Espanjan opiskelu Ruotsissa?

azulina1

Haluaisin kovasti opiskella espanjaa yliopistossa, mutta siltä varalta ettei pääsykokeet Helsingissä tai Turussa mene odotetusti, olen harkinnut espanjan kielen opiskelua Ruotsissa. Onko kenelläkään kokemusta? Itseä pelottaa tuo ruotsin kieli eniten,.. ylipäätään kiinnostaa kuulla toisten kokemuksista kielten opiskelusta Ruotsissa, olipa kyseessä mikä kieli tahansa. :)

8

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä mieltä

      Ruotsiksi voi kieliä opiskella myös Suomessa, Åbo Akademissa.

      Monestakin syystä en pidä espanjan opiskelua Ruotsissa kovin hyvänä ajatuksena, varsinkaan jos ruotsin kielessä on toivomisen varaa. Parempi olisi suunnata espanjankielisiin maihin, jos Suomessa opiskelu ei ota onnistuakseen.

      • azulina1

        Åbo Akademissa ei voi opiskella espanjaa.

        Espanjassa opiskelu olisi kyllä aika unelma, mutta kun ne lukukausimaksut... :/ ymmärrän kyllä mielipiteesi Ruotsissa opiskelusta, onhan se vähän haastavaa, kun kieli ei ole hallussa. Olisi kuitenkin kiva kuulla kokemuksia kielten opiskelusta Ruotsissa. :)


    • fdkfoksdofskfpds

      Ota kuitenkin huomioon, että Ruotsissa asuminen on kalliimpaa kuin Espanjassa, poislukien ne Espanjan suurimmat kaupungit. Voit hakeutua opiskelemaan Espanjassa johonkin pienempään ja halvempaan yliopistokaupunkiin. Siinä mielessä Espanjassa opiskelu ei välttämättä tule niin kalliiksi, vaikka siellä olisikin lukukausimaksut. Julkisissa yliopistoissa ne on jotain tonnin ja puolentoista väliltä, yksityisissä tietysti paljon enemmän. Mielestäni maksuton koulutus Ruotsissa ja kalliimmat vuokrat on suurinpiirtein sama rahallisesti kuin halvemmat vuokrat ja lukukausimaksut Espanjassa. Tietysti Espanjassa on bonuksena se espanjan kieli, jota voit harjoitella yliopiston ulkopuolella.

    • Ruotsiin!

      Itse suosittelen vaan kuuntelemaan itseään et mihin haluut eniten nii tehä työtä sen eteen. Itse opiskelen ruotsissa. Että jos ruotsi kiinnostaa ja päätät hakea nii toki vastaan kysymyksiin hakuporsessista. Ruotsiin voi hakea myös kurssejen kautta opiskelemaan eli syssteemi eri kun suomessa.

      Kaikki Ruotsissa opiskelusta kiinnostuneet voi lähettää sähköpostiin kysymyksiä. Vastaan mielelläni kaikkiin kysymyksiin. Esim. Tiedän kokemuksesta, miten ärsyttävää venkslata, mitkä paperit pitää lähettää yms.

      [email protected]

    • failatlife

      ei kannata opiskella ruotsissa

      ei kannata opiskella espanjaa

    • azulina1

      Kiitos vastauksista! :)
      Ruotsissa asuminen kalliimpaa? Itse olen kuullut päinvastaista. No ehkä Tukholmassa, mutta esim. Uppsalassa saa opiskelija-asunnon kuulemma noin 300 eurolla. Espanjassa pitäisi työskennellä opiskelun ohella, ja itseä ainakaan ei voi olla epäilyttämättä nykyinen taloustilanne Espanjassa... jos tyttömien luku liikkuu miljoonissa, epäilyttää saako tämmöinen suomalainen sieltä mitään hommia... jotenkin näen Ruotsissakin työskentelyn varmempana.

      Hei sinä, "Ruotsiin!". Kiitos, otan mielelläni yhteyttä sinuun jos päätän lähteä Ruotsiin opiskelemaan. Voitko muuten kertoa jo nyt, että milloin pitäisi hakupaperit viimeistään lähettää?

    • pakkolakko

      Jos olisit opiskellut pakkoruotsin sijaan espanjaa niin ei tarvitsi nyt kärvistellä.

      Miksi et mene pohjoisnavalle opiskelemaan espajaa? Siellä on vieläkin kylmempi kuin Ruotsissa. Pohjoisnavalla voi puhua pakkoruotsia jääkarhujen kanssa, koska nyt ymmärtää tanskaa.

      • pakkolakko

        Suomen nuoriso on uhrattu pakkoruotsin alttarille. Nuoriso itse kärsii eniten pakkoruotsista tulevaisuuden globalisoituvassa maailmassa.

        Nuorison pitää herätä ja ottaa itse valta käsiinsä sitä ei kukaan heille anna.

        Käy allekirjoittamassa ja osallistu nimien keräämiseen vaikka kadulla.

        Ruotsin kieli valinnaiseksi oppiaineeksi kaikilla kouluasteilla
        http://ruotsivapaaehtoiseksi.fi/

        Osallistu

        Haluatko osallistua kansalaisaloitteen tukemiseen netin ulkopuolella? Kerää allekirjoituksia kannatusilmoituslomakkeisiin. Lomakkeita voit tulostaa tästä.

        paperinen kannatusilmoitus
        https://www.kansalaisaloite.fi/files/Kannatusilmoitus.pdf?version=20130227155342

        Lomakkeet palautetaan asianmukaisesti täytettyinä osoitteeseen:

        Vapaa Kielivalinta ry
        c/o Ilmari Rostila
        Itsenäisyydenkatu 23 B 38
        33500 TAMPERE

        Lisätietoa voit kysyä [email protected].


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe