Chevrolet Volt huipputaloudellinen!

Volttari

Tekniikan Maailman talvitestissä Chevrolet Volt oli huipputaloudellinen. Kylmäkulutus oli vain 5.3l/100km kun seuraavaksi tulleella se oli 8.5l/100km. Lämpimänä pikkuruinen Auris hybridi pääsi alle Voltin kulutuksen.

Erittäin hieno saavutus isolta premiumautolta, jonka ajettavuus myös talvella oli huippuluokkaa!

91

5448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyötysuhde.

      Myös hyötysuhteessa Chevrolet oli täysin selvä kakkonen Auriksen jälkeen.

    • Focustic

      Hahaaa, hyvää läppää letukkaäijiltä ku mitattu kylmäkulutus oli lähes 18l/100km

      • faktat TM:stä.

        Sieltä ne löytyvät.


    • Jukka 2

      Olisin voinut ostaa Voltin, jos siitä olisi farmari.

    • arrikoski

      Voltin punnittu omamassa oli 1725 kg eli 320 kg enemmän kuin Auriksella. Pituutta sillä on 22 cm enemmän. Voltin talviajettavuus oli ensiluokkaista, Auriksen tyypilliseen Toyota-tyyliin sellaista, ettei sillä kukaan halua ajaa muuta kuin aivan pakolliset ajot.

      Minusta Auris ansaitsee kehunsa taloudellisuudesta. Samoin Volt kakkossijastaan. Silti pitää muistaa, että käytännön ajossa Volt on taloudellisempi, kunhan päivittäiset matkat eivät ole pidempiä kuin mitä akkujen virta riittää eli 40-80km ajotyylistä ja ulkolämpötilasta riippuen. Suomessa keskimääräinen ajomatka vuodessa on 17 tkm eli 46 km/päivä. Nämä ajot onnistuvat lähes pelkällä akulla ajaen jos lataus tehdään vain öisin.

      • Auris on hyvä

        Voltin akun paukut loppuivat TM:nkokeen -7 asteen pakkasissa jo 15 kilometrin jälkeen.
        Kylmäkulutus ensimmäisten minuuttien aikana 17,8 litraa sataselle ja lämpöisenäkin 7,4 litraa......

        Sen verran arvostelusta, että Auriksen hallittavuus: Jääradalla hyvä, Lumitiellä: kiitettävä, Väistökoe: hyvä, Mutkainen ylämäki: hyvä

        Kommentti Auriksen maantieajo-osuudesta, jolla ajaa vain "pakolliset ajot":

        "Toyota Auriksen ohjaus on tunnoltaan muihin yhdeksikön (arvosana) autoihin verrattuna kevyt. Sitä onkin ajettava hellin ottein, jotta löytää tunnon tiehen, ja auto käyttäytyy mallikkaasti. Muuten Auris on kokoisekseen suuntavakaa ja leppoisa ajettava".

        Eiköhän Chevrolet-miehet pistele taas hiukan omiaan. Minun nähdäkseni auto on aika hyvä ajaa silloin, kun se saa ajettavuudesta kouluarvosanan 9.
        jotainhan voltilla meni pieleen kun Auris oli kärkiautoja, peräti 3. ja viisi lumitähteä, kun Volt alempaa keskikastia kolmella tähdellä.


      • tai sitten ei
        Auris on hyvä kirjoitti:

        Voltin akun paukut loppuivat TM:nkokeen -7 asteen pakkasissa jo 15 kilometrin jälkeen.
        Kylmäkulutus ensimmäisten minuuttien aikana 17,8 litraa sataselle ja lämpöisenäkin 7,4 litraa......

        Sen verran arvostelusta, että Auriksen hallittavuus: Jääradalla hyvä, Lumitiellä: kiitettävä, Väistökoe: hyvä, Mutkainen ylämäki: hyvä

        Kommentti Auriksen maantieajo-osuudesta, jolla ajaa vain "pakolliset ajot":

        "Toyota Auriksen ohjaus on tunnoltaan muihin yhdeksikön (arvosana) autoihin verrattuna kevyt. Sitä onkin ajettava hellin ottein, jotta löytää tunnon tiehen, ja auto käyttäytyy mallikkaasti. Muuten Auris on kokoisekseen suuntavakaa ja leppoisa ajettava".

        Eiköhän Chevrolet-miehet pistele taas hiukan omiaan. Minun nähdäkseni auto on aika hyvä ajaa silloin, kun se saa ajettavuudesta kouluarvosanan 9.
        jotainhan voltilla meni pieleen kun Auris oli kärkiautoja, peräti 3. ja viisi lumitähteä, kun Volt alempaa keskikastia kolmella tähdellä.

        Toyotasta sanottiin, että sen pisteet tulivat taloudellisuudesta. Ajomukavuushan oli sitä Tojotaa jolla ajetaan vain pakolliset.


    • Spritmonitor
    • Spritmonitor
    • Hauridi

      Onko tuo volt/amperan akkuteknologia noin epäluotettavaa että toinen kuluttaa neljä kertaa enemmän ku toinen, kuinka tuollaisia on edes myynnissä, noo ehkä seuraavan sukupolven malleissa tuo paha epäkohta on saatu korjattua

    • Hauridi

      Jaa mutta muilla ajettiin normaaliajoa ja toisella pakkaskokeita ja rataa.

    • Alkuper. Hauridi

      Chevy/opelin epäluotettavan akkuteknolologian puolustajilla on myös vaikeus keksiä omia nimimerkkejä.

      "Jaa mutta muilla ajettiin normaaliajoa ja toisella pakkaskokeita ja rataa."
      Mikäs tässä mahtaa olla pointtina?

      • ertwrtr

        Luulisin pointtina olevan sen, että Saksan Spritmonitorin autot ovat olleet jokapäiväisessä normaalissa ajossa. Niiden kulutuslukemat ovat olennaisimpia kuin Lapin pakkaslaboratoriossa tehdyt pakkaskäynnistysten kulutuslukemat ja jäärata-ajon kulutukset.

        Sähköauton taloudellisuus perustuu siihen, että sillä ajetaan sähköllä vaikkakin Voltissa on lisänä bensiinimoottori, joka mahdollistaa myös pidemmän ajon.


      • Toyopet 67
        ertwrtr kirjoitti:

        Luulisin pointtina olevan sen, että Saksan Spritmonitorin autot ovat olleet jokapäiväisessä normaalissa ajossa. Niiden kulutuslukemat ovat olennaisimpia kuin Lapin pakkaslaboratoriossa tehdyt pakkaskäynnistysten kulutuslukemat ja jäärata-ajon kulutukset.

        Sähköauton taloudellisuus perustuu siihen, että sillä ajetaan sähköllä vaikkakin Voltissa on lisänä bensiinimoottori, joka mahdollistaa myös pidemmän ajon.

        mutta kun sähköajo onnistuu vain kesäolosuhteissa.

        Talvella sähköä kuluu 30-120kWh/100km ja lisäksi bensaa saman verran kuin tavallisessa autossa


      • ertwrtr
        Toyopet 67 kirjoitti:

        mutta kun sähköajo onnistuu vain kesäolosuhteissa.

        Talvella sähköä kuluu 30-120kWh/100km ja lisäksi bensaa saman verran kuin tavallisessa autossa

        Miksi intätä täysin selvää asiaa? Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Esimerkiksi Golf kuluttaa saman verran polttoainetta samoissa oloissa Saksassa kuin Ampera bensalla ajettaessa.
        .
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2009&power_s=139&power_e=141&powerunit=2


      • ihan /ceestä
        ertwrtr kirjoitti:

        Miksi intätä täysin selvää asiaa? Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Esimerkiksi Golf kuluttaa saman verran polttoainetta samoissa oloissa Saksassa kuin Ampera bensalla ajettaessa.
        .
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2009&power_s=139&power_e=141&powerunit=2

        Toi linkki oli anuksesta. Joku oli merkannut dieselin bensaksi. Oikea keskikulutus Golfilla oli paljon isompi. Tässä on laajempi haku, jossa on myös yksi diesel mutta todellinen kulutus on melkein 8 litraa. Volt menee siis paljon pienemällä vaikka ajaisi pelkällä bensalla.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2007&power_s=139&power_e=141&powerunit=2


      • Toyopet 67
        ertwrtr kirjoitti:

        Miksi intätä täysin selvää asiaa? Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Esimerkiksi Golf kuluttaa saman verran polttoainetta samoissa oloissa Saksassa kuin Ampera bensalla ajettaessa.
        .
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2009&power_s=139&power_e=141&powerunit=2

        voit lopettaa jankuttamisen

        Suomen olosuhteissa sähköajo on mahdollista noin puolet vuodesta. Tällöinkin vain muutaman kymmenen kilometrin matkan. Sen jälkeen kulutus nousee tavallista bensa-autoa kovemmaksi.

        60kWH/100km 8 litraa bensiiniä on turhan kova kustannus.


      • ertwrtr
        Toyopet 67 kirjoitti:

        voit lopettaa jankuttamisen

        Suomen olosuhteissa sähköajo on mahdollista noin puolet vuodesta. Tällöinkin vain muutaman kymmenen kilometrin matkan. Sen jälkeen kulutus nousee tavallista bensa-autoa kovemmaksi.

        60kWH/100km 8 litraa bensiiniä on turhan kova kustannus.

        Sinähän tässä yrität jankuttamalla muuttaa faktoja valheillasi. Akuilla voi ajaa ympäri vuoden ja niin niillä ajetaankin. Sen lisäksi pakkasilla käytetään bensaa lämmittämiseen ja pitkiin matkoihin, joita varten ei sähköautoa osteta.

        Siis normaalin akkukäytön lisäksi voi ajaa vaikka pelkällä bensalla normaalia bensa-autoa pienemmällä kulutuksella.


      • mutta jos
        ertwrtr kirjoitti:

        Sinähän tässä yrität jankuttamalla muuttaa faktoja valheillasi. Akuilla voi ajaa ympäri vuoden ja niin niillä ajetaankin. Sen lisäksi pakkasilla käytetään bensaa lämmittämiseen ja pitkiin matkoihin, joita varten ei sähköautoa osteta.

        Siis normaalin akkukäytön lisäksi voi ajaa vaikka pelkällä bensalla normaalia bensa-autoa pienemmällä kulutuksella.

        Mutta jos ajaa aina akkuja lataamattaja vain tulipalopakkasilla ja kilometrin kerrallaan ja odottaa sen jälkeen että moottori jäähtyy täysin kylmäksi. Silloinhan voi ajaa isommalla kulutuksella.


      • Toyopet 67
        ertwrtr kirjoitti:

        Sinähän tässä yrität jankuttamalla muuttaa faktoja valheillasi. Akuilla voi ajaa ympäri vuoden ja niin niillä ajetaankin. Sen lisäksi pakkasilla käytetään bensaa lämmittämiseen ja pitkiin matkoihin, joita varten ei sähköautoa osteta.

        Siis normaalin akkukäytön lisäksi voi ajaa vaikka pelkällä bensalla normaalia bensa-autoa pienemmällä kulutuksella.

        sinun kannattaa vähän sivistää itseäsi ja perehtyä ao auton toimintaperiaatteeseen


      • ertwrtr
        mutta jos kirjoitti:

        Mutta jos ajaa aina akkuja lataamattaja vain tulipalopakkasilla ja kilometrin kerrallaan ja odottaa sen jälkeen että moottori jäähtyy täysin kylmäksi. Silloinhan voi ajaa isommalla kulutuksella.

        Niinhän Tojoboy 67 tuntuu tekevän.


      • ertwrtr
        Toyopet 67 kirjoitti:

        sinun kannattaa vähän sivistää itseäsi ja perehtyä ao auton toimintaperiaatteeseen

        Minä tunnen Voltin ja sen tekniikan. Vielä kun sinä ymmärtäisit siitä edes jotain alkeita. Tässä eräs Volt, jonka todellinen kulutus on ollut 0.9l/100km. Samassa jutussa kerrotaan talviloista näin:

        "Arktisimmissa olosuhteissa Volt/Amperaa ei ole vielä tiettävästi testattu, mutta ainakin Tukholmassa esisarjan auto toimi kuulemma moitteettomasti viime talvena vielä kymmenessä pakkasasteessa."

        http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/koeajot/chevrolet-volt-kuluttaa-09-litraa-satasella/1171069


      • Toyopet 67
        ertwrtr kirjoitti:

        Minä tunnen Voltin ja sen tekniikan. Vielä kun sinä ymmärtäisit siitä edes jotain alkeita. Tässä eräs Volt, jonka todellinen kulutus on ollut 0.9l/100km. Samassa jutussa kerrotaan talviloista näin:

        "Arktisimmissa olosuhteissa Volt/Amperaa ei ole vielä tiettävästi testattu, mutta ainakin Tukholmassa esisarjan auto toimi kuulemma moitteettomasti viime talvena vielä kymmenessä pakkasasteessa."

        http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/koeajot/chevrolet-volt-kuluttaa-09-litraa-satasella/1171069

        "jonka todellinen kulutus on ollut 0.9l/100km"

        ....

        Tuossa samanlainen auto jonka todellinen kulutus on 8-kertainen

        http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html?period=on&sdate=01.12.2012&edate=21.02.2013


      • ertwrtr
        Toyopet 67 kirjoitti:

        "jonka todellinen kulutus on ollut 0.9l/100km"

        ....

        Tuossa samanlainen auto jonka todellinen kulutus on 8-kertainen

        http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html?period=on&sdate=01.12.2012&edate=21.02.2013

        Voi sillä bensallakin ajaa jos haluaa. Voithan sinäkin ajaa Ladallasi vaikka kaikki ajosi ykkösvaihteella, ja saatat ajaakin, kun älykkyytesi tietää.

        Voin hakea sinulle paljon muitakin poikkeuksen poikkeuksia Spritmonitorista. Sinnehän voi jokainen syöttää myös vääriä tietoja.


      • Toyopet 67
        ertwrtr kirjoitti:

        Voi sillä bensallakin ajaa jos haluaa. Voithan sinäkin ajaa Ladallasi vaikka kaikki ajosi ykkösvaihteella, ja saatat ajaakin, kun älykkyytesi tietää.

        Voin hakea sinulle paljon muitakin poikkeuksen poikkeuksia Spritmonitorista. Sinnehän voi jokainen syöttää myös vääriä tietoja.

        Spritmonitorin tiedot vastaavat TM:n mittaamia tuloksia.

        Näyttää tuota sähköäkin kuluvan nelinkertaisesti tehtaan ilmoittamaan kulutukseen nähden.


      • ertwrtr
        Toyopet 67 kirjoitti:

        Spritmonitorin tiedot vastaavat TM:n mittaamia tuloksia.

        Näyttää tuota sähköäkin kuluvan nelinkertaisesti tehtaan ilmoittamaan kulutukseen nähden.

        Tällä valheella todistat sen, nimkä jokainen meistä tietää. Olet älyllisesti vajaa ja valehtelet kaiken, mitä sanot.


      • Ja ne faktat...
        Toyopet 67 kirjoitti:

        Spritmonitorin tiedot vastaavat TM:n mittaamia tuloksia.

        Näyttää tuota sähköäkin kuluvan nelinkertaisesti tehtaan ilmoittamaan kulutukseen nähden.

        Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Esimerkiksi Golf kuluttaa saman verran polttoainetta samoissa oloissa Saksassa kuin Ampera bensalla ajettaessa.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2009&power_s=139&power_e=141&powerunit=2


      • ihan /ceestä
        Ja ne faktat... kirjoitti:

        Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Esimerkiksi Golf kuluttaa saman verran polttoainetta samoissa oloissa Saksassa kuin Ampera bensalla ajettaessa.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2009&power_s=139&power_e=141&powerunit=2

        Siis ei kuluta Golf noin vähää vaan liki 8 litraa satasella. Tuossa oli virhe, usokaa nyt. Tässä on oikea.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2007&power_s=139&power_e=141&powerunit=2


      • TM 4/2013
        Ja ne faktat... kirjoitti:

        Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Esimerkiksi Golf kuluttaa saman verran polttoainetta samoissa oloissa Saksassa kuin Ampera bensalla ajettaessa.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2009&power_s=139&power_e=141&powerunit=2

        TM 4/2013:

        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".

        Akun ollessa täysi on kulutus 4kWh 5,3 l/100km.

        Ja 20-30km jälkeen kun akku on tyhjä nousee kulutus jonnekin 7,4 ja 17,8 litran välille lämpötilasta riippuen.

        Opetelkaa lukemaan ja ennenkaikkea ymmärtämään lukemanne.


      • ertwrtr
        TM 4/2013 kirjoitti:

        TM 4/2013:

        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".

        Akun ollessa täysi on kulutus 4kWh 5,3 l/100km.

        Ja 20-30km jälkeen kun akku on tyhjä nousee kulutus jonnekin 7,4 ja 17,8 litran välille lämpötilasta riippuen.

        Opetelkaa lukemaan ja ennenkaikkea ymmärtämään lukemanne.

        Kulutus nousee normaalista vain jos kyölmänä lähdetään tyhjillä akuilla. Normaalisti ei siis koskaan.

        Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Ja tässä todellinen koko talven testitulos:
        "Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km."


      • TM 4/2013
        ertwrtr kirjoitti:

        Kulutus nousee normaalista vain jos kyölmänä lähdetään tyhjillä akuilla. Normaalisti ei siis koskaan.

        Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Ja tässä todellinen koko talven testitulos:
        "Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km."

        TM 4/2013:

        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".

        Akun ollessa täysi on kulutus 4kWh 5,3 l/100km.

        Ja 20-30km jälkeen kun akku on tyhjä nousee kulutus jonnekin 7,4 ja 17,8 litran välille lämpötilasta riippuen.

        Opetelkaa lukemaan ja ennenkaikkea ymmärtämään lukemanne.


      • 984984
        TM 4/2013 kirjoitti:

        TM 4/2013:

        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".

        Akun ollessa täysi on kulutus 4kWh 5,3 l/100km.

        Ja 20-30km jälkeen kun akku on tyhjä nousee kulutus jonnekin 7,4 ja 17,8 litran välille lämpötilasta riippuen.

        Opetelkaa lukemaan ja ennenkaikkea ymmärtämään lukemanne.

        Olen samaa mieltä. Todellinen käyttötilanne ratkaisee eli tämä:

        Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Ja tässä todellinen koko talven testitulos:
        "Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km."


      • TM 4/2013
        984984 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Todellinen käyttötilanne ratkaisee eli tämä:

        Akuilla ajetaan 40-80km latausten välillä. Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen.

        Suurin osa ajoista on siis pelkällä sähköllä. Jos halutaan ajaa pelkällä bensalla, missä ei ole mitään järkeä, kuluu polttoainetta saman verran kuin erittäin taloudellisilla bensa-autoilla.

        Ja tässä todellinen koko talven testitulos:
        "Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km."

        "Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen."

        TM 4/2013
        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".


      • 546581
        TM 4/2013 kirjoitti:

        "Vain kovemmilla pakkasilla polttomoottoria voidaan käyttää lämmittämiseen."

        TM 4/2013
        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".

        ja voi käydä pienen osan ajoajasta, ei koko ajan kuten voit todellisista pitkäaikaisista käyttäjäkokemuksista lukea...

        "Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km."


      • 17+10
        546581 kirjoitti:

        ja voi käydä pienen osan ajoajasta, ei koko ajan kuten voit todellisista pitkäaikaisista käyttäjäkokemuksista lukea...

        "Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km."

        1.8 l voi ehkä näkyä ajotietokoneella.

        TM mittasi kulutukset laboratoriossa ja kulutus "pelkillä akuilla ajettaessa" oli 5,3 l/100km sähkö

        Tyhjillä akuilla 7,4 - 17,8 l/100km


      • voi olla
        17+10 kirjoitti:

        1.8 l voi ehkä näkyä ajotietokoneella.

        TM mittasi kulutukset laboratoriossa ja kulutus "pelkillä akuilla ajettaessa" oli 5,3 l/100km sähkö

        Tyhjillä akuilla 7,4 - 17,8 l/100km

        Voi olla tosiaan, että käyttäjä on tankannut ja maksanut 1.8 litrasta mutta tankkiin onkin mennyt tuhat litraa. Ihan mahdollista ja todennäköistä.


      • BMW D-power
        ertwrtr kirjoitti:

        Luulisin pointtina olevan sen, että Saksan Spritmonitorin autot ovat olleet jokapäiväisessä normaalissa ajossa. Niiden kulutuslukemat ovat olennaisimpia kuin Lapin pakkaslaboratoriossa tehdyt pakkaskäynnistysten kulutuslukemat ja jäärata-ajon kulutukset.

        Sähköauton taloudellisuus perustuu siihen, että sillä ajetaan sähköllä vaikkakin Voltissa on lisänä bensiinimoottori, joka mahdollistaa myös pidemmän ajon.

        ["Jaa mutta muilla ajettiin normaaliajoa ja toisella pakkaskokeita ja rataa."
        Mikäs tässä mahtaa olla pointtina?]

        Ja sitten ertwrtr:n vastaus:
        "Luulisin pointtina olevan sen, että Saksan Spritmonitorin autot ovat olleet jokapäiväisessä normaalissa ajossa. Niiden kulutuslukemat ovat olennaisimpia kuin Lapin pakkaslaboratoriossa tehdyt pakkaskäynnistysten kulutuslukemat ja jäärata-ajon kulutukset."

        Jahas, linkataan nyt vielä spritmonitorista erään amperan kulutus:
        http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html?period=on&sdate=01.12.2012&edate=20.02.2013

        Vastineeksi puolet tehokkaamman bemarin kulutus:
        http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/508394.html

        En tiedä sitten onko tuolla amperalla ajettu Lapissa, luultavasti ertwrtr selostaa jotakin sellaista.


      • 16+2
        BMW D-power kirjoitti:

        ["Jaa mutta muilla ajettiin normaaliajoa ja toisella pakkaskokeita ja rataa."
        Mikäs tässä mahtaa olla pointtina?]

        Ja sitten ertwrtr:n vastaus:
        "Luulisin pointtina olevan sen, että Saksan Spritmonitorin autot ovat olleet jokapäiväisessä normaalissa ajossa. Niiden kulutuslukemat ovat olennaisimpia kuin Lapin pakkaslaboratoriossa tehdyt pakkaskäynnistysten kulutuslukemat ja jäärata-ajon kulutukset."

        Jahas, linkataan nyt vielä spritmonitorista erään amperan kulutus:
        http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html?period=on&sdate=01.12.2012&edate=20.02.2013

        Vastineeksi puolet tehokkaamman bemarin kulutus:
        http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/508394.html

        En tiedä sitten onko tuolla amperalla ajettu Lapissa, luultavasti ertwrtr selostaa jotakin sellaista.

        Erona oli se ertwrtr on rehellinen ihminen ja sinä olet epärehellinen liero. Hänen kulutuksensa oli kaikkien keskimääräinen kulutus ja sinä olit hakenut joukosta vain bensalla ajetun.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/1258-Ampera.html?powerunit=2

        Eli tuloksena:
        Sähköllä 18.26kWh/100km ja pelkällä bensalla 6.78l/100km. Ja kun normaalisti ajetaan sähköllä kulut ovat pari euroa per sata kilometriä.


      • Hauridi
        16+2 kirjoitti:

        Erona oli se ertwrtr on rehellinen ihminen ja sinä olet epärehellinen liero. Hänen kulutuksensa oli kaikkien keskimääräinen kulutus ja sinä olit hakenut joukosta vain bensalla ajetun.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/1258-Ampera.html?powerunit=2

        Eli tuloksena:
        Sähköllä 18.26kWh/100km ja pelkällä bensalla 6.78l/100km. Ja kun normaalisti ajetaan sähköllä kulut ovat pari euroa per sata kilometriä.

        "Erona oli se ertwrtr on rehellinen ihminen ja sinä olet epärehellinen liero. Hänen kulutuksensa oli kaikkien keskimääräinen kulutus ja sinä olit hakenut joukosta vain bensalla ajetun."

        Hahaa, tuo kommentti todistaa voltin/amperan omistajien älykkyyden olevan melko alhaisella tasolla. tässä suora kopiointi spritmonitorin sivuilta edellämainitusta linkistä jossa mainitaan ei niin taloudellinen ampera.

        Electricity Consumption: 61,28 kWh/100km 782 km and 479 kWh
        CO2 emission: 368 g/km 782 km and 288 kg
        Gasoline Consumption:
        8,15 l/100km 652 km and 53 l
        CO2 emission: 190 g/km 652 km and 124 kg

        Karmeita lukemia, akkuteknologia on ilmeisesti epävarmaa kun joku auto saattaa kuluttaa näin tuhottomasti, kannattaisi ottaa vaikka auriksesta oppia.


      • hah hah haa
        Hauridi kirjoitti:

        "Erona oli se ertwrtr on rehellinen ihminen ja sinä olet epärehellinen liero. Hänen kulutuksensa oli kaikkien keskimääräinen kulutus ja sinä olit hakenut joukosta vain bensalla ajetun."

        Hahaa, tuo kommentti todistaa voltin/amperan omistajien älykkyyden olevan melko alhaisella tasolla. tässä suora kopiointi spritmonitorin sivuilta edellämainitusta linkistä jossa mainitaan ei niin taloudellinen ampera.

        Electricity Consumption: 61,28 kWh/100km 782 km and 479 kWh
        CO2 emission: 368 g/km 782 km and 288 kg
        Gasoline Consumption:
        8,15 l/100km 652 km and 53 l
        CO2 emission: 190 g/km 652 km and 124 kg

        Karmeita lukemia, akkuteknologia on ilmeisesti epävarmaa kun joku auto saattaa kuluttaa näin tuhottomasti, kannattaisi ottaa vaikka auriksesta oppia.

        JA TÄSSÄ NÄMÄ KESKITULOKSET; JOISSA ON MUKANA TÄMÄ SINUN YKSILÖSI!

        Count Fuel type min Ø max
        1 Gasoline 6,78 6,78 6,78
        5 Electricity 16,12 18,26 21,47
        1 Plug-in hybrid gasoline 6,91 6,91 6,91

        AKKUJA EI OLE SINUN POIKKEUSTAPAUKSESSASI KÄYTETTY.


      • Hauridi
        hah hah haa kirjoitti:

        JA TÄSSÄ NÄMÄ KESKITULOKSET; JOISSA ON MUKANA TÄMÄ SINUN YKSILÖSI!

        Count Fuel type min Ø max
        1 Gasoline 6,78 6,78 6,78
        5 Electricity 16,12 18,26 21,47
        1 Plug-in hybrid gasoline 6,91 6,91 6,91

        AKKUJA EI OLE SINUN POIKKEUSTAPAUKSESSASI KÄYTETTY.

        Kuten huomaat tuossa viestissäni on eritelty ajamiset akuilla ja bensalla, onko se nyt noin vaikeaa oikeasti?


      • ???
        Hauridi kirjoitti:

        Kuten huomaat tuossa viestissäni on eritelty ajamiset akuilla ja bensalla, onko se nyt noin vaikeaa oikeasti?

        Niinhän noissa keskimääräisissäkin on.


      • Volttero
        ??? kirjoitti:

        Niinhän noissa keskimääräisissäkin on.

        ??? taitaa olla ulkona keskustelusta kuin lumiukko.
        Okei tuon ampera yksilön akuissa ilmeisesti jotain vikaa kun kuluttaa virtaa noin valtavan paljon, mutta onneksi huolto toimii.


      • ???
        Volttero kirjoitti:

        ??? taitaa olla ulkona keskustelusta kuin lumiukko.
        Okei tuon ampera yksilön akuissa ilmeisesti jotain vikaa kun kuluttaa virtaa noin valtavan paljon, mutta onneksi huolto toimii.

        Minä näen eri riveillä sähkön kulutuksen ja bensan kulutuksen. Häiritseekö tuo vieras kieli sinua niin ettet ymmärrä asiaa? Ei akussa vikaa ole, ellei niitä käytetä. Ne toimivat kyllä jos tämä pelkällä bensalla ajanut lataa ne.


      • seuraava..
        ertwrtr kirjoitti:

        Tällä valheella todistat sen, nimkä jokainen meistä tietää. Olet älyllisesti vajaa ja valehtelet kaiken, mitä sanot.

        Koitappa keksiä välillä vähän muutakin kommentoitavaa.


      • Volttero
        ??? kirjoitti:

        Minä näen eri riveillä sähkön kulutuksen ja bensan kulutuksen. Häiritseekö tuo vieras kieli sinua niin ettet ymmärrä asiaa? Ei akussa vikaa ole, ellei niitä käytetä. Ne toimivat kyllä jos tämä pelkällä bensalla ajanut lataa ne.

        Siis väität että akkuja ei ole käytetty vaikka sähköenergiaa on kulunut keskimäärin 61,28 kWh/100km, yht. 479KWh 782km matkalla.
        Bensaa taas on palanut keskimäärin 8,15 l/100km yht. 53l 652km matkalla.

        http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html?period=on&sdate=01.12.2012&edate=20.02.2013

        Tässä nyt on vaan kyse tästä yhdestä autosta jossa ilmeisesti on pahasti vikaa mutta edes minä en ole niin gm-fanaatikko etten sitä tunnustaisi, jotakin täytyy olla pääkopassa vialla jos ei tätä tajua, ei millään pahalla ??? kohtaan.


      • ???
        Volttero kirjoitti:

        Siis väität että akkuja ei ole käytetty vaikka sähköenergiaa on kulunut keskimäärin 61,28 kWh/100km, yht. 479KWh 782km matkalla.
        Bensaa taas on palanut keskimäärin 8,15 l/100km yht. 53l 652km matkalla.

        http://www.spritmonitor.de/en/detail/486165.html?period=on&sdate=01.12.2012&edate=20.02.2013

        Tässä nyt on vaan kyse tästä yhdestä autosta jossa ilmeisesti on pahasti vikaa mutta edes minä en ole niin gm-fanaatikko etten sitä tunnustaisi, jotakin täytyy olla pääkopassa vialla jos ei tätä tajua, ei millään pahalla ??? kohtaan.

        Sinne voi jokainen syöttää mitä tahansa haluaa. Ei niitä kukaan tarkista. Jos yksi tieto on täysin erilainen kuin mutt ja suuorastaan täydellisen mahdoton niin eiköhän asialla ole ollut joku sinunlaisesi paikallinen hörhö.


      • Volttero
        ??? kirjoitti:

        Sinne voi jokainen syöttää mitä tahansa haluaa. Ei niitä kukaan tarkista. Jos yksi tieto on täysin erilainen kuin mutt ja suuorastaan täydellisen mahdoton niin eiköhän asialla ole ollut joku sinunlaisesi paikallinen hörhö.

        Ahaa, nytkö vasta ymmärsit nuo tekstit kun suomensin ne, olisit heti kertonut etkä vaan jankannut että ajettu ilman akkuvirtaa, onnistuit ainakin hyvin nolaamaan itsesi ja tottakai jos joku poikkeaa massasta niin feikkiähän se on niinkuin TM:n tutkittu 17.8l/100km kylmäkulutuskin.


      • ???
        Volttero kirjoitti:

        Ahaa, nytkö vasta ymmärsit nuo tekstit kun suomensin ne, olisit heti kertonut etkä vaan jankannut että ajettu ilman akkuvirtaa, onnistuit ainakin hyvin nolaamaan itsesi ja tottakai jos joku poikkeaa massasta niin feikkiähän se on niinkuin TM:n tutkittu 17.8l/100km kylmäkulutuskin.

        Sinusta ei tosiaan tiedä esitätkö täysin idioottia vai oletko sellainen. Vain täysi idiootti esittää faktana ja oikeana tuloksena jotain täysin muista poikkeavaa lukua. Mutta sinulta voi odottaa juuri tällaista ja vielä sen jankuttamista sataan kertaan.

        Todellinen talvitilanne oli siis tällainen. Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km.

        Laita nyt vielä kerran kaikki poikkeuksen poikkeukset ja munaa itsesi oikein kunnolla jos se nyt enää voi olla edes mahdollista.


      • Limppa Sanna
        ??? kirjoitti:

        Sinusta ei tosiaan tiedä esitätkö täysin idioottia vai oletko sellainen. Vain täysi idiootti esittää faktana ja oikeana tuloksena jotain täysin muista poikkeavaa lukua. Mutta sinulta voi odottaa juuri tällaista ja vielä sen jankuttamista sataan kertaan.

        Todellinen talvitilanne oli siis tällainen. Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km.

        Laita nyt vielä kerran kaikki poikkeuksen poikkeukset ja munaa itsesi oikein kunnolla jos se nyt enää voi olla edes mahdollista.

        "Todellinen talvitilanne oli siis tällainen. Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km."

        Mielevikast läpändeeruu, älä vaa an periks, jol ei muu aut nii tee Tauskit ja leivo lättyyn, saa käyttää mut ei ol pakko.

        Eihän sillä pääse kunnon pakkasilla edes liikkeelle muutaku polttomoottorilla ja silloin kulutus on tuo Suomen oloissa (-7c) mitattu melkein 20l/100km ensimmäisillä kilometreillä.

        Turha sitä täällä on vinkua jos ei TM:n mittaukset miellytä, luulen että heillä on parempi ammattitaito ku tää huutelevalla pilipaliporukalla joka ei ymmärrä/usko lukemaansa.


      • LTZ.
        Limppa Sanna kirjoitti:

        "Todellinen talvitilanne oli siis tällainen. Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km."

        Mielevikast läpändeeruu, älä vaa an periks, jol ei muu aut nii tee Tauskit ja leivo lättyyn, saa käyttää mut ei ol pakko.

        Eihän sillä pääse kunnon pakkasilla edes liikkeelle muutaku polttomoottorilla ja silloin kulutus on tuo Suomen oloissa (-7c) mitattu melkein 20l/100km ensimmäisillä kilometreillä.

        Turha sitä täällä on vinkua jos ei TM:n mittaukset miellytä, luulen että heillä on parempi ammattitaito ku tää huutelevalla pilipaliporukalla joka ei ymmärrä/usko lukemaansa.

        Sinulla on jäänyt lastentarhatila päälle koko iäksesi.


      • LTZ.
        ??? kirjoitti:

        Sinne voi jokainen syöttää mitä tahansa haluaa. Ei niitä kukaan tarkista. Jos yksi tieto on täysin erilainen kuin mutt ja suuorastaan täydellisen mahdoton niin eiköhän asialla ole ollut joku sinunlaisesi paikallinen hörhö.

        Sinne voi myös meidän omat tojoteromme syöttää tietoja. Jos minä syötän sinne Nauriksen tietoja keskikulutuksella 30l/100km, siitä tulee fakta ja kaikkien Nauristen oikea todistettu kulutus, johon jokainen voi faktana linkittää. Näinhän se menee.


      • Lumina girl
        LTZ. kirjoitti:

        Sinne voi myös meidän omat tojoteromme syöttää tietoja. Jos minä syötän sinne Nauriksen tietoja keskikulutuksella 30l/100km, siitä tulee fakta ja kaikkien Nauristen oikea todistettu kulutus, johon jokainen voi faktana linkittää. Näinhän se menee.

        Itse ainakin mieluummin uskon vanhaan kotimaiseen autolehteen kuin mihinkään ulkomaiseen nettisivustoon, olen aivan varma että jos TM huijaisi testeissään niin se olisi palastunut ajat sitten, lapsellista väittää että testit ovat maksettuja tai muuta vastaavaa.
        Minulla on normaalia isoruokaisempi auto mutta vielä siihen saa menovettä bensa-asemalta.


      • ???
        Lumina girl kirjoitti:

        Itse ainakin mieluummin uskon vanhaan kotimaiseen autolehteen kuin mihinkään ulkomaiseen nettisivustoon, olen aivan varma että jos TM huijaisi testeissään niin se olisi palastunut ajat sitten, lapsellista väittää että testit ovat maksettuja tai muuta vastaavaa.
        Minulla on normaalia isoruokaisempi auto mutta vielä siihen saa menovettä bensa-asemalta.

        Ei kukaan väitä TM.n valehtelevan. Todelliset käyttäjäkokemukset kertovat todellisesta kulutuksesta. TM.n testin tulokset puolitettiin bensan ja sähkön välille kun todellisuudessa ajetaan vain sähköllä.


      • Volttero
        LTZ. kirjoitti:

        Sinne voi myös meidän omat tojoteromme syöttää tietoja. Jos minä syötän sinne Nauriksen tietoja keskikulutuksella 30l/100km, siitä tulee fakta ja kaikkien Nauristen oikea todistettu kulutus, johon jokainen voi faktana linkittää. Näinhän se menee.

        Luulenpa että tuo TM:n ilmoittama 17,8l/100km on mitattu kulutus eikä vain jonkun ilmoittama, hiukan nyt LTZ järkeä noihin kommentteihin, kysehän on vain ehkäensimmäisestä 3-4km että auto ehtii lämmetä.
        En ainakaan ole nähnyt että kukaan olisi voltin kulutukseksi väittänyt 30l/100km.
        Ajan itse muuten amerikkalaisella autolla enkä varmasti ole ensimmäisten joukossa jotka siirtyvät korealaisiin vaikka se kulkisi ilmalla.
        Mielestäni daewoo-chevyille pitäisi olla oma palsta ja sillä sipuli.


      • ???
        Volttero kirjoitti:

        Luulenpa että tuo TM:n ilmoittama 17,8l/100km on mitattu kulutus eikä vain jonkun ilmoittama, hiukan nyt LTZ järkeä noihin kommentteihin, kysehän on vain ehkäensimmäisestä 3-4km että auto ehtii lämmetä.
        En ainakaan ole nähnyt että kukaan olisi voltin kulutukseksi väittänyt 30l/100km.
        Ajan itse muuten amerikkalaisella autolla enkä varmasti ole ensimmäisten joukossa jotka siirtyvät korealaisiin vaikka se kulkisi ilmalla.
        Mielestäni daewoo-chevyille pitäisi olla oma palsta ja sillä sipuli.

        Tyhjät akut ja kylmäkäynnistys niin akkuja ladataan bensalla. Normaali tilanne? Ei. Vain tässä testissä tehty täysin poikkeuksellinen tilanne, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen käytön kanssa. Siis täysin turha tieto.

        Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km.


      • Avenator -10
        ??? kirjoitti:

        Tyhjät akut ja kylmäkäynnistys niin akkuja ladataan bensalla. Normaali tilanne? Ei. Vain tässä testissä tehty täysin poikkeuksellinen tilanne, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen käytön kanssa. Siis täysin turha tieto.

        Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km.

        Normitilanne, kun on tarpeeksi pakkasta akkujen virranantokyky on dramaattisesti huonompi kuin 20 asteen auringonpaisteessa, ei ollut vollti Suomen talven voittaja. Kalifornian ja Miamin rantaboulevardeilla varmaan kiva liukua äänettömästi eteenpäin, tänne Pohjolaan tarvitaan laatua eikä mitään puolivalmisteita.


      • näin on
        Avenator -10 kirjoitti:

        Normitilanne, kun on tarpeeksi pakkasta akkujen virranantokyky on dramaattisesti huonompi kuin 20 asteen auringonpaisteessa, ei ollut vollti Suomen talven voittaja. Kalifornian ja Miamin rantaboulevardeilla varmaan kiva liukua äänettömästi eteenpäin, tänne Pohjolaan tarvitaan laatua eikä mitään puolivalmisteita.

        Voltia on testattu myös talven kovissa pakkasissa. Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km.


      • SäOletVainKade
        Toyopet 67 kirjoitti:

        mutta kun sähköajo onnistuu vain kesäolosuhteissa.

        Talvella sähköä kuluu 30-120kWh/100km ja lisäksi bensaa saman verran kuin tavallisessa autossa

        Höpö höpö.

        46km on keskimäärin mittarissa ennen kuin akku loppuu -15 asteen pakkasella. Ja tämä ihan käytännön kokemuksella eikä millään netti selailulla, koeajolla tai ihan omasta päästä keksityillä argumenteilla.

        Ja mistä käytännön kokemus? Omistan jo amppeeri ihmeen.


      • SäOletVainKade
        17+10 kirjoitti:

        1.8 l voi ehkä näkyä ajotietokoneella.

        TM mittasi kulutukset laboratoriossa ja kulutus "pelkillä akuilla ajettaessa" oli 5,3 l/100km sähkö

        Tyhjillä akuilla 7,4 - 17,8 l/100km

        Täytyy kyllä myöntää että TM on mitannut kulutuksen päin persettä laboratoriossaan. Noihin lukuihin en omalla vastaavalla pääse kuin poraamalla polttoainetankin pohjaan reiän.

        4kWh on noin 16-25 km riippuen maastosta. Akku tyhjänä testin tulos vaikuttaa lähinnä siltä että on laitettu tyhjä akku ja painettu vuoristo moodi päälle. Siinä testin sivussa on sitten ladattu akku 40% varaukseen

        Lämpötilan takia käynnistelykin nostaa kulutuksen max 3-4l/100km (ensimmäinen 100km) jatkuvassa ajossa näyttää syövän 6:sen litraa. Tankkausten ja matkamittarin perusteella vielä vähemmän.


    • Tässä talviajoa
      • 2+20

        Eihän siinä mitään, että moottori hyrräsi tuottaen samalla lämpöä. Sitä polttoainetta ei tarvitse laskea koska ajettiinhan sähköllä.


      • 5646852
        2+20 kirjoitti:

        Eihän siinä mitään, että moottori hyrräsi tuottaen samalla lämpöä. Sitä polttoainetta ei tarvitse laskea koska ajettiinhan sähköllä.

        Minä ymmärrän pelkillä akuilla ajamisen eri tavalla.


      • TM 4/2013
        5646852 kirjoitti:

        Minä ymmärrän pelkillä akuilla ajamisen eri tavalla.

        TM 4/2013:

        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".


      • tässä lisää
        TM 4/2013 kirjoitti:

        TM 4/2013:

        "lähdettäessä liikkeelle alle -4 asteen (siis neljä astetta - ei edes kova pakkanen) lämpötilassa käynnistyy polttomoottori tuottamaan autoon lämpöä, vaikka akku olisi täydessä latauksessa".

        Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km.


    • talviajokokemuksia
    • hissinkissin

      Erikoista ääripäiden vänkäämistä koko keskustelu.

      Aivan turha miettiä mitä se kulutus on heti startin jälkeen. Kaikilla autoilla kylmäkulutus ensimmäisillä kilometreillä on huimaava. Eikä se hytin lämmitykseen käyvä moottori varmaan paljon kuluta löpöä?`
      Toisaalta taas hyvin harva pystyisi ajamaan aina vain sähköllä. Kotona varmaan on sähköä saatavilla autolle jos tuollaisen auton ostaa. Entä onko työpaikalla? Vieraissa? Monestiko tulee tarve ajaa 500km matka vaikka sukuloimaan, jolloin akuista ei juuri iloa?

      No jos kakkosautoksi ostaa ja on sähköä aina saatavilla, eikä tarvitse käydä PK-seudun ulkopuolella, niin varmasti hyvä valinta. Tosin, lasketaapa paljonko pitää ajaa, ennenkuin alkaa olla omillaan: saman kokoluokan auto samalta merkiltä, Cruze maksaa n.30 000€ vähemmän ja keskikulutus noin 5 litraa enemmän satasella. No ehkä sähkönkulutus huomioiden sanomme, että 4 litraa enemmän? Eli noin 6€/ 100km säästöä Voltilla ajaessa. 30 000 / 6 * 100 = 500 000km. Eli jos aiot ajaa Voltillasi yli puoli miljoonaa kilometriä, alkaa sillä säästämään verrattuna bensa-Cruzeen. Dieseliä tuskin saisi vielä tuossakaan vaiheessa kiinni, mutta kaitpa "jenkki" kestää vaikka millin?

      • SäOletVainKade

        Muuten hyvä vertaus, mutta kun Cruze ei ole saman laatuluokan auto kuin Volt. Saman vertailun voisi tehdä bensakone Corollan ja Lexuksen hybridin välillä.

        Toki vituttaahan se takaisin maksuaika Corolla renkiä kun isäntä ajelee Lexuksella.

        Volttia kannattaa verrata tuonne BMW 3 sarjaan.


    • mikä kellekkin paljo

      "Chevrolet Volt tuotti testin yllättävimmän tuloksen.
      Silloin kun tällä pistokehybridillä joutuu lähtemään kylmässä liikkeelle pelkän bensan voimalla - eli kun varaustila ei riitä sähköajoon - on bensan kulutus todella hurjaa: 17,8 litraa sadalla kilometrillä. Kun Voltin on saanut lämpimäksi, se sentään kulkee seitsemän asteen pakkasessa 7,4 litran bensa-annoksella sata kilometriä. Sekään ei tosin ole mikään huipputulos. Lämpöiseksi ajettu Toyota Auris selvisi 4,3 litralla ja dieselautoista Volvo V40 6,2 litralla. "

      http://www.tekniikkatalous.fi/autot/tmn talvivertailu hybridi poltti bensaa 178 litraa satasella/a879398

      Ei kovin vakuuttava tuo Volt!!!!! 7,4L/100km -7C pakkasella, mitä on kulutus -20C?? 12L/100km?? Ja ilman sähkön apua 42L/100km?!!

      • todellinen kulutus

      • todellisuutta osin
        todellinen kulutus kirjoitti:

        Voltia on testattu myös talven kovissa pakkasissa. Kaikkein lyhyin matka akuilla talven aikana oli -19C pakkasessa 33.5km pelkillä akuilla. Talven pisin matka akuilla oli 61km.

        http://blogs.cars.com/kickingtires/2011/04/a-winter-in-the-chevy-volt.html

        "Voltia on estattu kovissa pakkasissa"

        Totta, kyseisessä jutussa 33 kilometriä toteutui -19 asteen pakkasissa.

        Sen jälkeen käännöksesi sitten menikin pieleen. Tuon USA:n "kovassa talvessa" tehdyssä raportissa, oikeasti toteutunut pisin ajomatka kyseisen jutun käyttäjällä oli 55 kilometriä, ja tapahtui niinkin arktisissa olosuhteissa kuin 13 celcius asteen lämpötilassa.

        Mainitsemasi 61 kilometria oli ajotietokoneen pisin ennustettu ajomatka, arktisessa 13 asteen lämpötilassa.

        TM:ssä talviset ajomatkat akuilla jäivät aika paljon lyhyemmäksi, jonka luulisin johtuvan USA-version erilaisista varusteista. Uskaltaisin lyödä vetoa, että Jenkki-versiosta puuttuvat esim. penkinlämmittimet. Myös lämmityslaite voi olla pienempitehoisempi kuin arktisiin maihin tuotavissa.

        Yhtäkaikki, aika kaukana ollaan valmistajan lupaamasta 80 km toimintasäteestä akuilla. Ja siihenkin maksimikantamaankin tarvitaan 6 tunnin lataus, mikäli ollaan kotilatausaseman ulottumattomissa. Kotona auto lataantuu 4 tunnissa. Aikamoista jatkuvaa odottelua, jos haluaa ajella aktiivisesti sähköllä. Reissussa huoltoasematkäynnit venyvät aika pitkiksi, jos haluaa käyttää sähköä.
        Mites muuten kerros ja rivitalo-asukkaat?? Tuleeko tolppiin ympärivuoden sähköä niin, että Voltin jokapäiväinen 4 tunnin lataus onnistuu, vai onko Volt suunniteltu vain omakotitaloasukkaille, jolloi vesittyy ajatus pienipäästöisestä autosta kaupunkien keskustoihin?? Omakotitaloalueethan ovat useimmiten hiukan sivummalla kaupunnkien ydinkeskustoista.


      • 16+2
        todellisuutta osin kirjoitti:

        "Voltia on estattu kovissa pakkasissa"

        Totta, kyseisessä jutussa 33 kilometriä toteutui -19 asteen pakkasissa.

        Sen jälkeen käännöksesi sitten menikin pieleen. Tuon USA:n "kovassa talvessa" tehdyssä raportissa, oikeasti toteutunut pisin ajomatka kyseisen jutun käyttäjällä oli 55 kilometriä, ja tapahtui niinkin arktisissa olosuhteissa kuin 13 celcius asteen lämpötilassa.

        Mainitsemasi 61 kilometria oli ajotietokoneen pisin ennustettu ajomatka, arktisessa 13 asteen lämpötilassa.

        TM:ssä talviset ajomatkat akuilla jäivät aika paljon lyhyemmäksi, jonka luulisin johtuvan USA-version erilaisista varusteista. Uskaltaisin lyödä vetoa, että Jenkki-versiosta puuttuvat esim. penkinlämmittimet. Myös lämmityslaite voi olla pienempitehoisempi kuin arktisiin maihin tuotavissa.

        Yhtäkaikki, aika kaukana ollaan valmistajan lupaamasta 80 km toimintasäteestä akuilla. Ja siihenkin maksimikantamaankin tarvitaan 6 tunnin lataus, mikäli ollaan kotilatausaseman ulottumattomissa. Kotona auto lataantuu 4 tunnissa. Aikamoista jatkuvaa odottelua, jos haluaa ajella aktiivisesti sähköllä. Reissussa huoltoasematkäynnit venyvät aika pitkiksi, jos haluaa käyttää sähköä.
        Mites muuten kerros ja rivitalo-asukkaat?? Tuleeko tolppiin ympärivuoden sähköä niin, että Voltin jokapäiväinen 4 tunnin lataus onnistuu, vai onko Volt suunniteltu vain omakotitaloasukkaille, jolloi vesittyy ajatus pienipäästöisestä autosta kaupunkien keskustoihin?? Omakotitaloalueethan ovat useimmiten hiukan sivummalla kaupunnkien ydinkeskustoista.

        Ei sinun ehkä kannata harkita sähköautoa, ellei sinulla ole latauspaikkaa.

        Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km.

        http://www.edmunds.com/chevrolet/volt/2012/consumer-reviews/cold-weather-volt-owner.html?style=101388714&sub=&reviewId=538544232


      • todellisuutta osin
        16+2 kirjoitti:

        Ei sinun ehkä kannata harkita sähköautoa, ellei sinulla ole latauspaikkaa.

        Pakkasella akuilla 52km, joista 8 km matkan bensakone lämmittämässä. Todellinen kulutus tällä matkalla 1.8l/100km. Pelkällä bensalla 6.4l/100km.

        http://www.edmunds.com/chevrolet/volt/2012/consumer-reviews/cold-weather-volt-owner.html?style=101388714&sub=&reviewId=538544232

        On se kumma, että Volt-puolustajat jaksavat tuoda kulutuslukemia lämpöisemmistä maista ympäri maailmaa, kun asumme Suomessa ja meitä kiinnostaa kulutus nimenomaan Suomen olosuhteissa.

        TM:n ja Tuulilasin tekemät mittaukset eivät tahdo kelvata, koska ne eivät ilmeisesti ole tarpeeksi mairittelevia, eivätkä tue Chevy-miesten Volt-hypetystä.
        Hyvin kuvaavaa Suomesta poikkeavista olosuhteista on se, että linkittämässäsi jutussa puhuttiin "hyvin kylmästä", kun mittari painuu alle -2 asteen!! Edellisessä linkissä ns. "talven" paras ajomatka akuilla oli tehty 13 asteen lämpötilassa!! Voiko tuossa yhteydessä nyt edes puhua mistään talvesta??
        Minusta hyvin kylmästä puhutaan silloin, kun mittari huitelee -20 pakkasasteen huiteilla ja silloin jäädään hyvin kauaksi luvatusta 80 km:n kantamasta. Pakkasella sitten lyhyen akkukäytön jälkeen Voltin moottori alkaa käymään reilu 17 litran kulutuksella tasaantuen lämmetessään pikkuhiljaa 6,5 - 7,5 litran tienoille, jotka kotimaiset autolehdet saivat mittauksissaan....kokonaissäästö sähkön avulla Suomessa jää käytännössä kuukausien ajan melko pieneksi roikkien kanssa pelatessa.

        Minulla itselläni kyllä olisi latauspaikka, mutta dissaan tuota sähköajon hypetystä sillä, että kaupunkiajoon suunnitellun auton tärkein käyttäjäryhmä, eli kaupungin keskustojen liepeillä asuvat, eivät kovinkaan usein kykene em. käytännön syistä lataamaan autoa pistokkeesta, vaan joutuvat käyttämään enimmäkseen polttomoottorin antamaa apua. Tällöin koko hieno idea vesittyy ja loppukulutus ei eroa juurikaan vaikkapa taloudellisimmista ja halvemmista pikku bensaturboista..


      • .....
        todellisuutta osin kirjoitti:

        On se kumma, että Volt-puolustajat jaksavat tuoda kulutuslukemia lämpöisemmistä maista ympäri maailmaa, kun asumme Suomessa ja meitä kiinnostaa kulutus nimenomaan Suomen olosuhteissa.

        TM:n ja Tuulilasin tekemät mittaukset eivät tahdo kelvata, koska ne eivät ilmeisesti ole tarpeeksi mairittelevia, eivätkä tue Chevy-miesten Volt-hypetystä.
        Hyvin kuvaavaa Suomesta poikkeavista olosuhteista on se, että linkittämässäsi jutussa puhuttiin "hyvin kylmästä", kun mittari painuu alle -2 asteen!! Edellisessä linkissä ns. "talven" paras ajomatka akuilla oli tehty 13 asteen lämpötilassa!! Voiko tuossa yhteydessä nyt edes puhua mistään talvesta??
        Minusta hyvin kylmästä puhutaan silloin, kun mittari huitelee -20 pakkasasteen huiteilla ja silloin jäädään hyvin kauaksi luvatusta 80 km:n kantamasta. Pakkasella sitten lyhyen akkukäytön jälkeen Voltin moottori alkaa käymään reilu 17 litran kulutuksella tasaantuen lämmetessään pikkuhiljaa 6,5 - 7,5 litran tienoille, jotka kotimaiset autolehdet saivat mittauksissaan....kokonaissäästö sähkön avulla Suomessa jää käytännössä kuukausien ajan melko pieneksi roikkien kanssa pelatessa.

        Minulla itselläni kyllä olisi latauspaikka, mutta dissaan tuota sähköajon hypetystä sillä, että kaupunkiajoon suunnitellun auton tärkein käyttäjäryhmä, eli kaupungin keskustojen liepeillä asuvat, eivät kovinkaan usein kykene em. käytännön syistä lataamaan autoa pistokkeesta, vaan joutuvat käyttämään enimmäkseen polttomoottorin antamaa apua. Tällöin koko hieno idea vesittyy ja loppukulutus ei eroa juurikaan vaikkapa taloudellisimmista ja halvemmista pikku bensaturboista..

        Elleivät sähköautot sinua kiinnosta, miksi jaksat käyttää joka päivä jopa tunnin aikaa provojen kirjoittamiseen niistä? Onko kyse vain Chevykateudesta vai yleisestä sähköautokateudesta?

        Sähköauton kannattavavuus riippuu siitä, mikä on akkuajon osuus. Todelliset käyttäjät ovat kertoneet siitä mutta se ei kelpaa sinulle. Sinun pitää arvioida kannattavuutta sellaisten mittausten avulla, jossa sähkökäyttöön ei ole yritettykään päästä.

        Olet saanut sanottua mielipiteesi nyt ainakin sataan kertaan mutta haluat varmasti sanoa saman vielä toiset sata kertaa ellei kateus ala helpottaa.


      • Ampera.
        todellisuutta osin kirjoitti:

        On se kumma, että Volt-puolustajat jaksavat tuoda kulutuslukemia lämpöisemmistä maista ympäri maailmaa, kun asumme Suomessa ja meitä kiinnostaa kulutus nimenomaan Suomen olosuhteissa.

        TM:n ja Tuulilasin tekemät mittaukset eivät tahdo kelvata, koska ne eivät ilmeisesti ole tarpeeksi mairittelevia, eivätkä tue Chevy-miesten Volt-hypetystä.
        Hyvin kuvaavaa Suomesta poikkeavista olosuhteista on se, että linkittämässäsi jutussa puhuttiin "hyvin kylmästä", kun mittari painuu alle -2 asteen!! Edellisessä linkissä ns. "talven" paras ajomatka akuilla oli tehty 13 asteen lämpötilassa!! Voiko tuossa yhteydessä nyt edes puhua mistään talvesta??
        Minusta hyvin kylmästä puhutaan silloin, kun mittari huitelee -20 pakkasasteen huiteilla ja silloin jäädään hyvin kauaksi luvatusta 80 km:n kantamasta. Pakkasella sitten lyhyen akkukäytön jälkeen Voltin moottori alkaa käymään reilu 17 litran kulutuksella tasaantuen lämmetessään pikkuhiljaa 6,5 - 7,5 litran tienoille, jotka kotimaiset autolehdet saivat mittauksissaan....kokonaissäästö sähkön avulla Suomessa jää käytännössä kuukausien ajan melko pieneksi roikkien kanssa pelatessa.

        Minulla itselläni kyllä olisi latauspaikka, mutta dissaan tuota sähköajon hypetystä sillä, että kaupunkiajoon suunnitellun auton tärkein käyttäjäryhmä, eli kaupungin keskustojen liepeillä asuvat, eivät kovinkaan usein kykene em. käytännön syistä lataamaan autoa pistokkeesta, vaan joutuvat käyttämään enimmäkseen polttomoottorin antamaa apua. Tällöin koko hieno idea vesittyy ja loppukulutus ei eroa juurikaan vaikkapa taloudellisimmista ja halvemmista pikku bensaturboista..

        Jos on varaa ostaa Volt tai Ampera, asutaan aivan varmasti omakotitalossa.


      • En nyt sanois.
        Ampera. kirjoitti:

        Jos on varaa ostaa Volt tai Ampera, asutaan aivan varmasti omakotitalossa.

        Asia on niin, että nykyään kaupunkien keskustoissa olevat kerrostaloluukut maksavat nykyään tuplasti sen, minkä laitakaupungeilla ja lähiöissä köllöttävät omakotitalohelvetit. Eiköhän Räikköselläkin ole Helsingissä arvoasunto kerrostalossa ja voltin ostokin varmasti kukkaron puolesta onnnistuisi.

        Volt on suunniteltu meidän näkökulmasta melko lyhyelle ajomatkalle, lyhyet ajomatkat toteutuvat kaupungissa, mutta siellä niitä ei useinkaan voi ladata. Tällöin keskustelu paino siirtyy enemmän Voltin normaaliin hybriditeknologiaan joka ei pärjää esim. Priukselle.


      • todellisuutta osin
        ..... kirjoitti:

        Elleivät sähköautot sinua kiinnosta, miksi jaksat käyttää joka päivä jopa tunnin aikaa provojen kirjoittamiseen niistä? Onko kyse vain Chevykateudesta vai yleisestä sähköautokateudesta?

        Sähköauton kannattavavuus riippuu siitä, mikä on akkuajon osuus. Todelliset käyttäjät ovat kertoneet siitä mutta se ei kelpaa sinulle. Sinun pitää arvioida kannattavuutta sellaisten mittausten avulla, jossa sähkökäyttöön ei ole yritettykään päästä.

        Olet saanut sanottua mielipiteesi nyt ainakin sataan kertaan mutta haluat varmasti sanoa saman vielä toiset sata kertaa ellei kateus ala helpottaa.

        Sinä se jaksat kantaa huolta toisten kateudesta ja mielenterveydestä. Tuonkin ajan, minkä jatkuvasti kommentteihisi kirjoitat em. asioista, käyttäisit vaikkapa perusteluun, miksi Volt on parempi kuin Prius, saattaisit saada enemmän jotain järkevää vastakommenttiakin aikaan.
        Tämä on autopalsta ja ymmärtääkseni täällä voi väitellä vapaasti autoista???
        Kerroppa, miksi Chevroletisteille on niin hirveän vaikeaa, jos joku heittää kehiin hiukan jotain muutakin, kuin pelkkää Cruze-suitsutusta ja selkääntaputtelua Cruzen valinneille??
        Onko itsetunto alhaalla sen tarkkaan lasketun osamaksu-Chevroletin kanssa, vai mikä mättää, kun aina alkaa hirveä haukkumiskuoro, kun joku tohtii hieman epäillä vaikkapa kulutuslukemia??

        Anteeksi..itse pyrin pitäytymään epäasiallisuuksista ja jättää ne pelkästään Chevroletistien kommentteihin, mutta välillä on vaan ihmeteltävä.


      • 16+2
        En nyt sanois. kirjoitti:

        Asia on niin, että nykyään kaupunkien keskustoissa olevat kerrostaloluukut maksavat nykyään tuplasti sen, minkä laitakaupungeilla ja lähiöissä köllöttävät omakotitalohelvetit. Eiköhän Räikköselläkin ole Helsingissä arvoasunto kerrostalossa ja voltin ostokin varmasti kukkaron puolesta onnnistuisi.

        Volt on suunniteltu meidän näkökulmasta melko lyhyelle ajomatkalle, lyhyet ajomatkat toteutuvat kaupungissa, mutta siellä niitä ei useinkaan voi ladata. Tällöin keskustelu paino siirtyy enemmän Voltin normaaliin hybriditeknologiaan joka ei pärjää esim. Priukselle.

        Johtopäätös on siis, että sinä et osta sähköautoa mutta kadehdit ja kirjoitat siitä provoja joka päivä. Tuli selväksi. Kiitos.


      • 16+2
        todellisuutta osin kirjoitti:

        Sinä se jaksat kantaa huolta toisten kateudesta ja mielenterveydestä. Tuonkin ajan, minkä jatkuvasti kommentteihisi kirjoitat em. asioista, käyttäisit vaikkapa perusteluun, miksi Volt on parempi kuin Prius, saattaisit saada enemmän jotain järkevää vastakommenttiakin aikaan.
        Tämä on autopalsta ja ymmärtääkseni täällä voi väitellä vapaasti autoista???
        Kerroppa, miksi Chevroletisteille on niin hirveän vaikeaa, jos joku heittää kehiin hiukan jotain muutakin, kuin pelkkää Cruze-suitsutusta ja selkääntaputtelua Cruzen valinneille??
        Onko itsetunto alhaalla sen tarkkaan lasketun osamaksu-Chevroletin kanssa, vai mikä mättää, kun aina alkaa hirveä haukkumiskuoro, kun joku tohtii hieman epäillä vaikkapa kulutuslukemia??

        Anteeksi..itse pyrin pitäytymään epäasiallisuuksista ja jättää ne pelkästään Chevroletistien kommentteihin, mutta välillä on vaan ihmeteltävä.

        Sinun mielenterveydestäsi on syytä jokaisen ollakin huolissaan. Kenelläkään ei ole tarvetta selittää miksi Volt on parempi kuin Prius. Jos jonkun mielestä Prius on parempi niin siitä kauppaan ostoksille.


      • Iiuza
        todellisuutta osin kirjoitti:

        On se kumma, että Volt-puolustajat jaksavat tuoda kulutuslukemia lämpöisemmistä maista ympäri maailmaa, kun asumme Suomessa ja meitä kiinnostaa kulutus nimenomaan Suomen olosuhteissa.

        TM:n ja Tuulilasin tekemät mittaukset eivät tahdo kelvata, koska ne eivät ilmeisesti ole tarpeeksi mairittelevia, eivätkä tue Chevy-miesten Volt-hypetystä.
        Hyvin kuvaavaa Suomesta poikkeavista olosuhteista on se, että linkittämässäsi jutussa puhuttiin "hyvin kylmästä", kun mittari painuu alle -2 asteen!! Edellisessä linkissä ns. "talven" paras ajomatka akuilla oli tehty 13 asteen lämpötilassa!! Voiko tuossa yhteydessä nyt edes puhua mistään talvesta??
        Minusta hyvin kylmästä puhutaan silloin, kun mittari huitelee -20 pakkasasteen huiteilla ja silloin jäädään hyvin kauaksi luvatusta 80 km:n kantamasta. Pakkasella sitten lyhyen akkukäytön jälkeen Voltin moottori alkaa käymään reilu 17 litran kulutuksella tasaantuen lämmetessään pikkuhiljaa 6,5 - 7,5 litran tienoille, jotka kotimaiset autolehdet saivat mittauksissaan....kokonaissäästö sähkön avulla Suomessa jää käytännössä kuukausien ajan melko pieneksi roikkien kanssa pelatessa.

        Minulla itselläni kyllä olisi latauspaikka, mutta dissaan tuota sähköajon hypetystä sillä, että kaupunkiajoon suunnitellun auton tärkein käyttäjäryhmä, eli kaupungin keskustojen liepeillä asuvat, eivät kovinkaan usein kykene em. käytännön syistä lataamaan autoa pistokkeesta, vaan joutuvat käyttämään enimmäkseen polttomoottorin antamaa apua. Tällöin koko hieno idea vesittyy ja loppukulutus ei eroa juurikaan vaikkapa taloudellisimmista ja halvemmista pikku bensaturboista..

        Todelliset kulutukset suomen oloissa.

        Talvi 3,5l/100km
        Kesä 0,8l/100km

        Ja ihan oman auton mittarista katsottu.


    • qwerty20

      Hauska ketju. Asioista mitään tietämättömät vetävät faktoja hatusta, linkittävät pilipali testeihin ja haukkuvat toisiaan. Ketjun aloittajalle hatun nosto kuitenkin otsikon valinnasta.

      Chevrolet Volt tai Opel Ampera on huippu taloudellinen. Kun keskimääräinen ajomatka on päivittäisessä ajossa alle 100km (tai työpaikan lataustöpselin kanssa 200km) ja pidemmät 500-1000km ajomatkat rajoittuvat yhteen tai maksimissaan kahteen kertaan kuukaudessa, niin polttoaineen keskikulutus on luokkaa 3,5L/100km. Tämä -25 asteen pakkasessa. Osa matkasta mennään akuilla, osa polttoaineella.

      Sähkönkulutuksen taloudellisuus ei oikeasti kiinnosta ketään, se kun on nyky verotuksella ja hinnoilla ihan sama.

      Ja tähän en tarvitse TM:n testejä. Kokemuspohjaiseksi arvioksi riittänee 15000km ajettua kilometriä Amperan mittarissa.

      • 1+1

        TM on tosiaan tietämättömyyttään mitannut kulutukset väärin.

        Paras asiantuntemus löytyy Daewoo-kuskeilta.


      • 1+1
        1+1 kirjoitti:

        TM on tosiaan tietämättömyyttään mitannut kulutukset väärin.

        Paras asiantuntemus löytyy Daewoo-kuskeilta.

        Olisipa minullakin aivot kuten ihmisillä.


    • gs birotor

      Varmaan väärä palsta kommentoida, kun naapurin opel amperan paras matka pelkillä akuilla on 92km ja keskikulutus 1,9l/100km

      • No joo.

        Se on siis paras matka akuilla. Talvellahan tuohon ei Ampera pysty likimainkaan ja Suomessa talveksi laskettavaa vuoden aikaa voi olla pahimmillaan liki puolet vuodesta.
        Suomalaiset pyrkivät aina autojensa kulutuksista kahvipöydissä puhuttaessa latelemaan autonsa huippulukemia, mitkä on saatu nolla kuormalla, optimaalisissa olosuhteissa ja Pohjanmaan tasaisia lakeuksia kesämökille ajettaessa.
        Koko vuoden keskiarvo voikin olla toinen totuus. TM ajoi Voltin täysillä akuilla pakkaslähdössä vajaa parikymmentä kilsaa. Jos tuollaisia lähtöjä on lämmittimet päällä 1/2 vuodestaja puolet vuodesta päästään vaikkapa tuohon 90 km:n huiteille, olisko kantaman keskiarvo ympärivuotisessa ajossa akuilla sitten vajaat 50 kilometriä. Kaippa sekin riittää kaupungin keskustoissa pysyville.


    • suolimies

      Täällä Suolessa meidän Amperat kulkee1.9 km akuilla ja kuluttaa 92 l/100km.

      • Heitä voltti.

        Tuohon akkukantamaan kun lisäät reiut 15 km ja kylmäkulutuksesta otat pois n. 75 litraa, niin ollaan lähellä todellisia lukemia. Turha liioitella.


      • suolimies
        Heitä voltti. kirjoitti:

        Tuohon akkukantamaan kun lisäät reiut 15 km ja kylmäkulutuksesta otat pois n. 75 litraa, niin ollaan lähellä todellisia lukemia. Turha liioitella.

        Minä voin lisätä akuilla ajettavaan matkaan vaikka 180 km ja ottaa kulutuksesta pois 93 l/100km eikä tunnu missäään.


    • 165324

      Normaalikäytössä menee alle litralla!

    • Halpaa

      57000km Suomessa 4 vuoden ja kaikkien vuodenaikojen aikana kokemusta. Keskikulutus nyt 0.7l satasella. Kiistelkää vaan mut Ampera on loistava.

      • Ampera245000

        Itsellä Amperassa 245 000 km mittarissa, ihan ei ilman polttoainetta pääse. Itsellä keskikulutus 2,6l satasella. Ihan kohtuullisella tasolla on kuitenkin pysynyt. Tosin aina kun mahdollista pyrkii lataamaan. Kotona ei saa ladattua, kun taloyhtiö ei hyväksynyt latauspistettä. Sain onneksi työnantajalta luvan asentaa latauspisteen, toisin omalla kustannuksella. Ihan hyvin se näinkin toimii. Ja on siitä jo muutama vierailijakin ladannut. Hankin aikanaan sinne rasiamallin, niin on helppo jos vaikka auto vaihtuis joskun sit 400t ajojen jälkeen. Tosin, ei tällä ihan Teslaa lataa kun on vain 3,7 kW laturi https://arctic-ev.omaverkkokauppa.fi/35345 mutta mihinkäs sitä kiirettä valmiissa maailmassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe