takuuseen meni)

      Nyt 45000 km huolto edessä. Abs ja tcs valo on taas vilahdellu ja cd vaihtaja meni jumiin siten että siinä lukee cd error ja kaikkien cd paikkojen numerot vilkkuu punaisena eikä virran katkaisu auta tilannetta.

      Eli vikoja on ollu.

      MUTTA.. Evanda on ollut kyllä toimiessaan aivan loistava peli. Ajoominaisuudet on kohillaan ja samaa varustelutasoa ei tästä hinta/koko luokasta löydä.

      Olen itse asiassa helpottuneena lukenut näitä positiivisia viestejä daewooista joissa ei ole ollut mitään ongelmia .

      Oma autoni on ehkä "maanantaikappale" , kuka tietää mutta, semmonen yleiskäsitys minulla on että ihan toimivia ja laadukkaita pelejä daewoot yleisestiottaen on.

      Esimerkiksi tuttavallani oli C vitonen sitikka jossa oli niin paljon vikoja että hän päätti laittaa auton vaihtoon.Ystäväni vaihto parivuotta vanhan autonsa UUTEEN C:viitoseen ja nyt on jo useampi kilometri takana eikä mitään ongelmia.

      Pointtini on se että lue mahdollisimman paljon daewoon omistajien kommentteja ,Joku haukkuu ja joku kehuu , mutta kyllä siitä aika helposti saa kokonaiskuvan merkin luotettavuudesta.

      Autolehdistä saa kyllä aika puolueetonta arvostelua merkin laadusta , mutta siinäkin pitää muistaa että jos daewoon nahkaistuin on testaajan mielestä kylmä ja liukas on se seuraavan aukean saabin nahkaistuin mukavan ylellinen. (sama testaaja molemmissa... tarkka perse kaverilla)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe