Ne torkkupeitot, ne torkkupeitot..:-)

Töiden siirto Espanjaan yllätti liikenneministerin: Emme olleet hereillä


Torstai 21.2.2013 klo 18.27

Liikenteen turvallisuusviraston Trafin vaihde- ja neuvontapalvelujen siirtyminen Sodankylästä Espanjaan tuli yllätyksenä myös liikenneministeri Merja Kyllöselle (vas).

9

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • von Lagerbom

      Laitoin osin huumorimielelläkin tämän aloitukseni mutta totta toinen puoli. Eli onko kukaan katsellut eduskunnan kyselytunteja tarkemmin.. Vieläkö edustajamme nukkuvat niissä? Ainakin -90 luvulla Timo Kalli nukkui useinkin ja ihmettelenkin miten siellä työaikana nukutaan vaikka pitäisi keskittyä käsiteltävinä oleviin asioihin. Tuolloin oli myös vallalla- ja myöhemminkin ylimielisyys ja nauraa hirnuttiin siellä vaikka olisi ollut tärkeitä asioista kyse. Onkohan poliitikkomme liian nuoria, kokemattomia politiikkaan, näkemään kansan edun, ei omaansa.

      • Totta puhut

        Osa nukkuu edelleen, mutta eniten on havaittavissa poissaoloja kyselytunneilta ja täysistunnoista. Vaikka olisivatkin hereillä, niin eivät kommentoi mitenkään TV-lähetyksissä. Myös eduskunnan kotisivuilta on mahdollisuus tilastoida nämä tiedot.

        Ainakin Katainen on liian nuori pääministerin tehtävään. Samoin Holmlundilta meni pieleen poliisivoimien arviointi. Kokoomuslaiset valtiovarainministereinä ovat epäonnistuneet, sillä kansantalous on mennyt miinukselle ARVIOITUUN nähden nettojäsenmaksujen jälkeen vuosittain heidän työkausillaan.

        Koko Suomen kansanedustajista 99,9 % on oman edun tavoittelijoita. Harvat ajattelevat kansalaisten tilannetta, oli sitten hyvän säilyttäminen tai tilanteen parantaminen. Kallin kaltaisille torkkupeitot tulivat tarpeeseen.


      • von duunari

        Mikä mies ja millä yhteikunnallisella koulutustasolla varustettu mies se sinä olet sieltä huutelemaan, taidat itse nukkua päivät pitkät ja venaat siellä, että muut tekee hommat ja sinä vedät hilloo leivälle.
        Milläs tavoin se Von Laagerbom osallistuu näihin yhteiskunnan talkoisiin?
        Ai niin, makaamalla pylvässängyssä ja kitisemällä nettiin, että lissää tukia makoilijoille. Sanoit joskus, että antaisit mielelläsi kipusi muille, jotta voisit tehdä töitä, valintakysymys... minä taas teen töitä, vaikka sattuu niin saatanasti, antaisin mielelläni osan töistäni pois, mutta ei oo ottajia, kun tuet on kuulemma niin hyvät, ettei kannata töitä tehdä. Ai jai.


      • von Lagerbom
        von duunari kirjoitti:

        Mikä mies ja millä yhteikunnallisella koulutustasolla varustettu mies se sinä olet sieltä huutelemaan, taidat itse nukkua päivät pitkät ja venaat siellä, että muut tekee hommat ja sinä vedät hilloo leivälle.
        Milläs tavoin se Von Laagerbom osallistuu näihin yhteiskunnan talkoisiin?
        Ai niin, makaamalla pylvässängyssä ja kitisemällä nettiin, että lissää tukia makoilijoille. Sanoit joskus, että antaisit mielelläsi kipusi muille, jotta voisit tehdä töitä, valintakysymys... minä taas teen töitä, vaikka sattuu niin saatanasti, antaisin mielelläni osan töistäni pois, mutta ei oo ottajia, kun tuet on kuulemma niin hyvät, ettei kannata töitä tehdä. Ai jai.

        Ai mitkä tuet niin hyviä on että kotona kannattaa makoilla. Neuvo minullekin. Joskus takavuosina yksinhuoltajilla kai oli asiat hyvin kaikenlaisten tukiensa kanssa mutta tuskin heilläkään nykyisin enää. Mutta tiedätkö että töissä minä selkäni rikoinkin..:-)


      • von duunari
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ai mitkä tuet niin hyviä on että kotona kannattaa makoilla. Neuvo minullekin. Joskus takavuosina yksinhuoltajilla kai oli asiat hyvin kaikenlaisten tukiensa kanssa mutta tuskin heilläkään nykyisin enää. Mutta tiedätkö että töissä minä selkäni rikoinkin..:-)

        Sinähän sen parhaiten tiedät kun siellä tälläkin hetkellä vedät... hirsiä.
        Vai on oikeen töissä menny selkä, nyt kyllä kuolen nauruun :D
        Lähdenpä tästä taas töihin. Moro.


      • unikulma
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ai mitkä tuet niin hyviä on että kotona kannattaa makoilla. Neuvo minullekin. Joskus takavuosina yksinhuoltajilla kai oli asiat hyvin kaikenlaisten tukiensa kanssa mutta tuskin heilläkään nykyisin enää. Mutta tiedätkö että töissä minä selkäni rikoinkin..:-)

        Millä sä sitte elät, jos ei kotona kannata tuilla makoilla?
        Ja millä työllä se selkä meni? Ettei vaan olis ollu sänkyjen koemakaajana :D


    • von Lagerbom

      Alla olevan uutisoinnin mukaan liikenneministeri Kyllönen on siis valehdellut kansalle. Olisiko eroamisen paikka..

      TS: Trafin ylijohtaja kiistää nukkumisen


      Lauantai 23.2.2013 klo 06.49

      Liikenteen turvallisuusviraston Trafin ylijohtaja Olli Lindroosin mukaan Trafin puhelinpalvelujen siirtyminen Espanjaan oli tiedossa alusta lähtien, kertoo Turun Sanomat.

      Lindroos kiistää liikenneministeri Merja Kyllösen (vas) väitteen siitä, että ministeriössä tai Trafissa ei oltu hereillä tai osattu varautua ratkaisumalliin.

      Lindroosin mukaan Trafissa tiedettiin jo tarjousta pyydettäessä, että vaihde- ja neuvontapalvelut saatettaisiin tuottaa ulkomailla. Lindroos ihmettelee puhelinpalveluiden Espanjaan siirtymisestä syntynyttä kohua. Hänen mukaansa asiassa edettiin avoimesti.

      Kilpailutuksen Trafin vaihde- ja neuvontapalveluista voitti suomalainen Argenta.

      - Argenta Oy:n tarjouksessa kerrottiin, että palvelu järjestettäisiin Espanjassa, Lindroos toteaa.

      • terävin kynäkö?

        Hieman outo vastaus unikulmalle. Haloo!


    • von Lagerbom

      Taasko istunnossa nukuttu.
      "Lauslahti uskoo muistavansa olla jatkossa nimenhuudossa paremmin hereillä"



      Iltalehti tänään:


      Tällä kirjeellä Tölli pelasti edustajakollegansa pinteestä. Tölli todisti, että Lauslahti on istunut salissa alusta asti sieltä kesken kaiken poistumatta. Lauslahti nappasi kirjeestä kuvan ja julkaisi sen alun perin Facebook-sivullaan. (SANNA LAUSLAHTI)

      Kansanedustaja Sanna Lauslahti (kok) istui viime torstaina kiltisti eduskunnan istuntosalissa, mutta unohti painaa nimenhuudossa läsnöolonappia. Jos edustajakollega Tapani Tölli (kesk) ei olisi rientänyt apuun, olisi Lauslahti merkitty pöytäkirjaan aiheettomasti poissaolleeksi.

      - Tapani huumorintajuisena miehenä auttoi pinteestä. Täytyy korostaa, että hän teki sen pyytämättä, Lauslahti nauraa Iltalehdelle.

      - Tässä tapauksessa voi sanoa, että oppositio auttoi hallituspuolueen edustajaa.

      Tölli kirjoitti käsin Lauslahdelle poissaoloselvityksen, jonka Lauslahti kiikutti eduskunnan pääsihteerille. Kirjelmä toimi, sillä kokoomusedustaja on nyt pöytäkirjankin mukaan ollut läsnä.

      - Pääsihteeri sanoi kirjeen viedessäni, että taitaa olla ensimmäinen laatuaan.

      Lauslahti uskoo muistavansa olla jatkossa nimenhuudossa paremmin hereillä.

      Asiasta kertoi ensimmäisenä Verkkouutiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1459
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1133
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      142
      954
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      166
      900
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      77
      695
    Aihe