Olen kommentoinut valtuutettujen sanomisia ja pyrin positiivisiin kannanottoihin.
Olen Reijon kanssa samaa mieltä, että kyllä meillän paljon hyvääkin ja Lieksaa voidaan markkinoida jokainen muistaen sen, että ei omaa oksaa sahaa jossa istuu.
Paljon on ollut puhetta tuosta Inarin rajanylityspaikasta Lieksassa ja neuvotteluja on käyty ja paljon on vielä tekemistä nythän jonkinverran voidaan puutavaraa tuoda hyvän kelin aikaan koska tiet ei kestä rajan takana.
On tietysti paikallaan, että pielisentie on saatu varsinkin jalankulkijoita ajatellen toimivaksi mutta edelleen liukkautta esiintyy ja myöskin antautta varsinkin city marketin väylällä ja invapysäköinnin osalta hyväjalkaiset eivät muista vammaisia sen olen havainnut kun puolen tunnin aikana 10 liikuntakykyistä asiasta muistutin mielestäni kauniisti näyttäen invamerkkiä heille, Poliisin ollessa paikalla toimenpiteet olisi toiset.
Mielestäni on hyvä, että Reijo tekee näin julkisesti esityksiä ja keskustelun avauksia kaupungin hallintorakenteista eikä vaan tyydy lausumaan," olen pitänyt tuolipaikastani mukavana" sellainen sanoma ei tyydydytä ainakaan minua kuntalaisena vaan odotan tekoja myös ja aloitteita.
Sinänsä minua herätti ajatus siitä, mitä ajattelet ammatillisen koulun ja lukion yhdistämisestä vietko rakennus ja autopuolelle tuon lukion vai mitä tarkoitt? sinänsä hyvä asia on jopa mahdollisuus suorittaa kaksoistutkinto, mutta kuitenkin tärkeinpänä näen sen, että myöskin kokoomuksen tulee herätä siihen, että Pohjois -Karjalsata noita ammatillisia koulutuspaikkoja ollaan karsimassa joten enenemässä määrin tälle Suomen hallitukselle olisi asiaa sinullakin varmaan, ettei kaikki luisu etelään koulutuspaikkoineen, selvä uhkakuva on olemassa ammatillisen oppilaitosten osalta pohjois karjalassa ja myöskin noita lukijoita lakkautetaan,meidän tulee siinä suhteessa olla aktiivinen koulutuspolitiikassa ja vaikuttaa nyt hallituspuolueiden edustajat siihen, että asiat toimii myös täällä.terveisin markku
"Lieksalla on paljon hyvää"
13
187
Vastaukset
- kokomusta musta
Hyvä kirjoitus Markku,juuri niin, Pielisentiestä tehtiin kävelykatu,sillä
on Kortelaisen turha röyhistellä,pitäisi hänenkin jo viimeinkin nähdä
missä kunnossa tien parkkiruudut ovat.
On suorastaan hengenvaarallista tulla autostaan ulos jos on saanut
autonsa pysäköityä tuohon lumikinoksen,betonimöykkyjen,liikenne-
merkkien ja noiden istutuksien väliseen koloon.
Kyllä tietysti tämä sekamelska on ollut hyvä harjoitus näille kyltinpys-
tyttäjille jotka jatkavat kaupungin verovaroin opasteiden pystytystä kohti
Kivivaaraa.
Inarin avaamisessa Kortelainen on oikeassa ,se toisi Lieksalle ja laa-
jemmallekkin alueelle ostovoimaa.- juakosta
Liijan kallis tie,ja pilolle mäni.
- Raivo raitis
Eihän teillä' ole edes autoa, joten turhaan valitatte ja jos kännissä putoatte taksista ajoradalle niin oma on vikanne.
- zinhua wengi
Kiitos hyvästä liikeideasta Raivo raitis, ensi kesänä turisti saa katsella
kaupunkia uudesta ajoneuvosta. mikähän se mahtaa olla ? Hah hah! "Raivo raitis"! Kallistappa joskus muutama tuoppoi, niin muutut raivosta tavikseksi, joka on tyytyväinen elämäänsä ja nauttii muutakin kuin kansalaisluottamusta. Allekirjoittanut hokasi sen kun alkoi nuppi tutista ja kyllä se olut on aina vahvuutensa väärtti!
Ei Pielisentien kohdalla ole mitään niin huonoa, kun se, että juuri City Marketin kohdalla jonoa muodostuu. se taas johtuu siitä, että parkkipaikan ja Marketin välissä on ajotie, jonka ylitys Marketista autolle on se pullon kaula. Toinen, kun jätetään vaimo kaupan eteen ja sitten ajetaan ajokki parkkiin. Tämän olisi voinut ratkista siten, että markettiin menijöille olisi tuo Pielisen tien puoli katkaistu ja johdettu niistä kahdesta liikenne ulos parkkialueelta. Muuallahan suomessa nämä tavaratalot ovat sivulla keskustasta. Tämä paikka on liian ahdas kun autot ja ihmiset kulkevat toinen toistensa seassa. Toinen pullonkaula tuo pieni liikenne ympyrä, se puolestaan on huono niille, jotka jäävät odottamaan, että Pielisentien autot pääsevät esteettä liikkumaan. Olen jopa itse joutunut tilanteeseen jossa minua odotetaan, jotta pääsen liikkumaan estettä. Olen itse pysäyttänyt autoni ennen tuota ympyrää ja viitaanut että mene hyvä mies älä jarruta liikennettä.
Sitten nuo parkkipaikat. Niitä on muallakin Suomea, mutta ne pidetään puhtaan ja eihän siihen tarvita kuin sopiva aurauskalusto. Olisikohan pitänyt tehdä niihin ns. vinopysäköinti ruudut. Eli jalankulkutiet hieman kapeammaksi ja autot vinoon, jolloin olisi ollut paljon helpompi pysäköidä. Ainoa haittta puoli kun peruutetaan parkista tielle.
Pysäköinti tuntuu olevan myös joidenkin kohdalla vaikeata sen vuoksi, kun he eivät jätä tilaa toiselle niistä paikoista, johon pysäköidään. Ajetaan alueen keskelle ja poistutaan autosta. Olisi ystävällistä jos ensimmäiseen ruutuun pysäköijä peruuttaisi autonsa ruutuun omalle paikalleen ja jättäisi kaverillekin vähän, eikä tuumata, että: "Kaverille ei jätetä"!
Näin työttömyyden aikana kannattaisi varsinkin nuoria palkata lapion varteen, olisihan heillä mukavaa kun ei tarvitsisi seistä sossun luukulla. Säästyisihän kaupungilta ne Kelan sakkorahat tarpellisempaan, eli nuorison työllistämiseen talvellakin.
Eiköhän tuo homma järjesty kun kunnolla opetellaan ne ajamisen ja pysäköinnin niksit!Liikenneympyrästä sen verran, että todella jotkut eivät osaa siinä ajaa,eli vaikka tulisit oikealta niin joka on jo liikenneympyrässä saa ajaa esteettä ensin.
Mutta todella on harkitsematonta ajatella että invapaikkoja olisi liian paljon mutta toisaalta on myös sellaisia henkilöitä jotka eivät huomaa tai välitä ohjeista.
Olen kohteliaasti asiasta huomauttanut jakaessani noita lappuja tuulilasiin tai muuten näyttänyt lappua, että pysäköintipaikka on tarkoitettu invalideille ja näin ollen jopa viikolla puolen tunnin aikana olisi kymmenen sakotettavaa ollut.
Todella Citymarketin väylä on ahdas ja todella tervejalkaisia pudtetaan kyytistä oven eteen ja siten tie on tukossa.
On todella huolestuttavaa jos ei osata ajaa ja peruuttaa noihin pysäköintitaskuihin, eikun uutta harjoitusta kehiin.
Kiitän kuitenkin kirjoittajia asiallisuudesta niitäkin löytyy.
Koulutuspolitiikassa nyt täytyy myös olla hereilä lähialueilta on jo lukiot lakanneet. Mutta kuten sanoin ammatillisia koulutuspaikkoja on Pohjoi-Karjalasta valtiovallan toimenpitein lakkauttamassa muistaakseni 1200 paikka ja näin ollen vaarana on myös lieksan osalta pönkkä ovella, ellei maakunnassa löydetä yksituumaisuutta ja epäilenpä johan rytinällä meni ammatillinen oppilaitos ja suurin urheilusisäliikuntatila Lieksasta kun rakennus purettiin jotta sellaisia edunvalvojia meillä on MK
- yllättynyt
No nyt tuli täyttä asiaa,olen aivan samaa mieltä,reinhardr,38..
- ahdasta on
Niitä invapaikkoja on aivan liikaa. Tuskin kymmenen vammaista on samalla aikaa ostelemassa. mUutenkin ahdas paikoitus, kun kahden kaupan
parkkiruudut samassa, sais Tokmanni tehdä itselleen omat.
Vanhuksille pitäisi saada omia tiloja, kun notkuvat cityssä ja tappavat aikaa. Tai pelihelvetti pitäisi sieltä poistaa.Puhut asiaa nimim. "ahdsta on". katsokaapa tomannin sivus Pielsentiensuunnatsa. jo on leveää jalankulkijoilla. Jospa olisi tehty tilaan pysäköintipaikkoja Tokmannilaisille?
Katsotaan kun tulee kesä huhhuh! Parkkipaikkoja saataisiin lisää myös tekemällä pysäköinti kahteen kerrokseen, jolloin tilaa olisi silloin myös liikenne järjestelyille. Joka tapauksessa tuo citymarket on väärässä paikassa. (Tuollaisen sitykäytävän" (Pielisentie) varteen olisi pitänyt saada enemmän pikkukauppoja muutama kahvibaari, kunnon tori, toritapehtumis jne.
CityMarket tilavampaan paikkaan ja kunnon marketiksi, nyt on lajikkeita aivan niukasti, esim kodinkonepuolella on lajitelma aivan liian suppea, eli CityMarket pienoiskoossa.Luehan perustuslaki 19 § meillä vammaisilla pitää olla tasavertaiset mahdollisuudet elää ja toimia ja kuntien velvollisuutena ja valtiovallan on nimenomaan edistettävä tasavertaisuutta.
Juuri kävin tuosta asiasta koulutuksessa Joensuussa missä asiantuntijat luennoivat lainsäädännöstä joten perästä kuuluu.
Kuitenkin todella tuo 4 paikaa on riitämätön kun aina joku terve ajaa piittaamattomasti vammaisille tarkoitettuun tilaan,
Sinustakin tulee josku ikäihminen ja muista se kirjoittaja jotta koirakin voi kuppiaan kalistella jos ei ole joka huolehtisi, joten muraja vaan.
- PekkaKepu
Jos, lukio yhdistetään se tietää lukion loppumista Lieksasta.
Pekka Kepulle! Olet oikeassa, kaksi niin erilaista opinahjoa ei sovi samalle tontille, ellei ole asuinkortteli välissä.
kyllä lukiokin saa olla. Koska laiskat isumatyöntekijät tarvitsevat oman ahjonsa.
Ne taas, jotka ovat luovia käsillä tekijöitä tarvitsevat oman opinahjonsa kaikkine tykötarpeineen. Eihän lukiolainen käytä sorvia eikä korjaa autoja luokissaan.
Nykyään saa aivan tarpeeellisen sivistyksen, ei siihen tarvita mitään sellaista, jossa kehitetään ihmisiä, jotka eivät tajua tuon taivaallista mistään asioista, jotka ovat "duunarille" päivän selviä. Katsokaapa nyt Esim. Jyrkiä ja Juttaa, he ovat niitä kansankynttilöitä, joilla on liian lyhyt sydän lanka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357031JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t256077Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1003205Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5562948V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!602797- 572373
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342236- 332104
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321873Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71441