Ujojen naisten odotukset miehestä?

pohtimista

Olen nyt iän (31) myötä saanut jonkin verran itsevarmuutta lisää, mutta ujous on perusluonteena kuitenkin varmasti ikuisesti taustalla. Uskallan nykyään jossain määrin ottaa kontaktia naisiin. Minusta olisi kiva yrittää jutella yksinäiseltä vaikuttavalle naiselle esim. kirjastossa tai kesällä jossain puistossa, jossa nainen vaikka lueskelee yksin. Tutustuttaisi hitaasti ja ajan myötä jompi kumpi uskaltaisi paljastaa, että on ihastunut.

Olen kuitenkin aika hiljainen, tapaan kavereita todella harvoin, minulla ei ole töitä, enkä ole seurustellut koskaan. Ihan hyvännäköinen ja normaalipainoinen kuitenkin, siitä saan vähän itsevarmuutta lähestyä naisia. Kannatan myös ekologista elämäntapaa, pidän kulttuurista ja harrastan liikuntaa jonkin verran. Nuo ovat varmasti positiivisia asioita monien mielestä.

Pelottaa kuitenkin, että sosiaalisten piirien vähyyteen, työttömyyteen ja seurustelemattomuuteen katoaa sitten lähes kaikkien kiinnostus... Lisäksi en ehkä halua lapsia ollenkaan. Varmasti todella vaikeaa löytää sopiva nainen. :( Sosiaalinen ja menevä tyyppi varmasti kyllästyisi kotoiluuni nopeasti, joten siksi yritän keskittyä enemmän sellaisiin rauhallisen oloisiin kirjafaneihin. Se on kyllä myös todellinen preferenssini, sillä en ole kiinnostunut kauhean puheliaista ja menevistä tyypeistä.

21

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkjhf

      Voin jokseenkin samaistua kuvailemiisi luonteenpiirteisiin ja mielenkiinnon kohtiin. Itse olen lähes sinun ikäisesi mies ja aloittanut ensimmäisen seurustelusuhteen vajaa kuukausi sitten.

      Mä myös olin vielä kuukausi sitten sitä mieltä, että en tule todennäköisesti koskaan löytämään seurustelukumppania, vaikka olenkin mielestäni huomattavasti keskivertoa komeampi (tästä saa vielä kuulla) ja luonteeltani rauhallinen ja mukava mies. Toisin kuitenkin kävi. Minulla kävi siinä mielessä hyvä tuuri, että nainen teki omatoimisesti aloitteen. Kyseessä on siis erittäin sosiaalinen ja iloinen tapaus, täydellinen vastakohta minulle, mutta tässä sitä nyt vaan seurustellaan ihan normaalisti. Aluksi suunnittelin puolitosissaan jopa suhteen katkaisemista, koska en uskonut voivani seurustella koskaan ylisosiaalisen ihmisen kanssa. Erilaisuus näemmä viehättää.. Hän on jopa itse sanonut, että pitää hiljaisempia jätkiä huomattavasti mielenkiintoisempana, kuin näitä "perinteisiä" ekstrovertti-pelimies-pellejä.

      Nojoo meni vähän offtopiciks, mut kuitenkin, suosittelen lämpimästi lähestymään naisia, jotka tuntuvat sinusta potentiaalisilta seurustelukumppaneilta. Kuten sanottu, sosiaaliset ja hyvännäköisetkin naiset usein pitävät ujoja miehiä jotenkin kiehtovina, etenkin jos sattuu vielä olemaan komea ja kulttuuri-ihmisiä.

      • ap.

        Mukava kuulla. Entä onko nainen viemässä sinua koko ajan kaikenlaisiin sosiaalisiin tapahtumiin ja lähdetkö mielelläsi mukaan? Kuukausi vasta toki takana, joten ei ehkä erityisemmin ole vielä sellaista ollut... Itse en olisi järin innoissani sellaisesta.


      • kkjf
        ap. kirjoitti:

        Mukava kuulla. Entä onko nainen viemässä sinua koko ajan kaikenlaisiin sosiaalisiin tapahtumiin ja lähdetkö mielelläsi mukaan? Kuukausi vasta toki takana, joten ei ehkä erityisemmin ole vielä sellaista ollut... Itse en olisi järin innoissani sellaisesta.

        Ei ole vielä toistaiseksi raahannut mihinkään tuommoisiin menoihin, tosin kovasti kyllä aina mainostaa omaa laajaa sosiaalista verkostoa. Eiköhän sekin aika vielä koita, ajattelin mahdollisesti käydä pari kertaa jos näitä tilaisuuksia tulee, mutta siihen se saa sitten jäädä. En itsekään oikein perusta siitä, että pitää puoliväkisin alkaa tutustumaan täysin erilaisiin ihmisiin, mutta toki oman varsin suppean kaveripiirin laajentaminen olisi paikallaan. Toisaalta olen tässä viime aikoina kasvanut henkisesti siinä suhteessa, että osaan sanoa "ei", jos en yksinkertaisesti halua tehdä jotain epämiellyttävää.


    • urtuty

      Odotukset heillä on samat kuin muilla. Ei kelpaa jos ei ole ulkonäköä.

    • ujonlainen nainen

      Itse ujona naisena kaipaisin mukavan, kiltin ja luotettavan miehen, joka kuitenkin olisi kiinnostunut seksistä ja nimenomaan siis minun kanssani. Itteni kohdalla varmaan pitäs n.s iskutilanteessa vähän väännellä rautalangasta, kun ei ole kovin helppo aina tajuta että joku voisi olla minusta kiinnostunut, kun yleensä miehet juoksee niitten ylisosiaalisten tyrkkyjen perässä. Tuollainen hitaasti tutustuminen kuulostaa hyvältä. Itse en kiinnostu kenestäkään missään baari- tai muussakaan ympäristössä joidenkin perinteisten ominaisuuksien, kuten lirkuttelutaitojen ja ulkonäön perusteella. Tällä hetkellä olen kiinnostunut eräästä harrastuskaveristani, jonka olen tuntenut puolitoista vuotta. Kiinnostus heräsi jonkin puolen vuoden tuntemisen ja tutustumisen jälkeen. Epäilen että tyypillä vois olla jotain kiinnostusta minuakin kohtaan, juttu kulkee olosuhteisiin nähden hyvin ja meillä on yleensä kivaa yhdessä, ja ehkä olen saattanut huomata jotain "signaalejakin", mutta en ole ihan varma... En oikein tiijä mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä, vähän jännittää aloitetta alkaa itse tekemään. Olisi kiva jos vaikka jossain muussa tilanteessa törmäisin kyseiseen tyyppiin, niin olisi helpompi katsastella tilannetta tarkemmin....

      Ujo nainen voi muuten vaikuttaa torjuvalta epävarmuuden vuoksi. Kannattaa olla rauhallinen ja kärsivällinen.

      • Annatko itse mitään signaaleja, mihin harrastuskaverisi voi tarttua?
        Itse en ainakaan uskalla lähestyä ketään tai ehdottaa mitään jo tutumpien kohdalla, jos en saa selviä merkkejä kiinnostuksesta.


    • Sosiaaliset piirit. Se, että sulla ei ole 200 kaveria, ei tee sinusta mitenkään kummallista. Eikö riitä, että ne tärkeimmät ystävät ovat siinä ympärillä? Mieluummin muutama hyvä ystävä, kuin 200 "hyvänpäiväntuttua"

      Työttömyys. Olet TÄLLÄ HETKELLÄ työtön, mutta tuskin koko elämäksesi haluat jäädä kotiin? Tämän ei pitäisi olla este, etteikö kukaan voisi sinusta kiinnostua. Se on sitten asia erikseen, jos et jaksa tai halua olla töissä, mutta epäilen, ettetkö haluaisi.

      Seurustelemattomuus. Ei sekään ole rikos, ettei ole aloittanut jo 13-vuotiaana. Ja miksi se olisi jonkun mielestä turn-off, jos ei vielä 31-vuotiaana ole kokemusta 10 eri ihmisen kanssa ja takana jo mahdollinen avioero? Tämäkin taitaa vain olla jokin olettamus, että "kyllähän nyt tuohon ikään mennessä pitäisi jotain olla" No miksi pitäisi, kun kerkeää myöhemminkin.

      Ja kyllä meitä naisiakin on ketkä ei halua lapsia. Tässä yksi oiva esimerkki siitä ja en ole todellakaan ainut :)

      Tsemppiä :)

      • ap.

        Ei minulla ole tärkeitä ystäviä. Olisikin, niin elämä tuntuisi varmasti kivemmalta.

        Saatan jäädäkin koko elämäkseni kotiin, sillä suunnittelen tulevaisuuttani niin, että voisin tehdä töitä kotoa. Toisaalta se varmaan käy puuduttavaksi ja kämpän seinät kaatuu päälle, joku työtilan vuokraus voisi olla parempi vaihtoehto...

        Olen kuitenkin yhden naisen kanssa ollut, mutta seurustelusta ei voi puhua. Hän olisi halunnut seurustella, mutta minä olin niin etäinen, enkä oikein silloin perillä tunne-elämästäni, ettei siitä lopulta tullut mitään. Sitä kesti ehkä noin puoli vuotta ja nähtiin 1-2 kertaa viikossa, vaikka asuttiin samassa kaupungissa.


    • Ujoista ujoin

      Olen 19-vuotias tyttö, en ole koskaan seurustellut, en harrastanut seksiä, en omista suurta kaveripiiriä (tarkemmin sanottuna n. 3 - 5 kaveria kokonaisuudessaan, joista osaa näen harvemmin), en halua lapsia nyt enkä tulevaisuudessakaan. Töitäkään ei ole, opiskelutkin ovat kaksi kertaa keskeytyneet.

      Luonteeltani olen aina ollut ujo, ja sen myötä tottunut yksinäisyyteen. Olen huono sosiaalisissa tilanteissa, ja vastakkaisen sukupuolen kanssa erittäin surkea. Ulkonäössäni tuskin on niin paljoa vikaa, että karkottaisin ihmiset. Monesti saan kuulla kaverin kaverilta, että olipas ujo tapaus kun uskalsi vain moikata.

      Ehkä joskus löytäisin miehen, jota ei häiritsisi ujouteni ja kokemattomuuteni monilla elämänalueilla. Onneksi netti on keksitty, sitä kautta seuraa varmasti meille jokaiselle löytyy :)

      • m27.

        Mistä päin olet? Mua ei ainakaan häiritsisi ollenkaan ujous/kokemattomuus, mun mielestä se on vain positiivista.
        Sähköpostia tai skypeä vaan esille niin kyllä miehet ottaa yhteyttä.


      • ap.

        Minullakin on juuri tuo 3-5 kaveria. 3-5 onkin hyvä ilmaisu, koska yksi heistä rasittava tyyppi, joka ei tykkää kenestäkään ja yksi asuu toisella puolella maapalloa.

        Monia miehiä ei haittaa ujous ja elämänkokemuksen puute ollenkaan. Netistä minäkin tuon ainoan naisjuttuni löysin, mutta siitä on jo kauan. Ehkä teillä nuorilla on enemmän tarvetta kuulua ryhmään ja hakeutua sen myötä joihinkin nettiyhteisöihin. Ainakin muistan sellaisen puolen nuoremmasta itsestäni. Nykyään nettipiirinikin ovat niin pienet, ettei niissä ole yhtään naista. En ole edes Facebookissa.

        Nettitreffit toki on olemassa, mutta käytännössä kaikki naiset niissä hakevat sosiaalista ja töissäkäyvää miestä. Ehkäpä silti joku päivä kokeilen, sillä uskon kuitenkin olevani komeampi kuin keskimääräinen mies siellä, ja osaan myös kirjoittaa kohtalaisen hyvin. Persoonallisella ilmoituksella ja söpöllä naamalla varmaan pääsee aika pitkälle.


      • n24.
        ap. kirjoitti:

        Minullakin on juuri tuo 3-5 kaveria. 3-5 onkin hyvä ilmaisu, koska yksi heistä rasittava tyyppi, joka ei tykkää kenestäkään ja yksi asuu toisella puolella maapalloa.

        Monia miehiä ei haittaa ujous ja elämänkokemuksen puute ollenkaan. Netistä minäkin tuon ainoan naisjuttuni löysin, mutta siitä on jo kauan. Ehkä teillä nuorilla on enemmän tarvetta kuulua ryhmään ja hakeutua sen myötä joihinkin nettiyhteisöihin. Ainakin muistan sellaisen puolen nuoremmasta itsestäni. Nykyään nettipiirinikin ovat niin pienet, ettei niissä ole yhtään naista. En ole edes Facebookissa.

        Nettitreffit toki on olemassa, mutta käytännössä kaikki naiset niissä hakevat sosiaalista ja töissäkäyvää miestä. Ehkäpä silti joku päivä kokeilen, sillä uskon kuitenkin olevani komeampi kuin keskimääräinen mies siellä, ja osaan myös kirjoittaa kohtalaisen hyvin. Persoonallisella ilmoituksella ja söpöllä naamalla varmaan pääsee aika pitkälle.

        Näin naisena täytyy sanoa noista nettitreffeistä sananen. Olen yrittänyt etsiä kotona viihtyvää miestä, jolla ei ole huimaa kaveripiiriä. Positiivisena asiana pidän sitä, ettei miehellä ole kymmentä aiempaa suhdetta takana - mitä vähempi, sitä parempi. Luulin että tuollaisia nettitreffeiltä löytäisi, mutta liian moni profiili antaa ymmärtää miehen olevan sosiaalinen ja menevä ja niitä entisiä suhteita suunnilleen mainostetaan profiilitekstissä. Ihan kiva joo, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Miettikää sitä, että joku ihan oikeasti haluaa teidät juuri sen takia, että olette sellaisia kuin olette.


      • 14+16
        n24. kirjoitti:

        Näin naisena täytyy sanoa noista nettitreffeistä sananen. Olen yrittänyt etsiä kotona viihtyvää miestä, jolla ei ole huimaa kaveripiiriä. Positiivisena asiana pidän sitä, ettei miehellä ole kymmentä aiempaa suhdetta takana - mitä vähempi, sitä parempi. Luulin että tuollaisia nettitreffeiltä löytäisi, mutta liian moni profiili antaa ymmärtää miehen olevan sosiaalinen ja menevä ja niitä entisiä suhteita suunnilleen mainostetaan profiilitekstissä. Ihan kiva joo, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Miettikää sitä, että joku ihan oikeasti haluaa teidät juuri sen takia, että olette sellaisia kuin olette.

        Miehet korostavat sosiaalisuutta profiileissaan vaikka oikeasti eivät olisikaan koska jos laittavat totuuden niin kukaan ei ottaisi yhteyttä.


      • samatäällä:)

        Moooi! :)
        Ois ihana vaihtaa ajatuksia sun kanssa, itse kun olen niin samankaltainen, yhtä rajoittuneilla tunne-elämän kokemuksilla varustettu ja ystäviäkään ei ole ihan liikaa (3).
        Oon parikymppinen tyttö ja Etelä-Suomesta, mutta eipä sillä kai oo väliä juttuseuraa etsiessä. :D
        [email protected]


      • samatäällä:)
        samatäällä:) kirjoitti:

        Moooi! :)
        Ois ihana vaihtaa ajatuksia sun kanssa, itse kun olen niin samankaltainen, yhtä rajoittuneilla tunne-elämän kokemuksilla varustettu ja ystäviäkään ei ole ihan liikaa (3).
        Oon parikymppinen tyttö ja Etelä-Suomesta, mutta eipä sillä kai oo väliä juttuseuraa etsiessä. :D
        [email protected]

        Tää oli siis "Ujoista ujoimmalle" suunnattu! :))


    • keijukainen3

      Hei alkuperäinen!

      Löysin aloituksesi pohtiessani ja etsiessäni, mistä muualta kuin treffipalstalta tästä internetin ihmemaasta saattaisi löytyä syvällisiä, aitoja, ajattelevia, maanläheisiä ja ujohkojakin miespuolisia henkilöitä.

      Olen itse aina ollut enemmän introvetti kuin ekstrovertti, rakastan lukemista ja voi, miten voinkaan samaistua täysin maalaamaasi romanttiseen kuvaan yksinäiseltä vaikuttavan henkilön lähestymisestä esimerkiksi kirjastossa tai puistossa. Olisin itse todella otettu, mikäli nykymaailmassa joku vielä uskaltaisi lähestyä vastakkaista sukupuolta noin, tuolla "oikeassa elämässä"!

      Olen aina tuntenut vetoa nimenomaan ujohkoja miehiä kohtaan, toivoen kuitenkin saavani heistä tutustumisen myötä esiin myös sanavalmista ja reipasta puolta, ainakin minun seurassani. :) Itse en myöskään näe mahdollista kokemattomuutta seurusteluasioissa ylitsepääsemättömänä esteenä; toki se saattaa aiheuttaa tiettyjä haasteita ja uusia tilanteita jo aiempaa seurustelukokemusta omaavan kanssa, mutta yhdessä opitaan ja kasvetaan!

      Rohkaisuna siis, meitä kuvailemasi kaltaista miestä arvostavia ja etsiviä naisia kyllä on!

      Ja mitä lapsiasiaan tulee; itse olisin aina halunnut lapsia, ensisijaisesti adoptoituja, mutta sattuneesta syystä lapsen saaminen niin biologisesti kuin adoptoimallakaan ei ole kohdallani mahdollista. Tämän asian kanssa pystyn kyllä itse elämään, mutta olen asian minulle selvittyä tuntenut suurta ahdistusta siitä, voiko näin nuori (27 v.) ihminen löytää itselleen täydellistä miestä, jolle tämä asia olisi ok.

      • keijukainen3

        *introvertti


      • ap.

        Vaikutat aika mielenkiintoiselta ihmiseltä. Pistä minulle mailia osoitteeseen testimaili1 @ gmail . com, jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia.

        Täytyy kuitenkin paljastaa, etten ole kovin sanavalmis, koska muodostan ajatukseni usein aika hitaasti. Olen myös aika hiljainen tuttujenkin seurassa, eli en sellainen perinteinen ujo, mutta puhelias. Aika reipas olen kyllä arkiasioissa ihan yksinkin. Suoriudun kaikesta tarvittavasta sosiaalisesta kanssakäynnistä mielestäni ihan hyvin.

        Pitää myös ottaa vähän takaisin noita ulkonäköjuttuja itsestäni, sillä en pidä itseäni hyvännäköisenä. Perustan sen vain siihen, mitä joskus olen naisilta kuullut. Missään nimessä en kuitenkaan ole mitään miesmalliainesta. Olen aika lapsenkasvoinen. Enkä ole muutenkaan täydellinen ja sellaisen etsiminenhän on vähän hölmöäkin. :)

        Laitapa silti viestiä!


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Vaikutat aika mielenkiintoiselta ihmiseltä. Pistä minulle mailia osoitteeseen testimaili1 @ gmail . com, jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia.

        Täytyy kuitenkin paljastaa, etten ole kovin sanavalmis, koska muodostan ajatukseni usein aika hitaasti. Olen myös aika hiljainen tuttujenkin seurassa, eli en sellainen perinteinen ujo, mutta puhelias. Aika reipas olen kyllä arkiasioissa ihan yksinkin. Suoriudun kaikesta tarvittavasta sosiaalisesta kanssakäynnistä mielestäni ihan hyvin.

        Pitää myös ottaa vähän takaisin noita ulkonäköjuttuja itsestäni, sillä en pidä itseäni hyvännäköisenä. Perustan sen vain siihen, mitä joskus olen naisilta kuullut. Missään nimessä en kuitenkaan ole mitään miesmalliainesta. Olen aika lapsenkasvoinen. Enkä ole muutenkaan täydellinen ja sellaisen etsiminenhän on vähän hölmöäkin. :)

        Laitapa silti viestiä!

        Kenties keijukainen3 ei ole lukenut tätä, tai sitten jänistää, tai sitten tämä viestini oli niin massiivinen turn-off, etten ole saanut häneltä sähköpostia. Muutkin naiset voivat kyllä kirjoitella minulle. Ei ole pakko mitenkään pariutumismielessä ottaa yhteyttä, voin kyllä olla ihan vaikka mailikaverikin.

        Olen siis tällainen tosi kiva ja söpö, 172-senttinen mies Jyväskylästä, joka tykkää piirtämisestä, lukemisesta, elokuvista, musiikista, videopeleistä ja myös muistakin asioista, joita olen tässä ketjussa saattanut mainita. Ihan sataprosenttista nörttimatskua siis, eli varsin hyvä tyyppi heti oletuksena. Olisi kiva lukea ajatuksiasi, joten pistäs näppis sauhuamaan, stat! :D Muista kuitenkin pitää huoli paloturvallisuudesta.


    • keijukainen3

      Hei!

      Keijukainen3 ei suinkaan jänistänyt, vaan lähti pitkälle, lähes tietokoneettomalle reissulle. :) Palattuani takaisin Turkuun (kyllä, siellä asun) voin ottaa yhteyttä.

      Toivon kuitenkin, että aloituksesi on poikinut lukuisia positiivisia yhteydenottoja toivomasi kaltaisilta ihmisiltä! :)

      • ap.

        Ei ole tullut yhteydenottoja. Tämä on kyllä aika hiljainen palsta, tuskin kovin monet ns. sopivat tyypit ovat käyneet lukemassa. Tai ehkä ne on vaan niin ujoja, etteivät uskalla kirjoittaa. Kantsis kyllä.

        Hyvää vappua vain, missä ikinä oletkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe