Souli vähän polttelis, kertokaas on diisselissä sähkövastus lämmityskanavassa? Ja miten ylipäätään lämpöä riittää? Onko penkinlämmitys hyvä, pysyykö päällä vai sammuuko mersu tyyliin itsestään tai ford tyyliin aina kun sammuttaa auton niin joutuu uudestaan napsauttaan päällä? Samoin takalasin lämmitys, pysyykö päällä kun kerran laittaa? Entä radion volume, pysyykö startatessa siinä mihin on sammuttaessa jäänyt? Minua niin korpee kun joku on keksinyt tuollaisia automaatti sammutuksia ym. Minä haluan itse päättää nuo asiat. Penkinlämmitys ja takalasin kun syksyllä laittaa päällä ja keväällä sammuttaa niin ei tarvi jatkuvasti räplätä. Ei ne leipää pyydä. Mitenköhän tupakansytkä, kai virrat sammuu kun auton sammuttaa, tyyliin toyota? Saa pitää navin aina päällä varoittamassa kameroista. Kulutus kiinnostaa myös, ehdottomasti manuaalin, ajo sekalaista ja aika paljon moottoritietä? Saako luistoneston pysyvästi pois, tai edes sillain että käynnistäessä kytkee pois niin pysyy pois kunnes taas käynnistää? Mitenkäs ajovakautus, saako pois? Onko hattuhyllyä ja onko takapenkillä pituus tai kallistus säätöä? Onko polttoainekorkki avaimella vai sisältä vivulla? Ja tavaratila, avaimella, sisältä vivusta vai ulkoa jostain kahvasta? Tuleeko pissapoikaa käytettäessä ylimääräiset aineet sotkemaan sivulasin vai meneekö katolle?
Kiitos jos joku viitsii vastailla noihin suht huonosti järkättyihin kyssäreihin. Auto on niin harvinainen että katsomaan ei oikein pääse helposti. Ja kun hankin auton itselle kakkosautoksi niin noi käytännön pikkuasiat kiinnostaa. Eikä tarvi antaa vaihtoehtoja auto suhteen, olen jo iso poika, yli 50v. ja melkein kaikki merkit on jo nähty ja koettu.
Kia soul diisseli harkinnassa.
10
1677
Vastaukset
- Muutamia vastauksia
Diesel-mallissa on on PTC- lämmityselementti tuuletuskanavassa.
Takalasin lämmitys katkeaa virran katkaisun jälkeen ja on myös ajastettu.
Penkinlämmitin sammuu virran katkaisussa mutta ei ole ajastettu.
Radion volume palaa tiettyyn perusasetukseen virran katkaisun jälkeen.
Tupakansytkästä katkeaa japsityyliin virta, kun avaimen kääntää off-asentoon. Acc-asennossa virta kulkee.
Takapenkit ovat kiinteät, sisarauto Vengassa löytyy pituus, että kallistussäädöt.
Hattuhylly on kovaprässättyä "pahvia", saa poistettua.
Kulutus riippuu vähän versiosta, onko kyseessä 1,6 cvvt gamma, uudempi suorasuihkuteinen GDI-gamma vaiko 128 heppanen diesel. Muutama 115 heppanenkin diesel on tiettävästi Suomeen myynnin alkumetreillä eksynyt.
ESP:n saa täysin pois, myös luistonesto lähtee samalla, vain yksi katkaisin säätää kumpaakin.
Tavaratila sisältä vivusta, tai kauko-ohjaimesta pitkään painamalla, sähköinen avausnappi luukussa.
Pissapoika, noh, ei kai se sen enempää sotke kuin muissakaan.
Soul on hauska ja erottuva auto. Pärjäsi hyvin myös Autobildin 100 thkm:n kestävyysajossa. Hiukan enemmän tilaa etenkin takana ja kontissa ja muunneltavuutta kaipaavan kannattaa tutustua samaa perustaa käyttävään Vengaan. Istuinkorkeus, tekniikka, peruskomponentit ja kojetaulunäkymä hyvin lähellä Soulia mutta hiukan tavanomaisempi ja tila-automaisempi toteutus. - Vastauksia vailla
Kiitos asiallisista ja tarkoista vastauksista. Soul siis ainoastaan ja vain ulkonäön takia, venga on ihan peruskärry, Soul mielestäni sigamakee. En pidä Kiaa oikein laatumerkkinä, mutta soulin ulkonäön takia voin joustaa ja voihan olla että Kia onkin ihan laadukas. Laatu tarkoittaa minulle sitä että autossa ei ole vikoja.
Muutama lisäkysymys jos viitsit vastata.
-onko lämmitys oikeasti ihan normaali tehokas ja nopea? Vastuksiakin voi olla tehottomia, moottori lämpenee nykydieselien tapaa varmaankin hitaasti.
-Onko esp aina käynnistyksen jälkeen kytkettävä pois jos haluaa ajaa ilman sitä?
Minä en suorastaan voi sietää tuota ajovakauden hallintaa ja luistonestoa.
Jaksan toki sitä nappia painaa jos on pakko.
-onko ajovalot huonot, normaalit vai hyvät mielestäsi.? Ja tarviiko kytkeä jostain päälle jos haluaa käyttää pitkiä?
-laitapa vielä mielipiteesi auton melutasosta noin 125 km/h nopeudessa.
Minäkin luulin että pissapojan aineen valuminen sivulaseille on normaalia, mutta kun edellistä edellinen auto oli e-sarjan mersu niin hokasin että voihan se olla toisinkin, siinä ei tule tippaakaan.
Omituinen juttu muuten tuo nappuloiden pakkopainattelu autoissa yleesäkin. Kun lähden kotoa ja tiputan lapsen tarhaan noin kilometrin päähän joudun painamaan tarhalta lähtiessä pahimmassa tapauksessa,
-penkinlämmittimen
-takalasinlämmittimen
-esp:n pois, kun en sitä siedä
-valot, kun tarvin pitkiä
-radion volumen säätöä
-peilinlämmittimen
-tuulilasin lämmitys, ainakin Fordissa
Ehkä vielä joku muu, miksei noi vaan voi startata siinä mihin ne jäi auton sammumishetkellä. Ei noi ainakaan helpota elämää.- oletsopivakiakuski
Vaikka kuvittelet maailma pyörivän lapsesi hoitopaikan-työpaikkasi ja kotisi ympärillä niin kuule autoja ei tehdä sinua varten vaan ihmisiä varten ja niiden ominaisuuksia ei tehdä myöskään sinua varten vaan ihmisiä varten ja jos tuo hoitopaikka-työ-koti elämä on noin masentavaa niin koita löytää elämääsi edes jotain elämisen arvoista.
Maailma ei pyöri napasi ympärillä vaan sinä pyörit.
Olet muuten ihan sopiva kia kuski kaikessa tylsyydessään, koita saada kiasta tollanen kun haluat, lähetä kirje tahtaalle tms..., loppuu senkin myynti sitten lopullisesti. - Vastauksia vailla
oletsopivakiakuski kirjoitti:
Vaikka kuvittelet maailma pyörivän lapsesi hoitopaikan-työpaikkasi ja kotisi ympärillä niin kuule autoja ei tehdä sinua varten vaan ihmisiä varten ja niiden ominaisuuksia ei tehdä myöskään sinua varten vaan ihmisiä varten ja jos tuo hoitopaikka-työ-koti elämä on noin masentavaa niin koita löytää elämääsi edes jotain elämisen arvoista.
Maailma ei pyöri napasi ympärillä vaan sinä pyörit.
Olet muuten ihan sopiva kia kuski kaikessa tylsyydessään, koita saada kiasta tollanen kun haluat, lähetä kirje tahtaalle tms..., loppuu senkin myynti sitten lopullisesti.Älä hermostu. En minä Kiaa tarkoittanut, vaan nykyautoja yleensä. Niillä vanhoilla autoilla millä sinä ajat nuo kaikki sähköhimmelit toimii hienosti. Penkinlämmittimen voi laittaa syksyllä päällä ja sammuttaa keväällä, noin sen pitäisi toimia. Nyt minulla on tuo uusi 350 mersu ykkösautona ja siinä esim. penkinlämmitys on aika tehoton. Katkaisimessa on kolme asentoa joista auto tiputtaa noin vartin välein yhden pykälän pois, lopulta sammuttaen koko lämmittimen. Käsittämätöntä että auto joka maksoi varusteineen 110Ke ei pysty pitämään penkkiä lämpimänä.
- ratkaisu lopussa
Vastauksia vailla kirjoitti:
Älä hermostu. En minä Kiaa tarkoittanut, vaan nykyautoja yleensä. Niillä vanhoilla autoilla millä sinä ajat nuo kaikki sähköhimmelit toimii hienosti. Penkinlämmittimen voi laittaa syksyllä päällä ja sammuttaa keväällä, noin sen pitäisi toimia. Nyt minulla on tuo uusi 350 mersu ykkösautona ja siinä esim. penkinlämmitys on aika tehoton. Katkaisimessa on kolme asentoa joista auto tiputtaa noin vartin välein yhden pykälän pois, lopulta sammuttaen koko lämmittimen. Käsittämätöntä että auto joka maksoi varusteineen 110Ke ei pysty pitämään penkkiä lämpimänä.
GL Mersussani (vm2011) on samanlainen penkinlämmitin, sekin tiputtaa lämpöä pikkuhiljaa, tosin sitä nappia voit odellakin painaa uudelleen, eikö ? syy siihen miksi se vähentää lämmitystä on mielestäni varsin looginen ja järkeen käypä: kun penkki on lämmin ja auto on lämmin niin kuka nyt haluaa istua persettä kuumentavalla penkillä lämpimässä autossa mitä ? Vebasto kauko.ohjauksella ja kellolla muuten maksoi vaan sellaset pari tonnia kun sen uutena asennutin autooni muiden lisävarusteiden kanssa, loppuu sulta kaikki nuo ongelmat koskien lämmitystä kun sen laitat !!
- Vastauksia vailla
No joo, kyllä niitä kaiken maailman nappeja voi painaa, mutta kun sentään penkissäkin on muisti kuka ajaa milläkin asetuksella niin voishan nuo lämmitysasetuksetkin olla siellä auton muistissa. Minä kun tykkään että penkki saa olla jopa kuuma ja auto muuten viileämpi, näin lähinnä huonon selän takia. Ennen vanhaan niissä penkeissä oli termari, pysyivät aina siinä mihin säädettiin esim audi. Onhan tuossa lämmityslaitteessakin lukema mikä halutaan ja se on siinä.
Minulla on webasto mutta tuo ei lämmitä penkkiä, mutta hintakin oli vain 1500 luokkaa, säästinköhän viisi satkua väärässä paikassa?
Onko siinä gl mesessäkin aika tehoton se penkinlämmitin?
Ja vastatkaa joku vielä noihin kia soul lisäkyssäreihin, kiitos. - Anonyymi
Oli 2 viikkoo vuoden 2017 soul. Takaluukku ihan turha. Bensaa imee ku sieni. Ajettavuudeltaan ok. Mutta en suosittele kallis hintasekseen. Itellä 1 asx mitsu ja ostin toisen uuden. Ne on autoja. Soul on...soul
- Anonyymi
Tässä taisi olla puhe dieselistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taisi olla puhe dieselistä.
moikka. mulla 2011 crdi eli diesel.
ajonvakaus pitää tosiaan joka kerta napsauttaa pois päältä itse. penkinlämmittimet skulaa hyvin ja antaa kyllä tarpeeksi lämpöäkin.
valokatkasija pitää laittaa on asentoon jos pitkiävaloja käyttää.
kulutus jotain 5 litran luokkaa ja edullinen pitää. -soulman- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moikka. mulla 2011 crdi eli diesel.
ajonvakaus pitää tosiaan joka kerta napsauttaa pois päältä itse. penkinlämmittimet skulaa hyvin ja antaa kyllä tarpeeksi lämpöäkin.
valokatkasija pitää laittaa on asentoon jos pitkiävaloja käyttää.
kulutus jotain 5 litran luokkaa ja edullinen pitää. -soulman-muutenkin näköjään joku sata uitta vanha keskustelu:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822