Neste Pro Diesel kokemuksia talvilaadusta?

ABC diesel ajan

Jotain tuntumaa asiaan kokemusperäisesti ilman sarvia ja hampaita?

45

3366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Japsipurkki

      Muutaman kuukauden ajellut.... kulutuksessa ei havaittavaa eroa mutta maksan mielelläni hieman lisähintaa siitä jos/että aine on autolle hyväksi.
      Käyntiääni kylmänä ehkä vähän sivistyneempi.
      Hauska lisäoptio myös tuo arvonta mikä siihen liittyy.

    • Olga Oili

      En ole huomannut mitää eroa normidieseliin verratuna. Ainoa ero on hinnassa ja jossa on tolkuton mielikuvalisä. Samaa kastaia ST1:sen (ent Shellin)superbensan kanssa, jossa 10sentin lisähintaan ei saa havaittavaa etua kulutukseen tai tehoon. Mielikuvatuotteita, joista öljy-yhtiöille jää todennäköisesti hyvät katteet verattuna normituotteisiin.

      • 20+5

        Ei ST1:n "superbensassassa" mitään ihmeominaisuuksia olekaan. Se on nykyisin tavallista 98E:tä.


    • Japsipurkki

      viis senttiä litralle ei minusta ole mikään tolkuton lisä. se on tankillisella pari euroa, joka nyt ei autoilevalle pitäisi olla iso asia. jättää yhdet kahvit juomatta vaikka siinä bensiksellä.

      Pelkästä mielikuvasta siinä tuskin on kyse. guugleta nyt alkuun vaikka
      Worldwide Fuel Charter ja mietitään sitten mikä hyöty silkasta vedättämisestä olisi.
      Tuommoinen perus valomainos aseman pihalla maksaa aika mukavasti sekin.

      Kulutusta on vaikea todentaa omilla ajoilla, sitä varten on laboratoriot.
      Paremmin tuo aine palaa, se on taas fakta.

      • perstuntumaan?

        "Paremmin tuo aine palaa, se on taas fakta."

        Perustuu mihin?


      • kdbkdfb
        perstuntumaan? kirjoitti:

        "Paremmin tuo aine palaa, se on taas fakta."

        Perustuu mihin?

        no oliskohan ihan tutkimuksiin???


      • proff
        kdbkdfb kirjoitti:

        no oliskohan ihan tutkimuksiin???

        voitko esittää ne tutkimustulokset...


      • kdbkdfb
        proff kirjoitti:

        voitko esittää ne tutkimustulokset...

        voit kysyy ihan itse nesteeltä jos kerran kiinnostaa.


      • 19+14
        kdbkdfb kirjoitti:

        voit kysyy ihan itse nesteeltä jos kerran kiinnostaa.

        Eli mitään tutkimustuloksia ei ole. Vain markkinamiesten väitteitä tuotteen paremmuudesta.


      • kdbkdfb
        19+14 kirjoitti:

        Eli mitään tutkimustuloksia ei ole. Vain markkinamiesten väitteitä tuotteen paremmuudesta.

        no sinähän älyn jättiläinen olet! tosiaanko kuvittelet ettei mitään tutkimuksia tehtäisi tuotteista ennen niiden markkinoille tuontia? prodiesel on kuitenkin maailman ensimmäinen autonvalmistajien suositteleman tiukimman WWFC-luokituksen mukainen dieselpolttoaine, niin miten kuvittelet että ne autonvalmistajat antaisivat siunauksensa tuotteelle josta ei heille mitään tutkimustuloksia olisi esitetty?

        vaan kummasti tuon myynti on lisääntynyt usealla asemalla, niin eiköhän myös kuluttajat ole siinä jotain hyvää havainneet. itse ajan bensalla, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole.


      • 10+6
        kdbkdfb kirjoitti:

        no sinähän älyn jättiläinen olet! tosiaanko kuvittelet ettei mitään tutkimuksia tehtäisi tuotteista ennen niiden markkinoille tuontia? prodiesel on kuitenkin maailman ensimmäinen autonvalmistajien suositteleman tiukimman WWFC-luokituksen mukainen dieselpolttoaine, niin miten kuvittelet että ne autonvalmistajat antaisivat siunauksensa tuotteelle josta ei heille mitään tutkimustuloksia olisi esitetty?

        vaan kummasti tuon myynti on lisääntynyt usealla asemalla, niin eiköhän myös kuluttajat ole siinä jotain hyvää havainneet. itse ajan bensalla, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole.

        V-Power on tavallista 98E:tä.

        Prodiesel on tavallista dieseliä.


      • kdbkdfb
        10+6 kirjoitti:

        V-Power on tavallista 98E:tä.

        Prodiesel on tavallista dieseliä.

        no ei varmasti ole samaa ainetta dieselit, johan sen näkee väristäkin. normikama on harmaata sameahkoa ja pro on täysin kirkasta kuin vesi.


      • taas meitä huijataan
        kdbkdfb kirjoitti:

        no sinähän älyn jättiläinen olet! tosiaanko kuvittelet ettei mitään tutkimuksia tehtäisi tuotteista ennen niiden markkinoille tuontia? prodiesel on kuitenkin maailman ensimmäinen autonvalmistajien suositteleman tiukimman WWFC-luokituksen mukainen dieselpolttoaine, niin miten kuvittelet että ne autonvalmistajat antaisivat siunauksensa tuotteelle josta ei heille mitään tutkimustuloksia olisi esitetty?

        vaan kummasti tuon myynti on lisääntynyt usealla asemalla, niin eiköhän myös kuluttajat ole siinä jotain hyvää havainneet. itse ajan bensalla, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole.

        Huh huh

        Ompa kaveri aivopesty hienoilla WWFC termeillä. Ihan varmaa on
        että kyllä se moottori toimii(ja kestää ) yhtä hyvin tavallisella dieselillä.


      • Poweria
        10+6 kirjoitti:

        V-Power on tavallista 98E:tä.

        Prodiesel on tavallista dieseliä.

        V-power on 99oktaanista.


      • DGC

        Oktaaniluku tuotetiedotteesta, tyypillinen arvo:
        Shell V-Power, RON 98,5 ja MON 87,0
        Neste 98E5: RON 98,7 ja MON 87,4
        ST1 98E5: RON 98,8 ja MON 87,6
        Teboil 98E5: RON 98,8 ja MON 87,5

        Tyypillisen arvon perusteella V-Power on siis matalaoktaanisempaa kuin tyypillinen 98E5. Erona noissa on se, että laaturaja V-Powerilla on RON 98,5 kun muilla on 98,0. Muista V-Powerin ominaisuuksista en osaa sanoa, pitäisi opiskella enemmän että osaisi kiinnittää huomiota arvoihin.

        Vertailuksi vielä pienmoottoribensiini jolla on korkea MON-oktaaniluku
        Neste Pro4T: RON 94,0 ja MON 91

        Jos ei halua käyttää mopobensaa vaan ajaa korkeaoktaanisella, pitää autoa viritellä hiukan, että se toimii ongelmitta E85:llä.
        ST1 RE85: RON 104, MON 94

        Dokumentit tuossa:
        https://www.shell.fi/motorists/tuotetiedot-ja-kayttoturvallisuustiedotteet/_jcr_content/par/textimage.stream/1523970772328/e9257424ef5cf0dcf11edd3b4cca8280ec3bf98444136b198043d076b818cec1/shell-vpower-tuotetieto-18-04-2018.pdf
        https://www.neste.fi/static/datasheet_pdf/130178_en.pdf
        https://content.st1.fi/sites/default/files/2018-04/St1 bensiini 98E5_01012011.pdf
        https://www.teboil.fi/globalassets/tuotetiedotteet/be98e5.pdf
        https://www.neste.com/sites/default/files/attachments/be95se_pienmoottoribensiini_4-t_1.6.2015.pdf
        https://content.st1.fi/sites/default/files/2018-05/81f245c4-d349-4691-9a44-016bcba9f876.pdf


      • DGC

        Ja sitten kun vielä lukee uudestaan niin, ettei pääse rivit hyppimään, huomaa kirjoittaneensa puppua. V-Powerin laaturaja on sama 98,0, mutta se ero tulee MON-oktaaniluvusta, joka on 87,7 (eikä 87,0) eli korkein noista litkubensoista. MON-oktaaniluku kuvaa paremmin nakutuskestävyyttä kuormitettuna.


    • Olga Oili

      "Tuommoinen perus valomainos aseman pihalla maksaa aika mukavasti sekin.

      Kulutusta on vaikea todentaa omilla ajoilla, sitä varten on laboratoriot."

      En halua maksaa dieselin hinnassa valomainosta ja ajan normaali liikenteessä enkä laboratoriiossa.

      Maksakoon kuka haluaa lisähintaa mutta saman saa normidieselilläkin.

      • Tjaa........

        Pro-dieselin samepiste on -32 astetta ja suodatettavuus -37. Arktinen diesel -40/-44. Normi talvilaadun vastaavat arvo ovat -29/-34. Eli saako saman normidieselillä?

        Pro-dieselin korkeampi hinta johtunee siitä, ettei se ole massavarastointituote vaan erikoislaatu sekä jalostuskustannuksista.

        Jos nuukailla haluaa, niin välilaatua tankkiin (-15/-25). Itse en viitsi edes vaivautua, sillä omassa autossani on polttonestelämmitin, joka ensimmäisenä alkaa takkuamaan, jos aine ei kestä riittävästi pakkasta. Ja onhan noita autoja nähty hinailtavan tienposkesta, kun "talvi on yllättänyt autoilijan". Tämä talvi on tullut ajeltua Pro-dieselillä ja hyvin on mennyt, ei voi moittia. Kulutukseen en ole kiinnittänyt juurikaan huomiota, kun ajo on ollut niin sekalaista ja vaihtelevaa. Välistä auto on seissyt päivätolkulla pihassa.


      • Sama normidieselill?
        Tjaa........ kirjoitti:

        Pro-dieselin samepiste on -32 astetta ja suodatettavuus -37. Arktinen diesel -40/-44. Normi talvilaadun vastaavat arvo ovat -29/-34. Eli saako saman normidieselillä?

        Pro-dieselin korkeampi hinta johtunee siitä, ettei se ole massavarastointituote vaan erikoislaatu sekä jalostuskustannuksista.

        Jos nuukailla haluaa, niin välilaatua tankkiin (-15/-25). Itse en viitsi edes vaivautua, sillä omassa autossani on polttonestelämmitin, joka ensimmäisenä alkaa takkuamaan, jos aine ei kestä riittävästi pakkasta. Ja onhan noita autoja nähty hinailtavan tienposkesta, kun "talvi on yllättänyt autoilijan". Tämä talvi on tullut ajeltua Pro-dieselillä ja hyvin on mennyt, ei voi moittia. Kulutukseen en ole kiinnittänyt juurikaan huomiota, kun ajo on ollut niin sekalaista ja vaihtelevaa. Välistä auto on seissyt päivätolkulla pihassa.

        Saako saman normidieselillä? Ei saa. Tuo 3 asteen parannus on ratkaiseva Keski- ja Itä-Suomessa. Etelässä ja Länsirannikolla pärjää normilaadullakin useimmilla autoilla mutta ei kaikilla.

        On myös tunnettua että lämmittimet takkuavat helpommin kuin autot vaikka homman pitäisi olla päin vastoin niin että puolen tunnin esilämmityksellä kone saataisiin käyntiin pakkasella kuin pakkasella.

        Arktinen diesel on vain pahan päivän varalle, ei sitä Lapissakaan paljoa käytetä.


    • Japsipurkki

      Maksat sinä niistä valomainoksista ja monesta muustakin, halusit tai et.
      Laboratoriossa kulutus on mahdollista mitata luotettavasti, kotitutkimuksillasi et
      pysty edes kahta kertaa ajamaan samaa ajosuoritetta täysin samalla tavalla ja samalla kulutuksella, todistettavasti.

      • Omat normikäyrät

        Ja labra-ajot ei vastaa normaalia ajoani...


      • krs3
        Omat normikäyrät kirjoitti:

        Ja labra-ajot ei vastaa normaalia ajoani...

        Eikä tämänpäivän normaaliajosi elistä.


    • Näin on

      Mielikuvat maksaa.

    • Se siitä

      Ylivieskassa ainaki Kärkkäinen ja ABC ovat vierekkäin,ja sama auto tuo kumpaankin polttoaineet ja samasta säiliöstä laskee. Kysyin Autonkuljettajalta että mitä eroa on noissa polttoaineissa. Kuskin kommenti oli 5,9senttiä.Samasta Kokkolan säiliöstä auto täytetään. Joten se siitä paremmuudesta. Korvien välissä se laatu ero on.

    • pro on puhtaampaa

      "Kärkkäinen ja ABC "

      Kumpikaan ei myy Neste Prota.

      ABC aikoo jatkossa myydä norjalaista bensaa, eli Nesteeltä saa jatkossakin kotimaista polttoainetta.

      • vai niin!

        vai norjalaista bensaa??? tulehan alas sieltä pilvistä ja tarkista faktat!!!


      • Norjalaista bensaa

      • Neot Oy = ABC+ST1She
        Norjalaista bensaa kirjoitti:

        Talouselama 31.1.2013

        "http://www.talouselama.fi/uutiset/tukkukilpailu kiristyi mutta bensan kuluttajahinnat nousevat vaan/a2166302"

        "Tiistain Kauppalehti kertoi, että ST1:lle ja ABC:lle bensat hankkiva Neot on vuodenvaihteen jälkeen keskittänyt tukkubensan ostojaan Nesteen sijasta Shellille ja norjalaiselle Statoilille."

        "Kauppalehti kertoo tänään printtilehdessään, että Neste Oil on menettämässä noin puolet Suomen tukkubensiinin myynnistä, kun Suomen suurin tukkuri, North European Oil Trade eli Neot, on vuodenvaihteen jälkeen keskittänyt ostojaan muun muassa brittiläis-hollantilaiselle Shellille ja norjalaiselle Statoilille.

        Neotin hallituksen jäsen Mika Anttonen perustelee hinnalla ostosten suuntaamista muille bensan ja dieselin toimittajille.

        Kaija Lähteenmaa
        [email protected]"

        http://www.kauppalehti.fi/etusivu/kilpailu bensan tukkukaupassa on tervetta/201301349277

        EI TÄMÄ KILPAILU KYLLÄ OLE NÄKYNYT MITTARIHINNOISSA


      • vai niin!
        Neot Oy = ABC+ST1She kirjoitti:

        "Kauppalehti kertoo tänään printtilehdessään, että Neste Oil on menettämässä noin puolet Suomen tukkubensiinin myynnistä, kun Suomen suurin tukkuri, North European Oil Trade eli Neot, on vuodenvaihteen jälkeen keskittänyt ostojaan muun muassa brittiläis-hollantilaiselle Shellille ja norjalaiselle Statoilille.

        Neotin hallituksen jäsen Mika Anttonen perustelee hinnalla ostosten suuntaamista muille bensan ja dieselin toimittajille.

        Kaija Lähteenmaa
        [email protected]"

        http://www.kauppalehti.fi/etusivu/kilpailu bensan tukkukaupassa on tervetta/201301349277

        EI TÄMÄ KILPAILU KYLLÄ OLE NÄKYNYT MITTARIHINNOISSA

        no lukekaas tuo!

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2954307/mista-tuleekaan-bensiini-suomen-huoltamoihin

        lisäksi pääkaupunkiseudulle ja aika moneen muuhunkin kylään tulee aineet edelleen nesteeltä. ainoastaan jos neotin oma jakeluterminaali on ajopaikkana niin silloin on jotain muuta. lisäksi kun tuntuu ainakin haminasta olevan jatkuvasti joku laatu loppu niin silloin nekin kuormat lähtee suoraan porvoosta.


      • pro on puhtaampaa
        vai niin! kirjoitti:

        no lukekaas tuo!

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2954307/mista-tuleekaan-bensiini-suomen-huoltamoihin

        lisäksi pääkaupunkiseudulle ja aika moneen muuhunkin kylään tulee aineet edelleen nesteeltä. ainoastaan jos neotin oma jakeluterminaali on ajopaikkana niin silloin on jotain muuta. lisäksi kun tuntuu ainakin haminasta olevan jatkuvasti joku laatu loppu niin silloin nekin kuormat lähtee suoraan porvoosta.

        Kansan Uutisten jutusta ei oikein selvinnyt muuta kuin että kuvio on aika sekaisin.

        Shelliltä en osta, ja jos ST1 ja ABC ostavat mistä halvimmalla saavat on kyllä tuo kotimainen Neste Pro (öljyä ei Suomessa sentään ole) helppo valinta vaikka se muutaman sentin onkin kalliimpaa. Senteille on kumminkin vastinetta kun kone käy hiljaisemmin ja hiukkassuodattimenkin kannalta puhtaammin.

        Harmi tuo ABC-juttu, muutoin tulee asioitua S-ryhmässä.


      • ABCJKL
        vai niin! kirjoitti:

        no lukekaas tuo!

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2954307/mista-tuleekaan-bensiini-suomen-huoltamoihin

        lisäksi pääkaupunkiseudulle ja aika moneen muuhunkin kylään tulee aineet edelleen nesteeltä. ainoastaan jos neotin oma jakeluterminaali on ajopaikkana niin silloin on jotain muuta. lisäksi kun tuntuu ainakin haminasta olevan jatkuvasti joku laatu loppu niin silloin nekin kuormat lähtee suoraan porvoosta.

        Hieno uutinen! Lisää kilpailua ja laadukkaampaa polttoainetta ABC:lle.


      • vai niin!
        pro on puhtaampaa kirjoitti:

        Kansan Uutisten jutusta ei oikein selvinnyt muuta kuin että kuvio on aika sekaisin.

        Shelliltä en osta, ja jos ST1 ja ABC ostavat mistä halvimmalla saavat on kyllä tuo kotimainen Neste Pro (öljyä ei Suomessa sentään ole) helppo valinta vaikka se muutaman sentin onkin kalliimpaa. Senteille on kumminkin vastinetta kun kone käy hiljaisemmin ja hiukkassuodattimenkin kannalta puhtaammin.

        Harmi tuo ABC-juttu, muutoin tulee asioitua S-ryhmässä.

        ai ei selvinnyt? no mikäs tämä nyt sitten on?


      • klm7
        ABCJKL kirjoitti:

        Hieno uutinen! Lisää kilpailua ja laadukkaampaa polttoainetta ABC:lle.

        Mihinköhän olettamus laadun paranemisesta mahtaa perustua?


      • 1.6 Trendline
        klm7 kirjoitti:

        Mihinköhän olettamus laadun paranemisesta mahtaa perustua?

        Siihen, että se ei ole enää suomalaista.

        Suomalaiset tuotteet ovat keskimäärin aika pa5koja ... talot, sillat, puhelimet, ruoat, you name it.


      • klm7
        1.6 Trendline kirjoitti:

        Siihen, että se ei ole enää suomalaista.

        Suomalaiset tuotteet ovat keskimäärin aika pa5koja ... talot, sillat, puhelimet, ruoat, you name it.

        Niinpä. Suomalaisten kansantauti ei suinkaan ole kateus, vaan ääretön itseinho.


    • Tämä nesteen pro diesel tätyttä puppua. Mitä järkeä sitten on ajaa dieselillä ,jos käyttää tätä pro dieseliä. Hinta jopa kalliimpaa kuin bensa.
      Kyllä tässä on selvä markkinointimiesten markkinointikikka. Voin taata ja alleviivata, että mitään käytännön eroa ei tavalliseen dieseliin ole muuta kuin tavallinen huomattavasti halvempaa.

      • jhbgggggggggggggggj

        Sitä järkeä on ajaa dieselillä, että yleensä kun verrataan vastaavaa autoa diesel ja bensakoneella, niin todellisissa kulutuksissa on se 2-3 litran ero, dieselin hyväksi


    • Boramies

      Omien havaintojen perusteella 1.9 TDI Boralla kylmäkäynnistykset ovat sivistyneempiä, käyminen hiljaisempaa, savutus vähäisempää ja ajotietokoneen perusteella kylmäkulutus pienempää. Vaikutuksia tehoon en ole havainnut. Mikäli hintaero ei repeä tavallisen dieselin ja Pron välillä enempää niin jatkan Pro Dieselin tankkausta.

      • Oletko koskaan

        kokeillut dieselpolttoaineen sekaan laitettavia lisäaineita. MInulla oli upouusi Volvon Tdi 90-luvun puolivälissä. Auto kävi kylmänä aika rumasti ja kokeilin piruuttani Liquid Molyn lisäainetta tankkausten yhteydessä. Tulos oli yllättävän hyvä ja tyhjäkäynnin kolina hiljeni huomattavasti. En tehnyt kulutusvertailuja koska kulutus oli muutenkin pieni eikä siitä olisi ollut muutenkaan hyötyä. Mutta ainakin koneen käynti kylmänä muuttui oleellisesti sivistyneemmäksi.


    • Japsipurkki

      Joku kyseli, että mihin perustuu "parempi palaminen". no vaikka setaanilukuun. tuosta löytyy tarvittavat tiedot: http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2698,2707,3361,3552,19494

      Kulutuksen mittaus parin prosentin tarkkuudella ei onnistu omilla ajoilla ikinä.
      Eikä se ainakaan itselläni ole se kulutus tässä se juttu. Vähiten kuluttaa kun hommaa polkuauton. Tosin siinä joutuu kuskia sitten tankkaamaan aikalailla pitemmillä reissuilla.

      • 20+3

        setaaniluku on tosiaan suurempi, mutta polttoaineen tiheys vastaavasti vähän pienempi.


      • Tiheys on historiaa
        20+3 kirjoitti:

        setaaniluku on tosiaan suurempi, mutta polttoaineen tiheys vastaavasti vähän pienempi.

        Tiheys ei nykyään enää ole suora mittari kulutukselle koska seassa käytetään biokomponentteja ja fossiilidieselin koostumus on vuosien varrella muuttunut. Tärkeää on tietää lämpöarvo litraa kohti. Se on ProDieselillä poikkeuksellisen hyvä.


    • Hesmart

      Tankkasin tänään ensimmäisen ProDieselin autooni,vm -92 Toyota Land Cruiser automaattilaatikolla ,ajettu 1,3 milj.km:ä.On rehellisesti sanottava,että auto on kuin uudesta korttipakasta vedetty.Kiihtyvyys on samanlainen kuin se oli 1milj.km:ä sitten ja sallittu nopeus saavutettiin hetkessä.Moottoritiellä en ole ajanut vuosiin suurinta sallittua,mutta tänään oli oltava tarkkana,ettei tule ylinopeussakkoa.Kulutusta en vielä tiedä tarkkaan,koska takana on vasta 500km,mutta mittarin näytön perusteella se on selvästi alhaisempi mitä se oli tavallisella dieselillä.Paras fiilis jäi siitä, kun painoi kaasupoljinta ja moottori vastasi välittömästi.Sitä ei ole tapahtunut 15:sta vuoteen.Terveisin" Hese"

    • gyhitoftofyo8

      Meikä manne tankkasi tuohon Mercedes-Benziin W123 vuosimallia 1983 tuota Neste Pro Dieseliä niin sehän kone piristyi kummasti. Aiemmin 0-100 km/h kiihtyvyys vaati lähes minuutin niin tankkauksen jälkeen nollasta sataan kiihtyi alle kolmessa sekunnissa. Aiemmin kun huippunopeus oli lievään alamäkeen ja myötätuuleen 145 km/h niin nyt tankilla käytyäni huiput oli tasamaalla 356 km/h. Olisi varmaan kulkenut lujempaakin jos olisin tohtinut vain painaa lisää kaasua. Auton nopeusmittarista ei sitä nopeutta nähnyt kun mittarista loppui ajat sitten lukemat kesken, mutta onneksi Tenho oli kyydissä niin saattoi nopeutta katsoa älypuhelimen GPS ohjelmasta,

      • ifipfypifpifiy

        Voi hurja..on se kovaa ainetta on se!. Mutta ei vaan sekään pelastanut Corollan kulkua kun tahtoi sammua minne sattuu. Hinurilla sitten ja osia vaihtelemaan arpa menetelmällä . Olkaa muuten varovaisia näiden diesel "erikoiskorjaamoidenkin" kanssa, koska osaaminen on samaa luokkaa kuin nyrkkipajoillakin tyyliin, luetaan vikakoodit ja vaihdellaan osia. Samaan pystyisi vaikka autotallissa parin kympin investoinnilla koodin lukijaan.
        PS. ei korjaantunut edes merkkihuollossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3950
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2963
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2233
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      30
      1900
    5. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1770
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      23
      1762
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      53
      1667
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1537
    9. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1491
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      8
      1485
    Aihe