Ajattelin heittää symphonylla vesilintua (eläinaktivistit älkää hätääntykö, ohi menee kuitenkin) ja ostaa paremman soittimen (ajatellut lähinnä pioneer DEH-3600 soitinta). Symphony ainakin vaikuttaa ulkoisilta mitoiltaan isommalta kuin normaalit soittimet. Joudunko hankkimaan jonkinlaisen sovittimen ja jos joudun niin mistä saa & paljonko kustantaa?
Symphonyn heivaaminen
9
1406
Vastaukset
- Skodillac
Mikäpä Symphonyssä vikana??? Kyselen vaan kun kun ihmiset on viime aikoina juuri halunneet Symphonyä varaosana...ja nyt sitä ei saa mistään??? Mulla on toiminut ihan ihanasti jo vuodesta 2002 alkaen.
- RS Combi
Siinä on vikana kaikki.
Niin radion onneton herkkyys kuin MP3:sten soittamattomuus. Tämä mun -03 heinakuussa ostetussa aut...koorassa.
- -04
Mielestäni symphony on toiminut aivan loistavasti ja se sopii kojelautaan hyvin onhan se suuniteltu siihen toisin kuin nämä "tarvikesoittimet" jotka jäävät ulos eli eivät uppoa keskikonsoliin.
- MikkoJ
Itselläni on Symphonyn tilalla Alpinen soitin ja hyvin se sinne on mahtunut ilman levikkeitä/sovittimia taikka muitakaan paloja. Varaudu siihen että joutunet ostamaan merkkiliikkeestä taikka Biltemasta lisäpalikan, jolla saat antennivahvistimeen virran syötettyä.
Syy miksi vaihdoin soittimen oli siinä, kun autoa ostettaessa myyjä sanoi ettei siinä ole soitinta vakiona ja kerkesin tietenkin ostamaan soittimen. Sitten sainkin tietää että soitin löytyykin. Enkä voinut/halunnut enää palauttaa ostamaani soitinta. Ja onhan tuossa Alpinessa sentään mp3/wma-toisto =) - Kajarit
Octavian kajarit ovat myös erittäin surkeat eli äänenlaadun parantaminen kannattaa aloittaa asentamalla kunnollinen kaksitiesarja.
- 1.8T
Mulla on Pioneerin mp3600 soitin ja Ocun vakio kajarit (8kpl) eli erillissarjat edessä ja takana. Mielestäni niistä kuuluu ihan hyvin verrattuna entiseen relluuni, jossa oli myös alkup. kajarit. En ole mikään hifisti, mutta mielestäni kajarit ovat suht hyvät verrattuna muihin kuulemiini vakiokaiuttimiin. Tietysti markkinoilta löytyy myös hifistin korvaan sopivia kajareita, mutta kun autossa kuuluu muitakin ääniä ja tila on muutenkin epäedullinen hyvälle äänentoistolle niin pitäydyn vakiokajareissa.
- Caprio
1.8T kirjoitti:
Mulla on Pioneerin mp3600 soitin ja Ocun vakio kajarit (8kpl) eli erillissarjat edessä ja takana. Mielestäni niistä kuuluu ihan hyvin verrattuna entiseen relluuni, jossa oli myös alkup. kajarit. En ole mikään hifisti, mutta mielestäni kajarit ovat suht hyvät verrattuna muihin kuulemiini vakiokaiuttimiin. Tietysti markkinoilta löytyy myös hifistin korvaan sopivia kajareita, mutta kun autossa kuuluu muitakin ääniä ja tila on muutenkin epäedullinen hyvälle äänentoistolle niin pitäydyn vakiokajareissa.
Hei vaihdoin keväällä vanhan passattini Octavia 1.8T dynamiciin. Täytyy sanoa äänentoistosta että on menty siitä mistä aita on matalin.
Etupäässä ei ole kunnon jakosuodinta. Keskiäänialue särkee korvaan sekä oven ylä että alapäästä. Vaihdoin siihen DLS:n PS6 sarjan. Piti purkkaa kaikki panelit ja asentaa uudet johdotukset sekä jakosuotimet. Jakosuodintahan ei Octaviassa ole ollenkaan vakiona! Tämä on syy siihen miksi äänensävy kuulostaa ikävältä. Eli järjestelmä on välttävä ja kaiuttimet korkeintaan kohtalaiset. Ylen uutiskiekunan siitä välttävästi kuuntelee 5 minuuttia jonka jälkeen kotkotuksen suosiolla sammuttaa. Bassopää on heikko sen takia että bassoelementin ympärys ei ole tiivis. Ääni valuu kartion takapuolelta etupuolelle.
Sitten mitä radion herkkyyteen tulee, suurin syy löytyy antennijärjestelmästä. Tämä VAG:n anteeni jossa täytyy tehdä impedanssisovitus ja oma vahvistin on huomattavasti heikompi kun Bilteman perusantenni jonka asensin edelliseen Passattiini. Tämän johtopäätöksen voin tehdä, sillä siirsin Pioneerin vanhasta autostani uuteen vaihdon yhteydessä. - käyttöön
Caprio kirjoitti:
Hei vaihdoin keväällä vanhan passattini Octavia 1.8T dynamiciin. Täytyy sanoa äänentoistosta että on menty siitä mistä aita on matalin.
Etupäässä ei ole kunnon jakosuodinta. Keskiäänialue särkee korvaan sekä oven ylä että alapäästä. Vaihdoin siihen DLS:n PS6 sarjan. Piti purkkaa kaikki panelit ja asentaa uudet johdotukset sekä jakosuotimet. Jakosuodintahan ei Octaviassa ole ollenkaan vakiona! Tämä on syy siihen miksi äänensävy kuulostaa ikävältä. Eli järjestelmä on välttävä ja kaiuttimet korkeintaan kohtalaiset. Ylen uutiskiekunan siitä välttävästi kuuntelee 5 minuuttia jonka jälkeen kotkotuksen suosiolla sammuttaa. Bassopää on heikko sen takia että bassoelementin ympärys ei ole tiivis. Ääni valuu kartion takapuolelta etupuolelle.
Sitten mitä radion herkkyyteen tulee, suurin syy löytyy antennijärjestelmästä. Tämä VAG:n anteeni jossa täytyy tehdä impedanssisovitus ja oma vahvistin on huomattavasti heikompi kun Bilteman perusantenni jonka asensin edelliseen Passattiini. Tämän johtopäätöksen voin tehdä, sillä siirsin Pioneerin vanhasta autostani uuteen vaihdon yhteydessä.Ocussa on autoissa tavanomainen "jakosuodin" eli kondensaattori liimattuna diskanttielementin kylkeen. Itsellä tuntuu myös alempi keskialue n 1000 Hz tienoilla kovasti korostuneelta. Niinpä reilu 7dB pudotus parametrisella tajuuskorjaimella tekee äänelle todella hyvää. Tällainen monialueinen korjain on mm. Blaupunkteissa ja sitä kannattaa tosiaankin myös käyttää. Tosin bassoja ei voi paljoa kaiuttimia yliohjaamatta korostaa.
Jossakin HiFi-lehdessä esiteltiin vakiokaiuttimien taajuustoistoa, Ocu oli mittauksissa mukana.
Antennista olen samaa mieltä, vanhanaikainen pitkä teleskooppi on huomattavasti parempi ilman vahvistinta kuin tämä VAG -antenni vahvistimineen. Siinä signaalin vaihtelut on liian jyrkkiä. - Skodillac
Caprio kirjoitti:
Hei vaihdoin keväällä vanhan passattini Octavia 1.8T dynamiciin. Täytyy sanoa äänentoistosta että on menty siitä mistä aita on matalin.
Etupäässä ei ole kunnon jakosuodinta. Keskiäänialue särkee korvaan sekä oven ylä että alapäästä. Vaihdoin siihen DLS:n PS6 sarjan. Piti purkkaa kaikki panelit ja asentaa uudet johdotukset sekä jakosuotimet. Jakosuodintahan ei Octaviassa ole ollenkaan vakiona! Tämä on syy siihen miksi äänensävy kuulostaa ikävältä. Eli järjestelmä on välttävä ja kaiuttimet korkeintaan kohtalaiset. Ylen uutiskiekunan siitä välttävästi kuuntelee 5 minuuttia jonka jälkeen kotkotuksen suosiolla sammuttaa. Bassopää on heikko sen takia että bassoelementin ympärys ei ole tiivis. Ääni valuu kartion takapuolelta etupuolelle.
Sitten mitä radion herkkyyteen tulee, suurin syy löytyy antennijärjestelmästä. Tämä VAG:n anteeni jossa täytyy tehdä impedanssisovitus ja oma vahvistin on huomattavasti heikompi kun Bilteman perusantenni jonka asensin edelliseen Passattiini. Tämän johtopäätöksen voin tehdä, sillä siirsin Pioneerin vanhasta autostani uuteen vaihdon yhteydessä.Minulle kelpaa täysin Octavian Symphony-soitin sekä edessä vakiona olevat Turkkilaiset "blaupunkt-paperikaiuttimet". Kun haluan kunnollisen äänentoiston niin menen kotiin kuuntelemaan musiikkia. En siis ymmärrä miksi helkkarissa autoista nykyään tehdään liikkuvia hifistudioita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625