Minulla on ollut hengenahdistusta pari kuukautta. Pulssioksimetrillä happisaturaationi vaihtelee 95-100. Kun rasitan itseäni esim. lenkillä kävelen ylämäkeä, niin saturaatio on 100%. Kun olen lenkin jälkeen kotona istumassa, niin saturaatio voi olla 95. Pulssi nyt 85 ja saturaatio 95. Mikä tekee tuon saturaation nousun rasituksessa. ja laskun sen jälkeen? Normaalisti saturaationi on n. 98 istuessa.
Minä en pysty vetämään keuhkoja täyteen, vaan ylävatsa jotenkin puristaa. Toisinaan pitää huokailla ja haukotella. Hengitysfrekvenssi on yleensä istuessa 9-12/min. Onko minulla hyperventilaatiota? Hengitysongelma alkoi siis ennen joulua. Sitten tuli tammikuun alussa eteisvärinä, joka on edelleen päällä.
Punasoluni ovat pieniä ja kalpeita, mutta niitä on hyvin paljon ja kokonaishemoglobiini on hyvä. Raudanpuutetta ei siis mielstäni ole.
happisaturaatio vaihtelee
Ymmy Räkkäinen
1
4137
Vastaukset
- keuhkoembolia
Mitä korkeampi arvo, sitä parempi. Näin oletan. Jos rasitan itseäni, niin saturaationi laskee jopa alle 90%. Silloin tulee huono olo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861789Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981106Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79972- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot151828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54751- 53684
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52681