Äitini on 76-vuotias terve leski nainen.. Aina hoitanut asiansa hyvin.. On osake ja mökki... Hän yritti ottaa osamaksu lainaa tänään Matkapörssin kautta jotta pääsisi tyttärensä ja lapsenlapsensa kanssa Amsterdamiin.. Lainaa ei myönnetty!!!! Ihme homma.. Aina päivälleen kaikki hoitanut.. Svea web lainan myöntäjänä... Ensin mainostetaan, että luottoa 2000 euroon saakka.. Tuo kyseinen matka olisi olluty 1400 euroa.. Ja kuussa 55 euroa... Mistähän mahtanee johtua?
Matkapörssin osamaksu lainasta kyselen...
21
1060
Vastaukset
- Iloisin leski
Monella luotottajalla on myös yläikäraja, esimerkiksi Elloksella 78 vuotta.
Muuten olen sitä mieltä, että 1400 euron lainaa tarvitsevan taloudellinen tilanne ei voi olla kovin hyvä. Sellainen yllättävä menohan voi osakkeen tai mökin omistajalle tulla milloin hyvänsä. Ei kai vain äidillä ole jotain salattua ongelmaa, joka vie eläkerahat? - Sopimatonta
Minusta vika on siinä, että iäkkään isoäidin pitäisi maksaa nuorempien matka. Ei yhden hengen reissu hollantiin maksa noin paljoa. Älkää lypsäkö vanhan ihmisen rahoja!
- Selviikö täältä?
Äidillä on kyllä raha-asiat tosi hyvin.. Oikeasti... Ei tässä ole kysymys mistään äitini "lypsämisestä"! Hän itse katseli sivuja ja halusi maksaa meille matkan... Mikähän syy tuohon? Että hän pääsisi reissuun lapsensa ja rakkaan lapsenlapsensa kanssa...
- Valehtelet......
"Äidillä on kyllä raha-asiat tosi hyvin"
Älä valehtele. Kenelläkään ei ole raha-asiat hyvin, jos joutuu matkaa varten ottamaan lainaa 1400€:n matkaa varten.
Fiksumpaa olisi, jos se tytär maksaisi iäkkään äitinsä matkan. Kaikille jäisi parempi mieli. - Velkakierre.
Jos vanha äiti joutuu ottamaan velkaa antaakseen lahjan, asioista selvillä olevan tyttären pitäisi kyllä osata kieltäytyä kohteliaasti. Velan otto kertoo, että äidillä eivät asiat oikeasti ole kovinkaan hyvin.
- En kehtaisi
lähteä reissuun, jonka joku on maksanut velkarahalla!
Sorry, mutta kyllä kuulostaa hyväksikäytöltä kun vanha ihminen ei taida nyt ihan tajuta...
Niinkuin moni jo sanoi, että jos tarvitsee alle 2 tonnin lainaa ei raha-asiat ole kovinkaan hyvin.
Eikö sukulaisten kanssa voi viettää aikaa muutoinkin kuin matkalla? Miksei matkarahaa voi säästää etukäteen? Mummun osuus ei ole kovin paljoa koska muuthan maksavat matkan tietenkin itse, varsinkin nyt kun tietävät ettei vanhuksen rahatilanne ole hyvä.
Etkö sinä voisi aikuisena ihmisenä ilahduttaa vanhusta ja maksaa hänenkin matkansa?
- kannattaa nauttia
Jos on velaton osake ja mökki, varallisuus taitaa kuitenkin olla kohdallaan? Miksi ottaa kallista vippiä svealta, jos voi ottaa vakuudellista, edullisempaa luottoa pankista?
Ymmärrän hyvin, että vaikkei ole käteistä juuri sillä hetkellä, voi hyvinkin vanhoilla päivillä haluta vielä kokea jotakin ja jakaa ilon läheistensä kanssa. Niin kauan kuin on voimia, terveyttä ja halua matkustaa, suosittelen lämpimästi ennen kuin on liian myöhäistä. Kenelle äiti säästää omaisuuttaan, eihän hän sitä hautaansa voi ottaa mukaan? ja tuskin 76-vuotias henkilö yksin haluaa matkustaa (tai kukapa yleensäkään lähtee yksin reissuun?)- Jotain hämärää!
Jotain hämärää tuossa nyt todellakin on; aloittaja ei kerro äitinsä tilanteesta kaikkea (joko ei tiedä totuutta tai sitten tietoisesti valehtelee).
Ei kukaan täysijärkinen jolla on oma velaton osake JA mökki ota matkaa varten lainaa jostain kiskuripalvelusta (todellinen vuosikorko 19,9 %) ja vielä niin että pystyy maksamaan takaisin kuussa vain minimisumman eli 55 euroa!
Jos äidillä oikeasti olisi raha-asiat kunnossa niin hänellä olisi tuo tarvittava 1400 euroa valmiina säästössä, tai ainakin kykyä maksaa takaisin esim. 300 euroa kuussa. Tai sitten hänellä olisi luottokortti, jolla matka maksaa (oman äitini eläke on noin 950 euroa kuussa ja hän sai 75-vuotiaana OP:lta luottokortin jossa luottoraja 1500 euroa). Tai viimeisessä hädässä ottaisi pankista lainan asuntoa ja/tai mökkiä vastaan.
Aika törkeää että tytär edes harkitsee matkustavansa äitinsä kovalla korolla velaksi hankkimalla matkalla, kun äidin asiat selkeästi ovat todella huonosti! - Lypsylehmän kohtalo
Jotain hämärää! kirjoitti:
Jotain hämärää tuossa nyt todellakin on; aloittaja ei kerro äitinsä tilanteesta kaikkea (joko ei tiedä totuutta tai sitten tietoisesti valehtelee).
Ei kukaan täysijärkinen jolla on oma velaton osake JA mökki ota matkaa varten lainaa jostain kiskuripalvelusta (todellinen vuosikorko 19,9 %) ja vielä niin että pystyy maksamaan takaisin kuussa vain minimisumman eli 55 euroa!
Jos äidillä oikeasti olisi raha-asiat kunnossa niin hänellä olisi tuo tarvittava 1400 euroa valmiina säästössä, tai ainakin kykyä maksaa takaisin esim. 300 euroa kuussa. Tai sitten hänellä olisi luottokortti, jolla matka maksaa (oman äitini eläke on noin 950 euroa kuussa ja hän sai 75-vuotiaana OP:lta luottokortin jossa luottoraja 1500 euroa). Tai viimeisessä hädässä ottaisi pankista lainan asuntoa ja/tai mökkiä vastaan.
Aika törkeää että tytär edes harkitsee matkustavansa äitinsä kovalla korolla velaksi hankkimalla matkalla, kun äidin asiat selkeästi ovat todella huonosti!Olisikin vuosikorko vain 19,9 %. Minulle tuli äskettäin Elloksen tarjous, jossa oli juuri sopiva laina tälle mummolle. 1600 euroa viideksi vuodeksi ja kuukausierä 49,50. Todellinen vuosikorko 31,37 % ja takaisin maksettava kokonaissumma 2970 euroa. Siihen päälle vielä 60 kertaa pankin palvelumaksu, kun mummo kuitenkin käy maksamassa laskunsa tiskillä.
- elämä ranttaliksi?
Lypsylehmän kohtalo kirjoitti:
Olisikin vuosikorko vain 19,9 %. Minulle tuli äskettäin Elloksen tarjous, jossa oli juuri sopiva laina tälle mummolle. 1600 euroa viideksi vuodeksi ja kuukausierä 49,50. Todellinen vuosikorko 31,37 % ja takaisin maksettava kokonaissumma 2970 euroa. Siihen päälle vielä 60 kertaa pankin palvelumaksu, kun mummo kuitenkin käy maksamassa laskunsa tiskillä.
Sanopas muuta. Itsellä ikää 66v ja s-postiin tulee vähän väliä mainoksia eri luottofirmoilta, sais 2000- 2500 ilmeisesti helpostikin. samoin tulee postin kautta lainatyrkytyksiä ellokselta varsin usein, muistanko väärin että hobby hallinkin kautta sais lainaa ja tuli hiljattain postia vaan laitoin roskiin. Olen tilannut aikoinaan ko firmasta tuotteita nyt ei ole tullut tilattua vuosiin enää, kun ei tarvitse. Luottokorteilla on käyttämätöntä luottoa n 5000 e...joskus miettinyt, että pitäsikö alkaa hummaamaan ja ottaa joka puolelta velkaa, maksaa minkä jaksaa?
- justjoo13
Siis ette ole todellakaan kuullut luottokortista, luottoraja vaikka 2000 euroon, ja sitten siirtää 1400 euroa luotosta tilille verkkopankin kautta. Kumma, että ihmiset eivät osaa edes ottaa velkaa kunnolla....
- Täysipäinen mummo!
Johan tuli kaikenlaista kommenttia... Asia selvisi... Matkapörssi ei myönnä lainaa, kuin 70 ikävuoteen saakka... Ja Ellos 78 vuoteen saakka.. Äitini halusi itse matkalle ja on täysin terve ja hyvässäkunnossa.. Ei lääkityksiä ja pirteämpi, kuin moni nuorempi... Raha-asiat ovat todella kunnossa.. Ja jos hän haluaa lapsenlapselleen ja tyttärelleen tarjota matkan josta nauttii samalla itse niin miksi hänellä ei olisi siihen oikeus? Luotto on myönnetty ja maksamme sen yhdessä puoliksi... Matka Wieniin toteutuu pääsiäisenä...Ja muuten, vaikka äitini on 76-vuotta hänellä on ihan verkkopankki tunnukset ja osaa maksaa laskunsa aivan itse... omalla uudella tietokoneellaan..
- sfgjkytuit7yi
Juu juu.. Vielä hetki sitten olitte menossa Amsterdamiin ja nyt olettekin menossa Wieniin..
"Raha-asiat ovat todella kunnossa.. Ja jos hän haluaa lapsenlapselleen ja tyttärelleen tarjota matkan josta nauttii samalla itse niin miksi hänellä ei olisi siihen oikeus?"
Et nyt ihan ymmärrä tosiasioita. Tottakai hänellä on oikeus matka tarjota. MUTTA RAHA-ASIAT EIVÄT VOI OLLA KUNNOSSA JOS TÄYTYY OTTAA SIKAKALLISTA VIPPIÄ MATKAN RAHOITTAMISEEN! Ja vielä maksaa se matka kahteen tai kolmeen kertaan sen takia... - melkein kunnossa
Jo se, että otetaan lainaa jotain muutaman päivän reissua varten ja maksetaan sitä vuositolkulla takaisin osoittaa jo sen että raha-asiat ei ole ihan hanskassa.
Toisekseen niukin naukin toimeen tuleminen ei tarkoita sitä, että raha-asiat on todella kunnossa.
Jos talous on ihan oikeasti todella kunnossa niin tilllä on jonkun verran ylimääräistä rahaa jota voi halutessaan käyttää mihin parhaaksi katsoo ja se summa ei ole mistään pois, muuta kuin niistä säästöistä.
Mukavaa matkaa nyt joka tapauksessa, toivottavasti mummon uusi tietokone on jo maksettu.. - Valehtelet.
"Ja jos hän haluaa lapsenlapselleen ja tyttärelleen tarjota matkan josta nauttii samalla itse niin miksi hänellä ei olisi siihen oikeus?"
Ei kukaan täällä ole missään vaiheessa sanonut että äidilläsi ei olisi oikeutta tarjota matkaa tyttärelleen ja lapsenlapselleen! Mutta se, ett äitisi raha-asiat olisivat kunnossa, on täysin paskapuhetta. JOS näin oikeasti olisi niin ei hänen tarvitsisi ottaa matkaa varten mitään lainaa, puhumattakaan sikakalliista kulutusluotosta! Esim. miksi äidilläsi ei ole luottokorttia, jolla tuo maksu hoituisi ja korko on huomattavasti inhimillisempi?
Voiko muuten olla aivovammaisempaa syytä ottaa lainaa kuin joku matka? Matkalle lähdetään silloin kun on rahaa maksaa se, ei lainavaroilla! No jaa jotkut silikonitissit olisivat vielä typerämpi lainan kohde tietysti, mutta seitsemänkymppisellä tuskin enää ajankohtainen. - Justjoo!
"Raha-asiat ovat todella kunnossa" tarkoittaa teidän perheen koodikielellä varmaan sitä että akka ei juuri nyt tällä hetkellä satu olemaan ulosotossa.
Mutta ei ne kyllä normaali-ihmisen mielestä mitenkään kunnossa ole kun jotain pikku reissuakin varten on pakko ottaa kulutusluottoa.
Ja sinulla tietysti raha-asiat samalla tavalla paskana, kun et edes omaa osuuttasi voi maksaa, vaan siihenkin tarvitaan luottoa. Ei omena kauas puusta putoa. - ei hyvältä näytä
"Raha-asiat ovat todella kunnossa.. "
Miten ihmeessä voit noin väittää, jos reissuun ei ole varaa kuin sikakalliilla Ellos-vipillä? Jos rmummon aha-asiat olisivat oikeasti kunnossa, matkaan ei tarvittaisi minkäänlaista vippiä, vaan ihan mummon omilla säästöillä matkustettaisiin, vaikka koko suku, jos mummo niin haluaa. Eikä tuo lainan puoliksi maksaminen kovin paljon asiassa auta. Mummohan maksaa silloinkin reilusti enemmän kuin oman osuutensa matkakuluista. Ja senkin velkarahalla, onneton.
- Suhteellista kaikki
Hei
Ei se ole mielestäni mikään erikoisuus, että on verkkopankki tunnukset ja osaa maksaa laskuja. Itse opetin isälleni tämän pari vuotta sitten ja hän oppi kerralla, ikää oli silloin 65 vuotta.
Sitä ennen ei ollut koskaan avanut edes tietokonetta, mutta kun jäi eläkeelle päätti hän ostaa tietokoneen itsellensä. Koska olen itse atk-alan ammattilainen pyysi isä, että käymme yhdessä ostamassa tietokoneen. Ostimme sitten ihan perustietokoneen, joten ei tullut isälle sitä pelitason läppäriä kaupasta. Ennen ostosta, kysyin siis häneltä, että mihin käyttöön hän on ajatellut ja minkä hintaista.
Ja tähän asiaan, isä pystyisi lähetemään vaikka heti meidän kaikkien kanssa Thaimaahan ilman velkaa (vaimo, isä, 3 tytärtä perheineen), mutta en haluaisi, vaikka hän maksaisi kaikki kulut. Joten kyllä velaksi matkustaminen on ihan turhaa. - reppuri744
kunhan ei kävisi tässäkin tapauksessa niin että kun on puhuttu että maksetaan puoliksi niin sitten aina eräpäivänä sinä sanot mummollesi että maksa sinä nyt ja minä seuraavan erän ja kun seuraava eräpäivä lähestyy niin sanotkin taas ettäjos mummo nyt vielä tämän maksaisit ja minä kaksi seuraavaa. kunnes ollaan siinä tilanteessa että mummo on sekaisin kuka maksanut ja mitä jonka turvin saat omat maksusi maksatettua mummolla.?? tuli vaan tälläinenkin vaihtoehto mieleen.
- penttitamekkonen
Johtunee siitä, että ikää on tuo 76. Todella moni kulutusluottoja myöntävä yritys myöntää lainaa vain 18-75 vuotiaille.
Toisaalta tuollainen lomamatka ei ole niin kauhean kallis kokemus, etteikö sitä voisi rahoittaa myös toisin esimerkikisi säästämällä tai osamaksulla: http://kayttoluotto.eu/?p=22
Lainat ovat nimittäin kalliita: olisikin vuosikorko vain 19,9 %. Minulle tuli äskettäin Elloksen tarjous, jossa oli juuri sopiva laina tälle mummolle. 1600 euroa viideksi vuodeksi ja kuukausierä 49,50. Todellinen vuosikorko 31,37 % ja takaisin maksettava kokonaissumma 2970 euroa. Siihen päälle vielä 60 kertaa pankin palvelumaksu, kun mummo kuitenkin käy maksamassa laskunsa tiskillä.- Morooooooooo
Eiköhän nuo puolessatoista vuodessa ole saaneet matkan käytyä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803