Olen lesbo ja pitkän harkinnan jälkeen päätynyt siihen, että valitsen miehen naisen sijaan. Hetero elämä huomattavasti helpompaa, ei syrjimistä/halveksuntaa..ym. Vaikea löytää järkevää, tasapainoista naista, joka haluaa ihan tavallista elämää. En halua muuttua kylmäksi ja katkeraksi sen takia, koska joutuisin tämän takia luopumaan niin niin monesta asiasta.
Haluan ainakin osan siitä elämästä mistä olen haaveillut ja joissakin asioissa pitää uhrautua jos sen haluaa saada. En jaksa enää etsiä sitä"oikeaa", mitä ei ole löytynyt vieläkään. Ei yksin elämisessäkään mitään väärä ole, mutta minä en sitä halua, koen oloni näin tosi yksinäiseksi. Kuulostaa ihan kauhealta, mutta olen vielä suht nuori, enkä halua elämääni pilata lesbouden takia.
En tarvitse mitään vastauksia tähän viestiin, halusin vain purkautua jonnekkin..
Lesbona eläminen vaikeaa
65
2663
Vastaukset
- ;;;;;;;;;
Tiedän mitä tarkoitat. Itse vielä punnitsen yksinelon ja kulissiliiton välillä. Tällä hetkellä on sellainen vähän välinpitämätön. Kaikki on ihan okei näinkin, joten mitä sitä turhia muuttelemaankaan, mutta totta kai se perheenperustamishaave aina silloin tällöin mietityttää.
- itrrtpo+
Kirjoituksesi perusteella olet siis bisse.
- f4ck
se on sun oikeus, tehdä elämälläsi ihan just mitä haluat. Onnea matkaan. Joskus sä ehkä ymmärrät ettei sua tee onnelliseksi ne asiat mitkä sä nyt oletat ett tekee. Onnellisuus lähtee ihan muista asioista kuin sä nyt etsit. Mut kuten sanottu, jokainen tekee omat ratkaisunsa.
- 15+15
Ja ne ratkaisut, joita sinä et tekisi, voivat tehdä jonkun toisen onnelliseksi. Tämä maailma kun ei pyöri pelkästään sinun perspektiivistäsi käsin.
- f4ck
15+15 kirjoitti:
Ja ne ratkaisut, joita sinä et tekisi, voivat tehdä jonkun toisen onnelliseksi. Tämä maailma kun ei pyöri pelkästään sinun perspektiivistäsi käsin.
hommata joku vain siksi ettei olisi yksin? Tehdä lapsi että olettaa sen tekevän koko paketista onnellisen? Kyllä, uskon että nämä asiat eivät tuo onnea sellaisinaan, hankintoina.
- 15+15
f4ck kirjoitti:
hommata joku vain siksi ettei olisi yksin? Tehdä lapsi että olettaa sen tekevän koko paketista onnellisen? Kyllä, uskon että nämä asiat eivät tuo onnea sellaisinaan, hankintoina.
Eivät varmasti sellaisinaan. Mutta tehdä valinta tietynlaisesta elämäntavasta? Valita ehkäpä toveruus ja kumppanuus seksuaalisen rakkauden sijasta? Pysyvyys kiertopalkintouden sijasta? Silloin kun ihminen tekee valinnan ja uskoo siihen, mitä tekee, hän saattaa tulla onnelliseksi. En minä ainakaan menisi toisen valintoja arvostelemaan väittäen, että noin kukaan ei voi tulla onnelliseksi vain siksi, että se ei olisi minun valintani. Ihmisillä on niin monenlaisia elämänpolkuja, eikä se romanttinen rakkaus ainakaan ole tae mistään. Yksi löytää onnensa yhdestä elämäntavasta, toinen toisesta.
- Höpöjuttuja
15+15 kirjoitti:
Eivät varmasti sellaisinaan. Mutta tehdä valinta tietynlaisesta elämäntavasta? Valita ehkäpä toveruus ja kumppanuus seksuaalisen rakkauden sijasta? Pysyvyys kiertopalkintouden sijasta? Silloin kun ihminen tekee valinnan ja uskoo siihen, mitä tekee, hän saattaa tulla onnelliseksi. En minä ainakaan menisi toisen valintoja arvostelemaan väittäen, että noin kukaan ei voi tulla onnelliseksi vain siksi, että se ei olisi minun valintani. Ihmisillä on niin monenlaisia elämänpolkuja, eikä se romanttinen rakkaus ainakaan ole tae mistään. Yksi löytää onnensa yhdestä elämäntavasta, toinen toisesta.
Vaihtoehtoja on siis vain kaksi, kiertopalkintous (!) tai oleminen miehen kanssa.... Onko tosiaan näin köyhä ajattelu, että pitää aina vatää asiat äärilaitoihin. Muutoin ei osata tuoda pointtia esille. Hölmöä.
Sitäpaitsi aloittaja on bisse, joten mitä ihmeellistä siinä silloin on, nehän vaihtaa ja valitsee koko ajan... Muutoin ei voisi tuollaista edes harkita. - Ikäkriisi
15+15 kirjoitti:
Kuinka moni (hetero)mies on valmis kulissisuhteeseen, missä ei ole mitään seksuaalista? Kysynpähän vaan..
Tottakai jokaine tekee mitä haluaa...mutta
.
Aloittajan ongelma voikin olla siinä, että menee suhteesta suhteeseen ja syyttelee aina epäonnistumisesistaan kumppaneita, että heissä on jotain vikaa, kun hän ei tule tarpeeksi onnelliseksi näiden kanssa. Voi olla, että ap. etsii näistä vain itselleen "pelastajaa", joka tekee hänet onnelliseksi. Todellinen "vika" voi ollakin siinä, että ap. ei ole itsensä kanssa sinut ja näin ollen ei voi koskaan olla täysin onnellinen, riippumatta kenenkä kanssa seurustelee.
Oikean lesbon ei tavitse nykypäivänä enää todellakaan mistään pakosta elää missään heterokulissisuhteessa. Elämme vuotta 2013. Joko aloittajalla on äärimmäisen huono itsetunto, on herkkä ja hän on itsensä kanssa täysin hukassa tai sitten hän pohjimmiltaan on bi, jos hän todellakin nauttii olevansa miesten kanssa. Kolmas vaihtoehto on taas tämä, että taas yksi Nuotta-kamppanjan tyylinen viesti täällä... - vai mikä on
Höpöjuttuja kirjoitti:
Vaihtoehtoja on siis vain kaksi, kiertopalkintous (!) tai oleminen miehen kanssa.... Onko tosiaan näin köyhä ajattelu, että pitää aina vatää asiat äärilaitoihin. Muutoin ei osata tuoda pointtia esille. Hölmöä.
Sitäpaitsi aloittaja on bisse, joten mitä ihmeellistä siinä silloin on, nehän vaihtaa ja valitsee koko ajan... Muutoin ei voisi tuollaista edes harkita.Nämä bissejutut tosiaan vois jättää tonne bissepalstalle. Eikö kukaan bisse osaa todellakaan lukea, että tämä on lesbopalsta?
- asdefghjk
Et ole lesbo, olet bi.Näillä nuorilla on ihan hakusessa se mitä lesbous tarkoittaa. Ottakaa ensin selvää ennenkuin käytätte itsestänne termejä esim. lesbo.Sinä ap olet väärällä palstalla, siirrä aloituksesi tuonne bi-puolelle.
- Suttusetsutturat
Näin juuri! Täällä majailevat ja munaa ylistävät nämä nuoret bissesutturat, joista en itse henk. koht. tippaakaan piittaa. Ovat olevinaan lesboja, ja ehkä luulevatkin niin, koska monetkaan juttunsa eivät älyllä loista.
- halleluujaa
Suttusetsutturat kirjoitti:
Näin juuri! Täällä majailevat ja munaa ylistävät nämä nuoret bissesutturat, joista en itse henk. koht. tippaakaan piittaa. Ovat olevinaan lesboja, ja ehkä luulevatkin niin, koska monetkaan juttunsa eivät älyllä loista.
Ne on vaan jotain äijiä, jotka ovat saaneet rukkaset joltain lesbonaiselta tai sitten joku nainen on vienyt heidän naisensa. Kolmas vaihtoehto on, että eivät saa edes hetskunaisiltakaan.. Mustasukkaisia äijiä, jotka yrittävät käännyttää lepakoita ja mielentervyesongelmista kärsiviä uskiksia.
- Yksineläjä yhä
Olen samassa veneessä,mutta minäkään en jaksa etsiä sitä "oikeaa",mutta olen 1,5 vuotta sinkkuna.Olkoon vaikka pysyn sinkkuna lisää 5-10 vuodeksi,ihan samaa.Aavistukseni jotain kumminkin,että paljon bissejä kuin lesbot.Ymmärrän silti,että jos tuntuu turhauttavalta,yksinäiseltä tai ärsyyntyneeltä.Minulla välillä vähän näin,mutta en mahda itselleni mitään.Voisin sanoa,että olen jo paljon yksinäinen kuin olisin sosiaalinen erakkona.Minusta on hyvä yksin olla vaikka vuodeksi tai riippumatta mitä kauan.Koita jaksaa ja ehkä vaikka uusia kavereita sen kautta helpompaa "yllättää".Eihän koskaan tiedä mitä tapahtuisi seuraavaksi.En ole rakastunut oikeastaan vielä mitään kuin pelkkä ihastuksia on.Se varmaankin tilapäinen tunne ja menee ohi.Joskus ihastun väärään naiseen vaikka hän sitten hetero,hups.Seuraan ainakin etukäteen ja olla varma ennen esimerkiksi onko hän ihan hetero tai ei.
- 13+6
Jos todella olet lesbo, mielestäni melkein pettäisit sitä miestä, jonka kanssa perustaisit perheen. Hän varmasti haluaisi perustaa perheen naisen kanssa, jota hän rakastaa kaikilla mahdollisilla tavoilla ja odottaisi sinun tekevän samoin. Jos minulta kysytään, se ei olisi reilua miestä kohtaan.
Kyllä minä uskon, että lesbona voi elää ihan normaalia elämää. Kun löytää sen "oikean", ei enää kiinnosta, että mitä muut ajattelee. Maailmakin tulee päivä päivältä suvaitsevaisemmaksi. Minusta sinun tulisi oppia hyväksymään itsesi ennen kuin mietit jotain tällaista.
Lesbous ei tule pilaamaan elämääsi. Se, että et ole oma itsesi, johtaa lopulta siihen. Mieti tätä hypoteettista tilannetta, kun sinä löydät elämäsi naisen, mutta olet naimisissa miehen kanssa ja teillä on jo lapsia. Valintasi on joko sinulta itseltäsi pois, eli et salli itsellesi täysin onnellista elämää, tai perheeltäsi, erityisesti lapsiltasi, pois.
Minä ehdotan, että annat itsesi rakastua naiseen, jonka kanssa voit tehdä kaikki unelmoivasi asiat. Rohkaistu.- On nähty
Ja tällaisia on kyllä nähty... Lesboja, jotka ovat tajunneet nuorina oman lesboutensa, mutta ajautuneet kuitenkin avioliittoon miehen kanssa. Nelikymppisinä alkavat ovet paukkua, kun ollaan päästy omassa elämässä tiettyyn vaiheeseen. (Nelikymppisillä näyttää muutenkin olevan jokin oman elämänsä arviointivaihe käynnissä.) Silloin löytyy ihastus ja rakkaus ja kulissiliitto alkaa kyllästyttää, ja kas kummaa, siinä rytäkässä myös se kokoonkyhätty perhe hajoaa. Myös lapset hajoavat, kuka millekin suunnalle.
Pahinta kenties onkin, että kulissiliitossa isot tunteet eivät edes ole näytelleet suurta roolia, ja eräänlainen kumppanuus ja kiintymys ovat voineet hyvässä tapauksessa tarjota lapsille suhteellisen tasaisenkin kasvualustan. Ei mitään intohimoista, hyvässä eikä pahassa. Jos puoliskot ovat onnistuneet jotenkin luovimaan, eivätkä kyllästyneet tai hermostuneet toisiinsa, asiat ovat saattaneet olla ihan näennäishyvin. Ja kun ne sitten siitä repeävät, hajoaa niin paljon asioita... Niin paljon lasten elämässä. - 123456987
On nähty kirjoitti:
Ja tällaisia on kyllä nähty... Lesboja, jotka ovat tajunneet nuorina oman lesboutensa, mutta ajautuneet kuitenkin avioliittoon miehen kanssa. Nelikymppisinä alkavat ovet paukkua, kun ollaan päästy omassa elämässä tiettyyn vaiheeseen. (Nelikymppisillä näyttää muutenkin olevan jokin oman elämänsä arviointivaihe käynnissä.) Silloin löytyy ihastus ja rakkaus ja kulissiliitto alkaa kyllästyttää, ja kas kummaa, siinä rytäkässä myös se kokoonkyhätty perhe hajoaa. Myös lapset hajoavat, kuka millekin suunnalle.
Pahinta kenties onkin, että kulissiliitossa isot tunteet eivät edes ole näytelleet suurta roolia, ja eräänlainen kumppanuus ja kiintymys ovat voineet hyvässä tapauksessa tarjota lapsille suhteellisen tasaisenkin kasvualustan. Ei mitään intohimoista, hyvässä eikä pahassa. Jos puoliskot ovat onnistuneet jotenkin luovimaan, eivätkä kyllästyneet tai hermostuneet toisiinsa, asiat ovat saattaneet olla ihan näennäishyvin. Ja kun ne sitten siitä repeävät, hajoaa niin paljon asioita... Niin paljon lasten elämässä.Niitäkin on nähty, lesboja, jotka heittelevät lapsiaan sinne tänne, joka kolmen kuukauden välein kotona on uusi "äitipuoli", kodin ovi käy kovempaa vauhtia kuin tuuletin. Lapsilla ei ole kasvurauhaa, kun aikuiset elämässä eivät ole pysyviä. Ei pitäisi lesbojen oikeasti saada lapsia.
- f4ck
123456987 kirjoitti:
Niitäkin on nähty, lesboja, jotka heittelevät lapsiaan sinne tänne, joka kolmen kuukauden välein kotona on uusi "äitipuoli", kodin ovi käy kovempaa vauhtia kuin tuuletin. Lapsilla ei ole kasvurauhaa, kun aikuiset elämässä eivät ole pysyviä. Ei pitäisi lesbojen oikeasti saada lapsia.
jos jokainen ihminen maailmassa kävisi sen saman prosessin minkä lesbopari joutuu läpi käymään saadakseen lapsen, mä uskon ett maailmassa olisi aika monta lasta jolla olisi paremmin asiat.
Mä en nyt puhu bisseistä jotka tekee kuin heterot, kun haluavat sen lapsen niin äijä vaan sänkyyn.
Vaan kun homo tai lesbopari aloittaa prosessin lapsen saadakseen, siinä on käyty jokunen aika asiaa läpi ja mietietty monelta kantilta. Se olisi ihan suotavaa jokaiselle ihmiselle joka niitä lapsia halajaa. Joten jos kelle, niin mä suon lapsia lesboille ja homoille. Bisset ja heterot on ne jotka lisääntyy vain sen takia kun niin kuuluu tehdä. Ajatus tulee sitten myöhemmin kun lapset on hommattu ett pitikö tän elämän sittenkää mennä näin. - 123456987
f4ck kirjoitti:
jos jokainen ihminen maailmassa kävisi sen saman prosessin minkä lesbopari joutuu läpi käymään saadakseen lapsen, mä uskon ett maailmassa olisi aika monta lasta jolla olisi paremmin asiat.
Mä en nyt puhu bisseistä jotka tekee kuin heterot, kun haluavat sen lapsen niin äijä vaan sänkyyn.
Vaan kun homo tai lesbopari aloittaa prosessin lapsen saadakseen, siinä on käyty jokunen aika asiaa läpi ja mietietty monelta kantilta. Se olisi ihan suotavaa jokaiselle ihmiselle joka niitä lapsia halajaa. Joten jos kelle, niin mä suon lapsia lesboille ja homoille. Bisset ja heterot on ne jotka lisääntyy vain sen takia kun niin kuuluu tehdä. Ajatus tulee sitten myöhemmin kun lapset on hommattu ett pitikö tän elämän sittenkää mennä näin.Niin, nämä ihmiset, jotka olen ihan oikeasti tavannut, elävät railakasta lesboelämää lastensa suruksi, mutta taitavat tosiaan olla heterotaustaisia. En tosin sanoisi, että lesbous automaattisesti aihettaa sen, että lapsenteon motiivit ja edellytykset ovat jotenkin ylevämmät kuin muilla. Aika helppoa se nykyään kuitenkin on. Valitettavasti aivan liian helppoa.
- f4ck
123456987 kirjoitti:
Niin, nämä ihmiset, jotka olen ihan oikeasti tavannut, elävät railakasta lesboelämää lastensa suruksi, mutta taitavat tosiaan olla heterotaustaisia. En tosin sanoisi, että lesbous automaattisesti aihettaa sen, että lapsenteon motiivit ja edellytykset ovat jotenkin ylevämmät kuin muilla. Aika helppoa se nykyään kuitenkin on. Valitettavasti aivan liian helppoa.
kuten sanottu, lapset tehdään ja talo ja auto hommataan. Sitten herätään nelikymppisinä siihen ett kaikki ei ookkaan niinku pitää, ja aletaan elämään sitä "hukattua nuoruutta".
Siksi juurikin lastenteko ei kellekkään pitäisi olla helppoa. Noita sun heterotaustaista mammoja on sanotaan bisseiksi. Ja niitä riittää, samoin kuin ihan heteromammoja jotka hurvittelee kun aikanaan jäi nuoruus kesken kun piti lisääntyä kun se kuuluu asiaan kun hommaa sen miehen.
Joten edelleen, lesbo ja homoparit todellakin tuumaavat ja miettivät lapsenteon, nämä muut tekevät niin kuin luolamiehet jo aikanaan. Siinä ei kehitys näy. - ei ei ei
123456987 kirjoitti:
Niitäkin on nähty, lesboja, jotka heittelevät lapsiaan sinne tänne, joka kolmen kuukauden välein kotona on uusi "äitipuoli", kodin ovi käy kovempaa vauhtia kuin tuuletin. Lapsilla ei ole kasvurauhaa, kun aikuiset elämässä eivät ole pysyviä. Ei pitäisi lesbojen oikeasti saada lapsia.
Ei lesboille lapsia kärsimään .Lesboilla on niin paljon vaihtuvia suhteita ei siinä ole lapsella perusturvallisuutta kun sängyssä on aina vieras nainen
- ikäkriisi
Yleensä tommonen kriisi tulee esim. parikymppisenä. Sitä nuorempana on ensin kuvitellut löytävänsä viimeistään parikymppisinä sen elämänsä rakkauden, jonka kanssa voi sitten elää elämänsä loppuun asti. Lapsena sitä kuvittelee, että tuossa iässä ollaan jo vakiintuneita, on oma koti, ura, oma turvallinen kumppani ja kenties lapsiakin. Sitten kun kasvetaan tuohon ikään, niin sitten huomataankin ,että hups, tässä sitä ollaan, eikä vieläkään ole löytynyt sitä järkevää ja tasapainoista kumppania eikä sitä perunamaata punaisen tuvan kanssa.
Tällä hetkellä ehkä kuvittelet, että ratkaisu sun kaikkiin ongelmiin on olla sitten miehen kanssa ja saada sen kanssa lapsia, kun yksin et halua olla ja lapsiakin haluat. Kuvittelet ehkä, että kulissiliitto takaa kaiken ja pelkkä lapsen saaminen tekee sinut täysin onnelliseksi ja ehkä korvaa sen mitä et ole saanut kokonaan, eli tasapainoista naista. Sinulla on sitten fyysistä materiaa, mutta entä se henkinen pääoma?
On kuitenkin väärin sitä miestäkin kohtaan, että haluat hänen kanssaan olla vain sen takia, että et halua olla yksin ja sen takia, että haluat jonkinlaisen kulissin. Tuossa tapauksessa en yhtään ihmettele miksi jotkut miehet juoksevat vieraissa...
On myös tulevaa lapseasi kohtaan väärin, että hän joutuu kasvamaan kodissa, jossa vain pidetään kulisseja yllä ja kaikki mitä on, on teeskenneltyä eikä aitoa. Saako hän tuossa hyvän perhemallin, saako hän tarpeeksi rakkautta, saako turvalliset vanhemmat vai kolkon kulissiperheen, missä on materiaa, mutta ei aitoja eikä lämpimiä tunteita? Onko hänellä hyvä olla, jos vanhemmat ovat onnettomina kolkossa kulissiliitossa kuin jos vanhemmat olisivat onnellisia, vaikkakin biologiset vanhemmat eivät olisi yhdessä?
Sitten sinun itsesi kannalta. Kuvittelet kenties, että kaikki olisi hyvin, jos saisit näytellä ympäristölle kulissia, mutta tilanne voi ollakin 10 tai 20 vuoden päästä ihan erilainen. Voi olla, että olet jo kasvanut siinä vaiheessa irti tuosta kulissiajatuksesta ja tajuat, että hups, 10 vuotta meni elämästäsi täysin hukkaan, etkä ole nauttinut elämästäsi ollenkaan 10 vuoteen tai 20 vuoteen.
Väitänpä, että et tällä hetkellä ole oikein sinut itsesi kanssa ja sinulla on kenties heikko itsetunto, helpoiten teet kun teet kaikki mitä muutkin tekevät ja unohdat oman itsesi. Luulenpa, että jonain päivänä olet kasvanut ihmisenä ja naisena sen verran, että tajuat arvostaa itseäsi sellaisena kuin olet, etkä tarvitse mitään kulissi-idyllejä näyttääksesi muille ja kenties itsellesi, että sinulla menee hyvin.
Nyt tämä kirjoitukseni kuulostaa sinusta varmaan hieman naurettavalta, mutta odota sitten kun 20 vuotta on mennyt...Opettele elämään omaa elämääsi, älä elä elämääsi vain ja ainoastaan muiden kautta. Odotat vissiin, ett se kumppani on se, joka "pelastaa" sun elämän. Ei se niin mene. Sun täytyy opetella nauttimaan elämästäsi myös yksinkin, ei ainoastaan jonkun ihmisen kautta.
Siihen asti, jaksamista. - 100+100
Mä olen myös lopettanut sen Oikea etsimisen. Voisin päätyä samaan ratkaisuun kuin sinä jos haaveenani olisi aina ollut kumppanin löytäminen ja yksinäisyys tuntuisi raskaalta. Jos ei enää etsi elämänsä suurta rakkautta vaan tyytyy siihen että on kaveri siinä rinnalla niin miksei tosiaan ottaisi miestä. Miks ottaisi naisen, joka ei sytytä, jos voi ottaa miehen joka ei sytytä. Kun lesbosuhteisiin liittyy hankaluutensa jo ihan ulkopuoleltakin. Mies-nais -suhdetta ei kukaan tulisi ihmettelemään, kellekään ei tarvitsisi selitellä.
Itse viihdyn sen verran hyvin itekseni etten "uhraisi" itsenäisyyttäni sellaisen suhteen vuoksi, jossa sydän ole mukana. Toisaalta ei nekään suhteet ole onnea tuoneet, kuin hetkellisen, joten siinä mielessä pitkällä tähtäimellä mietittynä uskon enemmän noihin järkisuhteisiin - eli anna palaa vaan! - patience?
Nyt lopetatte sen itsesäälissä rypemisen ja kasvatetta selkärankaa!
Tuommosella asenteella ei saa mitään aikaiseksi, luottakaa itseenne, ja
älkää olko niin hätäisiä kaikessa. Ymmärrän jos turhauttaa, mutta sillon tekee yleensä myös hätäisiä päätöksiä, mitä ei ole loppuun asti ajatellut, ja mitkä eivät oikeasti edes palvele itseään.
Niin ei tarvitse ajatella tyyliin "otin nyt tuon kun ei muutakaan ollut tarjolla"?
Mitäs sitten kun elämäsi aikana eteesi tupsahtaakin sellainen nainen, joka vie täysin jalat alta, dumppaatko kulissimiehesi siltä seisomalta pihalle?- ohitse kulkenut
Entäpä ihmiset, jotka pakotetaan avioitumaan esim.suvun valitseman miehen kanssa. Moni on tyytynyt kohtaloonsa ja sanonut oppineensa rakastamaan valittua kumppania, vaikka se ensin olisi tuntunut väärältä. Ja eläneet lopulta hyvän elämän.Onko se intohimo se kaiken alku? Eikö muuten voi rakastaa tai oppia rakastamaan? Himo häviää ajan kanssa ja silloin kumppanuus ja ystävyys on se juttu. Tämä harhakäsitys jostain Oikeasta saa ihmiset eroamaan helpommin.
- f4ck
ohitse kulkenut kirjoitti:
Entäpä ihmiset, jotka pakotetaan avioitumaan esim.suvun valitseman miehen kanssa. Moni on tyytynyt kohtaloonsa ja sanonut oppineensa rakastamaan valittua kumppania, vaikka se ensin olisi tuntunut väärältä. Ja eläneet lopulta hyvän elämän.Onko se intohimo se kaiken alku? Eikö muuten voi rakastaa tai oppia rakastamaan? Himo häviää ajan kanssa ja silloin kumppanuus ja ystävyys on se juttu. Tämä harhakäsitys jostain Oikeasta saa ihmiset eroamaan helpommin.
jo toi sun aloituslauseesi tulisi järkevälle ihmiselle sanoa mistä tuossa on kyse, kun ihminen pakotetaan naimisiin jonkun kanssa. Sana pakotus ei kauheen monessa yhteydessä ole hyvä asia, eikä avioliitossakaan. Se että joku on sun mielestä sitten oppinut elämään asian kanssa ja sä siitä päättelet ett se on hyvä elämä ja noin se menee joka kerta, on sairasta.
Rakkaus ois hyvä alku, intohimo on toinen juttu. Sun mielestä siis pakotetut avioliitot on ihan jees kun joskus se nainen alistuu kohtaloonsa eikä tapa itseään tai tule tapetuksi, silloin voi sanoa eläneensä hyvän elämän.
Mahtavaa ajattelua.
Noin ajattelee vain mies - typeriä
Tulemmeko me lesbot teidän bisse- ja heteropalstalle yrittämään käännyttämään teitä lesboiksi? Vastaus on: emme tule. Miksi? Miksi näiden heteroäijien pitää tulla tänne lesbopalstalle käännyttämään lesboja bisseiksi? Eiköhän teille riitä muualtakin sitä p:lua, joten mikä ihme teitä vaivaa??? Maailmassa on yllin kyllin tyhmiä hetskunaisia, joilta saatte helposti,niin miksi tänne pitää tulla käännyttämään lesboja? Ja jos ette niiltä heteronaisilta saa niin miten luulette, että lesbonaisilta irtoaisi teille? Siinä tapauksessa olisi syytä katsoa peiliin.
Ja jos todellakin aloittaja on tuollaisessa tilanteessa eikä taas joku trolli, niin ihan vaan aloittajalle, sun mielenterveys ei pidemmän päälle jaksa tuollaista näyttelemistä ja teeskentelyä. Jonain päivänä sun mielenterveys hajoaa, etkä jaksa enää tuota väkinäistä teatteria. Todennäköisesti et jaksa lopun elämää 24 h näytellä jotain mitä et oikeasti ole ja kaikista eniten siitä kärsin sinä itse ja myöskin tulevat lapset. Et todellakaan ole itse tasapainonen etkä sinut itsesi kanssa jos sulla on tarve esittää jotain teatteria ja kulissia muille ja itsellesi. Pakenet vain todellisia ongelmia. Myöskään tuommoinen näytteleminen ei ole missään nimessä järkevää, ei ainakaan sinun omalle mielenterveydelle.
Melkeinpä kirjoittaisin, että kannattaisko sun itse hakea sitä apua noille sun mielenterveysongelmille joltain ammattiauttajalta. - sairas tyyppi
Noin ajattelee vain sovinistinen mies, jonka mielestä nainen on aina alisteissa asemassa, olipa asia mikä vaan. Hyi, mikä MINÄ MINÄ MINÄ-tyyppi! Kyllä käy miehen egon päälle kun nainen päättää omista asioistaan, kenties tienaa enemmän kuin mies ja on enemmän koulutettu kuin mies. Kyllä varmasti käy myös egon päälle kun ei pääse joka tilanteessa alistamaan naisia. Nainen on kuin joku kone tai robotti, mitä mies liikuttelee mielensä mukaan.
- oppia ikä kaikki
Mikä ihme on pielessä kun ei osata hetkeäkään olla yksin ja tutustua ensin itseensä ? Ketään ei voi rakastaa jos ei itseänkään osaa rakastaa. Kyllä jotain täytyy olla pielessä, jos täytyy aina olla joku, kunhan vaan on joku!
Kuka normaali heteromies haluaa laimean, kylmähkön kulissisuhteen ilman seksuaalista nautintoa? Sitten miehen täytyy olla joku aseksuaali itsekin tai homo. Jos ei, niin kuinka kauan mies jaksaa kylmää lahnaa katsella? Lähteekö lätkimään vai käykö vähintään vieraissa tai maksullisissa?
Jos olisit kulissisuhteessa ja olisi ne lapset ja yhtäkkiä tulisikin se elämäsi naisrakkaus vastaan, niin uskonpa vahvasti, että et kuitenkaan uskaltaisi jättää näitä kulissijuttujasi laisinkaan ja tuskinpa nainenkaan haluaisi sellaista naista, joka on ripustautunut kaavamaisesti kulissisuhteeseensa.
Tunnen ihan käytännön esimerkkejä juuri tällaisista ihmisistä ja he ovat kyllä niin hakusessa itsensä kanssa, heillä on niin kova miellyttämisen tarve, että se menee oman onnen ohitse täysin, näytellään muka onnellista vaimoa ja annetaan käytännössä miehen raiskata itseään, kunhan vain muut luulevat, että on hienot kulissit pystyssä, aviomies, lapsia ja useimmiten muuten akateeminen ura tai sitten vain ura pystyssä, kallis koti ja perunamaa. Nämä henkilöt ovat useimmiten kamalan herkkiä ja huonoitsetuntoisia, lahjakkaita, uralla pärjätään loistavasti, mutta ihmissuhdemaailma onkin aivan toinen juttu. Tuntemillani henkilöillä on mielenterveysongelmia, vaikka ovatkin älykkäitä ja mukavia, mutta liian herkkiä ja heikkoja olemaan omia itsejään. Yritetään näytellä muulle maailmalle, että ollaan bissejä kun se on jotenkin muotia ja muu ympäristö hyväksyy tämän paljon helpommin. Älykkäitä ja kunnollisiakin naisia varmasti on ollut monta, mutta kukaan heistä ei ole kelvannut kumppaniksi, koska nämä henkilöt löytävät aina jotain "vikaa"heistä. Todellisuudessa nämä henkilöt eivät uskalla rakastua tai kohdata näitä unelmien kumppaneita (siis naisia), koska he ovat liian pelottavia (koska ovat liian ihania tai liian älykkäitä, miehet koetaan turvallisemmmaksi, koska he pitävät näitä tyhmempinä). Sitten sanotaan, että ei löydy tasapainoisia ja fiksuja naisia, vaikka syy on ihan oikeasti muualla .Turvallisempaa siis olla miehen kanssa, koska he eivät satuta näin itseään henkisesti.
Oman aikansa se vie, kun oppii omista virheistään. - tasapainoinen1
Aloittajan on vaikea löytää järkevää ja tasapainoista naista, mutta edustaako aloittaja itsekään kovin tasapainoista tai järkevää ihmistä??? Minusta tasapainoinen ihminen ei tarvitse mitään kulissisuhdetta.
- hikkuinenpiiri
Kieltämättä elämä on joltakin osin helpompaa kun on heterosuhteessa.
Näin ainakin ulkoisesti, mutta sisälläni on niin paljon ristiriitoja, haikeutta, ikävää, kaipausta ja syyllisyyttä.
Ei ole oikein puolisoa kohtaan, että olen tällainen. Olemme tästä paljon puhuneet, ja puoliso sanoo ymmärtävänsä, mutta tuskin tällainen avioliitto hänelle mikään ihanne on, vaan olisi parempi jos hänellä olisi vaimo joka olisi kiinnostunut miehistä muutenkin kuin siittäjänä ja ystävänä.
Tuntuu ettei ole oikein lapsiakaan kohtaan, että äiti haikailee koko ajan jotakin, vaikka eivät lapset ymmärräkään eivätkä vielä tiedä mitä haikailee. Mutta luulen että se haikeus ja suru vaikuttavat kuitenkin elämääni koko ajan.
Nykyään voi kuitenkin hankkia lapsia yksinkin, joten kyllä minä neuvoisin miettimään hyvin tarkoin valintojasi. Itselleni se suuri rakkaus tuli liian myöhään - toteutumaton rakkaus ja unelma - mutta jospa sinä löytäisit sen suuren rakkauden ennen kuin sitoudut perheeseen ja heterosuhteeseen.- f4ck
toi on kanssa niin kipeetä, ooksä joku 89v joka odottaa vikaa henkäystään? Miks sä et eroa, ala elämään ja anna lapsillesikin malli ettei tarvi tehdä jotain missä ei ole onnellinen. Vittu kuinka aikuiset ihmiset on kuin saatanan idiootit. Uskotko ett maailmassa on aika monta ihmistä jotka antaisi mitä vain ett niillä ois mahdollisuus valita. Sulla on ja ainoa mihin sä kykenet kaikessa lammasmaisuudessas on tollainen martyyrius jossa sä uhraat omas ja miehesi elämän siihen ett muka teette oikein.
Joku vastuu sullakin on elämästäsi, ihan naurettavaa tollainen ett tää on lapsien parhaaksi. Sä vaan et uskalla lähtee, joko raha tai yms typerät asiat pitää sut jumissa tossa. Sä olet todella mahtava kasvattaja.
Pysy sitte kokonaan roolissasi, vittuako sä täällä hengaat ja huokailet. Elä valittua elämääsi. Tää on lesbopalsta ei heteroiden haaveilupalsta. Se löytyy tuolta perheet ja lapset osiosta varmaan. - soijaa pukkaa
f4ck kirjoitti:
toi on kanssa niin kipeetä, ooksä joku 89v joka odottaa vikaa henkäystään? Miks sä et eroa, ala elämään ja anna lapsillesikin malli ettei tarvi tehdä jotain missä ei ole onnellinen. Vittu kuinka aikuiset ihmiset on kuin saatanan idiootit. Uskotko ett maailmassa on aika monta ihmistä jotka antaisi mitä vain ett niillä ois mahdollisuus valita. Sulla on ja ainoa mihin sä kykenet kaikessa lammasmaisuudessas on tollainen martyyrius jossa sä uhraat omas ja miehesi elämän siihen ett muka teette oikein.
Joku vastuu sullakin on elämästäsi, ihan naurettavaa tollainen ett tää on lapsien parhaaksi. Sä vaan et uskalla lähtee, joko raha tai yms typerät asiat pitää sut jumissa tossa. Sä olet todella mahtava kasvattaja.
Pysy sitte kokonaan roolissasi, vittuako sä täällä hengaat ja huokailet. Elä valittua elämääsi. Tää on lesbopalsta ei heteroiden haaveilupalsta. Se löytyy tuolta perheet ja lapset osiosta varmaan.f4ck ihan huvittaa lukia noita sun kommenttejasi, niistä kyllä huomaan että olet todella nuori vielä tai sit oot vielä niin lapsenkengissä, maailman kun ei ole niin mustavalkoinen! Jokainen, jolla on lapsia ni tekee kaikkensa heidän eteen..ja yleensä elämässä pitää tehdä asioita joista ei välttämättä ole onnellinen esim. ei kaikilla ole unelma duunia ja töitä on silti tehtävä ei voi lapsille sanoa että ei sun tuota työtä tartte tehdä jos et oo onnellinen et jää vaan sosiaalipummiksi ja paljonko on suomessaki työttömyyttä?. Olen 3 lapsen äiti ja lesbo. Lapset tosin jo aikuisiän kynnyksella ja syntyneet heterosuhteessa. Tällä hetkella olen onnellisesti pitkässä parisuhteessa naiseni kanssa mut suhteemme alussa etenimme täysin lastemme (molemmilla lapsia) ehdoilla ja meidän onneksi kaikki meni hyvin ja lapset hyväksyivät asian..
- f4ck
soijaa pukkaa kirjoitti:
f4ck ihan huvittaa lukia noita sun kommenttejasi, niistä kyllä huomaan että olet todella nuori vielä tai sit oot vielä niin lapsenkengissä, maailman kun ei ole niin mustavalkoinen! Jokainen, jolla on lapsia ni tekee kaikkensa heidän eteen..ja yleensä elämässä pitää tehdä asioita joista ei välttämättä ole onnellinen esim. ei kaikilla ole unelma duunia ja töitä on silti tehtävä ei voi lapsille sanoa että ei sun tuota työtä tartte tehdä jos et oo onnellinen et jää vaan sosiaalipummiksi ja paljonko on suomessaki työttömyyttä?. Olen 3 lapsen äiti ja lesbo. Lapset tosin jo aikuisiän kynnyksella ja syntyneet heterosuhteessa. Tällä hetkella olen onnellisesti pitkässä parisuhteessa naiseni kanssa mut suhteemme alussa etenimme täysin lastemme (molemmilla lapsia) ehdoilla ja meidän onneksi kaikki meni hyvin ja lapset hyväksyivät asian..
toi on jotain ikivanhaista ajatteluu, ett panen miestä lapsien takia, näin ne tulee onnellisiksi.
Lapsille tulee opettaa ett kaikesta voi tinkiä mut onnellisuudesta ei, ei hyvä duuni tai avioliitto joka on kulissia tai itsensä uhraamisesta tarvi tehdä hyveitä jotka vain tuo onnen.
Onni lähtee siitä ett osaa nauttia elämästään oli puitteet mitkä tahansa. Jos on narkkariperhe ja koti autossa ni ok, se on vaikeempaa. Mut jos nyt ei mennä ääripäihin, niin kenen hyväksi on olla jossain suhteessa jossa vain haaveilee muuta, jossa ei tunne itseään hyväksi ja eheäksi. Sekö on sun mielestä hyvää vanhemmuutta että nainen uhraa ittensä siksi että lapset saa elää valheellisessa perheessä ja luulet ett ne ei tuu huomaamaan mitään koko asetelemassa?
Sä olet vanha siinä tapauksessa jos mä olen lapsenkengissä. Mä en ymmärrä miksi nainen edelleen on velvoitettu uhraamaan itsensä.
Mä en usko ett kukaan lapsi haluaa äidiltään sellaista uhrausta että pysyy liitossa vain muksujen takia. Mut eihän niiltä kysytä, sanotaan vain että lasten takia, kun tosiasiassa mamma itse ei uskalla lähteä etsimään onneaan ja ottamaan elämäänsä omiin käsiinsä ja olla vastuussa omasta onnestaan. Hienoa laittaa lasten syyksi.
Onnea teidän perheelle, se on eri asia kun uusiperhettä kootaan, kuin se ett muija pysyy avioliitossa koska lapsilla on niin hyvä siinä. - Grandoldmama
soijaa pukkaa kirjoitti:
f4ck ihan huvittaa lukia noita sun kommenttejasi, niistä kyllä huomaan että olet todella nuori vielä tai sit oot vielä niin lapsenkengissä, maailman kun ei ole niin mustavalkoinen! Jokainen, jolla on lapsia ni tekee kaikkensa heidän eteen..ja yleensä elämässä pitää tehdä asioita joista ei välttämättä ole onnellinen esim. ei kaikilla ole unelma duunia ja töitä on silti tehtävä ei voi lapsille sanoa että ei sun tuota työtä tartte tehdä jos et oo onnellinen et jää vaan sosiaalipummiksi ja paljonko on suomessaki työttömyyttä?. Olen 3 lapsen äiti ja lesbo. Lapset tosin jo aikuisiän kynnyksella ja syntyneet heterosuhteessa. Tällä hetkella olen onnellisesti pitkässä parisuhteessa naiseni kanssa mut suhteemme alussa etenimme täysin lastemme (molemmilla lapsia) ehdoilla ja meidän onneksi kaikki meni hyvin ja lapset hyväksyivät asian..
Asiaa kirjoitat " soijaa pukkaa". Itsellä melkolailla sama elämän tilanne kuin sinulla sitä pitkää parisuhdetta myöten, lasten lukumäärä on vain eri;) Välillä ärsyttää f4ck:n ja kumppanien mustavalkoiset ja kärkkäät mielipiteet tästä aiheesta ja siitä kuka voi kutsua itseän miksikin. Jos nämä leidit eivät nyt aivan nuoria ole, niin ainakin kovin suppean elämänkokemuksen ja ajatusmaailman he omaavat joka tapauksessa. Mutta niin se kai on, että on vaikea ymmärtää ja hyväksyä tilannetta joka on itselle vieras, jota ei ole omassa elämässä joutunut kohtaamaan. Siksi meitä vähemmistöjä sorretaan tässä koko yhteiskunnassa.
- - - - - - - - - - -
ei muutakun Go FOR IT!
Itsekin tuota kokeilin yhdessä vaiheessa ja neljänkympin kohtalla en kestänyt enää.
Muistan kun ajattelin, että ei tämä ole elämää kun elän valheessa. Mies vierelläni lähinnä oksetti minua seksuaalisesti, kun taas muuten todella hyvä ystävä. Ei ollut ongelmaa mitä en olisi hänelle voinut kertoa, jota ei pystynyt ratkaisemaan.
PAITSI tätä. - buah hah haa
Laita treffi-ilmoitus toiselle kaappihomolle mutta miespuoliselle!
- byffi
Haistan aloituksessa tröllön piilevän mutta laitetaan silti, vaikket viitsisi lukea.
Niinkuin joku fiksusti mainitsi, ettei ulkoiset asiat tee sinusta onnellista. Onnellisuuden ulkoiset asiat loppuvat, kuihtuvat tai kuolevat. Onnellisuus ei ole riippuvainen oletko yksin tai yksinäinen tai jonkun kanssa yhdessä.
Huomaa ero kahden ekan välillä. Miksi jotkut ihmiset voivat olla onnellisia yksin mutta eivät tunne yksinäisyyttä? Miksi sinä tunnet yksinäisyyttä? Ei mitään pahaa sellasessa, eikä siinä miten määrittelet itsesi mutta vaikka ihmiset ovat ns. yksilöitä ja on eri tarpeita, ne on lähtöisin aina jostain.
Luuletko nauttivasi valinnoistasi, jos ne on lähtöisin pelosta ja perustuu pelkoon? Ja miten voi vaatia tasapainoista ihmistä, jos ei itse vielä ole sellainen?
Jos rakastut mieheen, hyvä niin, koska et silloin välttämättä kus.eta itseäsi niin pahasti, toisin kuin jos haet miestä vääristä syistä. Vain jotta pääset pakenemaan "vaikeaa ja yksinäistä" lesboelämää.
Ihankuin hetskumaailmassa ei olisi syrjintää ja halveksuntaa. Valinnoissasi ja tunteissasi ei ole väärää mutta huomaa että ne vaikuttavat aina muihinkin ihmisiin.- ei niin ruusuinen
Aivan, hetskumaailma ei ole välttämättä sen helpompi. Kaikki miehet eivät ole helppoja eivätkä mukavia. On alkoholistia, vaimon hakkaajaa, valehtelijaa, psykopaattia, vankiloissa eläviä, lasten hyväksikäyttäjää, narkkia, lasten ja vaimon raiskaajaa, alistajaa, työnarkomaania, joka on suurimman osan pois kotoa, pettäjää, sovinistia...
- all in one
ei niin ruusuinen kirjoitti:
Aivan, hetskumaailma ei ole välttämättä sen helpompi. Kaikki miehet eivät ole helppoja eivätkä mukavia. On alkoholistia, vaimon hakkaajaa, valehtelijaa, psykopaattia, vankiloissa eläviä, lasten hyväksikäyttäjää, narkkia, lasten ja vaimon raiskaajaa, alistajaa, työnarkomaania, joka on suurimman osan pois kotoa, pettäjää, sovinistia...
...Ja epätoivoisia isiä tappamassa perhettään ja itsensä.....jne
- Mummeli.
Mie jo lähes 60 vuotias nykyään itseni lesboksi luokittelen.
Nuorena halusin lapsia.
Löysinkin lähibaarista mammanpojan, joka asui vanhempiensa kanssa.
Miehen mieliksi tyydytin hänet sängyssä.
Tulin raskaaksi. Mentiin naimisiin. Saimme 2 lasta. Mutta orgasmia en ikinä saanut miehen kanssa.
Monesti kun en olis halunnu seksiä niin raiskasi minut.
Tuota jaksoin jonkun vuoden.
Naisista haaveilin. Seksiä harrastaessa kuvittelin rakastelevani naisen kanssa.
Lopulta erosin miehestäni. Se oli helpotus. Vielä kuitenkin sen jälkeenkin yritin miesten kanssa olla. Kuvittelin et pystyisin rakastumaankin.
Bi- seksuaalimiehen kanssa pärjäilin muutaman vuoden. Ystävinä erottiin ja parhaita ystäviä oltiin hänen kuolemaan asti.
Muutamia lyhyitä naissuhteita ollut.
Nyt jo vuosikausia yksin olleena tunnen olevani ihan onnellinen.
Läheisriippuvaisuudesta olen päässyt aikoja sitten.
Olen työelämässä ja se ja harrastukset ja lapsenlapset täyttävät elämäni.
Tiedä häntä pystyisinkö vielä rakastumaan jos se oikea Nainen vielä kohdalle osuisi.
Ehkä.
tää minun tarinani. - surulliset silmät
Minulla on aikalailla samat ajatukset kuin aloittajalla. Elin elämäni naisen kanssa kymmenen vuotta, kunnes hän jätti minut toisen takia. Sen jälkeen kaikki naiset, joihin törmäsin, olivat joko sitoutumiskammoisia, alkoholisteja tai muuten vaikeita tapauksia.
Sitten huomasin, että tunnen lämpimiä tunteita erääseen tuttavamieheen, joka oli muuten täydellinen, paitsi että oli mies. Tällä hetkellä olen naimisissa tuon miehen kanssa. Seksi on osaltani suorittamista, mutta kaikki muu on hyvin. Unelmoin naisista, mutta exäni jälkeen kukaan ei tunnu miltään. Olen jollain tavalla edelleen kiinni hänessä, Haluan elää rauhallista ja tasapainoista elämää, joten tällainen enempi ystävyyteen perustuva liitto sopii minulle oikein hyvin.
Mutta, jos elämääni tulisi yhtä ihana nainen kuin exäni on, se olisi ilman muuta menoa se...joopa joo ja lehmät lentävät. - luksusmirjami
Pidätkö itseäsi järkevänä ja tasapainoisena tuollaista suunnitellessas?.
Sehän olisi kai valheessa elämistä. ainakin jos et kertoisi suuntautumisestasi
puolisokandidaatille.
Tuletko sitten taas purkautumaan tänne kun on ukko ja mukulat messissä,
kun se vaipparalli alkaa ahdistamaan, ja tunnetusti lastenhoito on kyllä
enempi naisten harteilla.
Toisaalta,voithan ottaa homo-tai bi-miehen, sitten voitte molemmat elää
keskinäisen sopimuksen mukaan. onko se sitten niin helppoa,sekään? - anna mennä vaan
Ei muuta kuin anna mennä vaan! Kukaan lesbo ei halua tuollaista mielenterveysongelmaista, tasapainotonta ja ylikilttiä persoonaa, joka ei tiedä mitä haluaa ja antaa miesten itseään hyväksikäyttää. Ylikiltteydellä ja liialla muiden miellyttämisellä et tule pärjäämään pidemmän päälle. Älä sitten tule itkemään, miksi et kelpaa kenellekään naiselle, kun itse et edusta sitä tasapainoista ja järkevää ihmistä itsekään. Älä tule myöskään itkemään kun sattuu kun annat itseäsi raiskata. Ja by the way, mitä tänne lesbopalstalle tulet haaveilemaan, pysy siellä heteropalstalla vaan rauhassa, halleluujaa!
- jkajsakj
Ahdasmielistä ajattelua edellisellä kirjoittajalla!!!! Monella lesbolla mielenterveysongelmia, mikä johtuu monesti muiden suhtautumisesta/kasvatuksesta. Kuinka moni meistä on todellisuudessa saanut sen tasapainoisen ja pitkän suhteen toisen naisen kanssa?!
- mielenvikaista
jkajsakj kirjoitti:
Ahdasmielistä ajattelua edellisellä kirjoittajalla!!!! Monella lesbolla mielenterveysongelmia, mikä johtuu monesti muiden suhtautumisesta/kasvatuksesta. Kuinka moni meistä on todellisuudessa saanut sen tasapainoisen ja pitkän suhteen toisen naisen kanssa?!
No, aika vaikeahan se on, jos aloittaja hakee tasapainoista ja järkevää ihmistä, mutta itse ei sitä ole. Voiko toiselta vaatia sellaista, mitä itse ei ole?
On aivan järjetöntä kuvitella löytävänsä tasapainoisen naisen, jos itse edustaa noin horjuvaa persoonaa, joka ei edes arvosta eikä rakasta itseään. Miten ikinä sitä toista voi arvostaa tai rakastaa kun ei edes itseään osaa eikä edes tunne itseään?
Sitten toinen juttu on, mistä sitä tasapainoista ihmistä etsii... Rakkaushan ei tule väkisin etsimällä, luulisi kaikkien järkevien ihmisten tämän tajuavan. Ja sitten riippuuhan se toki siitä, millaisissa piireissä ja ymäristössä itse elää. - 6+18
mielenvikaista kirjoitti:
No, aika vaikeahan se on, jos aloittaja hakee tasapainoista ja järkevää ihmistä, mutta itse ei sitä ole. Voiko toiselta vaatia sellaista, mitä itse ei ole?
On aivan järjetöntä kuvitella löytävänsä tasapainoisen naisen, jos itse edustaa noin horjuvaa persoonaa, joka ei edes arvosta eikä rakasta itseään. Miten ikinä sitä toista voi arvostaa tai rakastaa kun ei edes itseään osaa eikä edes tunne itseään?
Sitten toinen juttu on, mistä sitä tasapainoista ihmistä etsii... Rakkaushan ei tule väkisin etsimällä, luulisi kaikkien järkevien ihmisten tämän tajuavan. Ja sitten riippuuhan se toki siitä, millaisissa piireissä ja ymäristössä itse elää.Aika runsaasti johtopäätöksiä vedätte aika lyhyestä tekstistä.
- mielevikaista
6+18 kirjoitti:
Aika runsaasti johtopäätöksiä vedätte aika lyhyestä tekstistä.
Sehän voi olla, että tuollainen tasapainoton ja epävarma ihminen ei itse kelpaa niille tasapainoisille ja järkeville lesboille...
Missään nimessä en pitäisi millään tavoin järkevänä tai tasapanoisena naista, joka suunnittelee jotain kulissia sen takia, että ei kykene olemaan yksin, pakenee jotain tai ei just nyt tässä ja nyt heti löydä itselleen naista. Ennemminkin pitäisin häntä epätoivoisena ja tasapainottomana. - 6+18
mielevikaista kirjoitti:
Sehän voi olla, että tuollainen tasapainoton ja epävarma ihminen ei itse kelpaa niille tasapainoisille ja järkeville lesboille...
Missään nimessä en pitäisi millään tavoin järkevänä tai tasapanoisena naista, joka suunnittelee jotain kulissia sen takia, että ei kykene olemaan yksin, pakenee jotain tai ei just nyt tässä ja nyt heti löydä itselleen naista. Ennemminkin pitäisin häntä epätoivoisena ja tasapainottomana.Se, mitä sinä pidät totena, ei kerro mitään siitä, mikä on oikeasti totta. Minä en vieläkään noin lyhyen pätkän perusteella tekisi mitään päätelmiä kenenkään mielenterveydestä tai muustakaan elämästä. Tämä nyt ihan ottamatta kantaa moraaliseen puoleen.
- mielenvikaista
6+18 kirjoitti:
Se, mitä sinä pidät totena, ei kerro mitään siitä, mikä on oikeasti totta. Minä en vieläkään noin lyhyen pätkän perusteella tekisi mitään päätelmiä kenenkään mielenterveydestä tai muustakaan elämästä. Tämä nyt ihan ottamatta kantaa moraaliseen puoleen.
Voit olla ihan mitä mieltä tahansa.
Henkilökohtaisesti en pidä tuon kirjoituksen perusteella henkilöä millään tavalla tasapainoisena, ehjänä tai järkevänä. Enkä myöskän kelpuuttaisi tämän kaltaista naista itselleni kumppaniksi. En todellakaan. Tämä on minun mielipiteeni.
- !!!!!!!!!!!!!!
Kaikilla ei vättämättä ole mahdollisuutta liikkua niissä"piireissä" ja varmasti vaikuttaa jo paljon se kuinka pienellä paikkakunnalta on, pienemmissä paikoissa ei ole niin paljon mahdollisuuksia ja vaikka olisi kuinka tasapainoinen,!!! niin et välttämättä löydä ketään. Asioita voisi täällä ajatella vähän laajemmin!!!!! Asun itse pienellä paikkakunnalla ja ihan sinut olen itseni kanssa, mutta eipä ole ketään tullut vastaan..
- itsestä kiinni
Kuka tässä on sanonut, että pitää liikkua "piireissä"? Yhtä hyvin niitä järkeviä naisia voi löytyä järkevien harrastusten, töiden ym. parista. Jos ahdistaa pienet ympyrät jossain tuppukylässä, niin aina voi muuttaa pois. Jos ei ole taloudellista mahdollisuutta muuttaa pois, niin sitten tekee sen asian eteen jotain, että on varaa muuttaa pois. Jos syyttää vaan muita, että kun on niin pieni tuppukylä eikä kuitenkaan ole valmis tekemään sen asian yhtään mitään, niin sitten voi katsoa peiliin! Ja varmasti niitä järkeviä ihmisiä löytyy paremmin esim. työpaikoilta tai opiskeluympäristöstä kuin jostain räkälähomobaarista.
- Seoonminävaan
itsestä kiinni kirjoitti:
Kuka tässä on sanonut, että pitää liikkua "piireissä"? Yhtä hyvin niitä järkeviä naisia voi löytyä järkevien harrastusten, töiden ym. parista. Jos ahdistaa pienet ympyrät jossain tuppukylässä, niin aina voi muuttaa pois. Jos ei ole taloudellista mahdollisuutta muuttaa pois, niin sitten tekee sen asian eteen jotain, että on varaa muuttaa pois. Jos syyttää vaan muita, että kun on niin pieni tuppukylä eikä kuitenkaan ole valmis tekemään sen asian yhtään mitään, niin sitten voi katsoa peiliin! Ja varmasti niitä järkeviä ihmisiä löytyy paremmin esim. työpaikoilta tai opiskeluympäristöstä kuin jostain räkälähomobaarista.
Kuulepa, itsestä kiinni, sinä se et tajua oikeasta elämästä yhtään mitään. Tervetuloa oikeaan maailmaan, muruseni.
- höpö höpö
oottete kyllä naurettavia. onks lesbous niinkun joku maailmanuskonto ? relatkaa ja rakastakaa ihmistä .
- duupadaapadii
Täällä on tosiaan sellaisia kauheita lesbo-intoilijoita joiden mielestä lesbous on jokin maailmanuskonto. Itse tunnen itseni lesboksi vaikka olenkin aviossa miehen kanssa, eikä siinä muuten mitään, voisin muuten bi-palstallakin keskustella, mut kun siellä on niin inhottavat otsikotkin miesten juttuja ja miesmäistä p****keskustelua joka oksettaa minua. Ehkä pitäisi olla oma palsta nais-bisseille, jotka eivät ole miehistä kiinnostuneet, kun he eivät tänne lesbopalstalle kelpaa :(
- tosimies6
Älä pilaa miehen elämää yrittämällä alkaa elää hänen kanssaan.,paitsi jos mies on homo niin voitte hommata kaksi makuuhuonetta ehkä sitten pärjäätte. Mutta kuten sanoin heteromiestä kohtaan se on petos
- siinä se
Sukulaistesi takia yrittäisit kai avioliittoa.Älä petä miehiä pysy kaukana heteroista
- 767868
Ei ikinä tulisi mieleenikään alkaa "teeskentelemään heteroa". En suostuisi olemaan miehen kanssa oman henkeni uhallakaan. Oksettaa pelkkä ajatuskin miehen kanssa elämisestä, lasten hankkimisesta, asunnon ostamisesta ja ankeasta arkielämästä heteroidyllissä. :-D
- lesbo!!!
!!!!!! minäkin olen lesbo missä asut
- Dinjami
Tee kuten haluat, päätös on sinun mutta mieti kuitenkin tarkkaan voisitko todella olla onnellinen miehen kanssa ja onko se oikein miestä kohtaan jos olet hänen kanssaan, muttet tunne mitään häntä kohtaan, entä jos saatte lapsia tai löydätkin sen neiti oikean. Itsekkään en ole seurustellut pitkään aikaan, mutta en silti aio vaihtaa miehiin, mutta kuten sanoin päätös on puhtaasti sinun.
T: bi tyttö ;) - naisena olisin lesbo
Erilaisuus on hyvästä. Kaksi naista yhdessä on kaunis asia. Ole oma itsesi. Jos olet yhdessä miehen kanssa, kuset omiin nilkkoihisi, valehtelet sekä itselle että miehelle.
Tee niinkuin parhaaksi näet.
Kaunista syksyä sulle! - flepakko
Itse olen ajatellut asiaa toisinpäin, olen elänyt heterosuhteissa aina ja nyt jo naimisissa. Viime aikoina on käynyt mielessä olisiko lesbona helpompaa. Tarkoitan lähinnä sitä, että vihaan heterosuhteessa sukupuolirooleja ja nimenomaan sitä että minä naisena olen se "heikompi" osapuoli ja vaikka ajat ovat muuttuneet, silti niitä vanhoillisia sovinisteja aina välillä tapaa. He näkevät minut ainoastaan "kodin hengettärenä", siivoojana, palvelijana, miehen jatkeena mitä minä en todellakaan ole. Eivät vaivaudu katsomaan ihmistä minkälainen hän on, vaan mennään sovinististen sukupuoliroolien mukaan.
Itse olen hieman maskuliininen ainakin pukeutumistyyliltäni, jne. vihaan muutenkin kaikkea naisellista kuten hameita, meikkejä, jne. Mutta siitä huolimatta, vaikka en olekaan täysin tyytyväinen naisen osaan heterosuhteessa, tunnen vetoa miehiin. En ole varma miten naisten kanssa, seksi naisen kanssa kiehtoo kyllä, en ole sitä päässyt kokeilemaan enkä varmaan näin naimisissa olevana sitä enää uskaltaisi tehdä.
Nuorempana jo mietin miltä tuntuisi olla naisen kanssa, mutta en ole uskaltanut kokeilla, nyt ehkä uskaltaisin muuten, mutta en uskalla riskeerata nykyistä suhdetta koska en voi täysin varma olla mitä nämä tunteet ja ajatukset oikeasti ovat, pelkkää fantasiaa?
Jos yhteiskunnan paineet eivät olisi näin kovat, olisin kyllä ainakin kokeillut seksiä naisen kanssa ja ehkä seurusteluakin. Uskon että moni muukin varmasti olisi. Miksi samaa sukupuolta olevat parit pitääkin leimata tällä tavalla. - <50
Hoh hoijaa!
Oli se vaan ennen elämä niin pirun paljon helpompaa! Ja joku aika sitten luulin olleen vielä toisin päin.
Mentiin naimisiin miehen kanssa, tehtiin lapset perinteisesti hammasta purren ja kun saatiin ne täysjärkisenä maailmalle niin sitten sanoin ukolle: Sorgge tää akka läks naissii!
Ja niin kans menin. Ukko oli yhtä tyytyväinen kuin minäkin päästessään pihtariakastaan eroon ja hyviä ystäviä ollaan vieläkin.
Mitäpä tästä opimme - no ei muuta, kuin tehkää niin kuin itsestä hyvältä/mahdolliselta tuntuu - ei niin kuin muut neuvoo.
Se on kuitenkin loppupelis vastuu itsellä, miten petinsä petaa ja ketä siinä makaa.
Jos ymmärrät mitä tarkoitan - kaikkea hyvää meille kaikille- flepakko
Meillä ei ole vielä lapsia, eikä suoraan sanottuna kiinnosta 9:n kk:n odotusaika, synnytys, paikkojen repeäminen synnytyksessä ja kaikki muut kivut mitä siihen liittyy. Sekin yksi syy miksi olen alkanut miettimään näin. Lisäksi mahdollisesta perheenlisäyksestä kun olemme puhuneet joskus, tuntuu että mies on paljon innokkaampi lasten hankinnan suhteen kuin minä ja hänen puheistaan olen ymmärtänyt, että mies haluaa lapsia vain siksi että saa jatkettua sukuaan, eli minulle jäisi kaikki paska työ, vaippojen vaihto, jne. ja siinä sitten mies pröystäilisi "saavutuksellaan" vaikka minähän sen työn teen. Ei miehen tarvitse kuin työntää tikku reikään ja laskea mällit, loppu jääkin naiselle. Ei minulle jäisi kuin luu käteen jos sitäkään, revenneet paikat, roikkuva maha, jne. Ja työura menisi pilalle.
- <50
ja mulle jäi kaikista repeämisistä (vähäisistä :) huolimatta ihanat lapset eli kaikella on aina puolensa.
Onneksi tänä päivänä voimme valita. Valita sen tien, mitä lähdemme yrittämään.
Luonnollisesti lasten saaminen ei edelleenkään ole itsestäänselvyys. Yrittämisen voi valita, vaikka läheisten tarinoita kuunnellen se onkin tyyristä hommaa...
Se ikuisuuskysymys - moni hetskupari, jolle ei soisi lapsia syntyvänkään homma hoituu pisto-kasto-nosto- periaatteella ja naispari, joiden ainoa toive on saada oma yhteinen lapsi eivät onnistu sitä saamaan maksavat mitä tahansa... se nyt on vaan niin väärin!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827066Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267033Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455384Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845218Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605163Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274575Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163417Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003360