Auttakaa, olen alaikäinen ja sain vastuulleni vanhempieni vanhan akvaarion, johon kuuluu kolme leväbarbia, kuuden neontetran parvi, piikkisilmä, kolme partamonnia, platy ja kaksi kiilakylkeä.
Akvaarion koko on ainoastaan vähän päälle sata litraa. Akvaario on leväbarbeille ihan liian pieni, vesiolot eivät täsmää kalalajistoihin (esim. neontetra ja platy), platy elää yksinelämää vaikka on parvikala, samantapainen tilanne piikkisilmällä ja kiilakyljillä.
Mitä ihmettä minä teen? Vanhempani eivät suostu ostamaan isompaa akvaariota eivätkä edes perus vedentestaustarvikkeita. En uskalla lahjoittaa kaloja eläinkauppaan (tällaisesta mahdollisuudesta olen kuullut) koska en halua niiden päätyvän taas yhtä sietämättömän typerille ihmisille kuin vanhemmilleni. Pitäisikö minun myydä kalat eteenpäin? Vanhemmat eivät kuuntele järkeä, aina kun mainitsen asiasta saan kommentteja jotka kuuluvat tyyliin ''siis ei voisi vähempää kiinnostaa, ne on vain kaloja, ei ne ees oo mitään lemmikkejä, ne on koristeita''.
Vaihdan noin neljäsosan akvaariovedestä viikoittain lisäten siihen vedenparannetta (antaen seisoa sen vuorokauden ennen akvaarioon lisäämistä), ja ruokin kalat kerran päivässä pohjaruualla (tabletteja) ja hiutaleilla välttäen liikaruokintaa. Onko rutiineissa mitään vikaa? Akvaariossa on sisäsuodatin.
Auttakaa stressaantunutta, tai antakaa vinkkejä miten saisin kahden todella typerän ihmisen päähän taottua vastuunottamista.
Alaikäisen akvaariokriisi, apua!!
AvutonAkvaristi
2
150
Vastaukset
- akva2
No platyja , kiilakylkiä ja piikkisilmiä pitäisi olla enemmän.Oletko ikinä mitannut vesiarvoja?
- ♧♣♧♣
No kyllä pitäisi olla mutta akvaario on nyt jo ihan liian pieni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263238
- 721580
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa801129Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1451052- 45941
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45888- 61882
Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171862- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis139775