Helevetin Hevosmiehen onnenpäivä

Κέρβερος

lainaan ihan ilman lupaa erään kirjoittajan kommentteja, mutta kerroin jo hänellekin niin tekeväni

"mistä lähtisin etsimään pysyvää onnea ja totuutta"

Et mistään.

Jos lähdet etsimään onnea ja totuutta, silloin etsit niitä itsesi ulkopuolelta, etkä tule niitä koskaan löytämään.

Voit toki lähteä kulkemaan jotain polkua tai tietä jonka ajattelet johtavan onneen tai totuuteen mutta kaikki tiet ja polut ovat itsepetoksen teitä ja polkuja.

Polkuja ja teitä on olemassa niin kauan kuin pyyde on olemassa mutta pyyteen avulla pysyvää onnea ja totuutta on mahdotonta saavuttaa.

Kun oivallat pyyteen toiminta tavat itsetuntemuksen avulla silloin pyyde lakkaa ja mieli on hiljaa.

Hiljainen mieli on välttämätöntä onnen ja totuuden ilmenemiselle.

Itsetuntemus on kaikkein tärkeintä.

Jollemme tunne itseämme silloin takerrumme ajatuksen luomiin harhoihin.

Itsetuntemus on vapautta ajatuksen luomista harhoista.

Itsetuntemus on ajatustoiminnon ymmärtämistä kokonaisuudessaan.

Itsetutkimus ei ole pyydettä vaan itsemme ja asioiden tiedostamista sellaisina kuin ne ovat.

Pyyde kahlitsee mielen harhoihin.

Itsetuntemus vapauttaa mielen kahleista, harhoista.

Itsetutkimuksessa ei ole päämäärää jota kohti kuljetaan joten tietä ei ole.

Ei ole mitään saavutettavaa.

Ei ole mitään opittavaa.

Itsetutkimus on tiedostamista, ei mitään muuta.

-Tässä on paljon enemmän sanomaa kuin lopottamalla väärinuskovia syvimpiin helvetteihin ilman varsinaista asiasisältöäsi ruokottomassa kielenkäytössä ja halveksunnassa meihin "väärinuskoviin". "Alkakaahan laputtaa" on saanut minulle uuden merkityksen. Nyt on aika tutkia muita osa-alueita. Olen erittäin kiitollinen keskusteluun osaa ottaneille ihmisille - arvostan niitä. Nimiä en mainitse, mutta arvokkaita näkemyksiä on tullut nimimerkeiltä tusinaruutu, bdwf..g, muuttis, su, saara, teukkukin, ja monilta muiltakin.
Piipahdan täällä seuraamassa jatkossakin toisinaan, mutten enää säännöllisesti.
rakkain terveisin ystävänne: Κέρβερος

3

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulee kyllä ikävä sinua.

• teu.

Jos tarkoitat ,tuonelan kairaa, ei tule ikävä .
        Sillä paljon saisi selville ottaa, vieläkin vain.
        Jos sinä meinaat, että sinä lähes täydellinen
        ja kuitenkin polves lyö vitosen katkoo, että niin.
        Tutki poika vain ehkä se kannattaa, mutta älä unhot
        Taivaan Isää äläkä Jeesusta Kristusta Jumalan poikaa .

Kuin turkin miina oli kävelemässä kirkolle ajoi kristitty mies
        siitä hevosella ohi, miina oitis tunsi, ja huusi Älä unohda jumalan pokaa.
        Heti isäntä toppasi heposen , ja pyysi miinaa kyytiin, heille sukeutui oikein
        hyvät keskustelut n. 7 km matkalla ..

Toinen kerrotuita tapauksista,. Eräs täkä läinen isäntä oli isoissa seuroissa
        silloin vielä alkoi seurat Pe. illalla , lauanti ,Sunnunti ja maanatai , hänellä oli
        tukien telous käynnissä ja päätti mennä ma. telomaan päiväksi, ja meni , kun
        hän tuli iltaseroihin , joku huomautti että meillä oli hauskat ja autuaalliset päivä
        seurat , johon isäntä vastasi kun minä olin metsässä minä ajattelin teitä koko
        ajan , mutta jos minä olisin tullu päivksi seuroihin , minä olisin ajatellut metsää
        koko ajan , joten seurat olisi menneet sen takia piloille .
        Minusta tämä versio on yksi niitä parhaita, ettei unhoita Jumalan poikaa,,

• 5+7#

Kerperos, tästä itsetuntemuksesta olisi joitakin ajatuksia, mutta nyt on kello jo niin paljon, etten jaksa syventyä enempää.

"mistä lähtisin etsimään pysyvää onnea ja totuutta"

Olen sitä mieltä, ettei onnea ja totuutta löydy, jos ei ymmärrä myös ympäristöä.

Minäkään en ymmärrä tuota pikkusieluisuutta, mikä laittaa ihmiset luokittelemaan toiset ulkopuolisiksi noin suoralta kädeltä, jos ei ole samaa mieltä hänen ja heidän kanssaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6118
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5555
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2026
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1494
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe