Hervannan uimahallin säännöt

1 niuho

Mielestäni uimahallin sääntöjä pitäisi kaikkien noudattaa! Aikuiset uivat lastenaltaassa! ? Altaaseen mennään ilman suihkua tai suihkuun mennään uimapuku valmiiksi jo päällä. Eikö sääntöihin kuulu käydä ensin pesulla ja sitten vasta uimapuku päälle ja altaaseen ? Pääsääntöisesti on kyse mamuista. Kertokaapa oikea tapa.

99

6555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapalammikko

Pitäs opetella lukemaan ohjeet seinältä.
      Mutta jos asia ei ole mieleinen, niin ymmärtämättömyys on valttia.
      Muutamalle ryssälle eräs rouva kerran sanoi, että uskotko ettet mene altaaseen ennen pesemistä.
      Mikä on vaikeaa?! Paina nappia seinästä, ei tarvitse vettä avannosta hakea ja nuotiolla lämmittää.
      Kylä kasvattaa, kun valvojat ei välitä.
      Hervannan uimahallin altaan reunat vesirajassa ovat usein ollet keltaisen likatahnan peitossa. Näkee jo kassalta, siksi en siellä enää käykään.

• yäk

Joo. Yks päivä kun olin uimassa ainakin 5 naista(maahanmuuttajia) meni uikkarit päällä suoraan suihkuun tai altaaseen.
        Valvojia ei ole näkynyt suihkunpuolella koskaan eikä muutenkaan. Yks täti siellä istuu kopissa mutta ei kyllä missään valvonta asioissa.??
        Sanotaan että MAASSA MAAN TAVALLA. Täällä pestään takapuolet ennen yleisiin uima-altaisiin menoa. Sen pitää olla selvää KAIKILLE!!
        Kertokaa huomionne "kassatädille" jos olis jotain apua !

• MITÄ?
        yäk kirjoitti:

Joo. Yks päivä kun olin uimassa ainakin 5 naista(maahanmuuttajia) meni uikkarit päällä suoraan suihkuun tai altaaseen.
        Valvojia ei ole näkynyt suihkunpuolella koskaan eikä muutenkaan. Yks täti siellä istuu kopissa mutta ei kyllä missään valvonta asioissa.??
        Sanotaan että MAASSA MAAN TAVALLA. Täällä pestään takapuolet ennen yleisiin uima-altaisiin menoa. Sen pitää olla selvää KAIKILLE!!

ON SE KUMMA KUN ASIAA EI SAADA KUNTOON. EIKÖS SIELLÄ UIMAHALLILLA OLE PALKKAA SAAVIA VALVOJIA?

• Anonyymi
        yäk kirjoitti:

Olen samaa mieltä 👌👌😳

• Pierre Pascal

Ja kusilasti lasketaan vessaan eikä altaaseen.

• lady gaga altaassa??

Onko tapahtunut asiaan korjausta? Onko asiaa seurattu?

• seywrey

Asiaan on tullut sellainen korjaus että on päätetty ottaa lisää altaaseen kuseskelevia törkyperseuimareita pakolaisiksi Hervantaan. On se hieno että ollaan monikulttuurisia, tavallinen kansalainen joutuu kokemaan kaikkein likasimmalla tavalla kulttuurien rikkaudet.

• Kiitos ei

Kertakäynti Hervanna uimahallissa riitti!
      Likaisempaa hallia en ole koskaan Suomessa nähnyt.

• kkauj

Eikö siitä sitten pitäisi ilmoittaa terveystarkastajalle jotta sulkisivat paikan jos siellä on uimakelvotonta vettä.

• Pöpöjen paratiisi

Käyhän tutustumassa pesutiloihin ja saunaan - YÖK!

• Pai Eskalle
        Pöpöjen paratiisi kirjoitti:

Käyhän tutustumassa pesutiloihin ja saunaan - YÖK!

Hmm..ajattelin aloittaa uimaharrastuksen nyt keväällä. Taidankin tyytyä lenkkeilyyn.

• kakille altaasen
        Pai Eskalle kirjoitti:

Hmm..ajattelin aloittaa uimaharrastuksen nyt keväällä. Taidankin tyytyä lenkkeilyyn.

Eikö sinne saada valvojia altaaseen menijöille? Ihme touhua. Ilmoitus terveystarkastajalle
        Vai ottaaks ne mitään kantaa, kun on kysymys mamuista!? Nehän saa tehdä mitä tykkää. Huh huh! Suomi on kohta kun Romania. Paskasta joka puolella.

• Enkä ihmettele
        kakille altaasen kirjoitti:

Eikö sinne saada valvojia altaaseen menijöille? Ihme touhua. Ilmoitus terveystarkastajalle
        Vai ottaaks ne mitään kantaa, kun on kysymys mamuista!? Nehän saa tehdä mitä tykkää. Huh huh! Suomi on kohta kun Romania. Paskasta joka puolella.

Valvojat eivät taida enää jaksaa tätä monikulttuurisuutta...

• eikö äly pelaa
        Enkä ihmettele kirjoitti:

Valvojat eivät taida enää jaksaa tätä monikulttuurisuutta...

Onhan se hommansa hoidettava valvojienkin, kun siitä palkan saavat. Naisten vuorolle ainakin valvoja paikalle. Täyskielto altaaseen menolle jos eivät ensin pese itseään. On se nyt saatana kumma jos eivät opi näin yksinkertaista asiaa. Ihan sama mikä on syy.

• Ka ko
        eikö äly pelaa kirjoitti:

Onhan se hommansa hoidettava valvojienkin, kun siitä palkan saavat. Naisten vuorolle ainakin valvoja paikalle. Täyskielto altaaseen menolle jos eivät ensin pese itseään. On se nyt saatana kumma jos eivät opi näin yksinkertaista asiaa. Ihan sama mikä on syy.

Joko on parannusta tapahtunut? Ajattelin uskaltaa uimaan!

• reppana rasisti
        Ka ko kirjoitti:

Joko on parannusta tapahtunut? Ajattelin uskaltaa uimaan!

Ihan pelkästään arvaamalla voi sanoa, että tuskin on parannusta tullut uimahallin asiakkaiden käytökseen. Suomalaisten pitää suvaita ja sopeutua. Ei mamuilta voi vaatia sääntöjen noudattamista ja perusteluna tietenkin rasismi...

• hyi
        reppana rasisti kirjoitti:

Ihan pelkästään arvaamalla voi sanoa, että tuskin on parannusta tullut uimahallin asiakkaiden käytökseen. Suomalaisten pitää suvaita ja sopeutua. Ei mamuilta voi vaatia sääntöjen noudattamista ja perusteluna tietenkin rasismi...

Onko terveystarkastaja tietoinen asiasta? ILMOITTAKAA jotka käytte uimassa!

• Pöpöhalli

Kävin naisten vuorolla, enkä toista kertaa mene.
      Peseytymiskulttuuri kun on toisilla erilainen kuin meillä...

• kiukuttaa

Maanantaisin on naisten vuoro. Mamu naiset on kotona jo puettu kireisiin, kaulasta polviin asti oleviin "uima-asuihin". Suoraa altaaseen. Joku voi suihkauttaa pukunsa päältä. Siellä on puvun sisällä kaikki p.... joka sitten huuhtoutuu altaaseen. Jos tossa asussa tulee vaikka kus hätä, ei sitä kyllä kesken lähdetä vessaan. Joten miten sitten? No tietysti lasti altaaseen. Osa naisista uiskentelee lastenaltaassa. Sinne vaan sitten pikkulapset uimaan. On se kyllä kumma kun ei asiaa saada hoidettua kuntoon eli suihkun kautta altaaseen JOKAINEN! Turha sanoa ettei pystytä valvomaan.

• porojouni
        kiukuttaa kirjoitti:

Maanantaisin on naisten vuoro. Mamu naiset on kotona jo puettu kireisiin, kaulasta polviin asti oleviin "uima-asuihin". Suoraa altaaseen. Joku voi suihkauttaa pukunsa päältä. Siellä on puvun sisällä kaikki p.... joka sitten huuhtoutuu altaaseen. Jos tossa asussa tulee vaikka kus hätä, ei sitä kyllä kesken lähdetä vessaan. Joten miten sitten? No tietysti lasti altaaseen. Osa naisista uiskentelee lastenaltaassa. Sinne vaan sitten pikkulapset uimaan. On se kyllä kumma kun ei asiaa saada hoidettua kuntoon eli suihkun kautta altaaseen JOKAINEN! Turha sanoa ettei pystytä valvomaan.

Mamujen ei siis tarvitse välittää säännöistä,alkaa oleen aika uskomatonta.

• Uskomatontaa

EI jumankauta. Täytyy siis käydä muualla.

• puhtaus1

Uimahallin pesutiloihin olisi palkattava tiukka täti valvomaan, että jokainen peseytyy ja kunnolla ilman uikkareita ENNEN altaaseen menoa!

Jos ei jotakuta systeemi miellytä, niin sitten voi jättää käymättä.
      Ja on ihan turha vedota kulttuurillisiin tapoihin.

Itse lopetin Hervannan hallissa käymisen juurikin em. syistä.
      En halua uida kolibakteerien täyttämässä vedessä.

• paska laari

Onhan siellä niitä eukkoja istumassa mutta niillä on parempaakin tekemistä. Istuvat ja juoruavat.

• voisko mennä?
        paska laari kirjoitti:

Onhan siellä niitä eukkoja istumassa mutta niillä on parempaakin tekemistä. Istuvat ja juoruavat.

Onko tilanne yhtään parantunut?

• reppana rasisti
        voisko mennä? kirjoitti:

Onko tilanne yhtään parantunut?

Jos kukaan ei ole valittanut asiasta uimahallin henkilökunnalle tai Tampereen kaupungille, niin tuskin. Eikä taida auttaa edes valittaminen, kun nyt on kyse mamuista ja heidän hälläväliä asenteestaan.

• inhorealisti1
        reppana rasisti kirjoitti:

Jos kukaan ei ole valittanut asiasta uimahallin henkilökunnalle tai Tampereen kaupungille, niin tuskin. Eikä taida auttaa edes valittaminen, kun nyt on kyse mamuista ja heidän hälläväliä asenteestaan.

Valitettu on, mutta mikään ei muutu!

• mamupotero

Hervannan uimahallin siivous on myös hälläväliä asenteella. Aikoinaan huomautin siitä keltaisesta kusivanatahnareunasta, niin siivoja oli sitä mieltä -venäläinen, että se on ihmisten syy. Totta, mutta ihmisistä lähtee likaa aina ja vielä kuolemankin jälkeen jää orgaanista jätettä vuosikymmeniksi.
      Siis siivota täytyy. Jututin myös erästä siivooja altaa reunasta ja he pesevät ne käsin hangaten sienillä. Siivouspäivänä vain useamou käsipari hankaamassa altaa reunoja. Erikoinen siivoustapa! Se saman paska huutoutuu takaisin uimaveteen ja taas altaan reunaan. Tervetuloa 2010-luvulle Tampereen kaupunki.
      Hervanta on paskalätäkkö, jonne en astu jalallakaan, sillä sieltä eräs rouva sai myös sitkeän ja kiusallinen jalkasienen. Rouvan kertoman mukaan infektioa oli niin vaikea, että hoito kesti yli vuoden eli siten myös kallis.

• s s

Onko Tampereella puhdasta uimahallia. Itse en ole uimahalleissa käynyt peruskoulun päätyttyä. oikein iljetti kun koulu pakotti sinne likavesiin uimaan.

• hyh hyh

Eikös uimahalleissa ole miehille ja pojillekin se sääntö ettei sortseissa saa uida. Pitää olla uikkarit. Miten siellä sitten voi olla pitkissä helmoissa? Ja ilman muuta pitää vahtia että kaikki peseytyvät ennen altaaseen menoa!!! Yöks muuten!

• Näin on

Mamumammat saa uida koltuissa. Minkäs teet kun puhe ei auta. Silloin annetaan asian olla.

• Hyi hitto
        Näin on kirjoitti:

Mamumammat saa uida koltuissa. Minkäs teet kun puhe ei auta. Silloin annetaan asian olla.

Pestäänkö ne uintikoltut jokaisen uimakerran jälkeen?

• limalätäkkö
        Hyi hitto kirjoitti:

Pestäänkö ne uintikoltut jokaisen uimakerran jälkeen?

No ei tietenkään. Siellä altaassahan ne koltut likoo!

• ex ev lut
        limalätäkkö kirjoitti:

No ei tietenkään. Siellä altaassahan ne koltut likoo!

Kävin uimassa Hervannan uimahallissa naistenvuorolla maanantaina. Sama peli jatkuu.
        Muslimien ei tarvi pestä itseään ennen uimaan menoa. Seuraavalla kerralla olen minäkin muslimi. Kotona on paljon kivampi pukea uikkarit päälle ja sitten vaan hypätä altaaseen.
        Helpompi laittaa kuivalle iholle. Monta kertaa on kuulemma valitettu asiasta valvojille. On se kumma kun eivät nekään hoida töitään.

• niinkö ?
        Näin on kirjoitti:

Joo. Ei sen väliä sitte kun ne usko!

• 123A
        ex ev lut kirjoitti:

Kävin uimassa Hervannan uimahallissa naistenvuorolla maanantaina. Sama peli jatkuu.
        Muslimien ei tarvi pestä itseään ennen uimaan menoa. Seuraavalla kerralla olen minäkin muslimi. Kotona on paljon kivampi pukea uikkarit päälle ja sitten vaan hypätä altaaseen.
        Helpompi laittaa kuivalle iholle. Monta kertaa on kuulemma valitettu asiasta valvojille. On se kumma kun eivät nekään hoida töitään.

Ei tarvi syyttää kaikkia mamuja :)) itekki oon mamu plus muslimi muija ja itse en myös käy sielä hervannan uimahallissa likaisuuden takia, itse kyllä pesen kolme kertaa ihan saippualle ja käyn suihkussa myös ennen altaaseen menoo ja ilman uimapukua myös käyn suihkussa , älkää tehkö ittestänne jtn enkeleitä. Mun suomalaiset ystävät ite menee vittu altaasee ja kusee sielä ja myös peseytyy ilman saippuaa ja toi on myös ällöttävää eli se on ihmisestä kii eikä (muslimeista)

• höpöhöpöjuttua
        123A kirjoitti:

Ei tarvi syyttää kaikkia mamuja :)) itekki oon mamu plus muslimi muija ja itse en myös käy sielä hervannan uimahallissa likaisuuden takia, itse kyllä pesen kolme kertaa ihan saippualle ja käyn suihkussa myös ennen altaaseen menoo ja ilman uimapukua myös käyn suihkussa , älkää tehkö ittestänne jtn enkeleitä. Mun suomalaiset ystävät ite menee vittu altaasee ja kusee sielä ja myös peseytyy ilman saippuaa ja toi on myös ällöttävää eli se on ihmisestä kii eikä (muslimeista)

Näin kirjoittaa suomalaisen suvakki. Mikä on vittu allas?

• Pöpöpesä

Miksi ei uimahallin henkilökunta ota mitään kantaa?
      Ilmeisesti hommat eivät todellakaan kiinnosta...

• rasistiko?

Moni ihminen on käynyt sanomassa valvojille. Ei mitään tapahdu. On se niin erikoista touhua. Mamu muijat vaan naureskelee. Ollaan muslimeja, ei tarvi riisua.

• kovapäistä porukkaa
        rasistiko? kirjoitti:

Moni ihminen on käynyt sanomassa valvojille. Ei mitään tapahdu. On se niin erikoista touhua. Mamu muijat vaan naureskelee. Ollaan muslimeja, ei tarvi riisua.

Näin kesällä pitäis jo alkaa opettaa maahanmuutajille uimahallinsääntöjä.
        PESE ITSESI ENNENKUIN MENET ALTAASEEN! Se tarkoittaa että pese ihosi joka on uikkareiden alla. Ei uimapukua joka on päälläsi, sen voit pestä erikseen.

• pissi ja kakki

Faktahan on se, että uimahallivesi on "puhdasta" johtuen sen puhdistustavasta, joten mitään tautia siitä ei voi saada (lukekaapa vaikka asiasta tarkemmin). Jalkasienen taas voi saada mistä tahansa mihin joku jalallaan on koskenut, siihen ei puhdistus auta.
      Eri asia on haluaako sitä "puhdasta" vettä suuhunsa. Se on sitten jokaisen oma asia inhottaako mamujen pissa ja kakka enemmän kuin mummujen.

• kakat ja pissat

Ei sitten velvoiteta Suomalaisia mummojakaan peseen peppujaan! Kaikki vaan paskoissaan altaaseen.

• kysyn vaan
        kakat ja pissat kirjoitti:

Ei sitten velvoiteta Suomalaisia mummojakaan peseen peppujaan! Kaikki vaan paskoissaan altaaseen.

Onko asiasta ilmoitettu terveystarkastajalle?

• hetero999

Ja homppelit kyttää saunassa muiden mulkkuja, v ituttaa!

• luulet vaan

Voi sun mulkku parkojas!

• hankkikaa elämä..

Uimahallit tuntuu olevan täynnä näitä super-kyttääjiä. Luojan kiitos en ite tykkää käydä uimahallissa. Ois kyllä todella AHDISTAVAA, ku koko ajan joku valopää kyttäis että kuinkas sitä oikein peseydytään, tuliko nyt paikat varmasti puhtaaks. Ja tää kyttäys jatkuis myös saunassa, altaassa ja pukuhuoneessa.

Enkä nyt tarkota tällä sitä että ite oisin jotenki likanen tai siivoton tapaus, mutta mun mielestä tollanen kyyläminenkään ei oo kyllä ihan hyväksyttävää. Itelle ainakin tulis vaivautunu olo ku suihkussa huomaisin kuinka joku mamma tiiviisti tuijottaa peseytymistäni...

• turpa kii

No tarviiks liioitella. ? Kuka teidän vehkeitä viittii töllätä. Sairasta kuvittelua. Perseet on pestävä ennen altaaseen menoo ja sillä siisti!

• hyivittu

Toi on niin totta!! Kävin pitkästä aikaa uimahallissa se oli aivan kamalaa...olen itse sellainen että en halua nähdä alastomia naisia...se on kuvottavaa...paikat roikkuu ja muuta kamalaa (en tosin siellä ihmiiä kyylää mutta kun täyttä on niin pakosti joku nainen ikävä kyllä tulee vastaan)...toiset kyyläävät minun vartaloani, kuinka peseydyn. Ja omaa pyyhettä joutuu pitämään koukussa muitten pyyhkeiden ollessa siinä vieressä. Mielestäni kuvottavaa sekin että kaikkien pyyhkeet on samassa nipussa...Mielestäni uimahalliin kuuluisi laittaa seinät suihkujen väliin. Tai jotkut kopit ja suihkusta tullessa uikkarit heti jalkaan. En kyllä enää mene uimahalliin uimaa!!

• syksy tulee

Hervannan uimahallin naisten vuorolle valvoja pesupaikalle tai pukuhuoneeseen! Eikö se nyt mene mamuille kaaliin että persukset pestään ennen altaaseen menoa. Kotona jo puetaan kireä kolttu päälle ja siellä sitten muhii kaikki .....! Kyllä taas hirvittää mennä mutta kun halli on tehty meille suomalaisillekkin ja tarvis vesijumppaa ja vesijuoksua!

• aivopesua!

Alkaakohan naisten uintivuoro taas syksyllä? Olis tarpeellista antaa taas pesuohjeita!

• kysyjä

Onko tietoa syksystä?

• altaaseen?
        kysyjä kirjoitti:

Onko tietoa syksystä?

Mikä tilanne Hervannan uimahallissa, onko naisten vuoro alkanut?

• uimamaisteris

Voi herranjuma tän palstan valittajia, itse en ole maahanmuuttaja ja olen nainen, siksi todella hävettää samankaltaisteni valitus....teillä ei ole mitään positiivista sanottavaa! Itse olen käynyt Hervannssa joka maanantai eikä ole mitään valittamista, tosi ihanaa ollut käydä, raikas vesi ja tilaa enemmän kuin normaalivuorolla. Comaan naiset menkää Intiaan katsomaan minkälaisessa vedessä ihmiset uivat ect. muissa maissa niin loppuu teiltäkin turha valitus.

Toiv. jatkuu syksyllä naistenvuorot, en ole tietoinen, mutta eiköhän toikin asia selviä kun pirauttaa uimahalliin ja kysyy asiaa.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa uintihetkiä teille kaikille meidän ihanissa uimahalleissa :)

• huh huh

Hei kuule maisteri. Nyt ei olla Intian vesissä mutta pian uidaan paskavesissä jos asialle ei mitään tehdä. Joko kaikki pesee tai sitten ei kenenkään tarvi. Kaikille samat säännöt!
        Kyllä mielipitees muuttuu kun jonkun pöpön saat altaalla, herranjuma vaan ittelles!
        Voi vitsi mikä vertaus!

• uimamaisteris

Elämä onkin vallan naurettavaa jos sen vakavasti ottaa :).
      Maria Jotuni

30 vuotta olen terveenä uimahalleissa uinut ja tervë olen kuin
      pukki, liika steriliys on tutkimuksissakin todettu pahasta!
      Samoin lapseni ovat terveitä kun ovat muksusta asti saaneet
      polskutella siellä sun täällä, vastuskyky vahvistuu pöpöillä.

• järjellinen

Itku pitkästä ilosta! Minä ainakaan en ui mamujen persevedessä.

• Ex-kävijä

Ihan kaikella ystävyydellä, mamujen hygieniakulttuuri on keskiajalta ja siksi en suostu uimaan heidän p-sissa jätöksissään.

Ehkä olen rasisti, mutta terveyttäni ainakin vaalin.

En ole vuoteen käynyt Hervannan hallissa, enkä käy ennenkuin peseytymissääntäjä valvotaan ja ne koskevat kaikkia.

• neiti x

Samaa mieltä!

• reppana rasisti

Aamulehdessä 8.10. on hieman vähemmän yllättävästi kirjoitettu hyvin positiiviseen sävyyn juttu naisten omasta vuorosta Hervannan uimahallissa. Jotkut maahanmuuttajataustaiset naiset eivät voi käydä uimassa, jos uimassa on miehiä. Tähän on syynä uskonto. On varmaan hieno uskonto tämä Islam?

aamulehti.fi:ssä ei ole ainakaan vielä tätä juttua. Jos se sinne ilmestyy, niin eivät taida kovinkaan montaa kommenttia julkaista? Aamulehti on täysin monikulttuurisuuden pauloissa. Mitään ikävää ei aiheesta saa sanoa tai kysyä.

• kyrsii paska vesi

Joo. Luin aamulehden. Olisivat nyt kirjoittaneet totuuden tästäkin asiasta. Naisten vuoro=mamujen vuoro. Kaikki entiset uimakaverit ovat lopettaneet Hervannan uimahallissa naistenvuorolla käymisen. Sinne vaan altaaseen pesemättömänä on mamumammoilla tapana mennä. Maassa maan tavalla. Ei näytä menevän kaaliin tämä pesu asia. Ohjaajat eivät välitä koko asiasta.

• IMO2013
        kyrsii paska vesi kirjoitti:

Joo. Luin aamulehden. Olisivat nyt kirjoittaneet totuuden tästäkin asiasta. Naisten vuoro=mamujen vuoro. Kaikki entiset uimakaverit ovat lopettaneet Hervannan uimahallissa naistenvuorolla käymisen. Sinne vaan altaaseen pesemättömänä on mamumammoilla tapana mennä. Maassa maan tavalla. Ei näytä menevän kaaliin tämä pesu asia. Ohjaajat eivät välitä koko asiasta.

Mieluummin uikoot omalla vuorollaan ja sen jälkeen vesi vaihdetaan ja desinfioidaan pesu- ja pukutilat.

• ex-uimari
        IMO2013 kirjoitti:

Mieluummin uikoot omalla vuorollaan ja sen jälkeen vesi vaihdetaan ja desinfioidaan pesu- ja pukutilat.

Paras oli niin. Eihän ne nyt vettä ala vaihtaan ym. siivousta, kun eivät muutenkaan välitä vaikka kuinka pyydetään.

• mammumamu
        kyrsii paska vesi kirjoitti:

" Naisten vuoro=mamujen vuoro."

Taitaa olla nimenomaan erään rauhan uskonnon edustajien vuoro. En usko, että esim. brittimamut vaativat omaa vuoroa.

On jokseenkin surullista katsella segregaatiota Suomessa. Jos musliminaiset eivät voi uida miesten kanssa samalla vuorolla, olisi ehkä syytä puuttua asiaan, eikä myötäillä sitä. Kyse on täydellisestä modernista apartheidista, jonka me itse suvaitsemme ja annamme tapahtua.

• Himo saunoja
        mammumamu kirjoitti:

Taitaa olla nimenomaan erään rauhan uskonnon edustajien vuoro. En usko, että esim. brittimamut vaativat omaa vuoroa.

On jokseenkin surullista katsella segregaatiota Suomessa. Jos musliminaiset eivät voi uida miesten kanssa samalla vuorolla, olisi ehkä syytä puuttua asiaan, eikä myötäillä sitä. Kyse on täydellisestä modernista apartheidista, jonka me itse suvaitsemme ja annamme tapahtua.

Tosi on,Vesi tekee kehosta puhtaan.Mutta mamujen mieli uskonosta sisäisesti ja keholisesti likaisen. EI tartte tulla tänne jos ei Suomen kultuuri kelpaa .Muuta kuin sossun luuku.Voi mennä muualle,
        Itse olen mailmaa kiertänyt ja mennyt kulloisenkin maan säänöillä eikä ole ollut edes vaikeaa.
        Norjassa aikoinaan istuin saunassa parin Norjalaisen kanssa ja heidän kaveri tuli ovesta sisälle ja avas oven pielessä olevan löyly hanan.Jääden juteleen siihen puuta heinää kavereitensa kans.kaverit veti itseensä kasaan kuumuudessa.Sanovat että tules tänne lauteille kans toi on Finski se ei lähe löylyy pakoon.Kaveri nolona sulki hanan ja kumarissaan tuli Lavolle.

• Hervantalainen
        mammumamu kirjoitti:

Suomi nyt on 5 miljoonainen persettä nuoleva lammaslauma

• lopetettava on uinti

Kyllä vaan oli kotimaan naisten alistuttava uimaan pesuvedessä. Hyvästi naisten vuoro. Mamut määrää.

• lopettanut

Onko asioihin tullut muutoksia? Voiko jo mennä uimaan? Vai onko allasvesi vielä pesuvettä?

• vierestä seurannut

Tässä tietoa Hervannan uimahallista!

• pojoing1

Millainen tilanne Hervannan uimahallissa on nykyään siisteyden/peseytymisen kannalta?

Olisin nimittäin kiinnostunut käymään, mutta mua ällöttää suunnattomasti, jos jotkut eivät peseydy ennen altaaseen menoa, tai jos allas/altaan reunat/vesi on likaista.

• lopettanut

Ei ne asiat siellä muutu. Valvojilla on niin paljon omia asioita keskenään etteivät ehdi työasioita hoitaan eli seuraamaan pesevätkö mamut persuksensa.

• Joskus näinkin
        lopettanut kirjoitti:

Ei ne asiat siellä muutu. Valvojilla on niin paljon omia asioita keskenään etteivät ehdi työasioita hoitaan eli seuraamaan pesevätkö mamut persuksensa.

Ikävä kyllä olet täysin oikeassa.
        Hygieniasäännöt eivät koske mamuja ja niitä ei kukaan (halua) valvoa.

Siirryin käymään Kangasalla, jossa on todellakin miellyttävä ja siisti uimahalli.

• törkeää hyväksikäytt

Jos joku tuohon oikeasti alkaa puuttumaan, rasistikortti vedetään esiin saman tien!
      Olen edelleen sitä mieltä, että maassa maan tavalla, ja jos ei kelpaa, saa ihan vapaasti lähteä pois!

• tiedonhaluinen3

Mitä vastaavat Hervannan uimahallin valvojat?

• Puhtaus on ½ ruokaa

Hoh hoo. Kyllä sitä on paljolta vältytty, kun ei ole opetellut uimataitoa ja sen myötä ei ole ollut tarvetta käyttää "hienoja" uimahalli"palveluita". Minkä lie taudinkin tässä olisi saanut.

• uinnit lopettanut

Valviran ylitarkastaja Aamulehdessä: Erittäin tärkeää on, että uimarit peseytyvät hyvin ennen altaaseen menoa, ettei vettä kuormittavaa orgaanista ainetta mene altaaseen. kloori reagoi orgaanisen aineen kanssa ja syntyy haitallisia klooriyhdisteitä. On erittäin tärkeää, ettei altaaseen mene likaa.

Olisi jo aika Hervannan uimahallin valvojien herätä. On kyllä ihme että parannusta ei tapahdu vaikka kuinka on puhuttu ja pyydetty paikanpäällä. Turha vähätellä tätä asiaa.
        Itse kerran huomautin kahdelle uimaan menijälle, että on pestävä.
        Vastaus oli: Ei meidän tarvi, olemme muslimeja ! ( naurua päälle).

• mitä
        uinnit lopettanut kirjoitti:

Valviran ylitarkastaja Aamulehdessä: Erittäin tärkeää on, että uimarit peseytyvät hyvin ennen altaaseen menoa, ettei vettä kuormittavaa orgaanista ainetta mene altaaseen. kloori reagoi orgaanisen aineen kanssa ja syntyy haitallisia klooriyhdisteitä. On erittäin tärkeää, ettei altaaseen mene likaa.

Olisi jo aika Hervannan uimahallin valvojien herätä. On kyllä ihme että parannusta ei tapahdu vaikka kuinka on puhuttu ja pyydetty paikanpäällä. Turha vähätellä tätä asiaa.
        Itse kerran huomautin kahdelle uimaan menijälle, että on pestävä.
        Vastaus oli: Ei meidän tarvi, olemme muslimeja ! ( naurua päälle).

Onko parannusta tapahtunut valvonnassa?

• kiitos Pyynikille
        mitä kirjoitti:

Onko parannusta tapahtunut valvonnassa?

"Hervantaan mahtuu polskimaan" lukee Aamulehdessä ja jatkuu "parasta että kukaan ei valita mistään. Pyynikin hallissa uimavalvojat kyttäävät sääntörikkomuksia hikeentymiseen saakka. Hervannassa saa toimia niin, kuin kulloisessakin tilanteessa järkeväksi katsoo." AL 5.5.2014
        Juuri näin se on, kukaan ei valita ja kukaan(valvojat) ei välitä missä kakassa altaaseen mennään. Siksi Hervannan uimahalliin mahtuu, kun kukaan ei siinä likavedessä viitsi lillua. Sehän on se määrätty porukka joka ei pese vaikka mitä tekisi. Tiedän monta ihmistä jotka ovat lopettaneet siellä käymisen valvomattomuuden takia.

• yks himo saunoja

Näin hän se on ensin pesulle ja sitten altaaseen niin vesi säilyy puhtaampana.Vaikka se kiertääkin putsareiden läpi koko ajan.niin putsarien Huolto tarve pienenee.Kaikilla puhdas vesi käytössä.
      Nyt pyynikillä kun kalevaa taas rempataan.
      Yleensä on nuoriso Fiksua .mutta joskus porukassa unohtuu noi säänöt,kun kivaa on.

• Ei mitään rajaa enää

Ainahan ponnahduslaudalta on kuséskeltu. Rajojen auettua ponnahduslaudalta jo páskannetaan.
      Siinä ei ole mitään rajaa.

• mamma09

No eikai kukaan aikuinen ihminen nyt kuse uima-altaaseen herranjestas :D olkoot mamu tai ei..hehän ovat usein hyvin hygieenisia.

• Tulokset esille

Jos uimahallin käyttäjille näytettäisiin raportit mitä vesi kulloinkin pitää sisällä,olisi vähenmän uimahallissa kävijöitä.Vuositasolla mitä ihmiset lorottelee altaaseen puhutaan tuhansista litroista.Sitten on nämä runkkarit osana,tämä on sitten isonpi ongelma kylpylöissä (porealtaat.)

• näin Hervanta

Hervanta on hyvä esimerkki. Mamunaiset tulee kotoa kaulaan asti olevissa kireissä punttiuikkareissa. Eivät käy suihkussa hallilla. Selvä asia on että altaaseen lorotellaan. Eihän sitä nyt montaa tuntia ole mamutkaan kusematta. Lopetin vuosi sitten käynnit, kun mikään ei asiaa auttanut. Valvojat eivät välitä mistään. Juoruaminen valvontakopissa on tärkeämpää. Itse huomautin kahdelle tytölle asiasta ja vastaus oli: Ei meidän tarvi pestä, me ollaan muslimia.

• Törkimyksiä
        näin Hervanta kirjoitti:

Hervanta on hyvä esimerkki. Mamunaiset tulee kotoa kaulaan asti olevissa kireissä punttiuikkareissa. Eivät käy suihkussa hallilla. Selvä asia on että altaaseen lorotellaan. Eihän sitä nyt montaa tuntia ole mamutkaan kusematta. Lopetin vuosi sitten käynnit, kun mikään ei asiaa auttanut. Valvojat eivät välitä mistään. Juoruaminen valvontakopissa on tärkeämpää. Itse huomautin kahdelle tytölle asiasta ja vastaus oli: Ei meidän tarvi pestä, me ollaan muslimia.

Ei j-lauta!
        Tehkää nyt jotain ja vähän äkkiä.
        Mikseivät terveystarkastajat käy tuolla kun muutenkin pistävät nokkansa joka asiaan.

Hervantaan en mene, ennenkuin asiat saadaan kuntoon.

• ajat.muuttuvat
        Törkimyksiä kirjoitti:

Ei j-lauta!
        Tehkää nyt jotain ja vähän äkkiä.
        Mikseivät terveystarkastajat käy tuolla kun muutenkin pistävät nokkansa joka asiaan.

Hervantaan en mene, ennenkuin asiat saadaan kuntoon.

Hys hys ei puolta sanaa. Kiemunkin joutuu käräjille ja Janitskin tuodaan raudoissa Suomeen, tänne missä perustuslakia ja sanan vapautta on aina kunnioitettu pyhinä

• Huolestunuttt

Saako saunassa olla homojen tuijotukselta rauhassa? Joissakin uimahalleissa ongelma

• NaminamiNami

Ei saa, suakin katellaan. Oothan säkin niin NAMUNEN! Älä häpee, ole oma itsesti. PUS!

• vesipetonen

peseytyminen on tärkeää ja siitä pitäisi ilmottaa korkeammalle taholle jos valvojat ei tee asialle mitään.mitä virkaa on kylteillä "vesijuoksijat" kun radalla on jos jonkinmoista uimaria ? helvetinmoista väistelyä ja sähläämistä koko ajan.
      uimareille on ihan omat radat !

• kusta-punttiuikkareissa

Kuulin että sama homma jatkuu Hervannassa. Matut EI PESE vaikka mikä olis. Valvojat istuu kopissaan juoruamassa. Itse lopetin jo 2 vuotta sitten käynnit vesijumpalla ja uimassa. Ei anna luonto periks mennä paskaveteen lilluun. On se kumma että näillä matunaisilla on eri säännöt (joka asiassa) kun oman maan kansalaisilla.

• josjotakinmönjää

Mitä tulee vanhemmuuteen, virtsankarkailu on yleistä varsinkin ponnistustiloissa esim vesijumpassa vanhemmila ihmisillä yleistä, lapset päästelee lirauksia vahigossa jne, se että ei käydä pesulla ennen altaaseen menoo on yleistä tämä asia hoituisi tehostetulla valvonnalla. Se mitä altaiden vesi pitää sisällä näistä tuloksista voisi tehdä julkiset, mistä ilmenisi virtsa yms määrät, voisi vertailla mitä tampereella kylpylöissä ja uimahalleissa vesi eri altaissa pitää sisällään.

• MVlehti

Menkääs Tamperelaiset käymään Itä-keskuksen uimahallissa!

• Muslimi

Onko kellään tullut mieleen, että ne mamut mitkä ei siellä uimahallissa peseydy ja tulee suoraan uikkarit päällä sinne , niin , että ne peseytyy vaikka kotona ennen uikkareitten laittoa?
      Musliminaisille on tietyt alueet, mitä ei saa näyttää edes naisille. Minä olen itse mamu ja muslimi ja käytän huivia. Ja meidän uskonto kieltää, että edes naisille näytetään navan ja polvien välistä aluetta, joten kyllä esim jos itse kävisin uimahallissa niin minä peseydysin ensin kotona laittaisin ”uikkarit” eli semmoset niinkun legginsit ja päälle jku pitkä mekko ja menisin tolleei uimaan. Ja ennen sinne altaaseen menoa kävisin taas suihkussa mutta uikkarit päällä.
      Ps. Meidän muslimi mamujen perse on kyllä aina puhdas , sillä JOKA IKISEN vessan käynnin jälkeen oli se kakka tai pissa me pestään vedellä genitaali alueet. Joten älkää valittako , että ollaan likaisia!

• Hervantalainen

No mitä ihmettä teet sitten täällä? Tämä ei ole muslimi maa. Täällä saunotaan perinteisesti sekasaunoissa. Parempi kun menet takaisin aavikolle.

• Muslimi

Vielä lisään , että se perse muslimeilla pestään monta kertaa päivässä, joka vessan käymisen jälkeen eikä niin kun teillä vain silloin, kun mennään uimaan. Sen takia älkää valittako, että muslimit ovat likaisia. Me pestään 5 kertaa päivässä kädet, kasvot, korvat ja jalat rukousta varten. Entäs te suomalaiset jotka täällä valittavat , että muslimit ovat likaisia?
      Pesettekö te persettä tai pillua kakn ja pissan jälkeen?

• puhdasperse

Hervannan uimahalli on kesätauolla aukeaa taas 14,8,2018 ,että ei siellä pese persettä tällä hetkellä muslimitkaan.

• rasseli

Se onkin sitten ihan täyspäivästä hommaa se perseen pesu,ettei sitä juuri muihin töihin ehdikkään. Toisaalta sen verran isot on noi perseet ,etten ihmettele.

• Kyyysymys

MIKSI UIMAHALLISSA EI SUOMEN KANSALAINEN SAA UIDA SORTSEILLA, MAAHAN TULIJAT SAAVAT?

• Anonyymi

Hervannan uimahalli on yks paskalätäkkö. Arvatkaas kenen ansiosta. Toivottavasti on valvojia nyt enemmän kun halli on remontoitu. Itse en todellakaan kyseiseen paikkaan mene. Kokemuksia on aikaisemmilta vuosilta.

• Anonyymi

En oikein ymmärrä naisten vuoroa maanantai-iltaisin. Eikö se ole tasa-arvolain vastainen?
      Jos kyse on musliminaisista, niin pitäisihän heidänkin voida uida samaan aikaan kantasuomalaisten naisten kanssa

• Anonyymi

Mamuilla paksut puuvilla legginsit ja puserot pitkähihaiset ja huivi tuoksuvat erittäin pyykinpesuaineelta ihan 20 metrin päähän ja vedessäkin.niistä sitten liukenee pyykinhuuhteluaine veteen ja haisee ne suihkussakin siis pesuaine vaatteet. Ihan huono olo tulee.

• Anonyymi

Kävin aikoinaan Hervannan uimahallissa. En takuulla mene enää. Matut tulee kadulta suoraan altaaseen. Kukaan ei sano mitään. Suomalaiselle huomautetaan välittömästi uikkareista ja hiustenpesusta ja hiussuojista ym. Muslimien ei tarvitse noudattaa mitään sääntöjä. Uimahallin valvojien syytä tässä tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe