Minulla on ollut hengenahdistusta pari kuukautta. Pulssioksimetrillä happisaturaationi vaihtelee 95-100. Kun rasitan itseäni esim. lenkillä kävelen ylämäkeä, niin saturaatio on 100%. Kun olen lenkin jälkeen kotona istumassa, niin saturaatio voi olla 95. Pulssi nyt 85 ja saturaatio 95. Mikä tekee tuon saturaation nousun rasituksessa. ja laskun sen jälkeen? Normaalisti saturaationi on n. 98 istuessa.
Minä en pysty vetämään keuhkoja täyteen, vaan ylävatsa jotenkin puristaa. Toisinaan pitää huokailla ja haukotella. Hengitysfrekvenssi on yleensä istuessa 9-12/min. Onko minulla hyperventilaatiota? Hengitysongelma alkoi siis ennen joulua. Sitten tuli tammikuun alussa eteisvärinä, joka on edelleen päällä.
Punasoluni ovat pieniä ja kalpeita, mutta niitä on hyvin paljon ja kokonaishemoglobiini on hyvä. Raudanpuutetta ei siis mielstäni ole.
happisaturaatio vaihtelee
Ymmy Räkkäinen
1
4139
Vastaukset 1
- keuhkoembolia
Mitä korkeampi arvo, sitä parempi. Näin oletan. Jos rasitan itseäni, niin saturaationi laskee jopa alle 90%. Silloin tulee huono olo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1672720- 841177
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2371025- 121996
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä82878- 88731
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun103632Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa53598- 38562
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid95520