Karate & Kansalais-aktivismi

Avainhaku: tie tulev

Onko hirvittävän tärkeää osallistua kansalais-aktivismiin karaten suuntausten, tai muotojen mukaisesti? Ilmeisesti on. Olen hakeutunut karateen erään naisen nimen johdosta, jonka käsitteleminen oli kai hyvin hankalaa, tai se oli muutoin hyvin näkyvä. Sitä aina hämmästyy huomatessaan, että on monia asioita, joista maailmassa ei vielä tiedetä mitään. Turvallinen egoismi esim. jotkut sanovat, ettei sitä ole olemassakaan. Ydinperheissä tarvitaan siten paljon tilaa, ja on minullakin sellainen.
Lapsesta uskonnollinen riitely, väittely, ja jopa väkivalta, näin ulkopuolisina tunteina, ?jopa* oli sairasta. Se tuntui lapsesta, hänestä, vaikealta, sairaalta ja ulkopuoliselta. Kysymys ei myöskään ollut harrastuksesta, vaan se oli mm. onnen luomista muille ihmisille, kristillisellä ilmaisella vapaa-ehtoisella, työllä, tulevaisuuden rakentamisen yhteydessä, malli jonka saattoi peilata muotona. Oma kokemukseni on tässä vähän 1980-luvun puoliväliin ja sukulaisten konfirmaatioihin liittyviä? Onkohan heitä vielä paljon, niitä ihmisiä, tai tuttavia, jotka nyt haluavat järjestellä oman tulevaisuutensa, osittain siten ja niillä perusteilla, väkivaltaisella uskonnolla ja syrjimisellä?
Ulkopuolisesta voi joskus tuntua, ettei karate sovi naisille, ja syynä olisi erilaiset maskuliiniset turhautumat, ja väkivalta, erilaisuus, muiden ihmisten joukossa. Joskus ihmisiin kohdistuvat pelot voivat olla niin suunnattomia, ettei edes pysty käsittelemään tuntemaansa ahdistusta ja pelkoa, tai muistamaan neuroosiaan, ihan kaikkia fobioita nimeltä. Fyysisesti on muistettava naisena, ettei aina ole sopivaa, tai ettei laji aina sovellu, ihan kaikilta osin, samaa sukupuolta oleville, fysiologisten erojen, taikka niiden aiheuttajien seurauksena.

3

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palvella & Passata

      Pyytäkööt jumalauta anteeksi.
      Itse koin syrjimisen vaikeaksi, sekä erään läheisen jotkut muodostamat ihmisjoukot, ihmisryhmänä hyvin vaikeiksi. Se ettei jostakin pidetty ihmisenä, oli hyvin vaikeaa, myös lapselle.
      -Ok. Siis tämä toimii lyömisellä.
      - Ja tuijotin mitään sanomattomana eteeni, joku ulkopuolinen lisäsi.
      Karate ei tarjoa yleis-sivistystä yksittäin, mutta sisimmällisen tasapainoisuuden se voi tarjota.
      - Vitsit kaikkea shit' ii, sitä sitten löytääkin täältä, maapallolta, ihan omassa maailmassaan.
      Kokeile karatea 101 vammaisen kanssa, tämä voi myös viedä konkurssiin ja aiheuttaa 10000 eurojen velat, joskus se on pakollista.
      Kokeile karatea neurooseihin ja fobioihin, vaikka sairaanhoitajan mukana ollessa, mutta, parane niistä Herran Jumala, edes samalla.

      Karate ei myöskään henkiparanna ketään ilman muuta.
      POLIISI: "Mitä jos mä menin sinne jo?"
      Eräs tuttavani, jo ennen syntymääni ja siitä saakka mukana ollut kysyi.
      - Ai vahingossa....
      - Mihin mä menen tämän kans? hän kysyi jatkaen. Riiputtaen "sopimusta" sormiensa välissä.
      - En mä sitten voi harrastaa sitä, enkä juttele.
      Miksi on joillakin ihmisillä tarve samoihin asioihin?
      Voitteko kuvitella karate tarjoaa apua kirkko-taiteiden puuttumiselle?
      - Kyllä pinnallisuus on joku sairaus.
      Se johtuu sen saman sopimuksen puuttumisesta.
      - Regressiivinen, mikä psykoterapian malli kysymyksessä? Ihmisellä se voi olla jo valmiina, tai se voi olla julkeavan jukisuuden sijaan, muuten vain hänen yksityis-elämäänsä.
      Joopa joo...
      Kävelin portaita alas, ja joku yritti jutskailla minulle rauhoittavasti. Regressiivistä terpiaa, kuten psykoterapiaa karate ei itsessään kuitenkaan tarjoa.
      - Eihän siinä ole välineitä.
      En muuten pidä aikuisista, tai vammaisista, aikuisista, laitoksessa.

      • Ent.? Wado-kai,kult.

        Muistatteko Ben Johnsonin olympia-käryjä?
        - Eihän sekin vain ollut 1980-luvun puolivälissä.
        Entä mitä halusitte sillä, tai tällä, tarjota lapsillenne? Vain omaa vapauttani häiriten.
        Epätodellisuuden loppuminen oli vallan ihanaa. Hän eli tuona hetkenä, niin rakastettavaksi todelisuutta ja tulevaisuutta juuri valmistuneen turvallisen egoismin ollessa kaiken ja koo maailman tueksi, ainakin hetkeksi tulevaisuudessa.
        Olin onnellinen hänen puolestaan, hän saavutti jotakin ja sai siihen hektisyydestä vapautuksen, aivan kuten armon, ja Jumalan tiellä.
        Kun Ben Johnson juoksi olympialaisissa, kai 1986 Los Angelesissa, olin herännyt ensimmäistä kertaa elämässäni, aamu-yöstä. Ainakin kotona.
        Meillä oli kiva perheen keskeinen hetki, ja olin isäni kanssa siinä olohuoneemme lattialla, kun ulkona oli jo aivan näin pimeää. Kello oli ehkä ennen viittä, tai viiden ja kuuden väliltä, mutta vaikka oli kesä, tai syksy alkamassa, ulkona oli aivan pimeää. Kaikki valot olivat kodikkaasti päällä ja syksy teki tuloaan, vapauden raikas henkäys kietoi meidät kehtoonsa, ja jännitys atleettisesta kehosta kiehtoi huippuunsa. Sinällään asia ei viellä jaksanut kiinnostaa, mutta läsnäoleminen kiehtoi, samaten yhdessäoleminen, sen vapaus ja kieltämättä hyvin voimakas, tumma keho kilpailemassa, tuottamassa hyvää oloa itselleen. Vain voittamaan, ja silminnähtäväksi iloksi meille muille, ja itselleenkin....

        "Itse en karatea harrasta seksuaalisesti tasokkaista, tai seksuaalisesti tasokkaista syistä."


      • Miks ei omana?
        Ent.? Wado-kai,kult. kirjoitti:

        Muistatteko Ben Johnsonin olympia-käryjä?
        - Eihän sekin vain ollut 1980-luvun puolivälissä.
        Entä mitä halusitte sillä, tai tällä, tarjota lapsillenne? Vain omaa vapauttani häiriten.
        Epätodellisuuden loppuminen oli vallan ihanaa. Hän eli tuona hetkenä, niin rakastettavaksi todelisuutta ja tulevaisuutta juuri valmistuneen turvallisen egoismin ollessa kaiken ja koo maailman tueksi, ainakin hetkeksi tulevaisuudessa.
        Olin onnellinen hänen puolestaan, hän saavutti jotakin ja sai siihen hektisyydestä vapautuksen, aivan kuten armon, ja Jumalan tiellä.
        Kun Ben Johnson juoksi olympialaisissa, kai 1986 Los Angelesissa, olin herännyt ensimmäistä kertaa elämässäni, aamu-yöstä. Ainakin kotona.
        Meillä oli kiva perheen keskeinen hetki, ja olin isäni kanssa siinä olohuoneemme lattialla, kun ulkona oli jo aivan näin pimeää. Kello oli ehkä ennen viittä, tai viiden ja kuuden väliltä, mutta vaikka oli kesä, tai syksy alkamassa, ulkona oli aivan pimeää. Kaikki valot olivat kodikkaasti päällä ja syksy teki tuloaan, vapauden raikas henkäys kietoi meidät kehtoonsa, ja jännitys atleettisesta kehosta kiehtoi huippuunsa. Sinällään asia ei viellä jaksanut kiinnostaa, mutta läsnäoleminen kiehtoi, samaten yhdessäoleminen, sen vapaus ja kieltämättä hyvin voimakas, tumma keho kilpailemassa, tuottamassa hyvää oloa itselleen. Vain voittamaan, ja silminnähtäväksi iloksi meille muille, ja itselleenkin....

        "Itse en karatea harrasta seksuaalisesti tasokkaista, tai seksuaalisesti tasokkaista syistä."

        1. Tasokaista
        Seksuaalisesti tasokasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe