Uskon asiat sekoittivat järkeni. Olen niin sekaisin, yksi sanoo toista toinen toista. Yksi lohduttaa, toinen pelottelee helvetillä tai maailmanlopulla. Ei auta enää rukous, ei uskovien yhteisö. En jaksa enää, en jaksa loppuun asti. Olen varmaan pyyhkinyt karitsan elämänkirjasta nimeni pois... ehkä nyt saisin pienen hetken levähtää. Väsyttää.
Usko vei järkeni
180
641
Vastaukset
- VoimaVoimattomalle
Pelkäätkö hylkäämistä?JUmala ei hylkää,ketään Häneen turvaavaa. Ihmisten mielipiteitten mukaan eläminen , niistä vapautuminen ,oman henkilökohtaisen Jumala suhteen kasvaminen ovat muutos prosessi, jossa lisääntyvä henkilökohtainen Sanan tuntemus on tärkeää.
Ehkä et itse ole kovin paljon Raamattua lukenut, ja ihmisten sanomiset hämmentävät sielun maailmasi, koska itselläsi ei ole Sanan tuntemusta ? Ihmisten mielipiteet ovat heidän käsityksiään , joka tietysti on seurausta millaista opetusta ovat saaneet. Terve kristillisyys ei tee ketään "mieleltään sairaaksi ", laki siinä sotkee.
Ef."..Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme..."
Terve kristillisyys parantaa entisiäkin sielun vammoja. Ota itse Raamattu käteen, ja ala lukemaan mitä Uuden liiton kirjoitukset kertovat, lue asiayhteyksiä ei irtojakeita. Apostolit kirjoittivat kirjeitä eri asioista ilman luku ja jae numeroita, ne on lisätty jälkeenpäin Ut:iin noin 1500 luvulla.
Opit itse tuntemaan mitä Raamattu ilmoittaa, etkä ole ihmisten mielipiteittein heiteltävinä. Hakeudu terveen Raamatun opetuksen yhteyteen, jossa on jo vakiintuneita vanhempia kristittyjä. Harrasta omaa henkilö kohtaista rukous elämää.
2.Piet."..Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään..."- uupunut
Olen kyllä lukenut Raamattua en löydä Raamatusta mitään lohtua. Samanlaista vaatimusta vaatimuksen perään ja tietyt jakeet nousevat kauhistuttavina mieleeni kun ymmärrän etten kelpaakaan tällaisena Jumalalle. Öisin en saa juuri nukutuksi kun pelkään vuoroin kadotusta vuoroin Jumalaa. Olen niin väsynyt siihen että aina minua tuomitaan tai haukutaan tai jätetään yksin. En ole tehnyt kenellekään mitään pahaa vaan olen yrittänyt olla kaikilla tavoin kohtelias ja huomaavainen.
- ~~tähkäpää~~
uupunut kirjoitti:
Olen kyllä lukenut Raamattua en löydä Raamatusta mitään lohtua. Samanlaista vaatimusta vaatimuksen perään ja tietyt jakeet nousevat kauhistuttavina mieleeni kun ymmärrän etten kelpaakaan tällaisena Jumalalle. Öisin en saa juuri nukutuksi kun pelkään vuoroin kadotusta vuoroin Jumalaa. Olen niin väsynyt siihen että aina minua tuomitaan tai haukutaan tai jätetään yksin. En ole tehnyt kenellekään mitään pahaa vaan olen yrittänyt olla kaikilla tavoin kohtelias ja huomaavainen.
Nyt jätät kaiken yrittämisen, Raamatun luvut, jopa rukouksen silloin, kun et jaksa!
Jumala näkee ja tietää tasan tarkasti, missä Sinä olet ja senkin, että et jaksa, joten voit sanoa Hänelle; "...minä jään nyt tähän kohtaan kaikkineni, pidä Sinä Isä minusta huolta ja pidä minusta niin kiinni, etten Sinun kädestäsi irti lipeä.."
JA TIEDÄ, ETTÄ HÄN TEKEE SEN, HÄN PITÄÄ VARMASTI KIINNI!!
Hän on pitänyt minustakin huolta.
Jumala ei vaadi meiltä mitään, mihin Hän ei anna voimaa, vaan kaikki vaatimukset lähtevät joko meistä itsestämme tai ympäriltämme.
Hän on itse Sinut luonut, Hän on Sinut itse nimeltä kutsunut ja Hän on kutsuessaan jo tiennyt, kenet ja minkälaisen ihmisen on omakseen kutsunut ja ottanut, joten Sinä saat Hänelle olla juuri sitä, mitä Sinä olet, niine kaikkinesi, mitä Sinulla on ja Sinun ei tarvitse jaksaa yhtään enempää, kuin mitä jaksat!
Pidä huolta fysiikastasi siinä määrin, kuin vain jaksat ja luota siihen, että Jumala pitää huolta Sinun hengellisestä puolestasi.
Muistathan, miten Hän lähetti enkelin tuomaan Eliallekin ruokaa?!
Minua on usein siunannut tämä tapaus:
1 Kuning. 19
4. Sinne hän jätti palvelijansa, mutta meni itse erämaahan päivänmatkan päähän. Hän tuli ja istuutui kinsteripensaan juureen. Ja hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Jo riittää, Herra; ota minun henkeni, sillä minä en ole isiäni parempi".
5. Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".
6. Ja kun hän katsahti, niin katso, hänen päänsä pohjissa oli kuumennetuilla kivillä paistettu kaltiainen ja vesiastia. Niin hän söi ja joi ja paneutui jälleen maata.
7. Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: "Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi".
8. Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
9. Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
10. Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
11. Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
12. Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
13. Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
14. Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
15. Herra sanoi hänelle: "Lähde takaisin samaa tietä, jota tulit, erämaan kautta Damaskoon. Mene ja voitele Hasael Aramin kuninkaaksi.
Erityisesti nämä jakeet:
5. Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle.
Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".
6. Ja kun hän katsahti, niin katso, hänen päänsä pohjissa oli kuumennetuilla kivillä paistettu kaltiainen ja vesiastia.
Niin hän söi ja joi ja paneutui jälleen maata.
7. Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi:
"Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi".
Lepää niin kauan, kuin tarvitset ja sinä päivänä, kun Herra Sinua tarvitsee, Hän kyllä lähettää enkelinsä Sinua ruokkimaan ja juottamaan, että Sinä taas jaksat!
Muistan Sinua rukouksin ja tiedäthän, että myöskän Pyhä Henki rukoilee meidän puolestamme silloin, kun emme itse jaksa! - ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Nyt jätät kaiken yrittämisen, Raamatun luvut, jopa rukouksen silloin, kun et jaksa!
Jumala näkee ja tietää tasan tarkasti, missä Sinä olet ja senkin, että et jaksa, joten voit sanoa Hänelle; "...minä jään nyt tähän kohtaan kaikkineni, pidä Sinä Isä minusta huolta ja pidä minusta niin kiinni, etten Sinun kädestäsi irti lipeä.."
JA TIEDÄ, ETTÄ HÄN TEKEE SEN, HÄN PITÄÄ VARMASTI KIINNI!!
Hän on pitänyt minustakin huolta.
Jumala ei vaadi meiltä mitään, mihin Hän ei anna voimaa, vaan kaikki vaatimukset lähtevät joko meistä itsestämme tai ympäriltämme.
Hän on itse Sinut luonut, Hän on Sinut itse nimeltä kutsunut ja Hän on kutsuessaan jo tiennyt, kenet ja minkälaisen ihmisen on omakseen kutsunut ja ottanut, joten Sinä saat Hänelle olla juuri sitä, mitä Sinä olet, niine kaikkinesi, mitä Sinulla on ja Sinun ei tarvitse jaksaa yhtään enempää, kuin mitä jaksat!
Pidä huolta fysiikastasi siinä määrin, kuin vain jaksat ja luota siihen, että Jumala pitää huolta Sinun hengellisestä puolestasi.
Muistathan, miten Hän lähetti enkelin tuomaan Eliallekin ruokaa?!
Minua on usein siunannut tämä tapaus:
1 Kuning. 19
4. Sinne hän jätti palvelijansa, mutta meni itse erämaahan päivänmatkan päähän. Hän tuli ja istuutui kinsteripensaan juureen. Ja hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Jo riittää, Herra; ota minun henkeni, sillä minä en ole isiäni parempi".
5. Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".
6. Ja kun hän katsahti, niin katso, hänen päänsä pohjissa oli kuumennetuilla kivillä paistettu kaltiainen ja vesiastia. Niin hän söi ja joi ja paneutui jälleen maata.
7. Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: "Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi".
8. Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
9. Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
10. Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
11. Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
12. Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
13. Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
14. Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
15. Herra sanoi hänelle: "Lähde takaisin samaa tietä, jota tulit, erämaan kautta Damaskoon. Mene ja voitele Hasael Aramin kuninkaaksi.
Erityisesti nämä jakeet:
5. Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle.
Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".
6. Ja kun hän katsahti, niin katso, hänen päänsä pohjissa oli kuumennetuilla kivillä paistettu kaltiainen ja vesiastia.
Niin hän söi ja joi ja paneutui jälleen maata.
7. Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi:
"Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi".
Lepää niin kauan, kuin tarvitset ja sinä päivänä, kun Herra Sinua tarvitsee, Hän kyllä lähettää enkelinsä Sinua ruokkimaan ja juottamaan, että Sinä taas jaksat!
Muistan Sinua rukouksin ja tiedäthän, että myöskän Pyhä Henki rukoilee meidän puolestamme silloin, kun emme itse jaksa! uupunut kirjoitti:
Kuuntele.
http://saarna.1g.fi/pirkkalan_kotisrk/partala030411p.mp3- nopeasti yhteyttä
uupunut kirjoitti:
Sinun olisi hyvä hakea apua ettet jää yksin pyörittämään tuollaisia ajatuksia mielessäsi. Uskontojen uhrien tuki ry. auttaa sinua eteenpäin ja saamaan hoitoakin mikäli sellainen tarpeeseen tulee.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/mista-apua-kun-uskonto-ahdistaa
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/auttavat-puhelimet
myös vertaistukea on tarjolla
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/vertaistuki
Sinua autetaan, mutta sinun on nyt jaksettava vain ottaa yhteyttä uskontojen uhrien tukeen. - Ved.2
uupunut kirjoitti:
VMinäkin olen uupunut. En tiedä mikä on kirjoituksiesi perusta. Mutta Jeesus sanoo,ettei vaatimuksiin vie. Raamattu on myös täynnä lohdustuksen sanoja juuri niille "uupuneille". Jeesus kuoli ja kuulee juuri uupuneiden tähden.Jeesus on lähellä niitä joilla on särjetty henki ja rikki mennyt sydän. Sydän jopa väräjää, siis kärsii rytmihäiriöistä. Hän ON lähellä niitä, joilla on särjetty henki.
Ihminen hylkää toisen ihmisen. Lue vaikkapa psalmeja.Niissä on lohdutuksen sanoja. Ja ne ovat totta, Herran suusta. Valituilla on aina vaikeaa, mutta lopussa koittaa ihana vapautus kaikista kärsimyksiistä.
- Luuk. 12:32
Ymmärrän, että Raamattu voi usein vaikeasti tulkittavana kirjana sekoittaa pään, puhumattakaan muista uskovista, jotka inhimillisinä, vajavaisina ja syntisinä ihmisinä voivat usein sortua tuomitsemiseen, erotteluun, arvosteluun, kaikkitietävyyteen. Uskosta voi helposti tulla suorittamista ja armo katoaa.
Usein Raamatusta nousevat meille esiin juuri ne kohdat, jotka jollain tapaa heijastavat omaa persoonaamme tai tunteitamme. Yksi löytää Raamatusta tuomion, toinen armon.
En osaa antaa mitään patenttiratkaisua, mutta rohkaisen sinua luottamaan Jumalaan ja siihen, että hänen armonsa kantaa. Hän ei sinua hylkää, eikä jätä. Hän ymmärtää vajavaisuutemme. Heittäydy hänen armonsa varaan.
"Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan." - 25@25
Olet lain'alaisen uskon alla. Tule armon alle.
Ainoastaan usko ja luota Jeesukseen. Sinulta ei vaadita tekoja, joihin et kykene.
Kun Jeesus vaikuttaa meissä, teemme Hänen tahtonsa mukaisia tekoja. Hän Itse tekee ne meissä.
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua.
Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
ja antakoon sinulle iankaikkisen rauhan.
Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Aamen.Lain alta armon alle,on parasvaihto ehto,herra ei syntiä siunaa sen ensin saatava pois pestyä vere voimalla,anteesi saantia.
Sen jälkeen alkaa vata vaputunut uusi elämä,ei ennen.
- jaikal.se
Kun sinua kerran väsyttää, pane nukkumaan Vapahtajan turvalliseen rakastavaan syliin. Jeesus ei heitä ketään pois joka tulee Hänen luokseen. Näin Jeesus itse lupaa Joh 6:37 jakeessa. Näin me opetamme uskosta osattomalle joka ensimmäistä kertaa on tullut tai on tulossa Jeesuksen Kristuksen luokse. Koska Hän ei heitä sinua pois, sinä saat jäädä Jeesuksen syliin Hänen luokseen. Mitä se sinulle merkitsee?
Ymmärrätkö että, koska Jeesus ottaa vastaan vielä synneissään olevia uskosta osattomia syntisiä jotka tulevat Hänen luokseen, kuinka paljon enemmän Hän ottaa vastaan uskovia, jotka tulevat Hänen luokseen? (Room 5:8-10) Jeesus Kristus on kaikkien ihmisten Vapahtaja mutta VARSINKIN uskovien vapahtaja. Näin Paavali kirjoittaa Timoteukselle ja KÄSKEE Timoteuksen opettaa sitä ihmisille.
Miksi luulet Paavalin painottavan tätä asiaa nuorelle Timoteukselle? Uskovien tulee ymmärtää että Jeesus on myös meidän uskovien Vapahtaja. Siis, jos synneissään oleva Jeesuksen luokse tuleva ihminen saa jäädä Jeesuksen lujokse, paljoa enemmän Häneen jo uskossa oleva uskova saa jäädä Hänen luokseen.
Pidä kiinni Jeesuksesta Kristuksessa ja lepää Hänen armossaan.
Sinä tulit uskoon syntisenä Jumalan vihollisena. Ei Jeesus pelastanut sinua syntisenä siksi että olit onnistunut ihminen. Hän pelasti koska sinä tulit Hänen luokseen ja otit pelastuksen vastaan ARMOSTA. Jeesus otti sinut vastaan syntisenä. Hän armahti sinua kun vielä olit Jumalan vihollinen pahjoissa teoissasi. Kuinka paljoa ennemmin Hän armahtaa sinua uskovana. Jumalan armo on ilmestynyt PELASTUKSEKSI kaikille ihmisille. Mutta tähänkin minä tahtoisin sanoa: MUTTA VARSINKIN USKOVILLE ON JUMALAN ARMO ILMESTYNYT. Raamattu todistaa uskovista että Jumalan armo ympäröi meidät. Meidän ei tarvinnut uskosta osattominakaan ansaita pelastusta ja armoa. Me emme siihen kyenneet. Emme kykene ansaitsemaan Jumalalta pelastusta uskovinakaan. Olemme uskovinakin riippuvaisia Jumalan armosta. Hän ei ota armoaan väsyneeltä. Hän tulee rinnalle ja nostaa, kantaa ja pelastaan. Niin Hän teki sinulle silloin kun et vielä ollut uskossa. Niin Hän tekee sinulle kun nyt olet uskosa ja Hänen rakas lapsensa.
http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE >>Usko vei järkeni>Olen varmaan pyyhkinyt karitsan elämänkirjasta nimeni pois
- 17_
Kuvaamasi tunteet antavat viitteitä hengellisestä ja henkisestä uupumisesta.
Liki poikkeusetta sellaiseen vastuullisena ei todellisuudesa ole henkilö itse, vaan ahdistava, kontroloiva, syyllistä, alistava ja uhkan ja pelottelunkin sävyttämä uskonliike.
Raamattu ei sano, että ihmisen tulee kuulua johonkin / mihinkään uskonliikkeeseen ja alistua sen dogmeille ollakseen Jumalalle hyväksytyssä asemassa.
Jeesus ei ole antanut yhdellekään ihmiselle oikeutta asettua yksilön ja Jumalan väliin tuomaroimaan ja alistamaan.
Jeesus sanoi, että minä olen tie ja totuus, se joka minuun uskoo pelastuu. Hän ei taakoita alistavien ja ahdistavien uskonliikeiden tapan.
Ahdistava uskonto: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto
"Seurakuntalaisten odotetaan ”todistavan” seurakunnan edessä siitä, miten heidän elämänsä on muuttunut paremmaksi uskoontulon seurauksena. Tämä johtaa siihen, että halutaan kuulla seurakuntaa ylistäviä seikkoja, tosia tai keksittyjä, mutta kritiikin antamiseen ei ole samanlaisia mahdollisuuksia. Koska uskoontuloa korostetaan voimakkaasti, esimerkiksi vanhemmiltaan uskonsa perineet voivat kokea riittämättömyyttä, jos heillä ei ole kerrottavanaan raflaavia tarinoita siitä miten Jeesus on muuttanut heidän elämänsä. Seurakunnissa painotetaan pyhää elämää ja aktiivista toimimista seurakunnassa. Tämä voi johtaa suorituskeskeisyyteen, pelastusvarmuuden epäilemiseen ja omanarvontunnon laskemiseen, jos ei pysty täyttämään korkeita ihanteita. Erityisesti vaikeissa elämäntilanteissa tai uupumuksen kohdatessa tämä voi olla rankkaa."
"Helluntailaisten yhteisöissä ei ole todellista uskonnon- ja mielipiteenvapautta, koska näiden vapauksien käyttäminen eroamalla yhteisöstä tai esittämällä kritiikkiä oppeja kohtaan johtaa vakaviin seuraamuksiin läheisten ihmissuhteiden kannalta. Vaikka helluntaiseurakunnat tunnustavat hengellistä väkivaltaa esiintyvän, heillä on vähän ymmärrystä niitä kohtaan, jotka valitsevatkin erilaisen tien."
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus - 17_
Epäterveet ja alistavat ihmisuskonnot voivat sairastuttaa ja sairastuttavat jäseniään henkisesti ja hengellisesti.
Sitten nuo samaiset tahot itsekritikin sijaan tarjoavat lääkkeksi juuri sitä mikä henkilön on sairastuttanut, kuin alkoholia alkoholistille.
Kun henkilö voi edelleen pahoin, niin he kehoittavat edelleen turvaamaan Herraan ja rivien välistä samalla viestittävät ettei henkilön jumalsuhde ole kunnossa jos hän ei parane.
Todellisuudessa ainoa keino voida jälleen hyvin henkisesti ja hengellisesti on ottaa välimatkaa alistaviin, ahdistaviin ja sairastuttaviin ihmisuskontoihin ihmisjohtajineen, jotka niissä toisia dominoivat väärää ja vahingollista hengellistä valtaa käyttäen.
Raamattu ei sano, että ihmisen tulee kuulua johonkin / mihinkään uskonliikkeeseen ja alistua sen dogmeille ollakseen Jumalalle hyväksytyssä asemassa.
Jeesus sanoi, että minä olen tie ja totuus, se joka minuun uskoo pelastuu. Hän ei taakoita alistavien ja ahdistavien uskonliikeiden tapan.
"Tule sellaisena kuin olet - mutta sen jälkeen et enää kelpaa sellaisena kuin olet"
- http://www.james.pp.fi/helluntaikritiikki.html - valitettava tapaus
Aloittajan viesti kuulostaa vähän siltä, että uskonto on vaatinut jälleen yhden tarpeettoman uhrin.
Neuvon aloittajaa hakemaan apua uskontojen uhrien tuki ry:stä ja hakeutumaan tarvittaessa sairaalahoitoon jos olo oikein pahaksi menee.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto - Hymyä arkeen
Jos sinulla on lämmintä ja leipää jokapäiväiseen tarpeeseen ja olet terve voit ihan hyvin. Voimistuminen alkaa hyvistä ja positiivisista ihan omista pienistä arjen asioista. Jos olet herkkä ihminen, vältä rassaamasta aivojasi liikaa. Anna ajatusten tulla ja mennä. Maailmassa on myös mukavia juttuja, Jumala kyllä ymmärtää meitä vajavaisesti ajatteleviakin. Ei kaikkea tarvi tietää, eikä kaikkea tarvi uskoa.
- voitätä
Kyllä siinä tuli neuvoja vaikka kukaan ei tiedä mistään mitään.
vai onko tuo aloituksen teksti jollekkin hyvinkin selvä diaknoposien tekemiseen ?
voisin kirjoitta atuollaisia vaikka kymmenen ja läpi menisi ja udskontojen uhrisivuja kaupattaisiin heti solkenaan.
voi tyhmyyttä.- 17_
Niin, avaaja sanoi otsikossaa, että "usko vei järkeni" ja hän itse on hyvin tietoinen millaiset tekijät ovat hänen taakkanaan tällä hetkellä.
Ongelma ei ole henkilökohtainen usko vaan alistavat, dominoivat, kortroloivat, syyllistävät ja vahinkoa aiheuttavat fundamentaliset ihmisuskonnot, helluntalaisuus yhtenä niistä.
Raamattu sanookin osuvasti, että ihminen hallitsee ihmistä hänen vahingokseen.
Väärä hengellinen vallanlkäyttö on yksi vahingollisimmista, sillä se kosketaa ihmistä ja hänen ihmisyyttään niin syvältä. - Älä sammu täti
Oletkos täti jo kännissä. Kirjoitusvirheistä päätellen kyllä.
- jaikal.se
17_ kirjoitti:
Niin, avaaja sanoi otsikossaa, että "usko vei järkeni" ja hän itse on hyvin tietoinen millaiset tekijät ovat hänen taakkanaan tällä hetkellä.
Ongelma ei ole henkilökohtainen usko vaan alistavat, dominoivat, kortroloivat, syyllistävät ja vahinkoa aiheuttavat fundamentaliset ihmisuskonnot, helluntalaisuus yhtenä niistä.
Raamattu sanookin osuvasti, että ihminen hallitsee ihmistä hänen vahingokseen.
Väärä hengellinen vallanlkäyttö on yksi vahingollisimmista, sillä se kosketaa ihmistä ja hänen ihmisyyttään niin syvältä.>>>Väärä hengellinen vallanlkäyttö on yksi vahingollisimmista, sillä se kosketaa ihmistä ja hänen ihmisyyttään niin syvältä.
- 17_
jaikal.se kirjoitti:
>>>Väärä hengellinen vallanlkäyttö on yksi vahingollisimmista, sillä se kosketaa ihmistä ja hänen ihmisyyttään niin syvältä.
jaikal.se: "Voistiko kertoa siitä oikeasta vallankäytöstä!"
Jeesus sanoi, että minä olen tie ja totuus, se joka minuun uskoo pelastuu.
Ihminen ei tarvitse yksilöitä ihmisdogmeillaan dominoivia uskontoja ollakseen hyväksytyssä asemassa Jumalan edessä.
Jeesus ei antanut millekään uskonliikkeelle dogmeineen ja niiden edustajille oikeutta tunkeutua dominoimaan ja meuskaroimaan yksilön ja Jumalan väliin.
Hän ei taakoita alistavien ja ahdistavien uskonliikeiden tapaan, joista tämäkin palsta lukuisine puoskareineen on oiva esimerkki.
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus
"Tule sellaisena kuin olet - mutta sen jälkeen et enää kelpaa sellaisena kuin olet"
- http://www.james.pp.fi/helluntaikritiikki.html
- true believer!
Osta kaupasta, tilaa jostakin tai lainaa kirjastosta Joseph Princen kirjoittama kirja "ANNA ARMOLLE MAHDOLLISUUS". Oli mullistuksen tekevä kirja omassa uskonelämässäni. Siinä kirjassa opetetaan syvällisesti mitä kaikkea Jumalan armo sisällään pitääkään eikä sitä tee tyhjäksi meidän töppäykset ja lankeemukset uskoontulon jälkeenkin. Saamme armosta nousta aina jälleen ja vahvistua. Suosittelen lämpimästi lukemaan kyseisen kirjan vaikkapa useita kertoja. Ole siunattu Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä!
Aloittaja tarvitsee -ei kirjoja- vaan Jeesuksen omakohtaista tuntemista. Siihen hän kuitenkaan ei on vielä valmis. Luotamme Jumalaan.
- 17_
true believer! : " ... Jumalan armo sisällään pitääkään eikä sitä tee tyhjäksi meidän töppäykset ja lankeemukset uskoontulon jälkeenkin. "
Miksi liität avauksen henkilön tilanteeseen töppäyksen ja lankeemuksen ja edes niitä mainitset, joiden vuoski hän tarvitsisi armoa? Miksi alat oitis hakea henkilön toimista syytä tilanteeseen? Miksi kuuntelet ohi?
Hän ilmaisee hyvin selkeästi ahdistuksen syynkin: "Yksi lohduttaa, toinen pelottelee helvetillä tai maailmanlopulla. Ei auta enää rukous, ei uskovien yhteisö."
Päinvastoin. Hän on ahdistunut alistavan ja syyllistävän _u s k o n n o n_ aiheuttaessa hänelle ristiriitaisia tunteita ja taakaa.
Ei ihmekään, että tuollaisessa uskonliikkeen repivässä ristiaallokossa alkaa tuntea itsensä ahdistuneeksi. - 17_
jukka.finland kirjoitti:
Aloittaja tarvitsee -ei kirjoja- vaan Jeesuksen omakohtaista tuntemista. Siihen hän kuitenkaan ei on vielä valmis. Luotamme Jumalaan.
jukka.finland: "Aloittaja tarvitsee -ei kirjoja- vaan Jeesuksen omakohtaista tuntemista. Siihen hän kuitenkaan ei on vielä valmis. Luotamme Jumalaan."
Siinä tiivistyy puoskariuskontojen aiheuttaman ahdistuksen keskeinen syy.
Liitetään mielivaltaisesti ja röyhkeästi kaikki mahdollinen henkilön jumalsuhteeseen ja siitä syyllistäen ja vikaa hakien. Yksi helluntailiikkeen peruselementti.
Juuri tuo ihmisuskontojen syylistävän mielivaltainen puoskarointi on syynä ahdistukseen. Lääkkeeksi ahdistkseen sitten tarjotaan lisää juuri sitä, mikä on ahdistuksen aiheuttajana ja tämä vielä usein helv_etinpelottelulla lisättynä.
Ei sitten tule ihmetellä miksi helluntailiikkeen sisällä on niin paljon henkistä pahoinvointia ja milenterveydellisiäkin ongelmia. - true believer!
17_ kirjoitti:
true believer! : " ... Jumalan armo sisällään pitääkään eikä sitä tee tyhjäksi meidän töppäykset ja lankeemukset uskoontulon jälkeenkin. "
Miksi liität avauksen henkilön tilanteeseen töppäyksen ja lankeemuksen ja edes niitä mainitset, joiden vuoski hän tarvitsisi armoa? Miksi alat oitis hakea henkilön toimista syytä tilanteeseen? Miksi kuuntelet ohi?
Hän ilmaisee hyvin selkeästi ahdistuksen syynkin: "Yksi lohduttaa, toinen pelottelee helvetillä tai maailmanlopulla. Ei auta enää rukous, ei uskovien yhteisö."
Päinvastoin. Hän on ahdistunut alistavan ja syyllistävän _u s k o n n o n_ aiheuttaessa hänelle ristiriitaisia tunteita ja taakaa.
Ei ihmekään, että tuollaisessa uskonliikkeen repivässä ristiaallokossa alkaa tuntea itsensä ahdistuneeksi.anteeksi vaan en syyllistänyt häntä. tod näk jotkut uskovat ovat syyllistäneet. Ymmärrys Jumalan armosta antaa sisimpään kestävän rauhan. siihen halusin häntä ohjata ensisijaisesti ja mainitsemassani kirjassa on oivallinen suuntaa antava opetus Jumalan ihanasta armosta.
- matti.....
se on hyvin tavallista että järki menee, tilaston mukaan peräti 90prossaa helluntailaisista kärsii psyykkiseti.sinussa voi tosin olla uskonpaatumus, siinä ihminen alkaa elää tehden syntiä ja rikoksia. , josta ei ole enään pelastusta
- numb
Ou jee!
Kuulostaa ihan perusmasennuksella, eikä nyt liiemmin mitään tekemistä uskon ja Jeesuksen kanssa. Käy ihan lääkärillä hakemassa apua. Se että yksi sanoo ja sitä sekä toinen tätä, niin varaa myös seurakunnasta pastorilta keskusteluapua. Ihan näistä hengellisestä näkökulmasta.
Et ole menossa mihinkään, et paatumukseen tms. Olet vain väsynyt, Sairaita ei Jeesus heitä pois ja saat levätä Hänen kaikki valtiaan jalkojen juuressa.
Lääkäritkin ovat Jumalan luomia ;) joten tavallisesti apu löytyy myös sieltä. - totuus
jos haet sielunhoitoa niin muista mitä koivisto teki, eli ole selkä seinää vasten varmmuden vuoksi. keltään hell-harhaoppiselta et saa apua
- ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Markku Koivisto EI OLLUT HELLUNTAILAINEN!
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
! ! ! ! ! ! ! ! ! ! kirjoitti:
Vaan luterilainen!
- voimikäpimeys
LAita vaan pipo päähän saunassakin varmuus kannattaa aina !
Ja koivisto ny toli niin luterilainen kuin voi olla. etkö edes sitä tiennyt !? - totuus
! ! ! ! ! ! ! ! ! ! kirjoitti:
koivisto on hellarien johtotähti. älä vääristä asiaa. kirkko erotti koiviston aikoja sitten kun opetti aikuiskastetta, raamattu ei tunne että eläkeläisiä kastetaan kylpyammeessa
- sairaslomalle vaan
Irtiotto seurakunnasta kokonaan ja sitten lääkärin kautta sairaslomalle. Tarvittaessa apua uskontojen uhrit ry:ltä.
- täti
Jos vaikka onkin uupunut, niin kuitenkin nimi Elämän Kirjassa pysyy.
- kaffehammas
Suosittelen kuuntelemaan Radio Dei:n Norvannon ohjelmaa arkisin 6:00-6:30 ja 21:00-21:30...Se on hyvää, pohdiskelevaa, harkittua Raamatun opettamista; ilman mitään paineita voi vain kuunnella ja jopa väsyneenä ja masentuneena.
Eikä kotonaan tarvitse välittää vaikka olisi aamutakissa...
Eikä tarvitse olla tarkkana vain kuuntelemassa ilman paineita, ei edes siitä jos haet välilillä kaffekupposen...
Tärkeää on ettet "ota painetta" siitä ettet jatkuvasti lue ja suorita.
Anna Sanan tulla kuulemisesta...Ei suorittamisesesta.
Rukoilin puolestasi, että löytäisit rauhan Jeesuksen kristuksen nimessä Amen.- kaffehammas
Ps. itse joskus haen netin kautta Dein arkistosta ja vaikka lukisin uutisia siinä samalla, niin aina Norvannolta jotain jää mieleen Rauhassa muhimaan...
kaffehammas kirjoitti:
Ps. itse joskus haen netin kautta Dein arkistosta ja vaikka lukisin uutisia siinä samalla, niin aina Norvannolta jotain jää mieleen Rauhassa muhimaan...
Tällaisen etsivillä on Hyvä tarjoa Jeesus joka VOI auttaa jokainen joka tulee hänen luoxe. Ei Dei eikä Norvanto ole Jumala vaan Jeesus kristus on ja on hyvä siirtä vastuu Häneen eikä puuha ite jossain tee se itse uskonnollisen ohjelmassa joka on oppinut tosista uskovista tai deistä.
- 15+1
kaffehammas kirjoitti:
Tässä linkki sanansaattajien sivulle Norvannon puheisiin.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat - primaballerina
Huono puoli on se, että Norvano lukee uutta väännöstä. Jos lukisi vanhaa, kuuntelisin.
- järjen veit
- uupunut
Mietin miksi monet tarjoavat minulle saarnoja kuunneltavaksi tai jakeita Raamatusta luettavaksi... kukaan ei kuullut sitä että minä olen väsynyt lukemaan, ne sekoittavat mieleni joka on jo muutenkin aivan lopussa. Edellisenä yönä sain muutaman tunnin nukuttua mutta välillä kaikki kauheudet nousevat mieleen. Kiitos kaikille auttajille. En vielä tiedä minkä ratkaisun teen mutta ajattelin ottaa yhteyttä auttavaan tahoon. Uskon asiat pursuavat korvista, välillä väsyttää ja välillä itkettää.
- jaikal.se
Uskon perusta on Jumalan Sana joka on Raamatun Sana.
Jumalan Sanaa lukemalla ja ajattelemalla katsotaan Kristusta Jeesusta.
Kristuksen kasvoista (Jumalan Sanasta) loistaa Jumalan kirkkaus.
Jumalan kirkkaus tarttuu ihmiseen ja hän muuttuu Kristuksen kaltaisuuteen.
Jumalan Sana on elämä ja lääke. Silloin Jumalan Sana muuttaa ihmistä
terveempään suuntaan. Ei Sana tee ketään sairaaksi eikä vie järkeä. Sana antaa järkeä.
Uskon kautta me ymmärrämme että se, mitä nähdään, on syntynt näkymättömästä, ei näkyvästä materiasta. Usko tulee ensin ja sitten tulee ymmärrys. Näin se menee.
ihmisjärki ei riitä käsittämään näitä asioita. Tarvitaan usko Jumalan Sanaan ja sitä kautta Jumalan Sana antaa ymmärrystä. Usko tulee Jumalan Sanan kautta Sanasta. Jos sinä alat kuuntelemaan ihmisiä ja ajattelet heidän mielipiteitään uskon asioista, sinä et katso Kristusta. Sinun huomioisi on kiinnittynyt Sanan sijasta ihmisjärkeilyyn ja ihmismielipiteisiin. Olet silloin ihmisten ja ihmisimielipiteiden orja ja ihmismielipiteiden vallassa. Silloin voi olla että ihminen menee sekaisin hengellisissä asioissa eikä tiedä mitä uskoa.
KUULE HYVÄ YSTÄVÄ! KÄÄNNÄ KATSEESI IHMISISTÄ JA IHMISMIELIPITEISTÄ JUMALAN KIRJOITETTUUN SANAAN. Katso Sanan kautta Kristusta ja sinä tervehdyt uskossasi. Näe Jeesus Kristus edessäsi!- uupunut
Kirjoitit ettei saisi uskoa ihmisten mielipiteitä joten miksi uskoisin sinun kertomaasi... etkö käsitä että olen väsynyt Raamatun asioihin? Millä tavalla kertoisin että se ymmärretään? Kaipaan vain ymmärrystä, lohtua ja rauhaa. Omaa aikaa enkä suorittamista tai Raamattua.
- Saman kokenut
uupunut kirjoitti:
Kirjoitit ettei saisi uskoa ihmisten mielipiteitä joten miksi uskoisin sinun kertomaasi... etkö käsitä että olen väsynyt Raamatun asioihin? Millä tavalla kertoisin että se ymmärretään? Kaipaan vain ymmärrystä, lohtua ja rauhaa. Omaa aikaa enkä suorittamista tai Raamattua.
uupunut, on meitä monta muutakin, jotka koimme tuon elämän halun lamauttavan uupumuksen ja saimme siitä vapautuksen. Usko on pelkästään uskomista Jeesuksen opetuksiin, ei omia tekoja. Usko muuttaa ihmisen hiljalleen Jumalan vaikuttamia tekoja tekeväksi. Ota hiljaisuudessa vastaan Jumalan Pojan opetukset ja anna ajan kulua.
- k.kiusaantunut
uupunut kirjoitti:
Minä ymmärrän sinua. Huomasin saman kuin sinä että nämä kiihkouskovaiset tarjoavat vain pitkiä saarnoja ja uskontoa.
Minä olen joskus ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Minua auttoi vastalääke ateismi. Nykyisin en edusta kumpaakaan äärilaitaa. Olen agnostikko ja sitä mieltä että kukaan ei voi tietää totuutta Jumalasta.
Siksi uskovia ei kannata tosissaan ottaa - he väittävät tietävänsä vaikka Jumalasta ei voida totuutena puhua, kyse on ainoastaan uskosta.
Usko ja luottamus on vähän samoja asioita.
Sinulla on mennyt luottamus Jumalaan.
Toivon että löydät oman tiesi niin että luottamus Jumalaan tulee itsestään. Tai sitten käännyt ateistiksi kuten minä tein.
Kannattaa käydä noilla uskonnon uhrien sivuilla niin huomaat ettet ole tunteinesi yksin. - uupunut
k.kiusaantunut kirjoitti:
Minä ymmärrän sinua. Huomasin saman kuin sinä että nämä kiihkouskovaiset tarjoavat vain pitkiä saarnoja ja uskontoa.
Minä olen joskus ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Minua auttoi vastalääke ateismi. Nykyisin en edusta kumpaakaan äärilaitaa. Olen agnostikko ja sitä mieltä että kukaan ei voi tietää totuutta Jumalasta.
Siksi uskovia ei kannata tosissaan ottaa - he väittävät tietävänsä vaikka Jumalasta ei voida totuutena puhua, kyse on ainoastaan uskosta.
Usko ja luottamus on vähän samoja asioita.
Sinulla on mennyt luottamus Jumalaan.
Toivon että löydät oman tiesi niin että luottamus Jumalaan tulee itsestään. Tai sitten käännyt ateistiksi kuten minä tein.
Kannattaa käydä noilla uskonnon uhrien sivuilla niin huomaat ettet ole tunteinesi yksin.Kiitos! Viestisi vaikutti lämpimältä, kyyneleet nousivat silmiini... aion vierailla tuolla sivulla.
- jaikal.se
uupunut kirjoitti:
Sinä kerrot aloituksessa kuunnelleesi ihmismielipiteitä. Ei mitenkään harvinaista että silloin menee enemmän tai vähemmän ulalle. Kaikkien kristittyjen usko perustuu Raamatun Sanaan, siis siihen mitä Raamatussa lukee. Ihmiset eivät useinkaan lue itse Raamattua eivätkä varsinkaan tutki Kirjoituksia. Mutta heillä on voimakkaat mielipiteet uskon asioista. Sitten he ovat mielellään opettamassa toisille miten asiat ovat ja miten ne pitäisivät olla. Ja tämä vaikka he eivät itsekään tiedä mitään.
Ja sellaisia ihmisiä sinä olet kuunnellut ja kuuntelet. Sinä valitset itse tahdotko olla kristitty ja uskoa Jeesukseen vai kuljetko toista tietä. Jos valitset kristinuskon ja Jeesuksen uskosi kohteeksi, uskosi perustuu silloin Jumalan Kirjoitettuun Sanaan, Raamattuun. Siinä ei ihmismielipiteet ratkaise.
Mutta jos valitset toisen tien, niitä teitä on miljoonittain. Silloin on myös miljardeja eri mielipiteitä totuudesta. Tässäkin ketjussa eräät koettavat johdattaa sinua omilla mielipiteillä uskomaan juuri heitä itseään. He vievät sisnua pois totuudesta. Silloin tilalle tulee valhe. Mitä siis valitset ja ketä kuuntelet ja uskot? - kuin rauhattomuus
uupunut kirjoitti:
Kiitos! Viestisi vaikutti lämpimältä, kyyneleet nousivat silmiini... aion vierailla tuolla sivulla.
Itseäni on auttanut kirja,Armo kadotettu Aarre, Jukka Pirttijoen kirjoittamana,juurikasvun kustantamana.Lisäksi suosittelen.Norvannon Jukan Raamattuluentoja, yksinkertaisen selkeää opetusta.nim. Mieluummin Rauha.
- uupunut
jaikal.se kirjoitti:
Sinä kerrot aloituksessa kuunnelleesi ihmismielipiteitä. Ei mitenkään harvinaista että silloin menee enemmän tai vähemmän ulalle. Kaikkien kristittyjen usko perustuu Raamatun Sanaan, siis siihen mitä Raamatussa lukee. Ihmiset eivät useinkaan lue itse Raamattua eivätkä varsinkaan tutki Kirjoituksia. Mutta heillä on voimakkaat mielipiteet uskon asioista. Sitten he ovat mielellään opettamassa toisille miten asiat ovat ja miten ne pitäisivät olla. Ja tämä vaikka he eivät itsekään tiedä mitään.
Ja sellaisia ihmisiä sinä olet kuunnellut ja kuuntelet. Sinä valitset itse tahdotko olla kristitty ja uskoa Jeesukseen vai kuljetko toista tietä. Jos valitset kristinuskon ja Jeesuksen uskosi kohteeksi, uskosi perustuu silloin Jumalan Kirjoitettuun Sanaan, Raamattuun. Siinä ei ihmismielipiteet ratkaise.
Mutta jos valitset toisen tien, niitä teitä on miljoonittain. Silloin on myös miljardeja eri mielipiteitä totuudesta. Tässäkin ketjussa eräät koettavat johdattaa sinua omilla mielipiteillä uskomaan juuri heitä itseään. He vievät sisnua pois totuudesta. Silloin tilalle tulee valhe. Mitä siis valitset ja ketä kuuntelet ja uskot?Pyydän ystävällisesti... voisitko lopettaa syyllistämiseni? Etkö hyvä ystävä ymmärrä että olen väsynyt Raamattuun ja sen lukemiseen? Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni.
- 17_
uupunut kirjoitti:
Pyydän ystävällisesti... voisitko lopettaa syyllistämiseni? Etkö hyvä ystävä ymmärrä että olen väsynyt Raamattuun ja sen lukemiseen? Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni.
uupunut: "Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni."
Kiihkouskovat tarjoavat lääkkeeksi juuri sitä mikä henkilölle ahdistusta aiheuttaa.
Tulee kuunnella kaikessa rauhassa itseään ja ottaa välimatkaa tahoihin jotka ovat itselleen ahdistavia ja vahingollisia. Terve välimatka myös selkiyttää omia ajatuksia ja auttaa löytämään tasapainon, harmonian ja rauhan itsensä kanssa.
Mikäli haluat ja koet tarpeelliseksi olla kuultu, voida ilmaista itseäsi vapaasti, olla ymmäretty neutraalissa ilmapiirisä jossa ei tuputeta mitään, niin oheinen taho voisi olla avuksi ja tueksi.
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/auttavat-puhelimet
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/vertaistuki - tarkoitusperä
uupunut kirjoitti:
Pyydän ystävällisesti... voisitko lopettaa syyllistämiseni? Etkö hyvä ystävä ymmärrä että olen väsynyt Raamattuun ja sen lukemiseen? Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni.
Oletko aloittanut viestisi silmällä pitäen heitä, joita et tahdo kohdella hyivin, vaan pahoin. Jos et halua uskoa, niin usko sitten k.kiusaantunutta, joka jatkuvasti haukkuu muita ja marisee epäonneaan.
- k.kiusaantunut
tarkoitusperä kirjoitti:
Oletko aloittanut viestisi silmällä pitäen heitä, joita et tahdo kohdella hyivin, vaan pahoin. Jos et halua uskoa, niin usko sitten k.kiusaantunutta, joka jatkuvasti haukkuu muita ja marisee epäonneaan.
Minä olen nähnyt niin monta uskonnon uhria. Epäonnea tällä palstalla .. totta. Tämähän on täynnä ilkeitä uskonnon uhrien tuottajia.
Sinä olet ottanut elämäntehtäväksi minun vihaamisen. Siitäkös se sinun jeesuksesi sinua palkitsee?
Sanoohan Raamattukin"en minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan."
Sinähän vain käytät tuota miekkaa, kohdistamalla sen minuun. Taikauskon kukkasia.. - tarkoitusperä
Minä olen nähnyt niin monta uskonnon uhria. Epäonnea tällä palstalla .. totta. Tämähän on täynnä ilkeitä uskonnon uhrien tuottajia.
Sinä olet ottanut elämäntehtäväksi minun vihaamisen. Siitäkös se sinun jeesuksesi sinua palkitsee?
Sanoohan Raamattukin"en minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan."
Sinähän vain käytät tuota miekkaa, kohdistamalla sen minuun. Taikauskon kukkasia..Luuletko Jumalan kiittävän sinua jatkuvista toisten halventamisviesteistä. Sinä keräät puolueita ja kiität muutamia pahaa tekeviä. Etkö sitä jo huomaa?
Sinä uskot muita ihmisiä, et Jumalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - k.kiusaantunut
tarkoitusperä kirjoitti:
Luuletko Jumalan kiittävän sinua jatkuvista toisten halventamisviesteistä. Sinä keräät puolueita ja kiität muutamia pahaa tekeviä. Etkö sitä jo huomaa?
Sinä uskot muita ihmisiä, et Jumalaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jos joskus tahdot tehdä sovinnon kanssani, olen siihen valmis.
Raamatusta löytyy monta kohtaa joissa kehoitetaan elämään sovussa toisten kanssa. Sinähän uskot Raamattuun? - joo_joo
uupunut kirjoitti:
"Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni. "
Hyvä päätös!
Jos tunnet, ettet jaksa enään miettiä uskon asioita, niin älä mieti.
Pidä välillä vapaata.
Levähdä.
Jatka niiden miettimistä sitten, kun tunnet siihen taas pystyväsi ja tunnet sen tarpeelliseksi.
Anna uskon asioiden muhia itsestään mielessäsi.
Ristiriitaisuudet selviävät sinulle ajan kanssa itsestään, vaikka et pakota itseäsi juuri nyt niiden selvittämiseen.
Anna ajatustesi olla jossain muualla.
Katsele vaikka hauskoja komedioita, jotka saavat sinut nauramaan ja mielesi iloiseksi.
Kohenna mielialaasi vaikkapa jollain uudella hauskalla harrastuksella.
Vaikka se kestäisi vuosia, ennenkuin voit rauhallisin mielin miettiä uskon asioita, niin anna kestää.
Mielenrauhasi vuoksi voit joka päivä rukoilla Jeesuksen opettamalla tavalla "Isä meidän", tarvitsematta hypätä seuroissa kuuntelemassa muiden ihmisten omia mielipiteitä.
"Jumalan valtakunta on sisällisesti sinussa", eikä siinä tarvita muita ihmisiä osoittelemaan sitä sinulle.
Luota itseesi ja usko mitä omatuntosi sanoo sinulle!
"Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt."
Usko "uupunut" Jumalaan.
Se riittää, kunnes olet saanut takaisin mielenrauhasi ja tunnet taas jaksavasi jatkaa uskon asioiden miettimistä!
Jos sinusta tuntuu pahalta mennä seurakuntasi tilaisuuksiin, niin älä mene sinne kiusattavaksi ja kiusaamaan itse itseäsi!
Nämä uskontopalstat eivät ole sinulle, eivätkä monelle muullekaan, hyväksi!
Täällä mellastaa Paha Syyttäjä, apulaissyyttäjineen, syyttäen sinua kaikesta mahdollisesta, ja jos uskot yhtä niistä, niin uskot silloin niitä toisia vastaan.
Uskot mitä tahansa, niin se ei Syyttäjän mielestä ole milloinkaan hyvä.
Siitä pitävät kyllä Syyttäjän apulaissyyttäjärengit huolen.
Usko omaan itseesi, "sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"! - EN ENÄÄ LUOTA SINUUN
Jos joskus tahdot tehdä sovinnon kanssani, olen siihen valmis.
Raamatusta löytyy monta kohtaa joissa kehoitetaan elämään sovussa toisten kanssa. Sinähän uskot Raamattuun?K.kiusaantunut, en enää luota sinuun. Sinä olet niin monipersoonainen kirjoitustesi perusteella, että sinuun ei voi luottaa. Olen saanut aikanaan vihaasi ja halveksuntaasi niskaani, vaikka yritin auttaa sinua tuntemaan pelastaja.
Saat hakea toisen uhrin, jos uhreja vain tarvitset, et totuutta.
Etkö tiennyt kaikella olevan aikansa ja rajansa? - k.kiusaantunut
EN ENÄÄ LUOTA SINUUN kirjoitti:
K.kiusaantunut, en enää luota sinuun. Sinä olet niin monipersoonainen kirjoitustesi perusteella, että sinuun ei voi luottaa. Olen saanut aikanaan vihaasi ja halveksuntaasi niskaani, vaikka yritin auttaa sinua tuntemaan pelastaja.
Saat hakea toisen uhrin, jos uhreja vain tarvitset, et totuutta.
Etkö tiennyt kaikella olevan aikansa ja rajansa?Sinä olet siis halunnut auttaa minua, ja minä olen vihannut ja halveksinut?
Pyydän anteeksi, jos näin on käynyt.
Saanko anteeksi?
Vetoan Raamattuusi. Sen opetuksiin anteeksiannosta.
Minusta on hyvin vaikeaa olla tällä palstalla kirjoittamassa jos vihaat minua.
Ehkä olemme molemmat syyllisiä? - ihmisen poika
joo_joo kirjoitti:
"Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni. "
Hyvä päätös!
Jos tunnet, ettet jaksa enään miettiä uskon asioita, niin älä mieti.
Pidä välillä vapaata.
Levähdä.
Jatka niiden miettimistä sitten, kun tunnet siihen taas pystyväsi ja tunnet sen tarpeelliseksi.
Anna uskon asioiden muhia itsestään mielessäsi.
Ristiriitaisuudet selviävät sinulle ajan kanssa itsestään, vaikka et pakota itseäsi juuri nyt niiden selvittämiseen.
Anna ajatustesi olla jossain muualla.
Katsele vaikka hauskoja komedioita, jotka saavat sinut nauramaan ja mielesi iloiseksi.
Kohenna mielialaasi vaikkapa jollain uudella hauskalla harrastuksella.
Vaikka se kestäisi vuosia, ennenkuin voit rauhallisin mielin miettiä uskon asioita, niin anna kestää.
Mielenrauhasi vuoksi voit joka päivä rukoilla Jeesuksen opettamalla tavalla "Isä meidän", tarvitsematta hypätä seuroissa kuuntelemassa muiden ihmisten omia mielipiteitä.
"Jumalan valtakunta on sisällisesti sinussa", eikä siinä tarvita muita ihmisiä osoittelemaan sitä sinulle.
Luota itseesi ja usko mitä omatuntosi sanoo sinulle!
"Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt."
Usko "uupunut" Jumalaan.
Se riittää, kunnes olet saanut takaisin mielenrauhasi ja tunnet taas jaksavasi jatkaa uskon asioiden miettimistä!
Jos sinusta tuntuu pahalta mennä seurakuntasi tilaisuuksiin, niin älä mene sinne kiusattavaksi ja kiusaamaan itse itseäsi!
Nämä uskontopalstat eivät ole sinulle, eivätkä monelle muullekaan, hyväksi!
Täällä mellastaa Paha Syyttäjä, apulaissyyttäjineen, syyttäen sinua kaikesta mahdollisesta, ja jos uskot yhtä niistä, niin uskot silloin niitä toisia vastaan.
Uskot mitä tahansa, niin se ei Syyttäjän mielestä ole milloinkaan hyvä.
Siitä pitävät kyllä Syyttäjän apulaissyyttäjärengit huolen.
Usko omaan itseesi, "sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"!Totisesti minä sanon sinulle: Sinä tunnet Jumalan! Olkoon rauha kanssasi.
- Tavallinen arki
uupunut kirjoitti:
Hyvä, jippii, ole oman itsesi Herra, se kannattaa. Täällä paistaa aurinko täydeltä terältä, ja lumi kimmeltää tuhansin eri sävyin.
- Jumala on kasvattanu
uupunut kirjoitti:
- Etkö hyvä ystävä ymmärrä että olen väsynyt Raamattuun ja sen lukemiseen? Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni -
No tulihan se sieltä lopulta selvällä suomen kielellä. Väsynyt Raamattuun eli Jumalan ilmoitukseen ja totuuteen sekä sen sijasta tehnyt päätöksen "kuunnella ihan omaa itseäni". Järkyttävää luettavaa, mutta jos olet joskus syntynyt Jumalan lapseksi, niin silloin "kaikki yhdessä vaikuttaa parhaaksesi", vaikka et nyt ymmärräkään miksi Jumala kurittaa ja kasvattaa ja riisuu sua omasta voimastasi ja suunnitelmistasi.
Olen kokenut jotain tuosta Jumalan johdatuksesta. Välillä on tuntunut, että hän on ankara, armoton ja tunteeton isä, mutta pimeiden taipaleiden jälkeen olen huomannut, ettei hän sellainen ole ollut.
Toivottavasti kuulet Jumalan etkä oman itsesi ääntä. Tähän ei ole tarvis vastata sillä kävin vain lukemassa teidän palstaa. - Näin se on
Sinä olet siis halunnut auttaa minua, ja minä olen vihannut ja halveksinut?
Pyydän anteeksi, jos näin on käynyt.
Saanko anteeksi?
Vetoan Raamattuusi. Sen opetuksiin anteeksiannosta.
Minusta on hyvin vaikeaa olla tällä palstalla kirjoittamassa jos vihaat minua.
Ehkä olemme molemmat syyllisiä?Varmaankin saat anteeksi kiusaamaltasi ihmiseltä, mutta kanssasi ei tarvitse uskovaisten olla enää tekemissä. Etkö sinä ole lukenut Jeesuksen käskyä, jossa käsketään lähtemään pois pilkkaajien joukosta. Sinä olet eksynyt, mutta ihmekö se, kun olet puolustanut aina pahoja ihmisiä ja pyrkinyt vääntämään heidät uskottaviksi ja hyviksi. Jää rauhaan minunkin puolestani. Älä kuitenkaan tuohon rauhaan missä nyt olet ja joka on vienyt sinulta paljon pois. Vuodet eivät antaneet sinulle usko sydämeen, koska vastustit sitä kaiken aikasi.
- Luk. 18: 10-14
Näin se on kirjoitti:
Varmaankin saat anteeksi kiusaamaltasi ihmiseltä, mutta kanssasi ei tarvitse uskovaisten olla enää tekemissä. Etkö sinä ole lukenut Jeesuksen käskyä, jossa käsketään lähtemään pois pilkkaajien joukosta. Sinä olet eksynyt, mutta ihmekö se, kun olet puolustanut aina pahoja ihmisiä ja pyrkinyt vääntämään heidät uskottaviksi ja hyviksi. Jää rauhaan minunkin puolestani. Älä kuitenkaan tuohon rauhaan missä nyt olet ja joka on vienyt sinulta paljon pois. Vuodet eivät antaneet sinulle usko sydämeen, koska vastustit sitä kaiken aikasi.
Näin se on: "Jää rauhaan minunkin puolestani. Älä kuitenkaan tuohon rauhaan missä nyt olet ja joka on vienyt sinulta paljon pois. Vuodet eivät antaneet sinulle usko sydämeen, koska vastustit sitä kaiken aikasi. "
Juuri kaltaisesi tuomaroivat ja vihahenkiset uskovaiset ovat suorastaan kristillisyyden irvikuvia.
Yhdestä suupielestä he julistavat omahyväistä ja itselausuttua hurskauttaan ja toisesta suupielestä tuomaroitsevat ja halveksivat kanssaan eri miltä olevia.
Luk. 18: 10-14 - Oikein on
Luk. 18: 10-14 kirjoitti:
Näin se on: "Jää rauhaan minunkin puolestani. Älä kuitenkaan tuohon rauhaan missä nyt olet ja joka on vienyt sinulta paljon pois. Vuodet eivät antaneet sinulle usko sydämeen, koska vastustit sitä kaiken aikasi. "
Juuri kaltaisesi tuomaroivat ja vihahenkiset uskovaiset ovat suorastaan kristillisyyden irvikuvia.
Yhdestä suupielestä he julistavat omahyväistä ja itselausuttua hurskauttaan ja toisesta suupielestä tuomaroitsevat ja halveksivat kanssaan eri miltä olevia.
Luk. 18: 10-14Luk.18 10-14
Tuolla vähän ylempänä k.kiusaantunut kehuu, kuinka on ollut mielummin ateisti kuin uskovainen ja nytkään ei usko Jumalaan, josta ei ole kuulemma todisteita. Miten olisi, kun ei usko? Taidat haukkua väärää puuta, mutta täällä se on yleistä.
Teette Jumalan Sanan pilkatuksi. Aivan oikein nimittäin on se, että uskovaiset eivät jää keskuteluyhteyteen ihmisten kanssa, jotka eivät ota vastaan heitä, koska he USKOVAT.
K.kiusaantunut on siitä erikoisen hyvä esimerkki. Hän on kertonut olleensa uskossa ja hyljänneensä sen ihmisten takia. Keskuudessanne tuota tapahtuu. - k.kiusaantunut
Oikein on kirjoitti:
Luk.18 10-14
Tuolla vähän ylempänä k.kiusaantunut kehuu, kuinka on ollut mielummin ateisti kuin uskovainen ja nytkään ei usko Jumalaan, josta ei ole kuulemma todisteita. Miten olisi, kun ei usko? Taidat haukkua väärää puuta, mutta täällä se on yleistä.
Teette Jumalan Sanan pilkatuksi. Aivan oikein nimittäin on se, että uskovaiset eivät jää keskuteluyhteyteen ihmisten kanssa, jotka eivät ota vastaan heitä, koska he USKOVAT.
K.kiusaantunut on siitä erikoisen hyvä esimerkki. Hän on kertonut olleensa uskossa ja hyljänneensä sen ihmisten takia. Keskuudessanne tuota tapahtuu.Anteeksi kun sekaannun keskusteluunne=/
Kirjoitin ylempänä että olin ateisti, nykyisin agnostikko...
"Käsitys, jonka mukaan ei voida tietää onko jumalaa tai jumalia olemassa." Uskonasioita..
http://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi
Alkoi kiinnostamaan tuo Luk.18:10-14.
Luen sen nyt seuraavaksi. - Luk. 18: 10-14
Oikein on kirjoitti:
Luk.18 10-14
K.kiusaantunut on siitä erikoisen hyvä esimerkki. Hän on kertonut olleensa uskossa ja hyljänneensä sen ihmisten takia. Keskuudessanne tuota tapahtuu.Oikein on: "Miten olisi, kun ei usko? Taidat haukkua väärää puuta, mutta täällä se on yleistä."
Omavanhurskautesi hedelmät, käytöksesi on julkeaa, riitaista, repivää ja demonista.
Raamatun mukaan on vain yksi tuomari, kaikille. - lähimmäisesi in lööv
uupunut kirjoitti:
tähän on oivallinen lääke. tulet tänne halailtavakseni ja siliteltäväkseni lämpimään isoon syliini. olet kultaakin kalliimpi lähimmäiseni.
Jumala on kasvattanu kirjoitti:
- Etkö hyvä ystävä ymmärrä että olen väsynyt Raamattuun ja sen lukemiseen? Olen nyt päättänyt kuunnella ihan omaa itseäni -
No tulihan se sieltä lopulta selvällä suomen kielellä. Väsynyt Raamattuun eli Jumalan ilmoitukseen ja totuuteen sekä sen sijasta tehnyt päätöksen "kuunnella ihan omaa itseäni". Järkyttävää luettavaa, mutta jos olet joskus syntynyt Jumalan lapseksi, niin silloin "kaikki yhdessä vaikuttaa parhaaksesi", vaikka et nyt ymmärräkään miksi Jumala kurittaa ja kasvattaa ja riisuu sua omasta voimastasi ja suunnitelmistasi.
Olen kokenut jotain tuosta Jumalan johdatuksesta. Välillä on tuntunut, että hän on ankara, armoton ja tunteeton isä, mutta pimeiden taipaleiden jälkeen olen huomannut, ettei hän sellainen ole ollut.
Toivottavasti kuulet Jumalan etkä oman itsesi ääntä. Tähän ei ole tarvis vastata sillä kävin vain lukemassa teidän palstaa."Jumala on kasvattannu". Otetaan nyt kriittiinen asenne uskoon, uskontoihin ja Raamattuun.
Raamattu on ihmisten kirjoittama kertomus, jonka tekstejä on muunneltu ihmisten toimesta. Uskonnot tulkitsevat näitä muunneltuja kirjoituksia täysin vapaasti ja levittävät niitä ja uskottelevat ihmisille.
Kun nämä uskonnot puhuvat Jumalan johdatuksesta, niin se on suuri valhe, sillä johdattaja on aina ihminen.- joo_joo
Jumala on kasvattanu kirjoitti:
Toivottavasti kuulet Jumalan etkä oman itsesi ääntä. Tähän ei ole tarvis vastata sillä kävin vain lukemassa teidän palstaa."kävin vain lukemassa teidän palstaa."
Tämä on keskustelupalsta, jonne nimimerkki "Jumala on kasvattanu" kävi vain kertomassa järkyttyneestä mielentilastaan, haluamatta ottaa sitten sen kummemmin osaa itse keskusteluun.
Voisiko joku siis tuntea itsensä täysin valtuutetuksi, aivan kuten jatkuvasti teette Jeesuksen "valtuuttamina/nimissä", jatkamaan hänen nimissään tätä keskustelua?
"Väsynyt Raamattuun eli Jumalan ilmoitukseen ja totuuteen"
Tuo nimimerkin "uupunut" väsymys etsimään Jumalan "ilmoitusta ja totuutta" Raamatusta on täysin ymmärrettävää.
Kolminaisuuteen uskovat uskovaiset ihmiset, asettavat ehtoja ja määräyksiä siitä, mitä Jumalan "ilmoituksia ja totuuksia" Raamatusta saa etsiä ja löytää. Kun niitä itsenäiseen ajatteluun taipuvainen, rehellisyyttä rakastava, ihminen ei sieltä sitten löydä, niin on aivan luonnollista, että väsyy Raamattuun eli kolminaisuusjumalan olemattomaan "ilmoitukseen ja totuuteen", kun sitä sieltä ei löydy.
Raamatusta kun ei löydä kolminaisuusjumalan "ilmoituksia ja totuuksia", niin siinä väsyy niitä sitten turhanpäiten sieltä etsiskellessä.
Raamatusta käy toistuvasti esille, ettei Jeesus ole Jumala, vaan että Jeesuksen Jumala on meidänkin Jumalamme.
Jos tuo totuus hyväksyttäisiin, ettei Jeesus ole Jumala, vaan Jumalan vanhurskas palvelija, jonka Jumala korotti Kristukseksi ja ylimmäiseksi papiksi, eivät ihmiset menettäisi uskoaan Jumalaan, eivätkä turhautuisi Raamatun lukemiseen, etsiessään sieltä sielun vihollisen keksimiä olemattomuuksia, joita kolminaisuususkovaiset käskevät Jumalaa etsivien etsiä.
Jumalaa etsivät harhautetaan etsimään Raamatusta keksittyä kolminaisuusjumalaa, eksyttäen siten ihmiset pois Jumalasta.
Jeesus sanoikin: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." (Luuk.4:8)
Ottakaa Jeesuksesta mallia:
Matteus 26
39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
Ottakaamme Jeesuksesta mallia:
Heprealaiskirje 5
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Sielunvihollinen huutaa raivoissaan, noita jakeita lukiessaan.
Sielunvihollinen renkeineen suorastaan kirkuvat raivosta, näitä jakeita lukiessaan:
1. Korinttolaiskirje 11
3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
1. kirje Timoteukselle 2
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2. Korinttolaiskirje 1
3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
Efesolaiskirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1. Pietarin kirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, - Oikein on
Luk. 18: 10-14 kirjoitti:
Oikein on: "Miten olisi, kun ei usko? Taidat haukkua väärää puuta, mutta täällä se on yleistä."
Omavanhurskautesi hedelmät, käytöksesi on julkeaa, riitaista, repivää ja demonista.
Raamatun mukaan on vain yksi tuomari, kaikille.Koeta käsittää se, että ei Jumalakaan siedä loputonta parjausta. Miten on mahdollista, että ihminen, joka vuosia kertoo olevansa uskosta osaton saa jopa opettaa teitä. Mielumminhan te k.kiusaantunutta kuuntelette kuin heitä, jotka kertovat olevansa uskossa. K.kiusaantunut jatkaa aina vain pahan puhumisia ihmisistä, mutta mikäpä niin on tehdä, kun ei ole Jumalan pelkoa. Ei pään silittely ole ketään koskaan auttanut, mutta sitähän te teette. Silittelette syntiset uneen.
Masennukset ja ahditukset eivät ole koskaan seurausta USKOSTA. - k.kiusaantunut
Oikein on kirjoitti:
Koeta käsittää se, että ei Jumalakaan siedä loputonta parjausta. Miten on mahdollista, että ihminen, joka vuosia kertoo olevansa uskosta osaton saa jopa opettaa teitä. Mielumminhan te k.kiusaantunutta kuuntelette kuin heitä, jotka kertovat olevansa uskossa. K.kiusaantunut jatkaa aina vain pahan puhumisia ihmisistä, mutta mikäpä niin on tehdä, kun ei ole Jumalan pelkoa. Ei pään silittely ole ketään koskaan auttanut, mutta sitähän te teette. Silittelette syntiset uneen.
Masennukset ja ahditukset eivät ole koskaan seurausta USKOSTA."Masennukset ja ahdistukset eivät ole koskaan seurausta USKOSTA."
Tämä ketju ja varsinkin aloitus kertoo ihan muuta. Etkö välitä?
Olisi kiva tietää mitä aloittaja pärjäileem ei ole vähään aikaan kirjoittanut mitään. Josko nukkumassa...
Täällä ollaan vähän huolissaan hänestä. - Luk. 18: 10-14
Oikein on kirjoitti:
Koeta käsittää se, että ei Jumalakaan siedä loputonta parjausta. Miten on mahdollista, että ihminen, joka vuosia kertoo olevansa uskosta osaton saa jopa opettaa teitä. Mielumminhan te k.kiusaantunutta kuuntelette kuin heitä, jotka kertovat olevansa uskossa. K.kiusaantunut jatkaa aina vain pahan puhumisia ihmisistä, mutta mikäpä niin on tehdä, kun ei ole Jumalan pelkoa. Ei pään silittely ole ketään koskaan auttanut, mutta sitähän te teette. Silittelette syntiset uneen.
Masennukset ja ahditukset eivät ole koskaan seurausta USKOSTA.Oikein on: "Masennukset ja ahditukset eivät ole koskaan seurausta USKOSTA."
Nyt tuleekin erottaa toisistaan henkilökohtainen _u s k o_ alistavista, ahdistavista ja sairastuttavista _u s k o n n o i s t a_ ja niiden syyttävistä ja syyllistävistä kiihkopuoskareista , joista yksi pahimpien joukossa on nimenomaan helluntailiike.
- fix it
jaikal.se: "Mutta heillä on voimakkaat mielipiteet uskon asioista. Sitten he ovat mielellään opettamassa toisille miten asiat ovat ja miten ne pitäisivät olla. Ja tämä vaikka he eivät itsekään tiedä mitään."
Olet suorastaan vaarallinen, _n a r s i s t i n e n _ ja manipuloiva hihhuli-meuhka-puoskari.
Sattumalta vain sivuutat, että kuulut itse juurikin tuohon mainisemaasi ryhmään, mutta tämä suorastaan sairaaloisen suurien luulojen vuoksi itsesi suhteen.
Juuri kaltaisiisi narsisti-puoskareihin avaajan on viisasta jo oman hyvinvointinsakin vuoksi tehdä totaalinen ja pysyvä irtiotto.- jaikal.se
Mihin kristinuskon usko perustuu?
Matin vai Maijan, Pekan vai Jarin, Yrjön tai Leenan, Larsin vaiko Kalevin, Veijon vai kenen mielipiteisiin se perustuu? Kuka näistä tuntee Jumalan ja voi kertoa Hänestä oikein? Jos minä tahdon tietoa Kristinuskon Jumalasta, keneltä ihmiseltä kysyn minkälainen Jumala on? Kenen puoleen sinä kehotat minua kääntymään ja keneltä kyselemään?`Jos minä kysyn Pekalta, hän antaa yhden version. Hän kertoo sellaisesta jumalasta jonka Hän tuntee tai luulee tuntevansa tai luulee tietävänsä että Jumalaa ei ole. Mutta onko se Raamatun ilmoittama Jumala jonka Hän tuntee ja josta hän kertoo minulle? Tunteeko hän Jumalan hyvin, huonosti, kohtalaisesti, ei ollenkaan vai erittäin hyvin? Hänellä kun kuitenkin on voimakkaat mielipiteet Jumalasta. Mistä minä tiedän että Matin Jumala on se Jumala joka on ilmoittanut itsensä ihmiskunnalle? Hetkinen,..... !!!
Minähän sanoin "ILMOITTANUT ITSENSÄ IHMISKUNNALLE!!!" Huomasitko ja ymmärrätkö mitä se merkitsee meille? Jumala on ilmoittanut itsensä sinulle ja minulle!!! Meillä on mahdollisuus oppia tuntemaan Jumala katsomalla Häntä ja kysymällä Häneltä itseltään että millainen Sinä olet. Jumala nähdään ja Häntä katsotaan Jeesuksessa Kristuksessa. Kristuksessa ja Hänen kauttaan ihminen tulee Jumalan luokse ja oppii tuntemaan Jumalan. Ja Kristus on Jumalan Sana. Jumalan Kirjoitettu Sana on Raamattu. Lue Raamattua ja sinä näet Jumalan sellaisena kuin näet Hänet Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Sellainen kuin Herra Jeesus Kristus on, sellainen on Jumala. Se, mitä Jeesus Sanoo, sen sanoo Jumala. - Voi huuto
Mihinkähän lahkoon sinä kuulut? Nainen lankesi syntiin ja houkutteli siihen miehenkin ja siihen te tahdotte jäädä. Täällä kulkee muuttama nainen nytkin houkuttelemassa ihmisiä hylkäämään Jumalan. Nämä naiset syyttävät muita siitä, että he eivät voi uskoa. Nuo naiset ovat jatkuvasti pilkaamassa sellaisia uskovaisia, jotka elävät uskosta. Oletko sinä heihin kuuluva, vai heidän kanssaan samanmielinen? Kaksi naista häärää täällä jatkuvasti.Toinen noista naisista on tuonut jopa isänsä pahat teot tänne luettavaksi ja vihaa uskoa isänsä tekojen takia. Lopettaa tuollainen ja uskokaa, mitä uskosta elävät teille kertovat.
- voi huuto
Voi huuto kirjoitti:
Mihinkähän lahkoon sinä kuulut? Nainen lankesi syntiin ja houkutteli siihen miehenkin ja siihen te tahdotte jäädä. Täällä kulkee muuttama nainen nytkin houkuttelemassa ihmisiä hylkäämään Jumalan. Nämä naiset syyttävät muita siitä, että he eivät voi uskoa. Nuo naiset ovat jatkuvasti pilkaamassa sellaisia uskovaisia, jotka elävät uskosta. Oletko sinä heihin kuuluva, vai heidän kanssaan samanmielinen? Kaksi naista häärää täällä jatkuvasti.Toinen noista naisista on tuonut jopa isänsä pahat teot tänne luettavaksi ja vihaa uskoa isänsä tekojen takia. Lopettaa tuollainen ja uskokaa, mitä uskosta elävät teille kertovat.
Viesti on tarkoitetu if itille, ei jaikalille.
- fix it
jaikal.se kirjoitti:
Matin vai Maijan, Pekan vai Jarin, Yrjön tai Leenan, Larsin vaiko Kalevin, Veijon vai kenen mielipiteisiin se perustuu? Kuka näistä tuntee Jumalan ja voi kertoa Hänestä oikein? Jos minä tahdon tietoa Kristinuskon Jumalasta, keneltä ihmiseltä kysyn minkälainen Jumala on? Kenen puoleen sinä kehotat minua kääntymään ja keneltä kyselemään?`Jos minä kysyn Pekalta, hän antaa yhden version. Hän kertoo sellaisesta jumalasta jonka Hän tuntee tai luulee tuntevansa tai luulee tietävänsä että Jumalaa ei ole. Mutta onko se Raamatun ilmoittama Jumala jonka Hän tuntee ja josta hän kertoo minulle? Tunteeko hän Jumalan hyvin, huonosti, kohtalaisesti, ei ollenkaan vai erittäin hyvin? Hänellä kun kuitenkin on voimakkaat mielipiteet Jumalasta. Mistä minä tiedän että Matin Jumala on se Jumala joka on ilmoittanut itsensä ihmiskunnalle? Hetkinen,..... !!!
Minähän sanoin "ILMOITTANUT ITSENSÄ IHMISKUNNALLE!!!" Huomasitko ja ymmärrätkö mitä se merkitsee meille? Jumala on ilmoittanut itsensä sinulle ja minulle!!! Meillä on mahdollisuus oppia tuntemaan Jumala katsomalla Häntä ja kysymällä Häneltä itseltään että millainen Sinä olet. Jumala nähdään ja Häntä katsotaan Jeesuksessa Kristuksessa. Kristuksessa ja Hänen kauttaan ihminen tulee Jumalan luokse ja oppii tuntemaan Jumalan. Ja Kristus on Jumalan Sana. Jumalan Kirjoitettu Sana on Raamattu. Lue Raamattua ja sinä näet Jumalan sellaisena kuin näet Hänet Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Sellainen kuin Herra Jeesus Kristus on, sellainen on Jumala. Se, mitä Jeesus Sanoo, sen sanoo Jumala.Olet suorastaan vaarallinen, poikeuksellisen röyhkeä _n a r s i s t i n e n _ ja manipuloiva hihhuli-meuhka-puoskari.
Olet aktiivinen uskontojen uhrien rakentaja ja ylläpitäjä.
Juuri kaltaisiisi narsisti-puoskareihin avaajan on viisasta jo oman hyvinvointinsakin vuoksi tehdä totaalinen ja pysyvä irtiotto. - k.kiusaantunut
fix it kirjoitti:
Olet suorastaan vaarallinen, poikeuksellisen röyhkeä _n a r s i s t i n e n _ ja manipuloiva hihhuli-meuhka-puoskari.
Juuri kaltaisiisi narsisti-puoskareihin avaajan on viisasta jo oman hyvinvointinsakin vuoksi tehdä totaalinen ja pysyvä irtiotto.Fix it kirjoittaa asiaa. Hyvä!
- fix it
voi huuto kirjoitti:
Viesti on tarkoitetu if itille, ei jaikalille.
_ voi huuto _
Tätä palstaa lukiessaan ei voi välttyä havainnolta, että se on kuin extremisti-lahko-demonien riivaama. Poikkeuksellisen repivä ja riitaisa.
Ei sitten tule ihmetellä helluntaipiireissa laajalti esiintyvään henkistä pahoinvointia. - mietin vain
jaikal.se kirjoitti:
Minähän sanoin "ILMOITTANUT ITSENSÄ IHMISKUNNALLE!!!" Huomasitko ja ymmärrätkö mitä se merkitsee meille? Jumala on ilmoittanut itsensä sinulle ja minulle!!! Meillä on mahdollisuus oppia tuntemaan Jumala katsomalla Häntä ja kysymällä Häneltä itseltään että millainen Sinä olet. Jumala nähdään ja Häntä katsotaan Jeesuksessa Kristuksessa. Kristuksessa ja Hänen kauttaan ihminen tulee Jumalan luokse ja oppii tuntemaan Jumalan. Ja Kristus on Jumalan Sana. Jumalan Kirjoitettu Sana on Raamattu. Lue Raamattua ja sinä näet Jumalan sellaisena kuin näet Hänet Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Sellainen kuin Herra Jeesus Kristus on, sellainen on Jumala. Se, mitä Jeesus Sanoo, sen sanoo Jumala.Olen miettinyt sitä, miksi Jeesus ihmetteli, kun ihmiset sanoivat häntä hyväksi. "Yksin Jumala on hyvä", vastasi nasaretilainen.
- VAROKAA
Fix it kirjoittaa asiaa. Hyvä!
Todellisuudessa VAARALLISIA ovat fix it ja k.kiusaantunut. Heillä ei ole muuta kuin pahaa annettavana.
- jaikal.se
fix it kirjoitti:
_ voi huuto _
Tätä palstaa lukiessaan ei voi välttyä havainnolta, että se on kuin extremisti-lahko-demonien riivaama. Poikkeuksellisen repivä ja riitaisa.
Ei sitten tule ihmetellä helluntaipiireissa laajalti esiintyvään henkistä pahoinvointia.Jeesuksen ympärillä pyöri riivaajien joukko.
Ne villitsivät ihmiset Jeesusta vastaan.
Kerrankin väkijoukko painosti Jeesusta kohti jyrkännettä.
He olisivat tahtoneet pukata Herran Jeesuksen alas jyrkänteeltä.
Mutta koska Jeesuksen aika ei ollut vielä tullut, eikä ihmisillä eikä riivaajilla ollut valtaa Häneen, Hän käveli ihmismassan läpi ja jätti heidät.
Kerran Paavali sai kuulla vihan täyteisen huudon: "Pois tuollainen. Ei tuo mies saa elää." Kerran Paavali kivitettiinkin lähes kuoliaaksi mutta Herra pelasti hänet.
Niin että tämä nyt vihjeeksi sinulle kun etsit vikoja hellareista ja syytät heitä. - voi huuto
fix it kirjoitti:
_ voi huuto _
Ei sitten tule ihmetellä helluntaipiireissa laajalti esiintyvään henkistä pahoinvointia.Kohdistatpa tuon laajasti levinneen pahan olon väärin. Sitä on ja sitä ei saa pois nälvimällä ihmisiä, joissa on selviä uskonhedelmiä, vaikka oppi onkin vielä hakusessa. Teet paljon pahaa seisoessasi eksytysten etsijöisen rivistössä ja siksi sinä et saa Jumalan siunauksia, vaan paha olo lisääntyy lisääntymistään. Täällä on muutama selvästi Jumalan kouluttama yrittänyt teitä opastaa tuosta rivistä pois, mutta valitsitte väärin. Kiitos Jumalalle, että olen tuolta kamaluudelta saanut pelastua uskomalla Jeesusta.
- jaikal.se
fix it kirjoitti:
Olet suorastaan vaarallinen, poikeuksellisen röyhkeä _n a r s i s t i n e n _ ja manipuloiva hihhuli-meuhka-puoskari.
Juuri kaltaisiisi narsisti-puoskareihin avaajan on viisasta jo oman hyvinvointinsakin vuoksi tehdä totaalinen ja pysyvä irtiotto.Minä yritän johdattaa ihmisiä pois uskonnoista ja uskonnollisuudesta.
Pyrin johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse elävään uskoon.
Ymmärrätkö uskonnon ja elävän uskon eron. Jos et, tutki asiaa ennen kuin
kommentoit asiaa lisää.
Näyttää siltä että suurimman vastustuksen saa palstalla uskonnollisten ihmisten taholta. Uskovat eivät vastusta eivätkä pilkkaa elävää uskoa. He ovat itse elävässä uskossa ja todistavat siitä. - voi huuto
voi huuto kirjoitti:
Kohdistatpa tuon laajasti levinneen pahan olon väärin. Sitä on ja sitä ei saa pois nälvimällä ihmisiä, joissa on selviä uskonhedelmiä, vaikka oppi onkin vielä hakusessa. Teet paljon pahaa seisoessasi eksytysten etsijöisen rivistössä ja siksi sinä et saa Jumalan siunauksia, vaan paha olo lisääntyy lisääntymistään. Täällä on muutama selvästi Jumalan kouluttama yrittänyt teitä opastaa tuosta rivistä pois, mutta valitsitte väärin. Kiitos Jumalalle, että olen tuolta kamaluudelta saanut pelastua uskomalla Jeesusta.
Lisään, että nyt ei enää ole kenenkään opista kiinni, vaan yhteisestä uskosta ja tältä palstalta löydät muutamia, joiden oppi näyttää yhtäkkiä katsottuna poikkeavan toisista huomattavasti, mutta tarkemmin katsottuna, siinä onkin vain muutama ihmisen tekemä poikkeus, jolla ei sinänsä ole enää tuossa vaiheessa mitään merkitystä. Jos hyviä hedemiä ei synny, niin se ei ole Jumalan syy, vaan teidän, jotka ette usko Jeesuksen opetuksiin.
- jaikal.se
mietin vain kirjoitti:
Olen miettinyt sitä, miksi Jeesus ihmetteli, kun ihmiset sanoivat häntä hyväksi. "Yksin Jumala on hyvä", vastasi nasaretilainen.
Jeesus oli riisuutunut hyvän Jumalan asemastaan.
Hän puhui ihmisenä ihmiselle. Ihmiset näkivät Hänet
ihmisenä, ei Jumalana. Siksi Hän sanoi yksin Jumalan
olevan hyvä. - k.kiusaantunut
jaikal.se kirjoitti:
Minä yritän johdattaa ihmisiä pois uskonnoista ja uskonnollisuudesta.
Pyrin johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse elävään uskoon.
Ymmärrätkö uskonnon ja elävän uskon eron. Jos et, tutki asiaa ennen kuin
kommentoit asiaa lisää.
Näyttää siltä että suurimman vastustuksen saa palstalla uskonnollisten ihmisten taholta. Uskovat eivät vastusta eivätkä pilkkaa elävää uskoa. He ovat itse elävässä uskossa ja todistavat siitä.Sinulle on sanottu että lopeta se uskon tuputtaminen, mutta sinä jatkat.
Raamatussa lukee suurin käsky"tee toiselle se minkä toivot itsellesi tehtävän."
Ja sen sinä rikot, eli oot syntiä täynnä koko mies. - joo_joo
jaikal.se kirjoitti:
Jeesus oli riisuutunut hyvän Jumalan asemastaan.
Hän puhui ihmisenä ihmiselle. Ihmiset näkivät Hänet
ihmisenä, ei Jumalana. Siksi Hän sanoi yksin Jumalan
olevan hyvä.Jeesus ei tarvitse sinusta Jaikal huonoa ja epäpätevää tulkkaajaa itselleen, vääristelemään opetuksiaan ja sanomisiaan.
"ihmisenä ihmiselle":
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Tämän sanoo Jeesus Kristus, mutta ei enään "ihmisenä ihmiselle":
Johanneksen ilmestys 3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
- body2
Uupunut
Jos tuo on sinun elämääsi, niin jätä ne ja elä omaa elämääsi sellaisena kuin se hyvältä tuntuu.
Itse ihmettelen paavalilaisen, hapettoman ja normaalielämään sopimatonta elämän ihailua.
Jos sille tielle lähtee, niin se on korpitaivalta ilman elämää,
Jeesus sanoi noista uskonnon fanaatikoista, fariseuksista, "olette kuin valkeaksi kalkittuja seiniä...",
ja se ilmaisee elottomuutta, elämälle vierasta taivastelua ja siksi Jeesus ei valinnut joukkoonsa noita kalkittuja.- uupunutko?????
Koenpa että, kyseessä saattaakin olla pelkkä Trolli??
- trolli mikä trolli
uupunutko????? kirjoitti:
Koenpa että, kyseessä saattaakin olla pelkkä Trolli??
Trolli on, mutta vain harvat on sen huomannut. Trollit saavat monta kirjoittaa heitä säälien ja puoltaen.
- fix it
_jaikal.se_
Ole hyvä ja poistu tästä ketjusta muualle häiriköimään ja meuskaamaan ja kunnioita avaajan itse esittämää toivomusta.
Avaaja itse jo ilmaisi suoraan, mutta kohteliaasti ettei saarnasi ole tervetulleita ja röyhkeästi tyrkyttämäsi ei ole sitä mitä hän tarvitsee ja hakee.
Älä saastuta ja likaa kaikkia ketjuja poikeuksellisen röyhkeällä, _n a r s i s t i s e l l a _ ja manipuloivalla hihhuli-meuhka-puoskaroinnillasi.
Poistu! - Jeesus auta
Luota Jumalan Sanaan Jeesukseen Raamatussa ja pyydä Jeesukselta apua äläkä luovuta niin et joudu hukkaan.
Pyhä Henki antaa voimaa elää voitollisesti. Tässä linkissä Hän vaikuttaa. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
- aloittaja hoitoon
Että neuvotte hihhulismia ihmiselle, joka on selkeästi lääkärin avun tarpeessa. Aloittajan henkinen kunto on kirjoitusten perusteella se, että aloittaja tarvitsee pikaisesti nyt ensinnäkin pyskiatrista tukea lääkäriltä ja siksi toiseksi aloittaja on saatava ulos vahingolliseksi osoittautuneesta helluntailaisuudesta. Uskontojen uhrien tukli ry. auttaa tässä.
Ettekö te tunnista masentunutta, oikeasti avun tarpeessa olevaa ihmistä, jonka uskonto on uuvuttanut loppuun? Minä neuvon aloittajaa hylkäämään helluntai-seurakuntansa ja hakeutumaan terveyskeskuslääkärin kautta erikoislääkärille psykiatrian alalta. Aloittaja on selvästi hoidon tarpeessa, mutta myös pitkäaikaisen tuen ja uskonnosta vieroittamisen tarpeessa.- aloittaja hoitoon
Monikohan avun tarpeessa oleva helluntailainen tekee tilastoihin hautautuvan itsemurhan siksi, että helluntailaiset eivät osaa ohjata avun tarvitsijaa avun piiriin? Jeesus ei auta yhtään mitään kun ihminen tarvitsee psykiatrista hoitoa, mahdollisesti lääkitystä ja normaalin elämän seurakunnan ulkopuolella.
Olen kuulkaas katutyössä törmännyt tilanteisiin, joissa Jeesus ei todella auta kun ihmiselle on pakko saada pikaisesti ambulanssia paikalle ja m5 lomake, jolloin ambulanssi lähtee kuljettamaan ihmistä mielisairaalaan tarkempaan syyniin. Joulun alla olin mukana itsemurhatilanteessa, jonka uhri pelastui vain ripeän avun ansiosta, siitä iso kiitos poliisille ja ambulanssihenkilökunnalle. Jeesus ei tehnyt tilanteen eteen yhtään mitään.
Eikä ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun alaikäistä on viety sairaalaan tai putkaan toipumaan. Jeesus auttoi mitä? - k.kiusaantunut
Olen ollut joskus samassa tilanteessa.
Siitä voi selvitä ja nimmarin"aloittaja hoitoon"kuvaamalla tavalla.
Olen kyllä huolestunut, kun hän on kertonut ettei voi nukkua ja itkettää vaan. Jonkinlainen lääkehoito(unilääkkeet, masennuslääkitys) voisi tepsiä, sekä uskontoihin sitoutumaton, puolueeton kuuntelija.
Pian ettei oireet pahene, ja kun ei tarvitse kärsiä, kun apua on tarjolla. Aloittajan kannattaa nyt olla itse aktiivinen. aloittaja hoitoon kirjoitti:
Monikohan avun tarpeessa oleva helluntailainen tekee tilastoihin hautautuvan itsemurhan siksi, että helluntailaiset eivät osaa ohjata avun tarvitsijaa avun piiriin? Jeesus ei auta yhtään mitään kun ihminen tarvitsee psykiatrista hoitoa, mahdollisesti lääkitystä ja normaalin elämän seurakunnan ulkopuolella.
Olen kuulkaas katutyössä törmännyt tilanteisiin, joissa Jeesus ei todella auta kun ihmiselle on pakko saada pikaisesti ambulanssia paikalle ja m5 lomake, jolloin ambulanssi lähtee kuljettamaan ihmistä mielisairaalaan tarkempaan syyniin. Joulun alla olin mukana itsemurhatilanteessa, jonka uhri pelastui vain ripeän avun ansiosta, siitä iso kiitos poliisille ja ambulanssihenkilökunnalle. Jeesus ei tehnyt tilanteen eteen yhtään mitään.
Eikä ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun alaikäistä on viety sairaalaan tai putkaan toipumaan. Jeesus auttoi mitä?Totta puhut. Kun ihmisellä on hätä, ainoastaan ammattiapu ja lääketiede ovat todellisia auttajia. Jeesus ei auta.
- aloittaja hoitoon
Olen ollut joskus samassa tilanteessa.
Siitä voi selvitä ja nimmarin"aloittaja hoitoon"kuvaamalla tavalla.
Olen kyllä huolestunut, kun hän on kertonut ettei voi nukkua ja itkettää vaan. Jonkinlainen lääkehoito(unilääkkeet, masennuslääkitys) voisi tepsiä, sekä uskontoihin sitoutumaton, puolueeton kuuntelija.
Pian ettei oireet pahene, ja kun ei tarvitse kärsiä, kun apua on tarjolla. Aloittajan kannattaa nyt olla itse aktiivinen.Se tilanne kun ihminen ei enää saa nukuttuakaan vaan itkee yön sängyssään alkaa olla hyvin lähellä kuolemaa. Univajetta kestää 3-5 vuorokautta maksimissaan ja jo 3 vuorokauden unettomuus johtaa hallusinaatioihin, tajuttomuuteen ja kuolemaan. Siksi toiseksi aloittajaa uhkaa itsemurhan vaara jo tuossa tilanteessa.
Aloittaja on pikaisen avun ja hoidon tarpeessa, kuolema uhkaa.
- 17_
"aloittaja hoitoon"
Varsin samoila linjoilla, joskaan ei ole suositeltavaa heti ensimetriltä alkaa puhua psykiatriasta ja lääkityksestä, kun ei todella henkilön tilannetta tunne. Siis hieman varovaisuutta. Ottaa tilanne vakavasti, mutta tramatisoimatta liikaa.
Puhuisin mieleuummin neutraalin tuen ja kuuntelun tarjoamisesta ja mahdollisesti sen lisäksi kesksutelua jonkin terapeutin kanssa, mikäli hän kokee sen tarpeelliseksi.
Huolestuttavaa on, kuten tuossa edellä manittiin, se ettei hän saa riitävästi nukutuksi ahdistuksen ja tuon uskonliikkeen aiheuttaman syyllistävän paineen, ristiriitojen ja vahingon vuoksi.
Uni ja palautuminen ovat ehdottoman tärkeitä itse kunkin henkiselle ja fyysiselle hyvinvoinnille. Ehkä kevyt lääkitys alkuun, jotta saisi uudestaan hyvin nukkumalla voimat takaisin.
Avaajaa kuitenkin kannustan ottamaan pikaisesti yhteyttä: Uskontojen uhrien tukli ry:n. Siellä on tukeva, tilanteen hyvin ymmärtävä ja neutraali kuuleva korva, sekä myös vertaistukea saatavissa toisten taholta, jotka ovat olleet samassa tilanteessa.
Siellä saat tuntea itsesi itseksesi, ymmärretyksi iman arvostelua, syyllistämistä ja tuomintaa tai minkään tyrkyttämistä.
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/auttavat-puhelimet
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/vertaistuki
Samalla on erittäin tärkeää ottaa välimatkaa henkisesti rikkovaan uskonliikkeeseen ja joka rikkoisi vain lisää. - 17_
- aloittaja hoitoon -
"Univajetta kestää 3-5 vuorokautta maksimissaan ja jo 3 vuorokauden unettomuus johtaa hallusinaatioihin, tajuttomuuteen ja kuolemaan. Siksi toiseksi aloittajaa uhkaa itsemurhan vaara jo tuossa tilanteessa."
Tuossa olet 100% oikeassa. Vakavan unettomuus vie kenet tahansa henkisestikin nopeasti erittäin huonoon ja kriittiseen kuntoon.
Aloittajan ei kannata odotella vaan toimia viipymättä ja ottaa yhteyttä Uskontojen uhrien tukli ry:n josta tarvittaessa osataan myös auttaa ja ohjata eteenpäin sopivalle teveydenhoitajalle / lääkärille. - Oiskohan noin..
Jos usko olisi vienyt järjen, ei aloittaja olisi osannut kirjoittaa noinkaan järkevästi..en väitä, etteikö kirjoittajalla olisi ongelmia itsensä kanssa..mutta jotenkin minusta tuntuu siltä, että hän ei ole ensimmäistä kertaa palstalla..ainakin hän on perillä tämän palstan kirjoittajista, kun vastustaa niitä, jotka tuovat hänelle oikeaa palautetta ja vastaanottaa sellaista palautetta, joka puoltaa hänen omaa asennettaan..en ihan täysin usko aivan kaikkea mitä kirjoittaa..mutta Jumala tietää kaiken ja se riittää.
JUMALA TODELLA TIETÄÄ KAIKEN. Jos ihminen valehtelee täällä, niin hän joutuu niittämään valheensa. Toivottavasti aloittaja on rehellinen ihminen. Paljon vakavampaa on valehteleminen Jumalan edessä kuin uupuminen. Uupumisen kokee monet ihmiset ja siitä selviää. Usko Jeesukseen on vastalääke uupumiselle.
- fix it
Oiskohan noin.. :"ainakin hän on perillä tämän palstan kirjoittajista, kun vastustaa niitä, jotka tuovat hänelle oikeaa palautetta ja vastaanottaa sellaista palautetta, joka puoltaa hänen omaa asennettaan.."
Edustat typillistä uskonliikkeen manipuloivaa, syyllistävää ja vahingolista puoskaria. Tuon mentaalin omaavat puoskarit repivät ihmisiä aivan hajalle mm. ns. "sielunhoitotilaisuuksissa" joka on pahinta myrkkyä ihmisen henkiselle tasapainolle.
Juuri tuollainen vahingollinen ja epäterve aines tulee elämästään karistaa.
Tämä ei estä halutesaan ja kyetessään säilyttämään henkilökohtaista uskoaan.
Ps. Vain jokin aika sitten erään pastorin nuori aikuinen tappoi itsensä. Mitä ilmeisemmin juurikin tuon suljetun ja syyllistävän ihmisen rikkirepivän uskonnliikkeen aikaansaannoksia. - Just ja joo
Vaikkahan noita ylilyöntejä olisi ollutkin, niin se ei tee kaikista ihmisistä samanlaisia.
Uskonnon uhreille on omat palstansa, niin, että mene sinäkin sinne purkamaan omaa katkeruuttasi - ainakaan sinun kirjoituksesi ei täällä rakenna hengellisesti ketään. - uupunut
Kiitoksia paljon muutamille jotka jaksoitte vastata asiallisesti ilman syyttelyä tai tuputtamista. Silmäni ovat nyt auenneet monelle asialle... Asiat nyt toivottavasti menossa parempaan suuntaan kun otin yhteyttä lääkäriin ja toiseen auttavaan tahoon.
- 17_
uupunut: "Asiat nyt toivottavasti menossa parempaan suuntaan kun otin yhteyttä lääkäriin ja toiseen auttavaan tahoon."
Mukava kuulla. Siitä tilanteesi, tunteesi ja ajatuksesi lähtevät rauhakseen seestiytymään. Kannattaa antaa itselleen kaikki asian tarvitsema aika ja kypsytellä siihen liittyviä takijöitä kaikessa rauhassa.
Hyvää jatkoa- hyvää jatkoa vaan
Jep. Uupuneelle hyvää jatkoa ja paranemisia. Toivottavasti ero seurakunnasta hoituu nopeasti ja kokonaisvaltaisesti ja uupunut pääsee kiinni normaaliin ateistiseen yhteiskuntaelämään tavallisten ihmisten joukkoon.
Uskontojen uhrien tuki kannattaa pitää mielessä jatkossakin, mikäli tilanne vaatii asiantuntija-apua.
Hyvä, että kristinuskon vastustajat pääsivät tähän tapaukseen tehokkaasti kiinni ja nimimerkki "uupunut" pystyttiin saattamaan avun piiriin. Uskovaisille varsin jäätävä tappio vaihteeksi. Ateistien partioinnista tällä palstalla on selvä apu muille ihmisille. Jatkamme nettipartiointia palstalla jatkossakin.
- 17_
"hyvää jatkoa vaan"
"Uskovaisille varsin jäätävä tappio vaihteeksi. Ateistien partioinnista tällä palstalla on selvä apu muille ihmisille. Jatkamme nettipartiointia palstalla jatkossakin."
On hyvä erottaa kaksi asiaa toisistaan, henkilökohtainen usko ja uskonnot.
Uskonnot aiheuttavat paljon ahdistusta, vahinkoa ja rakentavat uskontojen uhreja.
Sairastuttavat uskonnot ovat itseasiassa vaaraksi henlökohtaiselle uskolle ja hengellisyydelle.
Ahdistavan, epäterveen ja sairastuttavan uskonnon jättänyt voi edelleen säilyttää henkilökohtaisen uskonsa jumalaan mikäli haluaa ja kokemansa jälkeen edelleen siihen kykenee.
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus - impi.umpilampi
Elä sie "Usko vei järkeni" kuuntele kaekenmaaliman lorsottajjie, jotka puhhuu, mitä sylyki lärviin tuopi. Ja varsinkaa niille mualimanlopun ennustelijoelle ja helevetin asjantuntijoelle elä ensinkää korviesi ies lotkaata, vua anna niijen löperöpuhheitten männä yhestä korvasta sissää ja toesesta ulos.
Siitä tie elämässäs kertalinttuulla loppu, ettet ennee seoraele uskovviin yhteisöjä, vua Isännän Poekoo, Ristusta Jeesusta.
Ku Isännästä itesttään on kirjotettu, jotta hän ei ou immeinen, joka valehtelisi eikä immeinen, joka katusi; sanosiko hän jotahi eikä sitä tekisi, puhusiko jottae, eikä sitä täättäsi. Nii usko ne Isännän sanomiset semmossaan ja iliman kenenkää 'meriselityksijä' assiissa.
Nii jotta eepä tässä ossoo nyt sulle muuta liäkkeeksi suositella, ku hiljentymistä ommaan kammarriisi ja raahottummaa rukkooksestahi. Tyhjennä vua mielesi ja ruppea pötköllee ja nukkuo urvota jokunen tunteroenen, nii siitä se lutviuttuu ja piäset selevemmille vesille.
Uamulla sitte ku herreet, nii kiitä het eekä viijestoesta päevä Jeesusta siitä, jotta suat olla ja ellee ja pötkötellä kaekessa raahassa. Ja eeku vua ruppeat pöönävein keittoon.- jaikal.se
Antaasko se impi.umpilamp toota vappavuutta vähhöön myös jaekalille niin että saattais se mijäki levvätä vähhöön!
- ihan haaskaa
ootpa haaska
- UUPUNEELLE
Pyydän anteeksi, että ymmärsin viestisi väärin ja lähdin kirjoittamaan tuosta väärinymmärtämästäni lähtökohdasta käsin ja näin tarjosin täysin väärälaista apua. :(
Toki jokainen voi tarjota vain sitä, mikä itselle on tuttua ja joka on tuonut avun omissa tilanteissaan.
Oli ihan hyvä, että kykenit kuitenkin vielä valitsemaan, minkä luonteista apua tarvitset ja olet nyt valintasi tehnyt ja oikean avunlähteen itsellesi löytänyt, joten ei muuta kuin, kaikkea hyvää elämässäsi eteenpäin!
Terv. ~~tähkäpää~~ - joo_joo
Totesin eilen tuolla ylempänä:
"Jos tuo totuus hyväksyttäisiin, ettei Jeesus ole Jumala, vaan Jumalan vanhurskas palvelija, jonka Jumala korotti Kristukseksi ja ylimmäiseksi papiksi, eivät ihmiset menettäisi uskoaan Jumalaan"
"Jumalaa etsivät harhautetaan etsimään Raamatusta keksittyä kolminaisuusjumalaa, eksyttäen siten ihmiset pois Jumalasta."
"17_
20.2.2013 01:00
"hyvää jatkoa vaan"
"Uskovaisille varsin jäätävä tappio vaihteeksi. Ateistien partioinnista tällä palstalla on selvä apu muille ihmisille. Jatkamme nettipartiointia palstalla jatkossakin."
Nimimerkki "Uupunut" näyttää saaneen tarvitsemaansa apua.
Kiitos ateistien!
Ateistit ehkä pelastivat "Uupuneen" tekemästä suurta syntiä, itsemurhaa.
Jumala käytti tässä tapauksessa hyväsydämmisiä ateisteja välikäsinään.
Jumala ei nyt(kään) käyttänyt pakanallisia epäjumalanpalvelijoita välikäsinään, jotka ovat kauempana Jumalasta, kuin epäjumalattomat ateistit.- hyvälausunto
Mukava lukea noin rehellistä tunnusta omasta uskostaan.
- hyvät ateistit
Uskovaiset valitsivat sen linjan, että kiusaavat vielä lisää muutenkin uupunutta, kuolemanvaarassa olevaa ihmistä. Ei sitten pienintäkään myötätuntoa lähimmäistä kohtaan. Ironista, että Jumala päättää käyttää instrumenttina ihmisen pelastamiseen ateisteja, joilla on hyvää sydäntä auttaa lähimmäistä hädässä.
Uskovaiset ovat tekopyhiä, omahyväisiä, julmia ja nauttivat ihmisen rääkkäämisestä hädän hetkellä. Sensijaan ateistit pysähtyivät auttamaan tässäkin tapauksessa. Laupias samarialainen ei olekaan uskovainen vaan ateisti, jota Jumala käyttää työkaluna avun antamiseen sitä tarvitsevalle.
Jumala antoi tässä raskaan oppitunnin uskovaisille lähimmäisen auttamisesta. hyvät ateistit kirjoitti:
Uskovaiset valitsivat sen linjan, että kiusaavat vielä lisää muutenkin uupunutta, kuolemanvaarassa olevaa ihmistä. Ei sitten pienintäkään myötätuntoa lähimmäistä kohtaan. Ironista, että Jumala päättää käyttää instrumenttina ihmisen pelastamiseen ateisteja, joilla on hyvää sydäntä auttaa lähimmäistä hädässä.
Uskovaiset ovat tekopyhiä, omahyväisiä, julmia ja nauttivat ihmisen rääkkäämisestä hädän hetkellä. Sensijaan ateistit pysähtyivät auttamaan tässäkin tapauksessa. Laupias samarialainen ei olekaan uskovainen vaan ateisti, jota Jumala käyttää työkaluna avun antamiseen sitä tarvitsevalle.
Jumala antoi tässä raskaan oppitunnin uskovaisille lähimmäisen auttamisesta.Laupias samarialainen on kuva Jeesuksesta. Siinä tuli Jumalan armahtava laupeus esiin.
Tähän ketjuun en ota kantaa, mutta ateismista tuli mieleen eräs tuntemani ihminen. Hän on ateisti. Hän päivitteli sitä, kun hän joutuu lukemaan Raamattua, vaikka se on hänestä vastenmielistä. Siitä minä iloitsen. Jumala voi ihmeellisesti johdattaa ateistinkin Jumalan Sanan äärelle.- vihaan uskovaisia
jari-pek-ka kirjoitti:
Laupias samarialainen on kuva Jeesuksesta. Siinä tuli Jumalan armahtava laupeus esiin.
Tähän ketjuun en ota kantaa, mutta ateismista tuli mieleen eräs tuntemani ihminen. Hän on ateisti. Hän päivitteli sitä, kun hän joutuu lukemaan Raamattua, vaikka se on hänestä vastenmielistä. Siitä minä iloitsen. Jumala voi ihmeellisesti johdattaa ateistinkin Jumalan Sanan äärelle.Ei ketään voi pakottaa millään tekosyyllä lukemaan teikeläisten Raamattua. Tiedätkö mitä tein Raamatulle mökillä? Poltin saunan pesässä sytykkeinä moisen satukirjan. Ateistina en tarvitse Raamattua mihinkään.
Miksi ihmeessä osoittaisin mitään kunnioitusta kristinuskolle, jota muutenkin halveksin syvästi? vihaan uskovaisia kirjoitti:
Ei ketään voi pakottaa millään tekosyyllä lukemaan teikeläisten Raamattua. Tiedätkö mitä tein Raamatulle mökillä? Poltin saunan pesässä sytykkeinä moisen satukirjan. Ateistina en tarvitse Raamattua mihinkään.
Miksi ihmeessä osoittaisin mitään kunnioitusta kristinuskolle, jota muutenkin halveksin syvästi?Hän joutuu työnsä puolesta lukemaan Raamattua uskovalle sokealle.
Kiitos Herralle.- 17_
hyvät ateistit kirjoitti:
Jumala antoi tässä raskaan oppitunnin uskovaisille lähimmäisen auttamisesta.hyvät ateistit: "Sensijaan ateistit pysähtyivät auttamaan tässäkin tapauksessa. Laupias samarialainen ei olekaan uskovainen vaan ateisti, jota Jumala käyttää työkaluna avun antamiseen sitä tarvitsevalle."
Kaikki Uskontojen uhrientukiyhdistyksessä eivät ole ateisteja tai agnostikkoja. Vertaistuki on neutraalia, uskontovapaata ja apua hakeva on vapaa säilyttämään uskonsa mikäli haluaa ja edelleen siihen kykenee.
Toisaalta pitää paikkansa, että varsin moni runnovien fundamentalistiliikkeiden vahingollisesta vallasta irtautunut kokee vaikeuksia myös oman uskonsakin kanssa kaiken tuon kokemansa vuoksi.
Sairastuttavat uskonnot ovat itseasiassa vaaraksi henlökohtaiselle uskolle ja hengellisyydelle. - kysyn ja ihmettelen
jari-pek-ka kirjoitti:
Hän joutuu työnsä puolesta lukemaan Raamattua uskovalle sokealle.
Kiitos Herralle.Suostuisitko itse lukemaan ateistille Richard Dawkinsia?
Hä? kysyn ja ihmettelen kirjoitti:
Suostuisitko itse lukemaan ateistille Richard Dawkinsia?
Hä?Sokeuskin voi koitua Jumalan kunniaksi. Kunnia Herralle.
- kysyn ja ihmettelen
jari-pek-ka kirjoitti:
Sokeuskin voi koitua Jumalan kunniaksi. Kunnia Herralle.
Vastaa kysymykseen.
vihaan uskovaisia kirjoitti:
Ei ketään voi pakottaa millään tekosyyllä lukemaan teikeläisten Raamattua. Tiedätkö mitä tein Raamatulle mökillä? Poltin saunan pesässä sytykkeinä moisen satukirjan. Ateistina en tarvitse Raamattua mihinkään.
Miksi ihmeessä osoittaisin mitään kunnioitusta kristinuskolle, jota muutenkin halveksin syvästi?Vihaatko semmoistakin uskovaa, joka on aina kiltti ja ystävällinen ja aina valmis auttamaan sinua? Vai vihaatko vain sen takia, että hän uskoo?
Sauliltakin Jumala kysyi, kun hän puhkui vihaa seurakuntaa kohtaan; Saul, miksi minua vainoat? Ketä sinä todellisuudessa vihaat? Et uskovia, vaan...kysyn ja ihmettelen kirjoitti:
Vastaa kysymykseen.
Vastaan toki. Kyllä lukisin. Yhdellä ehdolla. Jos saisin kertoa myös Jumalasta.
- 17_
jari-pek-ka kirjoitti:
Laupias samarialainen on kuva Jeesuksesta. Siinä tuli Jumalan armahtava laupeus esiin.
Tähän ketjuun en ota kantaa, mutta ateismista tuli mieleen eräs tuntemani ihminen. Hän on ateisti. Hän päivitteli sitä, kun hän joutuu lukemaan Raamattua, vaikka se on hänestä vastenmielistä. Siitä minä iloitsen. Jumala voi ihmeellisesti johdattaa ateistinkin Jumalan Sanan äärelle.jari-pek-ka: "Laupias samarialainen on kuva Jeesuksesta. Siinä tuli Jumalan armahtava laupeus esiin."
Osin näinkin. Kyseinen kuvaus koski laajemmin kristitylle annettua mallia lähimmäisenrakkaudesta ja universaalista ihmisyydestä toisia kohtaan johon siinä kannustettiin.
On samalla kiintoisaa laittaa merkille paradoksi jossa osa ateisti-agnostikoista osoittaa elämäsään ei ehdollista lähimmäisenrakkautta, samalla kuin monet kiihkouskovat kritityiksi toimivat juuri päinvastoin.
Valitettavasti fundamentalisissa uskonliikkeissä lähimmäisenrakkaus on ehdollista ja sekin rajoittuu lähinnä oman uskonliikkeen edustajiin. Mikäli henkilö jättää tuon uskonliikkeen, ei häneen enää suhtauduta lähimmäisenä ja toisinaan hänet jopa demonisoiden hylätään perheenjäsentenkin taholta.
Tämän vuoksi uskontojen uhrit tarvitsevat apua ja vertaistukea.
Jeesus käski rakastamaan jopa vihamiehiään. Siinäpä haastetta. (1.Kor. 13:1-3) - tuputtajalle
jari-pek-ka kirjoitti:
Vihaatko semmoistakin uskovaa, joka on aina kiltti ja ystävällinen ja aina valmis auttamaan sinua? Vai vihaatko vain sen takia, että hän uskoo?
Sauliltakin Jumala kysyi, kun hän puhkui vihaa seurakuntaa kohtaan; Saul, miksi minua vainoat? Ketä sinä todellisuudessa vihaat? Et uskovia, vaan...Tuputtaminen ja uskonnonpakkosyöttäminen paljastivat sinut. Sinä et ainakaan ole kiltti.
- vihaan uskovaisia
17_ kirjoitti:
hyvät ateistit: "Sensijaan ateistit pysähtyivät auttamaan tässäkin tapauksessa. Laupias samarialainen ei olekaan uskovainen vaan ateisti, jota Jumala käyttää työkaluna avun antamiseen sitä tarvitsevalle."
Kaikki Uskontojen uhrientukiyhdistyksessä eivät ole ateisteja tai agnostikkoja. Vertaistuki on neutraalia, uskontovapaata ja apua hakeva on vapaa säilyttämään uskonsa mikäli haluaa ja edelleen siihen kykenee.
Toisaalta pitää paikkansa, että varsin moni runnovien fundamentalistiliikkeiden vahingollisesta vallasta irtautunut kokee vaikeuksia myös oman uskonsakin kanssa kaiken tuon kokemansa vuoksi.
Sairastuttavat uskonnot ovat itseasiassa vaaraksi henlökohtaiselle uskolle ja hengellisyydelle.Kävin itse läpi varsin raskaan ja "ruman" eron sekä kirkosta että kristinuskosta. Käteen jäi lähinnä syvälle juurtunutta, sammumatonta vihaa ja katkeruutta ev.lut kirkkoa kohtaan ja kaikkia uskovaisia kohtaan. Itse en saanut apua uskontojen uhrien tuelta kun en missään vaiheessa saanut tietää sellaisen olemassaolosta kun taistelin tietäni ulos kristinuskosta ja sen vaikutuksesta elämääni.
Voin sanoa todella vihaavani Jeesusta ja uskovaisia. Vihaan sitä koko arvomaailmaa joka tulee Raamatusta. Vihaan myös kristinuskon tekopyhää moraalia ja sääntöjä. Toivon voivani jonain päivänä tehdä politiikassa mukana ollen kaikkeni kristinuskon torjumiseksi ja tieteellisen, järkeen perustuvan maallisuuden edistämiseksi. tuputtajalle kirjoitti:
Tuputtaminen ja uskonnonpakkosyöttäminen paljastivat sinut. Sinä et ainakaan ole kiltti.
En pakkosyötä ketään. Kyllä voi kieltäytyä kuulemasta. Tuo esimerkin kirjallisuus(Dawkins) on sellaista, jota en kenenkään tahdo lukevan, enkä itsekkään kenellekkään lue muuten kuin tuollaisen vaihtokaupan yhteydessä.
Ja jos ei kauppoja tule, niin kieltäydyn kohteiliaasti vedoten siihen uskoon, jonka Jeesus on mulle antanut. Se usko vaan ei voi tehdä niin, että se veisi ihmistä pois Jumalasta.
Minusta se on kilttiä jos mikä, että ohjaa ihmistä Jumalan tykö. Se on kilttiä, jos ihminen pelastuu kadotuksesta.- a gnostikko
jari-pek-ka kirjoitti:
En pakkosyötä ketään. Kyllä voi kieltäytyä kuulemasta. Tuo esimerkin kirjallisuus(Dawkins) on sellaista, jota en kenenkään tahdo lukevan, enkä itsekkään kenellekkään lue muuten kuin tuollaisen vaihtokaupan yhteydessä.
Ja jos ei kauppoja tule, niin kieltäydyn kohteiliaasti vedoten siihen uskoon, jonka Jeesus on mulle antanut. Se usko vaan ei voi tehdä niin, että se veisi ihmistä pois Jumalasta.
Minusta se on kilttiä jos mikä, että ohjaa ihmistä Jumalan tykö. Se on kilttiä, jos ihminen pelastuu kadotuksesta.Koettelematon usko ei ole penninkään arvoinen. Minä suosittelen Dawkinsia kaikille uskovaisille samoin, kuin ateisteille Raamattua. Puntit alkavat tutisemaan molemmissa leireissä!
- vaihtoehtoja
Kävin itse läpi varsin raskaan ja "ruman" eron sekä kirkosta että kristinuskosta. Käteen jäi lähinnä syvälle juurtunutta, sammumatonta vihaa ja katkeruutta ev.lut kirkkoa kohtaan ja kaikkia uskovaisia kohtaan. Itse en saanut apua uskontojen uhrien tuelta kun en missään vaiheessa saanut tietää sellaisen olemassaolosta kun taistelin tietäni ulos kristinuskosta ja sen vaikutuksesta elämääni.
Voin sanoa todella vihaavani Jeesusta ja uskovaisia. Vihaan sitä koko arvomaailmaa joka tulee Raamatusta. Vihaan myös kristinuskon tekopyhää moraalia ja sääntöjä. Toivon voivani jonain päivänä tehdä politiikassa mukana ollen kaikkeni kristinuskon torjumiseksi ja tieteellisen, järkeen perustuvan maallisuuden edistämiseksi.Voisitko kuvitella ryhtyväsi mystikoksi? Järjessä on osasto nimeltä alitajunta. Jotkut Jumalasta juopuneet maagit väittävät, että Jumala asuisi siellä.
a gnostikko kirjoitti:
Koettelematon usko ei ole penninkään arvoinen. Minä suosittelen Dawkinsia kaikille uskovaisille samoin, kuin ateisteille Raamattua. Puntit alkavat tutisemaan molemmissa leireissä!
Joo kyllä lukea saa, mitä haluaa. Minua vaan ei kiinnosta enää se, kun olen löytänyt jotakin, joka tyydyttää minut ja on antanut rauhan. Nyt mun sydämessä on se tyhjä paikka täytetty ja ei tarvi enää etsiä.
- a gnostikko
jari-pek-ka kirjoitti:
Joo kyllä lukea saa, mitä haluaa. Minua vaan ei kiinnosta enää se, kun olen löytänyt jotakin, joka tyydyttää minut ja on antanut rauhan. Nyt mun sydämessä on se tyhjä paikka täytetty ja ei tarvi enää etsiä.
Mistä tiedät varmasti ettet ole valerauhan auvoisassa satamassa? Uskotko omaan uskoosi? Kehoitan koettelemaan.
a gnostikko kirjoitti:
Mistä tiedät varmasti ettet ole valerauhan auvoisassa satamassa? Uskotko omaan uskoosi? Kehoitan koettelemaan.
Tiedän sen siitä, kun itse Rauhan Henki asuu minussa. Raamattu sanoo, että jumalattomilla ei ole rauhaa.
En usko omaan uskooni, se on uskottelua. Jeesus on antanut mulle uskon.- joo_joo
Kävin itse läpi varsin raskaan ja "ruman" eron sekä kirkosta että kristinuskosta. Käteen jäi lähinnä syvälle juurtunutta, sammumatonta vihaa ja katkeruutta ev.lut kirkkoa kohtaan ja kaikkia uskovaisia kohtaan. Itse en saanut apua uskontojen uhrien tuelta kun en missään vaiheessa saanut tietää sellaisen olemassaolosta kun taistelin tietäni ulos kristinuskosta ja sen vaikutuksesta elämääni.
Voin sanoa todella vihaavani Jeesusta ja uskovaisia. Vihaan sitä koko arvomaailmaa joka tulee Raamatusta. Vihaan myös kristinuskon tekopyhää moraalia ja sääntöjä. Toivon voivani jonain päivänä tehdä politiikassa mukana ollen kaikkeni kristinuskon torjumiseksi ja tieteellisen, järkeen perustuvan maallisuuden edistämiseksi.Sinut nimimerkki "vihaan uskovaisia" luokittelen samaan kategoriaan kiihkouskovaisten tiukkapipojen kanssa.
Olet AIVAN SAMANLAINEN kuin nekin. - öasldjg
jari-pek-ka kirjoitti:
Tiedän sen siitä, kun itse Rauhan Henki asuu minussa. Raamattu sanoo, että jumalattomilla ei ole rauhaa.
En usko omaan uskooni, se on uskottelua. Jeesus on antanut mulle uskon.Mutta: älä tuputa sitä muille.
sitä sulta täytyy nyt nimenomaan pyytää. öasldjg kirjoitti:
Mutta: älä tuputa sitä muille.
sitä sulta täytyy nyt nimenomaan pyytää.En tuputa uskoa kenellekkään. Raamattukin sanoo, että älä häiritse rakkautta, ennenkuin se itse haluaa. Mutta jos Jumala kehottaa jotakin jollekkin ihmiselle sanomaan, niin silloin sanon, niin kuin maanantaina eräälle ystävälle, kun hän kysyi, että mistä johtuu tää hirvee ahdistus, vaikka kaikki on muuten ihan hyvin.
Vastasin, että se johtuu siitä kun sulla on se tyhjä paikka sydämessä, jota ei voi kukaan muu täyttää, kuin Jeesus. Enempää sanottavaa mulla ei hänelle ollut. Joka päivä rukoilen hänen puolestaan, mutta en tyrkytä uskoa. Se vaan lisäisi vastustusta, eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta joskus saa sanoa jotakin, ja se otetaan vastaan. Se on ihmeellistä, kun se tulee Jumalalta, niin silloin se menee läpi, mutta jos se tulee minusta, niin heti nousee vastustus. Kannattaa tehdä vain se, mitä Pyhä Henki pyytää, silloin voi olla varma, että se vaikuttaa.jari-pek-ka kirjoitti:
En tuputa uskoa kenellekkään. Raamattukin sanoo, että älä häiritse rakkautta, ennenkuin se itse haluaa. Mutta jos Jumala kehottaa jotakin jollekkin ihmiselle sanomaan, niin silloin sanon, niin kuin maanantaina eräälle ystävälle, kun hän kysyi, että mistä johtuu tää hirvee ahdistus, vaikka kaikki on muuten ihan hyvin.
Vastasin, että se johtuu siitä kun sulla on se tyhjä paikka sydämessä, jota ei voi kukaan muu täyttää, kuin Jeesus. Enempää sanottavaa mulla ei hänelle ollut. Joka päivä rukoilen hänen puolestaan, mutta en tyrkytä uskoa. Se vaan lisäisi vastustusta, eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta joskus saa sanoa jotakin, ja se otetaan vastaan. Se on ihmeellistä, kun se tulee Jumalalta, niin silloin se menee läpi, mutta jos se tulee minusta, niin heti nousee vastustus. Kannattaa tehdä vain se, mitä Pyhä Henki pyytää, silloin voi olla varma, että se vaikuttaa.Ja vaikka joskus kehoituksesta sanookin jotakin, niin ei se aina kaikille mukisematta mene läpi, kyllä vastaansanomista tulee, mutta vaikutus on erilainen, kun se sanottava tulee Jumalalta.
- epäilijä.
jari-pek-ka kirjoitti:
Ja vaikka joskus kehoituksesta sanookin jotakin, niin ei se aina kaikille mukisematta mene läpi, kyllä vastaansanomista tulee, mutta vaikutus on erilainen, kun se sanottava tulee Jumalalta.
Uskotko itsekään tuohon? Mistä tiedät, ettei ole kyseessä toinen herra, joka sanoja suuhusi laittaa?
- primaballerina
Voin sanoa todella vihaavani Jeesusta ja uskovaisia. Vihaan sitä koko arvomaailmaa joka tulee Raamatusta. Vihaan myös kristinuskon tekopyhää moraalia ja sääntöjä. Toivon voivani jonain päivänä tehdä politiikassa mukana ollen kaikkeni kristinuskon torjumiseksi ja tieteellisen, järkeen perustuvan maallisuuden edistämiseksi.Ohhoh! Olipas ikävää tekstiä. Minua uskovana ei ole kellään aihetta vihata muuta kuin uskovaisuuteni tähden. Haluan vain ihmisille hyvää, ja ennenkaikkea rukoilen ja toivon että ihmiset pelastuisivat. On vaarallista sanoa että vihaa uskovia ja Jeesusta. Liian paljon olisi kerrottavana karuja kohtaloita vastaavasti sanoneilta. Jumala ei salli itseään ja omiaan pilkattavan ja vihaavan. Yksi halvaantui muutamia päiviä sanomisensa jälkeen, yksi sai sydänkohtauksen ja kuoli, yhdellä hukkui tytär, sitten on syöpään sairastuneita ym. ym ym. ...Tapahtuu koko ajan ja paljon, ja ne osaa jo aavistaa etukäteen. Kaikki heistä olivat vihanneet ja vainonneet AITOJA kristittyjä. En olisi suonut heille sellaista kohtaloa. Olisi ollut suunnaton ilo, jos jokukin vihaaja olisi saanut iankaikkisen pelastuksen!!
- rauhan jätä teille
jari-pek-ka kirjoitti:
En usko omaan uskooni, se on uskottelua. Jeesus on antanut mulle uskon.jari- pekka ..etkö itse opeta:
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget,
ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" 1 Joh 4: 1
Jos tulisin luoksesi ja kysyisin: " Mitä henkesi sanoo minulle: " Onko sabatti ihmistä varten, tahi jeesus kuva taulut"...Niin mitä se sinussa oleva henki sanoo?
tahi : sanotko? " Pysykää laissa ja Jeesuksen todistuksessa?
Sanooko henkesi tähän amen? " Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja NOUDATAMME hänen käskyjänsä" 1 Joh 5: 1
Ihmisessä voi olla väärä rauha, hän uskottelee että rauhan Jumala on pyhittänyt hänet kokonaan, mutta se, joka tekee syntiä ( elää laittomuudessa) hänellä ei ole Jumalan rauhaa! Mietipäs sitä. terv. benedi rauhan jätä teille kirjoitti:
jari- pekka ..etkö itse opeta:
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget,
ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" 1 Joh 4: 1
Jos tulisin luoksesi ja kysyisin: " Mitä henkesi sanoo minulle: " Onko sabatti ihmistä varten, tahi jeesus kuva taulut"...Niin mitä se sinussa oleva henki sanoo?
tahi : sanotko? " Pysykää laissa ja Jeesuksen todistuksessa?
Sanooko henkesi tähän amen? " Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja NOUDATAMME hänen käskyjänsä" 1 Joh 5: 1
Ihmisessä voi olla väärä rauha, hän uskottelee että rauhan Jumala on pyhittänyt hänet kokonaan, mutta se, joka tekee syntiä ( elää laittomuudessa) hänellä ei ole Jumalan rauhaa! Mietipäs sitä. terv. benediTäällä palstalla ihmisen tilasta ei aina voi päätellä kovin paljon. Vaimokin sanoi, että täällä on helppo olla kiltti. Senkun kirjoittaa vaan kiltisti. Mutta jos joku kirjoittaa toista halveksuvasti tai alentavasti. Arvostelee tai jopa kiroaa, niin se kertoo jotakin ihmisen tilasta, jopa täällä palstalla.
Siunausta.
Terv. Veljesi Jari
- pipopäässäsiällä
On se ihme kun Raamattu sanoo että Herran pelko on viisauden alku, ja täällä joku on menettänyt järkensä uskon asian tähden.
siinä sitä on olkinukkea ja pihatonttua. - 17_
"pipopäässäsiällä"
Valitettavasti juuri tuon kaltainen agressiivinen ja lähimmäistään kuuntelematon ja kunnioittamaton on fundamentalistikiihkoilijan "vertaistuki."- äläunohotapipoa
Kolauta itseäs paistinpannulla nuppiis ( se on se josta nuo tekstisi tulevat ulos ) jos kuuluu kolaus olet ilemisesti olemassa.
siis tälle juurijajuuri 17 täyttäneelle tämä vinkki.
jos kuulluu pelkkä phommmm pääsi paikalla on ilmapallo mikä onkin todennäköisin vaihtoehto.
- 17_
vihaan uskovaisia: "Voin sanoa todella vihaavani Jeesusta ja uskovaisia. Vihaan sitä koko arvomaailmaa joka tulee Raamatusta. Vihaan myös kristinuskon tekopyhää moraalia ja sääntöjä."
- ->
Kaikki extremismi on vahingollista, suuntaan kuin toiseenkin ja sellaisella ei milloinkaan ole saatu jotakin hyvää aikaan. En tunne taustaasi ja mankeleita joiden lävitse olet joutunut kulkemaan.
Mutta huomaatko miten olet mennyt ojasta allikkoon, äärimmäisyydestä toiseen. Ajatusmaailmasi on aivan yhä vahingollinen ja extremistinen kuin monilla kiihkouskovilla, mutta vain mitalin toisella puolella.
Niin kauan kuin vihaa jotakin on todellisuudessa tuon vihankohteensa vankina, joka vaikuttaa omaan elämään ja toisinan jopa sitä dominoivaan pisteeseen saakka. Viimeksimainittu vain tuhoaa ja pilaa oman elämän, milenrauhansa ja myös vaikuttaa vahingollisesti ihmissuhteisiin yleensä, lähipiiriin, perheeseen ja lapsiin jos sellaisia omaa.
Kannustaisin harkitsemaan uudestaan lähestymistapaa kokemaasi ja koettaa työstää siitä neutraalimpi ja rakentavampi lopputulos. Mikäli itse haluat, niin ei edelleenkään ole liian myöhäistä ottaa yhteyttä ko. vertaistukeen, joka voisi auttaa asian työstämisessä. Valinta on toki jokaisen oma.
Ps. Vaikka tuosta ko. tahosta olen ketjussa kirjoittanutkin, niin itse en ole sen toiminnassa, joskin tiedän sen auttaneen lukuisia uskontojen uhreja ja jopa pelastanut heidän elämänsä kun ahdistus on osan vienyt itsemurhan rajalle. Vai vei järjen,jos ite ohjaa uskoaan raskaaksi se käy,ei pääse tapatumaan jumalan toahto elämässä,minä ole pienellä eläkkeellä,ja kortti lainoja vaikka muile jakaa.
Vielä on järki tallessa,tiukka elämä opetta rukoilemaan että hänen tahto tapahtuis elämässä.
Olen saanut sisäisen rauhan,kaiki on hänen vallassa tietää varmasti mitä teekee.- 17_
"kuulija1"
Nyt on kyse kahdesta aivan eri asiasta, joten toistetaan toistamasta päästyäkin.
H e n k i l o h t a i n e n_ u s k o _ ja alistava, syyllistävä, sekä ahdistava _u s k o n t o_ ovat kaksi eri asiaa?
Ps.
"Olen saanut sisäisen rauhan,kaiki on hänen vallassa tietää varmasti mitä teekee."
Miten selität, että jopa ei uskovakin voi hyvin suurienkin ja jopa epäinhimillisten koettelemuksien alla ja jälkeen löytää mainitsemasi sisäisen rauhan ja tyyneyden itselleen?
Toisaalta, miksi rukoileva uskova saattaa tappaa itsensä jonkin taakan alla ja samaan aikaan ei uskova suuremmankin taakan alla säilyttään henkisen tasapainonsa ja halunsa jatkaa? - lassiceeonckasi
mulla on samantyyppinen onkelma.. uskon ja rukoilen joka päivä ja näin mutta silti kirkko ja virret sun muut vaan ahdistaa äärettömästi... ja aina kun meen kirkkoon tuntuu että olisin liian likanen ja paha enkä kuulu sinne... näin on tuntunu pienestä pitäen. olenko läpeensä paha vai mikä mussa on vikana!?
- jaikal.se
Tiedätkö mitä on uudestisyntyminen, josta Jeesus
puhuu Nikodeemokselle Joh 3. luvussa? Oletko
syntynyt uudesti ylhäältä? Jos et tiedä, ehkä sinä
et ole syntynyt uudesti. Siitä kohtaa se kenkä puristaa. - harhat voi tarttua
jaikal.se kirjoitti:
Tiedätkö mitä on uudestisyntyminen, josta Jeesus
puhuu Nikodeemokselle Joh 3. luvussa? Oletko
syntynyt uudesti ylhäältä? Jos et tiedä, ehkä sinä
et ole syntynyt uudesti. Siitä kohtaa se kenkä puristaa.Nyt jaikal se narsistinen turpa kiinni. Älä tuputa omaa mielisairautta toisille.
- tällä pärjäät
Usko vei järjeni? Puhut asiaa, minä törmäsin samaan ongelmaan... yksi uskova opetti yhtä, toinen toista, ja kolmaskin oli sekaisin jostain sanasta.
Tiedän tunteen, hullu ja järjetön tunne.
Minä pääsin siitä, kun uskoin tämän: " Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella"
Aivot ja ymmärryus menevät pimeäksi siitä, jos uskot uskovien puhetta!
Usko vain Jeesusta, ja Jumalan sanaa!
Raamattu sanoo: " Älkää luottako yhteenkään ihmiseen" Luovu jokaisesta ihmisestä, tutki itse Jumalan sanaa, rukoillen. Sana avautuu... älä kysy Raamatun sanan selitystä uskovien kavereittesi selitystä... se on virhe.
Luota vain" Joka minua seuraa" Minä olen tie totuus ja elämä"...sitä ei ole yksikään ihminen.
Niin minä tein, eikä minua vaivaa mitä joku uskova puhuu ja ajattelee... Minä katson Jumalan puoleen!
Paranet, mutta tee pesäero heti, jokaisen ihmisen kanssa.. saat edelleen käydä seurakunnan kokouksissa, mutta sano aina näin: " Kirjoitettu on"!!
Edellyttää että tutkit itse jumalan sanaa 5- 8 tuntia päivässä.. ja laitat Jumalan sanaa esille,...et omia sanojasi!
Paranet pian ...benedi
Katsos hulluhan sanoo sydämessään Jumala ei ole... siksi hullu sepittää selitykset itse...luovu hulluista ihmisistä... kerro heille: " Kirjoitettu on"! Usko voi viedä järjen, jos kuuntelee ”uskovia”. Usko sitä hiukan tätä, lue sitä, lue tätä, tämä sinua auttaa, mene sinne, mene tänne, täältä löydät, eikun tuolta, jos sanot näin tai noin.... jos ei muu niin uskontojen urit auttaa.
Todellisuus on kuitenkin karu, saattaa olla, että yhdeltäkään ihmiseltä ei tule kestävää apua. Hekellistä mielihyvää saattaa saada sieltä tai täältä. Lääkäri saattaa auttaa, jos kiireiltään joutaa kuuntelemaan, tai pilleripurkki kouraan. Vaikeassa masennuksessa saattaa pillerit auttaa pahimman yli.
Uupuneen ei tarvitse lukea raamattua, ei tarvitse mennä sinne tai tänne. Hän voi yksinkertaisesti levähtää ja tunnustaa Herralle en jaksa, rukoile sinä ja pidä minusta huolen.
Jeesus on myös vetäytynyt pois ihmisten keskeltä erämaahan hiljaisuuteen. Hän on jaksanut rukoilla täällä ollessaan, jopa vainoojiensa puolesta. Hän jaksaa rukoila sinunkin puolesta, jos et jaksa tai hän laittaa vanhurskaan rukoilemaan puolestasi. Ihmisen elämä on arvokas. Kukaan ei ole sattumalta syntynyt, kaikella on tarkoituksensa.
Se on hyvä alku, jos sanoo, että en jaksa. Tyhjänä on hyvä lähteä levon kautta liikkeelle pikkuhiljaa, vähin erin odotellen voimien palaamista.
Useimmilla voimat vie elämä, työ, perhe, vastoinkäymiset, mutta mahdollista se on, että usko vie järjen, jos kaikkia kuuntelee. Hyvä on se, jos tunnustaa, nyt en jaksa, väsyttää. Sitten kun voimat palautuvat aukaista raamattu ja lue senverran kun jaksat, ei yhtään enmäpää ja antaa Sanan hiljalleen vaikuttaa.
Usko ei ole suorittamista. Se on elämistä Voittajan varassa. Eikä usko myöskään anna itsessään helppoa elämää, mutta ei yli voimavaronjenkaan. Eli joka haluaa helpon elämän kannattaa kulkea ateistien matkassa, jos omatunto ei kolkuta.
Mutta kun tien löytää joka elämään vie, sitä ei anna mistään hinnasta pois, niin kalliisti on meidät ostettu ja luvattu elämä, jossa ei enää kyyneliä, eikä murheita ole, ei masennusta, ei uupumusta....
Levähdä lapsonen siihen sinulla on täysi oikeus! Siunausta sinulle!
jaspis
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=BqCVR6PBx1I- ~~tähkäpää~~
Ihanasti ja viisaasti kirjoittaa Jaspis_1!
Tästä lauseesta......
>>>
Jeesus on myös vetäytynyt pois ihmisten keskeltä erämaahan hiljaisuuteen.
- kristitty
Ei usko ole syyllinen vaan epäusko, se on kaiken pahan alku ja juuri.
- usko on syyllinen
Ei, vaan te uskovaiset jäykkäpolvinatsit olette se pahan alku ja juuri. Normaali elämä ei ole sitä Jeesustelua nyky-yhteiskunnassa, joka toimii täysin ateistisesti arkipäivän elämässä. Joku yksittäinen joulukirkko on asia erikseen. Te uskovaiset olette silkkaa saastaa.
- nollaeloa ateisteill
usko on syyllinen kirjoitti:
Ei, vaan te uskovaiset jäykkäpolvinatsit olette se pahan alku ja juuri. Normaali elämä ei ole sitä Jeesustelua nyky-yhteiskunnassa, joka toimii täysin ateistisesti arkipäivän elämässä. Joku yksittäinen joulukirkko on asia erikseen. Te uskovaiset olette silkkaa saastaa.
Elämä ilman Jumalaa on täysnollan arvoista ja kun sekin nolla lakkaa alkaa ikuinen helvetin piina, eli ei paljhoa kiinnosta elämä ilman todellsita JUmalayhteyttä.
mutta mitäpä ateistit näistä tajuisivat kun kaikki liilkkuu tyhjän päällä. - 1.Kor. 13:1-3
nollaeloa ateisteill kirjoitti:
Elämä ilman Jumalaa on täysnollan arvoista ja kun sekin nolla lakkaa alkaa ikuinen helvetin piina, eli ei paljhoa kiinnosta elämä ilman todellsita JUmalayhteyttä.
mutta mitäpä ateistit näistä tajuisivat kun kaikki liilkkuu tyhjän päällä.nollaeloa ateisteill: "Elämä ilman Jumalaa on täysnollan arvoista ja kun sekin nolla lakkaa alkaa ikuinen helvetin piina, eli ei paljhoa kiinnosta elämä ilman todellsita JUmalayhteyttä."
Annat vaikutelman henkilöstä jonka jumalsuhde saa hänen elämäänsä poikkeusellisen agressiivisen, solvaavan ja vihamielisen sisällön.
Teet siis todellisuudessa ahkerasti töitä demonien piikkiin, kumarrat heitä ja rakennat sekä ylläpidät ateismia.
1.Kor. 13:1-3
Ps. Osa ateisteista on lähimmäisenrakkaudeltaan ja lisäksi ei ehdolliselta sellaiseltaan kristillisempiä kuin kiihkoskovat. Siinä yksi elämän paradoksi. - velttou
1.Kor. 13:1-3 kirjoitti:
nollaeloa ateisteill: "Elämä ilman Jumalaa on täysnollan arvoista ja kun sekin nolla lakkaa alkaa ikuinen helvetin piina, eli ei paljhoa kiinnosta elämä ilman todellsita JUmalayhteyttä."
Annat vaikutelman henkilöstä jonka jumalsuhde saa hänen elämäänsä poikkeusellisen agressiivisen, solvaavan ja vihamielisen sisällön.
Teet siis todellisuudessa ahkerasti töitä demonien piikkiin, kumarrat heitä ja rakennat sekä ylläpidät ateismia.
1.Kor. 13:1-3
Ps. Osa ateisteista on lähimmäisenrakkaudeltaan ja lisäksi ei ehdolliselta sellaiseltaan kristillisempiä kuin kiihkoskovat. Siinä yksi elämän paradoksi." jäykkäpolvinatsit "
Unohdit jäykkäselät, niitä riittää !!!
- totinen paikka
Usko on syyllinen nimimerkillä, mitä lohtua ateistilla on kuolinvuoteella olevalle ihmiselle ? ? totinen paikka ?
- 17_
totinen paikka :"mitä lohtua ateistilla on kuolinvuoteella olevalle ihmiselle ? ? totinen paikka ?"
Katsot asiaa kovin ahtaasta ja subjektiivisestä pespektiivistä.
Uskovalla on lohtunaan uskosa, mutta yksikään ei ole palannut kertomaan millaista kuoleman jälkeinen elämä on, sikäli kuin sitä on. Kaikki on ylläpidetyn uskon varassa.
Ateisti on puolestaan jo eläessään hyväksynyt kuolevaisuutensa ja on sinut sen kanssa ja voi rauhassa päättää päivänsä. Tietenkin olettaen ettei se tapahdu hyvin tuskaisen ja pitkän sairauden seuraauksena.
Agnostikko puolestaan ei ole ottanut ehdotonta kantaa suuntaan tai toiseen. Hän pitää Jumalan olemasaoloa mahdollisena kuin myöskin sitä ettei Jumalaa ole olemassa. Myös hän on omalta osaltaan jo eläessään hyväksynyt epävarmuuden asian suhteen ja hyväksyen kuolemansa.
Ps. On aina vain merkillistä miten intouskovat vetävät jatkuvasti esille erilaisia uhkia ja pelkoja ja pelotteita.
Sitten on vielä kaikki nuo demoneilla ja helve_tillä aktivisesti pelottelevat uskonnot, jotka ovat saaneet osan jäsenistään sairastumaan henkisesti. Helluntaipiireissä esiintyy paljon mielenterveydellisiä ongelmia. - vale on syntiä
17_ kirjoitti:
totinen paikka :"mitä lohtua ateistilla on kuolinvuoteella olevalle ihmiselle ? ? totinen paikka ?"
Katsot asiaa kovin ahtaasta ja subjektiivisestä pespektiivistä.
Uskovalla on lohtunaan uskosa, mutta yksikään ei ole palannut kertomaan millaista kuoleman jälkeinen elämä on, sikäli kuin sitä on. Kaikki on ylläpidetyn uskon varassa.
Ateisti on puolestaan jo eläessään hyväksynyt kuolevaisuutensa ja on sinut sen kanssa ja voi rauhassa päättää päivänsä. Tietenkin olettaen ettei se tapahdu hyvin tuskaisen ja pitkän sairauden seuraauksena.
Agnostikko puolestaan ei ole ottanut ehdotonta kantaa suuntaan tai toiseen. Hän pitää Jumalan olemasaoloa mahdollisena kuin myöskin sitä ettei Jumalaa ole olemassa. Myös hän on omalta osaltaan jo eläessään hyväksynyt epävarmuuden asian suhteen ja hyväksyen kuolemansa.
Ps. On aina vain merkillistä miten intouskovat vetävät jatkuvasti esille erilaisia uhkia ja pelkoja ja pelotteita.
Sitten on vielä kaikki nuo demoneilla ja helve_tillä aktivisesti pelottelevat uskonnot, jotka ovat saaneet osan jäsenistään sairastumaan henkisesti. Helluntaipiireissä esiintyy paljon mielenterveydellisiä ongelmia.Missähän niitä olisi kun en ole ainuttakaan nähnyt vielä omissa piireissäni.
ja sentään vuosikymmeniä on jo vierinyt, eli suomeksi sanottuna lakkaa valehtelmasta.
- ole turvassa
Jjs uskot Jeesukseen Kristukseen ja turvaat häneen, niin pelastut. Mikään kirkkokunta ei voi tätä kumota.
- metusalemi 7777
Sinun nimi on elämänkirjassa, et sitä kyselisi jos niin ei olisi. Jumala rakentaa seurakuntansa ilmestykselle ei ihmisten mielipiteille.! Kun kaikki muu katoaa jää jäljelle JUMALA siis luota Häneen ja heitä käsistäsi kaikki kuormat. Hän on kykenevä PELASTAMAAN täydellisesti SINUT.
- Post-hell
En lukenut ketjua läpi, mutta on aloittajan kanssa samansuuntaisia kokemuksia. 30 vuotta helluntailaisuutta takana. Homma toimi kohtuudella kun kävi silloin tällöin kokouksissa eikä muulloin miettinyt näitä asioita. Sitten erehdyin ottamaan "palvelutehtävän" ja pian sain myös toisen. Joka sunnuntai meni kokouksissa.
Opetus on täysin huuhaata. Helluntaiuskonnollisuus on vain ulkokultaisuutta. Lisäksi kielillä pölötys ja kaatumiset on feikkiä. Olen keskustellut useamman noiden kokemusten omaavan henkilön kanssa. Suurin osa kaatuu sosiaalisen paineen takia, niin kuluu tehdä. Valitettavasti jotkut haksahtavat noihin juttuihin.
Apua helluntai ei anna. Ahdistukseen ja masennukseen tarjotaan "hengellistä" apua. Se vaan syyllistää lisää, koska ei toimi. Onneksi osasin hakea ammattiapua ennen kuin nousin naruun.- siunausta kaikille
Olen helluntailainen ollut jo yli 30 vuotta, ja ei ainakaan meillä ole ollut uollaista mitä kerroit. Onneksi nykyään hellareissakin on ihan koulutettuja psykiatrian ammattilaisia ja ymmärretään, että ihmisellä on ruumis, sielu ja henki. Pelkästään spyykeen puolella olevat ongelmat eivät parane rukoilemalla vaan tarvitaan terapitaa ja jopa lääkitystä, On luonnollista että varsinkin vanhempi väestö ei tätä ymmärrä. Hyvä että olet saanut apua ja et päätynyt itsemurhaan. Seurakunnatkin koostuvat vain meistä vajavaisita ihmisistä.
- laita pipoa vaan
Mikähän taho sinull e on palvelutehtävän antanut ja millä perusteella, kun tekstistäsi ei käy ilmi mitään muuta kuin suuri pimeys !
Jaa että Usko käyttääkin nyt sinun järkeäsi. Onko Uskolla nyt järkeä kaksin verroin sinuun verraten? Laula toivoselle että "Sä järjen veit, ja minusta orjan teit ..."
- uupunut
Lääkärini totesi minun olleen psykoosin rajamailla jo pidemmän aikaa kuitenkaan sinne vaipumatta. Sain lääkityksen kohdilleen ja toisaalta taholta neuvon olla lukematta enää ollenkaan Raamattua. Tämä on ollut pitkä rankka ja uuvuttava jakso elämässäni. Kirkkoon en aio enää palata,erosin sieltä ja katkaisin siteet tiettyihin henkilöihin. Täällä tahdon vielä sanoa kiitokset heille,jotka minua oikeasti tukivat ja tahtoivat auttaa.
- v'sion
Luin keskusteluketjun läpi, ja uskomatonta huomata, miten viisaasti kirjoittavista ateisteista on tulossa niitä todellisia uskovia, sillä he ovat Totuudelle, isolla kirjoitettuna, uskollisia, ja taasen ne jotka toistelevat Jeesuksensa nimeä päivästä toiseen, vuodesta toiseen, heistä suuri ja mahtava Jumala tekee narreja sen takia, koska he loppumattomalla jankkaamisellaan tekevät jeesustelullaan 'Jeesuksestaan' antikristuksen.
Huomaatteko: antikristuksen.
Uskomatonta nähdä että ne jotka ovat Jeesuksen kuuluttamalle totuudelle uskollisia, nämä ateistit tulevat olemaan huomispäivän uskovia, ja nämä toiset jotka hokevat ns. jumalan sanaa ja kirjoituksia, he ovat lopulta kaikista kauimpana todellisesta uskosta, joka on totuudelle aina kuuliainen.
Ole rauhassa uupunut, älä välitä pätkääkään antikristillisestä uskonnon hokemisesta ympärilläsi, ole uskollinen ja rehellinen sisimmällesi, sille miltä siellä tuntuu, ja kun alat kokea suurta rauhaa, ilman Jumalan ja Jeesuksen nimen hokemisia ja selittelyjä syvällä sisimmässäsi, sitten sinun sielusi alkaa lepäämään ja alat saamaan sen todellisen rauhan itsellesi. Näin mahtava suuri Jumala, todellisuudessa on. Eli Hänellä ei todellisuudessa ole mitään hoettavaa nimeä. Hän on näkymätön - nimetön, juuri sen takia Mahtava Jumala.
Luota vain jatkossa omaan rehellisyyteen, hyvyyteen, kaikkeen hyvään.
Sillä tätä kaikkea se todellinen Jeesus on.
- onko-olosi-parempi
Miten olet jaksellut?
- laukkuryssä
Älä enää kuuntele kaikkia Raamatun Kirjoitusten 'selittelijoitä', vaan tee moisesta kertalinttuulla loppu ja ala enemmän kuuntelemaan Jeesusta Kristusta siinä, mitä hän itse sanoo Raamatun Kirjoituksissa ja sydämessäsi, sillä hän itse puhuu Sinun sydämessäsi Pyhän Hengen voimavaikutuksen kautta.
Ihmiset puhuvat hyvinkin usein pelkkää löperöpuhetta ja puutaheinää ja seisovat edessäsi tuomareina, vaikka Isä Jumala ei ole heitä siihen toimeen asettanut. - Uskotoirauhan
Jumalan valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Saa levätä Jumalan käsissä. Rauha ja ilo sisimmässä. - Järjissään
Usko on harhaa. Se on esimerkiksi tarjoavinaan maailmanhistorian kertomuksen ja tarjoavinaan ihmiselle paikan maailmassa, se on vastaavinaan kysymyksiin ja antavinaan toivoa. Usko on kuitenkin älyllisesti epärehellisen pohdiskelun tulosta, koska se ei oikeasti perustu mihinkään todelliseen, eikä se siten voi itsessään tarjota mitään todellista. Yhteisöllisyyttä, etiikkaa ja merkityksen tunnetta voi saada muutenkin. Paras vaihtoehto olisi jättää usko eli tulla järkiinsä, mutta valitettavasti kaikista ihmisistä ei näytä olevan siihen.
- Huomannu
Uskolle ei pidä antaa valtaa, se yrittää manipulisointia asiasta mistä ei ole tietoa kuin raamatun kirjoittajien omat näkemykset siis olettamuksiin.
- RohkeuttaAloittajalle
Vastaan suoraan aloitukseen, lukematta itse hellareiden jaarituksia ja epäiilemättä syytöksiä yhdelle uskontonsa uhrille.
"Usko vei järkeni
uupunut
18.2.2013 11:14
Uskon asiat sekoittivat järkeni. Olen niin sekaisin, yksi sanoo toista toinen toista. Yksi lohduttaa, toinen pelottelee helvetillä tai maailmanlopulla. Ei auta enää rukous, ei uskovien yhteisö. En jaksa enää, en jaksa loppuun asti. Olen varmaan pyyhkinyt karitsan elämänkirjasta nimeni pois... ehkä nyt saisin pienen hetken levähtää. Väsyttää."
Itseltäni, väkivaltaisen helluntaikodin lapsena, meni hengellinen järki jo pikkulapsena. Koin juuri saman kuin aloittaja: yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Koin nuorena, lähinnä pakottaen, nk. "uskoontulonkin" ja kaiketi siinä touhussa tapahtuikin aito uudestisyntyminen, upotuskasteineen ja muuta ansiokasta, jossa kaikessa kyllä myös itsekin olin vilpittömästi asiassa mukana. Mm. näistä mainituista syistä itselleni kehittyi kuitenkin moninainen päihdeongelma jo melko nuorena. Yritin moneen kertaan nk. uusia uskoontuloja, mutta ne kariutuivat aina päihteisiin. Yritin, mutku voimaa ei ollut! Ja Helluntai-herrahan ei anna voimaa kuin niille, jotka itse ovat ensin pelastaneet itsensä! "Ei anna Henkeään likaisiin astioihin!" Uskoin, mutta elämäntapani ei ollut helluntailaisen pelastusopin mukaista. Hellareillahan ei saa olla mitään ongelmia. Ongelmat ovat merkki.. kuinkas se taas menikään?.. "ettet ole tehnyt täyttä totta elämässäsi." Pureskelkaa tuota lausetta. Kuvitelkaa se lausuttavaksi kokonaisen elämänhelvetin kokeneelle ihmiselle joka yksin taistelee ulkopuolelta häntä vastaan tunkeutuneita ulkopuolisten tahojen ongelmia vastaan.
"Vuodet vieri hiljalleen" ja helluntaiuskonnon uhri tuijotteli syvälle tuopin pohjiin. Hän olisi tahtonut elää uskonelämää, mutta kun hän ei siihen kyennyt, rima oli niin korkealla. Elämä tuhoutui hiljalleen.
Itsevanhurskaan helluntaiseurakunnan sijasta hän sitten lopulta löysi paikkansa Kyläsaaren pyjamaseurakunnasta, eli päihteiden katkaisuasemalta. Täältä hän, n. viikon kestäneen tosi helvetintuskien jälkeen sai passin jossa luki "Päihdehuoltola".
Niinpä sitten, puhtaat vaatteet päällään ja ruokaa maaru täynnä, sekä kohtuullinen määrä sitä sun tätä mieltärauhoittavaa, makasi hän tautivuoteellaan, tuijotellen huoltolan huoneen kattoa. Hän mietti että jotain on nyt pielessä ja pahasti. Juu. Viina ja muu lääkekaappi oli seurausta itse perusongelmasta: Helluntaiseurakunta ja sen Jeesus.
Potilas aloitti syvällisen itsetutkistelun ja pohdinnan. Asiat kronologisessa järjestyksessä, alusta asti, tarvittaessa tovi taaksekin kelaten. Kaikessa pohdiskelussa näyttäytyi Helluntaiseurakunta, sen opetukset ja ihmiset erittäin määräävinä hahmoina. Potilas itse, vielä pieni lapsi, siellä seassa, totisena kuunnelleen ja mielessään "täyttä totta tehden!"
No, kyllähän hellarit oppinsa tuntevat ja itse siinä eläen kaiketi ymmärtäneet sen punaisen langan, mutta ihan kaikkein rehellisin, joka todella tahtoo "totta tehdä" alkaa huomata siinä jonkinmoisia lipsahduksia. Nk opillisia ristiriitaisuuksia. Palapelin palaset eivät sovi yhteen. Ja tätä palapeliä, jossa ei ole kuvaa, eikä oikeita palikoita on ed.mainittu uskonnonuhrikin jo pienestä pitäen yrittänyt omassa elämässään kasata. Mut kun ne palaset ei kertakaikkiaan sovi yhteen! Vika ei siis voi olla palapelin kokoajassa, paitsi siten, että hän itse pyrkii suoriutumaan mahdottomasta, vaan siinä, että koko palapeli on täyttä paskaa.
Tämän ymmärsi ja itselleen lopulta rehellisesti tunnusti tuskissaan tärisevä huoltolan asiakas. Nyt alkoi uusi pohdinta.
Teologinen itsetutkistelu, lyhennelmänä: Uskonko Jumalaan? Joo. Kyllä Jumala on olemassa. Entä Jeesus? Hmmm. Kyllä vaan, Jeesus on.
Nyt olikin sitten puoli kristinuskoa selvitetty.
Aloin pohtia kristillisiä kirkkoja. Niitä hitaasti kelaten pysähdyin kohtaan "luterilainen kirkko". Mitä ne uskoo? Pyhäkoulusta muistin, että kirkon pyhäkoulussa oli ollut turvallista. Helluntailaisten pyhäkoulussa nainen melskasi ja opetti asioita, jotka menivät ohi Raamatun sanan, eli ohi Jeesuksen, mutta kirkossa tuntui hyvä ilmapiiri.
Muutaman kuukauden lepoajan jälkeen, rohkaistuneena elämään palaileva jo osin laitostunut yksilö, majoittuneena kurjalisto-asuntolaan päätti laittaa elämänsä sisäisesti kuntoon, otti rohkean harppauksen kohti tien toisella puolen sijaitsevaa kirkkorakennusta. Tähän päättyi uskonnonuhrin päihdehelvetti. Jos uskonnonuhrilla olikin vielä paljon ongelmia, yksi asia oli selvitetty: luovuttu väärästä uskosta (erottu helluntaiseurakunnasta), tullen vihdoin aidoksi kristityksi, ilman mitään omia ansioita tai yritelmiä, soitettu Jeesuksen ovikelloa, oven luona jossa luki "Kirkkoherranvirasto".
Tästä on jo pitkä aika ja paljon on vaiheikasta tapahtunut. Ongelmat eivät kadonneet yhtäkkiä, tällaista menestysstraadaa ei kristitylle edes Raamattu lupaa, vaan taisteluita. Mutta Tie oli valittu, väärä tie hylätty ja Uusi Tie löydetty, Jeesuksen sovitustyön Tie, kaikkine Jumalan lahjoineen.
.- TervehdyksiäKaislikoista
Näitä lauluja ei Saalemin kitarakuoro yleensä esitä. Tällaiset laulut ovat visusti mattojen alle lakaistuina. Mutta näiden kaikuja voi kuitenkin vielä kuulla mattojenkin alta, niiden "jumalan rikoksiinsa hylänneiden" syntisten kuorosta "jotka eivät tahtoneet tehdä elämässään täyttä totta." Vaikka kuinka hellarit mattoja tampaisivat, yrittäen vaientaa äänet.
Froikkarit - Juomalaulu:
https://www.youtube.com/watch?v=pa9rjtYgJL0
Froikkarit - Särkynyt sydämiseet:
https://www.youtube.com/watch?v=88muQYibh_A
Muistan kun kerrankin istuin muuassa rantakaislikossa ottamassa häppää spurgun kanssa joka kertoi olleensa aiemmin helluntaievankelista. Nimeä en muista. Keskustelumme oli syvällisen hengellistä. Sovimme kättä päälle, että selvitämme vielä tiemme takaisin Jumalan luo. Missähän äijäparka lienee?
. - JaSitteHerraPelasti
TervehdyksiäKaislikoista kirjoitti:
Näitä lauluja ei Saalemin kitarakuoro yleensä esitä. Tällaiset laulut ovat visusti mattojen alle lakaistuina. Mutta näiden kaikuja voi kuitenkin vielä kuulla mattojenkin alta, niiden "jumalan rikoksiinsa hylänneiden" syntisten kuorosta "jotka eivät tahtoneet tehdä elämässään täyttä totta." Vaikka kuinka hellarit mattoja tampaisivat, yrittäen vaientaa äänet.
Froikkarit - Juomalaulu:
https://www.youtube.com/watch?v=pa9rjtYgJL0
Froikkarit - Särkynyt sydämiseet:
https://www.youtube.com/watch?v=88muQYibh_A
Muistan kun kerrankin istuin muuassa rantakaislikossa ottamassa häppää spurgun kanssa joka kertoi olleensa aiemmin helluntaievankelista. Nimeä en muista. Keskustelumme oli syvällisen hengellistä. Sovimme kättä päälle, että selvitämme vielä tiemme takaisin Jumalan luo. Missähän äijäparka lienee?
.Poutahaukat - Paha vaanii:
https://www.youtube.com/watch?v=zIfTJI72txk
Poutahaukat - Rumpu soi:
https://www.youtube.com/watch?v=R9yukbhrrI0
Pitkä, pimeä tie, mutta lopulta Faija Ite toi valonsa laulajan yöhön, Faija kolkutti ja Poutahaukka avasi oven.
.
- En.tiedä
Vanhempani olivat uskovia ja minäkin uskoin lähes aikuisikään, voittiko järki kun usko katosi ilman kenenkään apua. Mitä minulle tapahtui ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1192157Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1791747Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j561412Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661195- 551188
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751006Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62902Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821