Olen jovuosia ihmetellyt, miksi kaupunki laittaa yleiseen hakuun kesätyöpaikkojaan, koska kuitenkin sinne otetaan nuoria töihin vain tuttavasysteemillä ja hyväveliperiaatteella.
Haluaako kaupunki näin antaa rehellisen kuvan toiminnastaan, vaikka kaikki tapahtuu tuttavakaupalla.
Tiedän paljon tapauksia, jossa on ohitettu kokeneempi ja enemmän opiskellut nuori siksi että toinen hakija on ollut jonkun silmääntekevän kaup.työntekijän tuttu.
Koko kaupungin kesätyöpaikkavalinnat perustuvat epärehellisyyteen ja hyvävelijärjestelmään. Siis sulle ja mulle..
hävettävää ja surkuhupaisaa
Kaupungin kesätyöpaikat..hei haloo
114
715
Vastaukset
- Erkki
Tutut ja sukulaiset töihin , niinhän se on aina ollut. Rehellistä ja reiluahan se ei ole mutta niin se menee... Toivottavasti löytyy joku rehellinenkin virkamies joukosta.
- hyiii...
juu, mut miksi pitää laittaa yleiseen hakuun, kun paikat on valittu hyvätuttava järjestelmällä.
kaupunki antaa näin itsestään rehdin kuvan, vaikka onkin läpikiero..- pahavelijärjestelmä
"juu, mut miksi pitää laittaa yleiseen hakuun, kun paikat on valittu hyvätuttava järjestelmällä."
Nimenomaan siksi että laki edellyttää näin tekemään.
Mielestäni kesätöihin palkattavat henkilöt tulisi valita puolueettomalla systeemillä.
Ensimmäiseen työpaikkaan menevältä nuorelta ei yleensä odoteta juuri minkäänlaista osaamista vaan työn oppii tekemällä.Puiston siivousta yms ei ole mitään vaatimuksia.
Näin ollen valinna voisi tehdä arpomalla jotta valinta olisi kaikille reilu.
Mikäli kaupunkimme munapussit saavat päättää, hyvävelijärjestelmän kautta paikkoja saavat vain pomojen sukulaiset ja muu paskaväki.
- Ruaholeikkaaja
Ovatko siis kaikki kaupungin kesätyöntekijät paskaväkeä kun et sinä pääse sinne.
Vedä kätösees runkkari.- Ruaholeikkaaja
Piti siis sanoa, onanoi hansikkaasees, itsetyydyttäjä.
- juujjuuuu
Näihin kesätyöpaikkahakuriteereihin pitäisi laittaa, et eduksi katsotaan, jos tuntee kaup.silmäätekeviä virkamiehiä.
- Ruaholeikkaaja
En kyllä tuntenut ketään. Nyt tunnen yhden, vissiin työnjohtaja jonka nimeä en muista. Eikä ole minkään puolueen jäsenkirjaakaan. Niin että päähuhujen levittäjä voi vaikka painua peräsuoleensa.
- huhhuuu
Ruaholeikkaaja kirjoitti:
En kyllä tuntenut ketään. Nyt tunnen yhden, vissiin työnjohtaja jonka nimeä en muista. Eikä ole minkään puolueen jäsenkirjaakaan. Niin että päähuhujen levittäjä voi vaikka painua peräsuoleensa.
Taidat olla ruskean reiän nuolija, ku niin älähdät.
Mut sut tuntee ruskeasta kielestä.....hyi.. kiertäkää kaukaa ruohonleikkaajat sun muut - Ruutukaupunki
huhhuuu kirjoitti:
Taidat olla ruskean reiän nuolija, ku niin älähdät.
Mut sut tuntee ruskeasta kielestä.....hyi.. kiertäkää kaukaa ruohonleikkaajat sun muutEn tiedä miten kaupunki valitsee kesätyöntekijät. Sen tiedän, että kaupunki ei ole läpikiero (hyiii).
- olllosneuvos
Ruutukaupunki kirjoitti:
En tiedä miten kaupunki valitsee kesätyöntekijät. Sen tiedän, että kaupunki ei ole läpikiero (hyiii).
näin se menneee
joku kaup. virasto laittaa hakuun kesätyöpaikan. hakijoita tullee vaikkapa 70 ja joukossa lukeneita opiskelijoita.
mut sitten kun tulee valinta, virasto valitsee tutun opiskelijan, jolla ei ole kokemusta ja lukuja takana. tämä tuttu voi olla vaikkapa viraston päällikön perhetuttu.
näin se mennee ja kierous on siinä, että miksi laitetaan yleiseen hakuun, kun joku tuttu valitaan ja on jo sovittu.
läpikiero koko kaupunki
- Pensapoju
No kukas tuttu sulle aikanaan petas sen työpaikan? Isäs. Ja sää itte sitte pilasit sen. Selkärankaton maukuja.
JA kaikki o taas muitte syyt.
Ja mää joudu taas raastuppaa täst totuurest.
Vai? - Oloneuvos.
Asiasta aikoinaan kirjoitettiin nepotismina, kun silloinen demarivaikuttaja Martti Lunde'n lobbasi kaksi tytärtään vakituisiin töihin Porin kaupungille, ohi muiden pätevämpien hakijoiden. Samalla myös hänen poikansa teki minulta lakkautettua työtä laittoman irtisanomiseni jälkeen kadunrakenus osastollla. Tämä isä Martti oli tuolloin JHL 27:n luottamusmies. Josta luottamustoimesta, erosi saadessaan itseleen työnjohtajaa vastaavan työn huolto ja konekeskuksesta ajojärjestelijänä. Kätevää on olla demari Porin kaupungin valtuutettuna ja JHL luottamusmiehenä.
- Mahami2es
Vitun katelliset! Pitäkää turpanne kiinni, jos sieltä ei tule mitään muuta asiaa.
- Vissiin vai kui?
"Oloneuvokselle" on jäänyt tuo levy pyörimään siihen kohtaan jossa sanotaan: Olen syytööööön mutta kaikki muut ovat syyllisiä. Eikä siellä omissa aivojen jämissä todellakaan pyöri enää muu. Säälin silti häntä. Ei ole eläkekykyinen mutta ei myös, omien sanojensa mukaan, työkykyinen. Tjaaah. No se on kyllä tosi. Ei hän ole työkykyinen kai koskaan ollutkaan.
On vähän kuin tuo eläkkeellä oleva 18 vuotias hevosmies. 16 vuotiaana loppui lapsilisä ja meni kaksi välivuotta ennenkuin eläke alkoi juosta. Väliinputoaja pahimmasta päästä. Ei voi myöskään ottaa muita töitä vastaan kun on tuo hevosmiehen koulutus ja tallipaikat vähissä.
Kunnallakaan ei ole tarjolla oloneuvoksen paikkoja. Ja muuhun ei ole koulutusta. Vissiin. Huomaa lievennys. - Oloneuvos.
Vissiin vai kui? kirjoitti:
"Oloneuvokselle" on jäänyt tuo levy pyörimään siihen kohtaan jossa sanotaan: Olen syytööööön mutta kaikki muut ovat syyllisiä. Eikä siellä omissa aivojen jämissä todellakaan pyöri enää muu. Säälin silti häntä. Ei ole eläkekykyinen mutta ei myös, omien sanojensa mukaan, työkykyinen. Tjaaah. No se on kyllä tosi. Ei hän ole työkykyinen kai koskaan ollutkaan.
On vähän kuin tuo eläkkeellä oleva 18 vuotias hevosmies. 16 vuotiaana loppui lapsilisä ja meni kaksi välivuotta ennenkuin eläke alkoi juosta. Väliinputoaja pahimmasta päästä. Ei voi myöskään ottaa muita töitä vastaan kun on tuo hevosmiehen koulutus ja tallipaikat vähissä.
Kunnallakaan ei ole tarjolla oloneuvoksen paikkoja. Ja muuhun ei ole koulutusta. Vissiin. Huomaa lievennys.Heh he. Paloko jotain "sulake" päästä, kun asiatekstiä joutuu lukemaan totudesta.
- hyiiiiiiiii
On se kaupugilta hullua, kun jo opiskelijoiden kesätyöpaikat jaetaan hyvävelijärjestelmällä. Jo nuoriin täytyy istuttaa peennuolemisajatusmalli.
Siis töitä ei tuu, jos ei oo tuttua kaup. virkamiestä ja vielä pitää omata ruskea kieli.
Hyi..mitä touhua jo nuorille opetetaan.- Oloneuvos.
En kovin korkeita pisteitä antaisi Porin kaupungin maksamaa JHL 27 A-Y ydistyksellekään, kun on he sinne palkanneet TPK:n päälliköiden lapsia "kesä" töihin. Työntekijöiden asioista joutui ja joutuu keskustelemaan kuiskaamalla, ettei asiat mene työnjohdon korviin.
- Lisäksi
Oloneuvos. kirjoitti:
En kovin korkeita pisteitä antaisi Porin kaupungin maksamaa JHL 27 A-Y ydistyksellekään, kun on he sinne palkanneet TPK:n päälliköiden lapsia "kesä" töihin. Työntekijöiden asioista joutui ja joutuu keskustelemaan kuiskaamalla, ettei asiat mene työnjohdon korviin.
on paradoksi, JHL pääluottamusmiesten istuvan demareina Porin kaupungin valtustossa päättämässä työntekijöihin koskevista päätöksistä. Kuten esimekiksi, lautakunnissa on he jäävejä, jos asia koskee työntekijän etuja tai jopa laitonta irtisanomista jonka itse jouduin kokemaan.
- En minä ainakaan.
Minä kyllä toivon ihan oikeasti että J"oloneuvos L, pääsee eläkkeelle. Heti kun täyttää 68-vuotta. Onhan hän jo huilannut yhteiskunnan tuella yli 8-vuotta. Eikä mikään työ kelvannut. Eikä mitään enää tarjotakaan. Kuka tuollaista omaan pesään paskojaa edes huolisi ristiksensä.
- Oloneuvos.
mitä töitä on tarjottu, kerro minullekin. No tosin, on vaikeaa ottaa töitä vastaan, jos niitä olisi. Sairauslomalla ollessaan, kun ei oikeen pysty työnantajat palkkaa maksamaan. Vai mitä meinaatte.
- Mitä tulee
yhteiskunnan rahoihin, niin enköhän niitä ole 24 vuoden työurallani maksanut itsekkin. Viimisenä palkka korvaus 40 000 euroa verotetavaa. Kiitos siitä Porin virkamies laitomuuden tekijöille. Eläke ikä, on tällä hetkellä kylläkin 63 vuotta.
- Tohtormiehii
Oloneuvos. kirjoitti:
mitä töitä on tarjottu, kerro minullekin. No tosin, on vaikeaa ottaa töitä vastaan, jos niitä olisi. Sairauslomalla ollessaan, kun ei oikeen pysty työnantajat palkkaa maksamaan. Vai mitä meinaatte.
Mitä sinä sairastat? Oikeasti? Lorvikatarrille ei taida löytyä latinankielistä nimeä.
- Ylläsneuvos
Se on varmaa, et moni kesätyöpaikka jaetaan tuttavakaupoilla ja moni hyvä opiskelija jää nuolemaan näppejään. Ruskea kieli ja tuttu virkamies valitsijoissa, niin hyvää tulee.
Sulle, mulle, sulle, mulle. nam nam.
Hävetkää - ahkerampi
Lapsi on se veljenkin tytär tai poika. Jos sinulla olisi yritys oy, et kauan miettisi, kun palkkaisit tyttäresi siihen hommiin. Mulle, mulle.
Oloneuvoskin pääsi kunnalle hommiin, kun isä häntä sinne esitti. Niin kertovat, muistaakseni hän itsekin SK:n palstoilla.
Et pääsiskö mun poika kans hommiin,? Se on kyl ahkera ja tunnollinen.
No, pyyräs se tän käymää, ni kyl se siitä.
Ei ehkä ollutkaan kaikkien mieleen, se juttu. Nepotismia ?- Oloneuvos.
Pitää kyllä paikkansa, että molemmat vanhempani oli Porin kaupungintöissä. Se että heistä kumpikaan olisi asiaan edukseni vaikuttanut, ei pidä paikkaansa. Minua pyydetiin töihin. Silloin 80 luvulla, oli vielä työpaikkoja tarjolla kyllä muuallakin joihin olisin pyrkinytkin, jos armeja ei olisi ollut edessä. Armejan jälkeen sitten ei niitä muita töitä juurikaan ollut, joten jäin kaupungintöihin. Se että niistä kaupungin hommista pois pääsee edes on tosiaan työnjohdon annettava laiton irtisanomisen tai sitten on niin pöhlö, että irtisanoutuu itse.
- Hyiiiiiiiii
Hölmö oot..
Kun ohitetaan lukeneempia ja kokeneempia opiskelijoita sillä perusteella, että sattuu olevan jonkun silmääntekevän tuttu, niin se on ÄLLÖTTÄVÄÄ.
Ja miksi laitetaan ne yleensä hakuun, kun kokemuksella ei ole mitään väliä.
Ruske kieli ja tuttu lauttakunnassa ratkaisee..
HAISEE PAHALLE ja ON ÄLLÖTTÄVÄÄ-
- ahkerakateellinen
Ihanko outoa poikaa tulivat kotoa pyytämään. Aivan kuin isoihin yrityksiin kutsutaan johtajia. Kutsu on kyllä vähän pehmeämpi muoto. Mutta ihan pyydettiin. TetetetTEILLÄ oli sitten kovat meriitit ja ansioluettelot.
- Oloneuvos.
Kerro sinä neropatti. Mitä itse teet vaimosi ja koirasi pieksemiseltäsi. Varmaan tietysti äänestit tätä demaritähdenlento Martti Lundenia, siinä toivossa että pääsisit kaupungin "töihin".
- Lörtti
Oloneuvos. kirjoitti:
Kerro sinä neropatti. Mitä itse teet vaimosi ja koirasi pieksemiseltäsi. Varmaan tietysti äänestit tätä demaritähdenlento Martti Lundenia, siinä toivossa että pääsisit kaupungin "töihin".
Vai pieksen minä koiraani ja vaimoani? Nuo syytökset lähtevät nyt poliisitutkintaan. Aika paljon siedän kuttuilua mutta ala-arvoisen lorvailijan herjaukset pistän kyllä tutkintaan.
- ruutukaunkii
Lörtti kirjoitti:
Vai pieksen minä koiraani ja vaimoani? Nuo syytökset lähtevät nyt poliisitutkintaan. Aika paljon siedän kuttuilua mutta ala-arvoisen lorvailijan herjaukset pistän kyllä tutkintaan.
Edelleen, Porin kaupunki ei ole umpikiero, Pääilmansuuntien mukaan rakennettu. Virkamiehistä en osaa sanoa mitään, ainakaan kielteistä ei ole kohdalleni osunut. Mitä asiaa on ollut on se asiallisesti hoidettu. En ole ollut kaupungin palkkalistoilla.
Olen asukkaitakin pitänyt tolkun ihmisinä, vaan kun tätä palstaa lukee pitää käsitystä päivittää, siksi ala-arvoista keskustelu täällä on, pitkälti.
Jos on vääryyttä kohdannut tai havainnut niin sitä varten on olemassa omat viralliset oikomistiet. Ei haistattelut ja solvaamiset täällä apua tuo, tuskin edes helpottaa. - Oloneuvos.
Lörtti kirjoitti:
No mukavaa. Sittenhän tiedetään kenen tuntemattoman, impesillin närvit menivät Nepotismistä kirjoitellessa.
- poinnnnnttt
Jo oli naivi ja lapsellinen kirjoitus. Et tiedä mitään vallalla olevalla hyvävelijärjestelmällä.
No.. jos hyvävelijärjestelmä on jo eduskunnassa, niin mikä ettei Porissa myös.
Minusta ja monista muista se kuitenkin sotii oikeustajua vastaan. - ahkera narisematon
Minä olin joskus kunnan hommissa, kesälomallini koulusta. Kyllä tuntui mukavalta, kun velipoika sanoi, että ilmottaudut sinne toimistoon, olen puhunut niille homman selväksi. Hänkin oli duunarina kunnalla. Ahkeruus palkitaan. Terveisiä duunikavereille. Toisena kesänä ennen armeijaa pääsin ajamaan pillaria, joka kylläkin oli yksityisen omistama, kunnan hommissa. Koska aloitin aika pienenä, ajoin vielä kunnalla yksityisen kaivinkonettakin. Mukavia, opettavia oppimisia, vaikka isä myötävaikuttikin. Jos joku muu olisi nuo hommat tehnyt, olisi vaikuttajana ollut jonkun muun isä. Kyllä ISÄT ovat mukavia.
- Huohhh
Menit asian ytimeen, pysy siinä ja ole kieli pitkällä.
- Oloneuvos.
Merkille pantavaa on miten lähes autistisessa onnessa täälläkin kirjoitetaan, mää luulin, kun mää kuulin. Vieläpä kertovat, etteivät ole koskaan olleet edes Porin kaupungintöissä.
Itse olen ollut 24 vuotta ja saanut laittoman irtisanomisen kaupungilta. Korvaus oli 15 kuukautta täydellä palkalla. Määrä sanktiona Porin veronmaksajille.
Oikeudentuomarin langettamana ei käytännössä ollut vähäinen, joka määrältään tarkoitaa teon vakavudesta paljon, kun luottamusmiesten erottamistapauksissakin sanktion määrä on käytännössä, 18 kuukautta palkallista korvausta, sekä työpaikan menetys.
Teon laittomuuden aiheuttajat ja tekijät saivat "hyväveli" suojelun ja saavat näin ollen jatkaa laittomuuksien tekemistä viroissa, toimissa ja luottamus tehtävissään. Tämä nyt lisänä tähän nepotismin tuottaaan kirjoitteluun. - Lisänä vielä.
En niinkään kirjoita omastapuolestani itkuvirttä. Vaan kokemuksistani työstä oikeudessa, jossa oikeuden puolesta taistelin väärintekijöitä vastaan. Tiedän etten ole ainoa, mutta lähes ainoa joka on voittanut asian, Porin kaupungia vastaan. Näin ollen nämä opiksi niille jotka työpaikkakisatuksi joutuvat, tai ovat jo.
- Oloneuvos.
Olisiko nyt syytä palkata myöskin vähävaraisten perheiden lapsia kaupungin kesätöihin, näiden demari syöttöpossujen tilalle. Nyt se olisi periaatteessa mahdollista, kun ainakin nämä JHL demarit, ovat mallikaasti olleet ajamassa puoluettaan alas, eikä demarit onneksemme ole isoinpuolue sanelemassa enää Porissa.
- Onnipekka123
Palkatkaa vähävaraisia töihin omiin pikku yrityksiinne ja lopettakaa ne lapsienne tai sukulaistenne hyysääminen. Melkosta lässytystä porin kaupungin työpaikoista, kyllä tämä sama ilmiö on ihan jokaisessa isossa ja pikkufrmassa.
- Opintopisteitä0
Tämän keskustelun aloittaja on varmaan yksi näistä korkeasti koulutetuista ja pätevimmistä hylsyn saaneista työnhakijoista. Voi kamala sentään, kun on taas elämä potkinut päähän, kun ei ole saanut sitä mitä on halunnut, vaikka äiti ja isäpappa aina sanovat, että kun on YO-todistus ja korkeakoulututkinto perstaskussa, niin töitä riittää aina ja ihan sama mihin hakee.
Mikähän mahtaa olla mittari tämänkin viestin aloittajalla tässä väitteessä? Oma kohtainen kokemus, kuten vähän ilkkumalla tuossa jo kuvasin, vai jokin oikea tilastollinen fakta?
Mitenkäs nämä kaupunkien ja valtion "kilpailutukset". Ihan samaa settiä, näiden työpaikkojen kanssa.
Kuvittelitko ihan oikeasti, että tässä maailmassa on jokin niin miten se ihmisille kerrotaan?
Aina, kun puhutaan jostain markkinoinnista, mainitaan asiakas. Asiakas on se tyhmä yksilö jolle kaupataan jotakin jotta saadaan ropo irti.
Tämä asiakas voidaan kääntää työntekijäksi tai opiskelijaksi.
Koulut hakee oppilaita siksi, että saavat rahaa kunnalta tai valtiolta, tai ihan siltä oppilaalta itseltään. Kusetusta
Valtio kusee kansalaisiaan silmään ihan samalla systeemillä. Markkinoidaan vaan tiettyä asiaa siten, että se "asiakas" sokaistuu ja kuvittelee, että se paskemminkin heitetty presentaatio on hyvä juttu, ja kun sitä oikein kunnolla tuputtaa, niin tämä "asiakas" kuvittelee itse keksineensä koko jutun.
Ihmisen aivopeseminen perustuu pitkälti hyviin kommunikointitaitoihin.
Tämä maailma pyörii rahalla, ei millään helvetin todistuksella tai paremmuudella. Jos kykenet näyttämään jonkun toteen, niin se sitten vittu on niin, kunhan vaan hyvin sen esität. Sama taktiikka pätee siinä työnhakemisessakin.
Se väsynyt, kun hakee oikeasti jollain CV-netti toiminnalla tai sähköpostilla liitteita pullollaan todistuksia, ei todellakaan pääse mihinkään töihin, OIKEASTI. Vaan se otetaan persehuoraksi tekemään juuri niinkuin sanotaan ja pitämään turpakiinni. - Eli se paras työntekijä koskaan. - Oloneuvos.
Nyt on vain niin, ettei Porin kaupunki ole yritys, saati firma. Tosin tähän kuvitelmaan ovat kylläkin iso joukko kaupungin työntekijöitä haksahtaneet ja varsinkin demarit ovat alkaneet työntekijöinä johtamaan työmaita firmana. Tulos tai ulos systeemillä. Kuitenkaan eivät rassut tiedä, mikä on se tulos saatuaan työntekijöitä ulos.
- Opintopisteet0
Kaupunki ja valtio toimivat aivan samalla tavalla kuin mikä tahansa yritys.
Kaupungilla ja valtiolla on aina ne tietyt kaverit, kun saavat avata sen suunsa, yleensähän sieltä ei vaan tule mitään todellista asiaa vaan, toteamus jolla saadaan hieman lisää aikaa tai suurin paskamyräkkä sammutettua.
Kaupunki pelaa niillä korteilla mitkä se on saanut. Yrityksiä sitoo tietyt lait, aloja sitoo tietyt lait, kuntia ja valtiota sitoo tietyt lait.
Kaupunki pelaa kilpailutuksin ja julkisin rekryin samoin, kun mikä tahansa yritys.
Ulkoa päin kaikki näyttää menevän just niin kuin pitää, mutta sisällä jyllää paska.
Pahaa yleistämistä, mutta näin se nyt vaan menee.
Jos kaupunki hakee työntekijää. On se pakollinen, vaikka siihen tehtävään olisi valittukkin jo jokin henkilö.
Näin se menee yksityiselläkin puolella. Pistetään hakuun jokin paikka, jotta saadaan kaikki tyytyväiseksi ja tehdään valinta siten miten itse parhaaksi katsoo.
Paljonhan tehdään ja mennään sen mukaan, että kukaan ei vaan kyseenalaista mistään. Mutta se on ihan se ja sama nostetaanko meteli vai ei, aika harvoin mitään tapahtuu jos vastassa on osaava johtoporras, mikä puhuu hyvin ja osaa poimia ne "pikkuseikat" ja vedellä oikeista naruista.
Tavallisessa työympäristössä yleensä riittää se, että puhutaan bonuksista tai päästään aiemmin töistä. Johan loppu kritisointi toimistotyöläisistä ja heidän työajoistaan tai palkoistaan.
Tulee jokin tappelu työpaikalla, puhutaan yleensä aiheen vierestä ja korjaillaan "jatkoajalla" omia mokia. Sitten, kun asiaa käsitellään seuraavan kerran ollaan taas jo työntekijän niskanpäällä jonkun toisen asian kanssa tai sitten ollaan vähän jo korjattu omia mokia.
Onhan se hienoa jos joku menee ja kerää faktat, että nyt Porin kaupungilla tänäkin kesänä on vain työntekijöitä jotka ovat TPK:n johtajien poikia, sukulaisia tai kaverin kavereita. Epäilen, että aika harva todellisuudessa on. MUTTA! Se yksikin kaverin kaveri, sukulainen tai johtajan poika vituttaa niin monta, että se yksi niistä monesta vaivautuu kirjoittamaan siitä satakunnan kansaan tai suomi24 keskustelupalstalle kuvitellen, että siitä on jotakin hyötyä. Näin ei ole.
JOS joku oikeasti kyseenalaistaisi jotakin rekrytointia ja veisi koko jupakan alusta loppuun asti, voisi ehkä jotakin tapahtua. TOSIN työnantaja palkkaa työhön sellaisen jonka katsoo olevan työhön kaikin puolin pätevä. Se, että on suorittanut YO-tutkinnon tai korkeakoulututkinnon, ei ole pääsylippu mihin tahansa, vaaditaan jotakin henkilökohtaista ominaisuutta tai tietoa/taitoa.
Työnantaja (tässä tapauksessa kaupunki) voi todeta, että juuri tällä henkilöllä joka paikkaan valittiin oli tiettyjä edellytyksiä työn saamiseksi, vaikkei se täyttänytkään TÄYSIN koulutukseltaan sitä mitä haettiin, vaan muut ominaisuudet kompensoivat tätä puutetta. JA SE OLI SIINÄ. That's IT. Kenelläkään ei ole sen jälkeen sanan sijaa siinä asiassa. Ei ammattijärjestöllä eikä kenelläkään muullakaan.
Porin kaupungilla on luultavasti tänäkin vuonna useita kesätyöpaikkoja eri yksiköissä ja niihin työllistyy opiskelijoita ja työttömiä aivan varmasti. Enemmistä on kuitenkin ihan niitä ulkopuolisia, ja se pieni osa niistä näitä ns. hyvävelijärjestön jäseniä.
Armotonta paskaa. Näin se vaan menee. Nielkää se, paska totuus. - kiertävä yleismiäs
Asiasta sen verran,et olin tekemässä kaupungille erään projektiluontoisen homman taannoin, ja parikuukautta oltuani oli havaintoni että vajaan sadan hengen instanssissa noin joka kolmas oli jotain sukua tai siihen rinnastettavaa toisilleen. Näistä puolet täysin kyvyttömiä ja varsinkin haluttomia tekemään juurikaan mitään palkkansa eteen. Ei hyvä heilunut kun annoin ymmärtää että samaiset hommat voisi helposti tehdä ainakin kolmasosan pienemmällä väkimäärällä. Varsinaisessa suorittavassa portaassa saattoi olla jopa pulaa väestä, mutta sitä keskitason pikkupomoa, varsinkin noormarkun kuntaliitoksen jälkeen oli niin että ne kuuluisat päät yhteen kolisee. Lieneekö niin että se tuttua tai tutuntuttua ei juuri duunarihommat kiinnnosta, ja pikkupomon paikka tehdään tekemällä jos sitä ei ole? Ja sitten se hierarkia ja nokkimisjärjestys, en ole vastaavaan yksityisellä puolella 25 vuoden aikana törmännyt. Työmaana kyllä ihan yes, ei lainkaan pahimmasta päästä kunhan teet sen pakollisen, jos liikaa innostut niin saat äkkiä tehdä monen muunkin työt hyvin mielellään...
- Oloneuvos.
Totta ettei kaikilla ole varaa oloneuvospäiviä vietää. Joten vaihtoehtoisesti on oltava ruskeakieli ja pitää työpaikkansa, vaikka se nuoleminen veisi sitten jonkun muun työn, saaden kuitenkin sitten taas omat lapsensa tilalle. Vt, A-Y JHL demaritähdenlennon tapaukseen.
- kiertävä yleismiäs
*Ja huomasin heränneeni unesta*
- Oloneuvos.
Ei unta vaan totta. Ainakin se oli 8 vuotta sitten, niin miksei tänäkin päivänä.Tutkivalle journalistille asia olisi helppo tutkia faktoineen. Miksi sitä ei kukaan tee, sitä en tiedä.
- --&&..
Oloneuvos. kirjoitti:
Ei unta vaan totta. Ainakin se oli 8 vuotta sitten, niin miksei tänäkin päivänä.Tutkivalle journalistille asia olisi helppo tutkia faktoineen. Miksi sitä ei kukaan tee, sitä en tiedä.
Jepp...tulis oikein kaikkien ihmisten tietoon Porin kaupungin hyvätuttavapeli.
Päälliköiden sukulaiset täyttävät kesätyöpaikat..
- Haissseee
Monia kriittisiä kirvoittavia kommentteja tullut, joten tämä juttu haisee pahalle ja silloin täytyy tonkia, koska paljon on salattavaa ja ruskea kieli lipoo.
- Ihmetteleväkin
" Itse olen ollut 24 vuotta ja saanut laittoman irtisanomisen kaupungilta. Korvaus oli 15 kuukautta täydellä palkalla. Määrä sanktiona Porin veronmaksajille. "
Aina siihen irtisanomiseen on jokin syy. Joko huono tai hyvä. Aina se kirpaisee.
Mutta. Kerro ihmeessä, miksi juuri Sinut potkittiin pihalle, eikä jotain toista ?- Niinpä kysy
sitä. Ehkä Porin kaupunki halusi maksaa 40 000 euroa erorahaa ja 20 000 oikeudenkäyntejä, kaikineen jo pitkälti 100 000 veronmaksajien maksettavaksi ilman vastinetta. Saadakseen tilalle JHL luottamusmiehen lapsen. Voi tietysti olla, ettei ole tuota ruskeeta kieltä, tai sitten muuten vaan. Ei sitä osannut henkilöstöjohtajakaan selittää. Mutta ei sitä oloneuvoksenpäiville kovin helposti pääse, sekin on totta.
- Opintopisteitä0
Vaikka ottaisin vanhan kunnon kenttälapioni ja lähtisin lapioimaan tätä paskaa urakalla, ei tulosta saataisi.
Ne jotka on palkattu, on palkattu siten, että asiaa kyseenalaistaessa ei siitä löydy ainuttakaan porsaanreikää. Nämä ns. olosuhteet, henkilökohtaiset ominaisuudet ja sitä rataa on tässä asiassa kultaa. Ei ole väliä onko ulkoa, sisältä vai sisäsiittoista.
Edelleen. Kaupunki tarjoaa useita kesätyöpaikkoja joihin palkataan varmasti se kaiken kaikkiaan olosuhteisiin nähden pätevin henkilö. Tämä ei tarkoita koulutukseltaan pätevin, eikä kädentaidoiltaan pätevin vaan henkilö, joka osaa vähän kaikkea ja ei tarvitse edes ostata, kunhan täyttää tietyt ominaisuudet joita työntekijöiltä haetaan tietyissä työpaikoissa. Työpaikalla en tarkoita Porin Kaupunkia vaan jotakin työtä, jossa tarvitaan työntekijää joka saapuu töihin xx toimipisteeseen joka on Porin kaupungin omistuksessa.
Älkää ihmiset valittako. Nielkää se paska minkä olette saaneet, ja hakekaa töihin jonnekkin muualle. That's It! - hyiiiiiiiiiiiii
Ruskea kieli ja pitkä sellainen on parempi pätevyys, kuin kokemus ja lukeneisuus.
Hyiii..yököttävää - KulliPerseessä
Mikä ruskea kieli? Mikä pitkä kieli? kenen perseessä?
Aika lapsellista touhua - kyseleväkin
" Tämä ei tarkoita koulutukseltaan pätevin, eikä kädentaidoiltaan pätevin vaan henkilö, joka osaa vähän kaikkea ja ei tarvitse edes ostata, kunhan täyttää tietyt ominaisuudet joita työntekijöiltä haetaan tietyissä työpaikoissa. "
Olitko sinä koulutukseltasi pätevin, vaiko heikompi. Mitä kädentaitoja sinulla oli. Mitä teit työksesi. Oliko sinulla ominaisuuksia kyseiseen työhön. Mitä teit, että sait keliä ? Nuo rahasummatkaan eivät aivan hirveitä olleet.
" Ihanko outoa poikaa tulivat kotoa pyytämään. Aivan kuin isoihin yrityksiin kutsutaan johtajia. Kutsu on kyllä vähän pehmeämpi muoto. Mutta ihan pyydettiin. " - Oloneuvos.
Hyvää huomenta tai huomenta, kuitenkin. Kyllä minun taloudessani yli satatuhatta on paljon. Varsinkin, kun sen menettää. Porin kaupungin laitomuuden tähden, eli irtisanomalla työsuhteesta perusteitta. Ilman vieläpä YT neuvotteluitta. En minäkään asiaa uskoisi. Mutta, kun sattuu olemaan asiasta oikeudenpöytäkirjat jossa nämä todennetaan. Miksi Porin kaupungilla on epäpätevät johtajat, työsujelu, A-Y liittoineen. Siitä sitten voisi aloittaa vaikka uuden palstan. Nyt kuitenkin noilla "pieniksi" sinun pitämillä rahoilla olisi palkattu monta kesätyöntekijää. Tai valaistu Porin pimennettyjä katuja, TPK päällikö Jukka Kotiniemen(sd) toimesta.
- hyväsiskotjärj.
Onko muuten tutkittu miten paljon esimerkiksi toimeentulotukia myönnellään hyvävelijärjestelmän kautta sukulaisille?
On olemassa laki joka kieltää esimerkiksi isää myöntämästä tukea lapsilleen koska hän on jäävi asiaan, näin ymmärsin, mutta työkavereita voi näemmä pyytää käsittelemään jonon ohitse helposti ja itse sitten hoidetaan sen työkaverin tyttären tuet.
Olen itse nähnyt sattumalta viestin hakemuksen päällä jossa toisen kanslian täti pyysi toisen kanslian tätiä käsittelemään pikaisesti jonon ohitse tämän tyttären hakemuksen.Paperi käännettiin nopeasti ympäri pälyilevien katseiden saattelemana kun täti tajusi tekstin olevan suoraan kanslian asiakasta kohden ja luettavissa.
En tiedä miten yleinen tämä käytäntö on mutta tämän verran olen itse nähnyt. - Outo asia
Sanoivatko ne sinulle, että me sanomme sinut irti perusteitta. Vai mtä ne sanoivat. ? Miten se irtisanominen tapahtui ? Oliko vaihdettu lukko haalarikaappiin, vai oliko sinulla haalarit työssäsi ?
- Ilman YT
neuvotteluita, asian tekee jo perustettamattomaksi. Haalareilla, tai ilman. Pitäisi sen nyt päällikötasoisten ihmisten ymmärtävän.
- Porissa nyt
Ilman YT kirjoitti:
neuvotteluita, asian tekee jo perustettamattomaksi. Haalareilla, tai ilman. Pitäisi sen nyt päällikötasoisten ihmisten ymmärtävän.
vaan on johtamistaito näin matala. Mutta on sentään saaneet aikaan, satoja miljoonia velkaa ja se se, onkin huippu juttu se. Mutta lisäksi voi sanoa on sentään satsattukkin. Mm, vihaisiin lintuihin ja pelle hermannin puistoon. Jälkimmäinen kuvaa hyvinkin edeltäviä ajatuksia kirjoituksessa näiden johtajien mallista.
Aforismi. Jos tämä kylä palaa, muutan seuraavaan kylään.
- Ikuisesti teidän....
Vinku vänky kitinä natina jatkuva rutina ja märät vaipatkin. Tulkaa pyyyyyyhkimääääään.
Jari täällä poraaaaaaaaa.- Oloneuvos.
No, ni. Saatiin tänne sentään JHL demari kaupunginvaltuutettujen taidon näyte, heidän ajatusmaailmastaan. Hyvä näin. Lepo vaan ja jatkakaa.
- Ikuisesti teidän...
Oloneuvos. kirjoitti:
No, ni. Saatiin tänne sentään JHL demari kaupunginvaltuutettujen taidon näyte, heidän ajatusmaailmastaan. Hyvä näin. Lepo vaan ja jatkakaa.
Pieleen meni herra Jari. En ole demari, en ole missään tekemisissä JHL:n kanssa. Olen ihan yksityisyrittäjä ja olen jutellut entisten työ"toveriesi" kanssa ja kumma kyllä, sielläkin ollaan sitä mieltä että olit maailman turhin mies. Ja niinhän sinä oletkin.
- kiiiiijjjjj
Nyttenkin on valinnat käynnissä ja hyvävelilipitys on toiminnassa. Monia päteviä ohitetaan, kun ei oo johtajan tuttuja..
onneksi ruskeakieliset pääsee lipomaan ensi kesänä...oikein kunnolla ja syvältä.
hyiiii - Oloneuvos.
Turhat miehet ne voitaakin 6-0, Porin kaupungin ja sen lakimiehet. Mutta sinä et "yritäjää", ole nähnytkään ja haisee kirjoituksesi tänne saakka seläntakaa puukottaja demarilta. Paskahousut ne kirjoittelee nimettömänä. Varsinkin sinä.
- Jatkoa vielä
mikä intressi sinulla. nm, ikuisesti teidän on antaa yrittäjistä noin ala-arvoinen kuva. Et taida ola sinäkään aivan terve, PÄÄSTÄSI.
- Oloneuvos.
Mutta, ettei menisi kokoajan minun ja Mikki hiiren kirjoitteluksi. Niin palataan aiheeseen kesätyöpaikat ja niiden täyttäminen työntekijöillä, Porin kaupunki työnantajana. Kysymyshän on nyt pätevistä työntekijöiden töihin pääsemisestä. Sopivat on jo valittu, kuten olemme saaneet lukea muiden, kuin minun kirjoittamana. Valitettavasti kaupuninjohtaja eikä TPK johtajan töitä, ei voi kesätyöläinen tehdä, varsinkaan, jos tilalle oikeesti valittaisiin pätevä nykyisten sopivien tilalle. Mutta muita mielipiteitä, asioiden korjaamiseksi voidaan käydä keskustelua.
- ammattimieskinkö
" Turhat miehet ne voitaakin 6-0, Porin kaupungin ja sen lakimiehet. "
Jos siis olet voittanut jo Porin kaupungin lakimiehet, niin ei kai sitten enää tarvi mistään valittaa. Eikö asia ole silloin sovittu. Olisit hakenut uuden työpaikan taidoillasi ja nauttinut saamastasi korvauksesta. Esim. sijoittanut rahastoihin,. Saattaisit olla satatuhatääri, ( ei miljonääri ). Näin monen vuoden aikana taatusti olisivat nousseet ja saisit sanoa pitkät pask.t entisille pomoillesi. Kyllä pystyvä ammattimies ja kädentaitaja aina uuden työpaikan löytää. - Oloneuvos.
En ole väittänyt, etten olisi taiten osannut rahojani sijoittaa. Mutta haluatko sinä, että nämä epäpätevät johtajat saavat tempuillaan rasittaa veronmaksajia. Mitä hä.
- tietää2
Paikat arvotaan. Lopettakaa perättömien esittäminen.
- Valoa eteisessä.
Porin Kaupungilla on pätevät johtajat, päälliköt ja työntekijät. Epäpätevät on poistettu valittamaan julkisille palstoille. Tämä on tosiasia. Siitä sen enempää viitti edes kommentoida.
- Oloneuvos.
Aamun parhaat naurut , Joku pykäsi tekstin, vaikka ei Viitsinyt asiaa perustella enempää. No jos kaupunginjohtajat, ovat saaneet tehtyä satoja miljoonia euroja porilaisille velkaa. Valtuuston kumileimasimien myötävaikutuksesta ja senkin "arpaa" heittämällä. Niin no. En taida minäkään viitsiä enempää kommentoida. Tässä kohtaa.
- Oloneuvos.
Minulla olisi ehdoitus, "idea" jota saa, kuten ennenkin idoimiani vapaasti käyttää. Miten olisi, jos vaikka vanha uimahalli. Purettaisiin kesätyllistetyjen voimin. Palkat tulisivat maksuun lähes sivutuoteena. kun päästäisiin Jukka Kotiniemen TPK johtajan kertoman mukaan tyhjän hallin käyttökustannuksista 200 000 euroa vuosi. Huom, vielä kesätyöläiset olisi Porilaisia, eikä jostain lapista tai virosta, olevia yrittäjiä, jotka maksavat veronsa minne lie, jos sinnekkään. Purkupäätös tietääkseni tehtiin jo uuden uimahallin valmistuttua. Tämäsii pikku näpertelyjä tuli nyt vaan mieleen. Itseäni en itsekäästi yritä hankkeessa työlistää, kun olen sairauslomalla oleva työtön työnhakia. Syynä Porin kaupungin laiton irtisanomiseni.
- jyvät akanoista
" Joku pykäsi tekstin, vaikka ei Viitsinyt asiaa perustella enempää. No jos kaupunginjohtajat, ovat saaneet tehtyä satoja miljoonia euroja ."
Et sinäkään ole vielä kertonut, mitä luki irtisanomislapussasi.
Et ole kertonut, mitä työtä teit.
Et ole kertonut, olitko hyvä työssäsi,
Et myöskään, olitko sosiaalinen , sopeuduitko kavereiden kanssa työskentelyyn. Oliko sinussa mitään syytä ???
Siirrettiinkö sinua useasti, eri yksiköiden välillä.?
Vastaa nyt järjestykseesä noihin kohtiin, niin pääsemme asian ytimeen.- Oloneuvos.
Ei ole tapana kertoa tuntemattomille marakateille yhtään mitään. Mutta, kun nyt kärtät minua olematon, niin irtisanominen, oli terveydellisiin syihin vedoten jotka työnkuvan minulle aiheutti siitä lääkärin lausunto ,B. Loput kysymyskohdat, olivat ja on sitten työnjohdollisia päätöksiä. Olinko hyvä työssäni kohtaan voin viellä sanoa, TPK:n liikenneinsinöörin, kehuvan oikeudessa irtisanomiseni johdosta, minusta olevan vaikka työnjohtajaksi. No tämä löytyy oikeuden pöytäkirjoista, kun nyt kuitenkin tämänkin asian torppaat, muilta, muuta kuultuna. Lisäksi joka ei ole salaisuus. Toiminimike oli kunnallisen, tekniikanyöntekijä Porin kaupungilla. Vuodesta 1982-2004. sitä ennen muita töitä, Porin kaupungilla ja yksityisellä sektorilla.
- Valitan kirjoitus
Oloneuvos. kirjoitti:
Ei ole tapana kertoa tuntemattomille marakateille yhtään mitään. Mutta, kun nyt kärtät minua olematon, niin irtisanominen, oli terveydellisiin syihin vedoten jotka työnkuvan minulle aiheutti siitä lääkärin lausunto ,B. Loput kysymyskohdat, olivat ja on sitten työnjohdollisia päätöksiä. Olinko hyvä työssäni kohtaan voin viellä sanoa, TPK:n liikenneinsinöörin, kehuvan oikeudessa irtisanomiseni johdosta, minusta olevan vaikka työnjohtajaksi. No tämä löytyy oikeuden pöytäkirjoista, kun nyt kuitenkin tämänkin asian torppaat, muilta, muuta kuultuna. Lisäksi joka ei ole salaisuus. Toiminimike oli kunnallisen, tekniikanyöntekijä Porin kaupungilla. Vuodesta 1982-2004. sitä ennen muita töitä, Porin kaupungilla ja yksityisellä sektorilla.
virheitä, nyt ja edelleen. Nyt johtuu muutamasta oluesta ja yöllä kirjoittamistani paikallisen olut-ravitsemusliikeen tuotoksista, eli Baarista. Ei ei.ole, edelleenkään aamu herätystä, joten ole rauhallinen ja jatkan sitten huomenne päivällä herättyäni keskusteluja. Tiedä vaikka saisin lisää ideoita, Porin kesätyöntekijöiden työllistämiseksi.
Sama.
- Päivävuorolainen
Juuh. Pitänee paikkansa tuo yksi kohta: tekniikanyöntekijä.
Laiska autonapumies, lintsaava jyräkuski ja hukassa oleva pensapoika unohtuivat vallan.
Yöntekijä onkin oikein nimike. Jonka itse muuten kerroit. Ihan vaan ettet haasta meitä kaikkia taas oikeuteen.- Oloneuvos.
No joo, menihän se aamu pikkutunneille. Eikä tullut mitään uusia inspiraatioita, kesätyöntekijöiden työllistämisen suhteen. Itse pidän erinnomaisena ajatuksena ehdotamaani vanhan uimahallin purkamista. Vielä, kun se purettaisiin tiiliä, ikkunoita ja ovia säästämällä. Saisi niistä joku rakennettua talon tai taloja, pientä materiaali korvausta vastaan. Jotka voitaisiin raha korvauksena käyttää palkkojen maksuun. Varsinkin jos kaupungin työnjohtajat, malttaisivat olla tällä kertaa syömästä "kuormasta" Tai esimerkiksi, asuntomesuille rakennetavaksi eko- taloja kierrätysmateriaalista.
- Oloneuvos.
Vielä täällä ollaan. Tuo työnkuva pensapojasta, oli kylla aivan sun omakeksimä. Loput olivatkin sitten melko tarkka kuvaus Porin kaupungin työntekijöistä. "Joten ei mitään uutta länsirintamalta". Mutta millä hiton tähden haastaisin muidenkaan puolesta ,ketään oikeuteen totuuksista. Nyt on vain niin, ettei vähätöisiä voi kaikkia irtisanoa. Työstä kieltäytymisestä kyllä ja ilman varoituksia.
- Henrikki12
@Oloneuvos
Kysymys sinulle ja vain ainoastaan sinulle.
Miten määrittelet sanan pätevä työntekijä?
Paljon olet kirjoittanut pätevistä, sen enempää asiaa kuitenkaan avaamatta. Rivien välistä on kuitenkin luettavissa, että kaikki muut kuin ulkopuoliset henkilöt ovat pätemättömiä Porin kaupungin kesätyöpaikkoihin.
Sitten pari kysymystä itse asiasta:
- Eikö Porin kaupungilla ole mielestäsi ainuttakaan pätevää henkilöä?
- Eikö Porin kaupungin työnjohtajien sukulaiset tai lapset voi olla päteviä?
- Eikö Porin kaupungin työnjohtajat ole päteviä?
- Kuka määrittelee loppuviimeksi sen, ketä on pätevä?- Oloneuvos.
Vastaa sinä puolestasi Henrikki 12, minulle. Eikö 24 vuotta, Porin kaupungintöissä mielestäsi pätevöi tekemään ja tietämään siellä olevista töistä/asioista. Väitätkö, ettei Porin kaupunki ole palkannut minun 8 vuoden, oloneuvos aikanani työntekijöitä. Minä taas väittäisin, ettei yhtäkään yli 24 vuodella, Porin kaupungin työkokemuksella omaavaa ole palkattu. Jotka on, en väitä etteivät olisi päteviä. Mutta että pätevämpiä, niin en usko.
- Lisäksi vielä
Oloneuvos. kirjoitti:
Vastaa sinä puolestasi Henrikki 12, minulle. Eikö 24 vuotta, Porin kaupungintöissä mielestäsi pätevöi tekemään ja tietämään siellä olevista töistä/asioista. Väitätkö, ettei Porin kaupunki ole palkannut minun 8 vuoden, oloneuvos aikanani työntekijöitä. Minä taas väittäisin, ettei yhtäkään yli 24 vuodella, Porin kaupungin työkokemuksella omaavaa ole palkattu. Jotka on, en väitä etteivät olisi päteviä. Mutta että pätevämpiä, niin en usko.
Henrikki 12, kun tunnut olevan pätevä. Niin kertoisitko vielä, mikä kuuluisi olla A-Y JHL :n rooli, työpaikka kiusaamisen ja työsyrjinnässä työntekijöitä kohtaan.
- Oloneuvos.
Vastaukseni.
- Kyllä on.
- Kyllä voi.
- Kyllä osa on.
- No ei ainakaan epäpätevä, saisi voida. - Luotttamusmies
Kaikki työpaikat ovat samanlaisia, kesätöihin halutaan ottaa omien työntekijöiden lapsia ja sukulaisia. Mitä pahaa tässä on?
Outokummulle on aina päässyt VAIN työntekijöiden lähipiiriä, eikä siitä kukaan revi perrrsettään! Näin se vaan on jokapaikassa!
Suhteita pitää olla ja jos niitä ei änkyrävanhemmat ole luoneet niin lapsen itse täytyy raivata omaa uransa. - niin ne isät
Minustakin oli mukavaa, kun armeijasta päästyäni, isä sanoi. Olen puhunut ystävän kanssa, että voit ilmoittautua maanantaina Outokummun tehtaalla, osaston työnjohtajalle. Kyllä oli hieno saada eka tili. Ja ihan miehen palkka ja vielä tuotantopalkkio. Ei kauaa kestänyt, kun sain oman jenkkiraudan.
- Henrikki12
[quote]Eikö 24 vuotta, Porin kaupungintöissä mielestäsi pätevöi tekemään ja tietämään siellä olevista töistä/asioista[/quote].
- Ehdottomasti pätevöittää. Tosin, en nyt ymmärrä miten se liittyy keskusteluun Porin Kaupungin kesätyöpaikat?
[quote]Väitätkö, ettei Porin kaupunki ole palkannut minun 8 vuoden, oloneuvos aikanani työntekijöitä.[/quote]
- En ymmärrä yhtään mistä puhut. En ole väittänyt koko keskustelun aikana mitään. Sekoitat minut ilmeisesti johonkin toiseen henkilöön.
[quote]Minä taas väittäisin, ettei yhtäkään yli 24 vuodella, Porin kaupungin työkokemuksella omaavaa ole palkattu. Jotka on, en väitä etteivät olisi päteviä. Mutta että pätevämpiä, niin en usko. [/quote]
- Liittyy mihin aiheeseen?
Jotain mitä nyt luin tuossa ylöpäin, niin sulle on ilmeisesti annettu fudut jostakin syystä Porin Kaupungin palkkakirjoilta?. Vaikka tähän olisi syynnä terveydelliset tai muut henkilökohtaiset syyt, ei ole Porin kaupunki enään vuoden päästä velvollinen tarjoamaan sinulle kesätöitä mikäli sinne haet. TOSIN, asiantuntija tehtävään Porin kaupunki voisi sinut palkata.
- Tämä on vain villi veikkaus, en tosiaan tiedä yhtään mistä nyt puhutaan. Theardin aiheena kesätyöpaikat Porin kaupungilla ja kyseenalaistettu hakumenetelmää.
[quote]tunnut olevan pätevä.[/quote]
Olen tietyissä asioissa pätevämpi kuin kollegani/ystäväni/sukulaiseni, mutta tietyissä asioissa olen pätemätön tekemään yhtään.
[quote]Niin kertoisitko vielä, mikä kuuluisi olla A-Y JHL :n rooli, työpaikka kiusaamisen ja työsyrjinnässä työntekijöitä kohtaan.[/quote]
Miten tämä liittyy aiheeseen Porin kaupungin kesätyöpaikat ja kyseenalaistaminen hakumenetelmissä?
JHL ei käsittääkseni kykene puuttumaan millään tapaa tai edes asettumaan kummankaan puolelle, kun on kyse työhön hakutilanteessa jossa ulkopuolinen yrittää johonkin työpaikkaan töihin asenteella "minä olen pätevämpi kuin ne muut hakijat".
Onhan tietenkin niin, että jos kykenet näyttämään veden pitävästi sen, että olet koulutetumpi, sinulla on enemmän kokemusta alalta, sinulla on useita suosittelijoita ja sinulla on työaikaa 10 vuotta ennen kuin joudut katsomaan muita töitä/siirtymään ylemmäs/ hakemaan siirtoa muualle tai jäämään eläkkeelle voi näin julkispuolen duuneissa antaa oikaisupyynnön MUTTA, se vaatii ne veden pitävät todisteet. Vastassa on vähintäänkin oltava se 18-vuotias junnu ammatikoulusta millä ei ole muu kuin pillu ja rään kaivaminen nenästä mielessä. - Oloneuvos.
Ei nyt pidä hermostua vaikka, "aasin siltana" sinua käytinkin. Joka tapauksessa uskon sanomani menneen perille,"määrätyille" tahoille. Oppivatko asioista mitään .No ei, mutta minä jaksan ja uskallan Porin kaupungin epäkohtia tuoda esiin edelleen ja niin kauvan, kun on omastamielestäni tarvis. Ja kyllä nämä liittyy kovasttikkin aiheeseen. Porin kaupungin kesä tai työpaikkoja yleensäkkin. Varsinkin, kun on epäpätevät, niitä teettämässä ja valvomassa. Myönsin jo, ettei kaikki ole epäpäteviä, mutta vähiinpäin niistä ainakin tehdään, epäpätevien johdolla.
- Eläkekkeellä montult
Oliskohan oloneuvoksen aika mennä sen oikean lajin lääkärin pakeille. Luettuani nämä oloneuvoksen vuodatukset omasta hyvyydestään ja muiden epäpätevyydestä, olen tullut siihen tulokseen että vain narsismi on ainut pätevä asia joka oloneuvosta kuljettaa.
- Oloneuvos.
Kuka se kissan hännän aidalle nostaa, jollei kissa itse. Jos toisten haukkumisia itseseään puolustaa, niin no joo, olkoon käsitteenä narsismia sitten se. Mutta mitä eläkeläinen enää asioihin viitsii puuttua.
- Olipa muuten
harvinaisen typerä kysymys multa huomasin. Tietysti on kaupungintyöntekijä eläkeläisen, lapset siellä viellä töissä. No anteeksi olemassaoloni.
- Oloneuvos.
Olipa muuten kirjoitti:
harvinaisen typerä kysymys multa huomasin. Tietysti on kaupungintyöntekijä eläkeläisen, lapset siellä viellä töissä. No anteeksi olemassaoloni.
Alkaa olla hengenvaarallista kirjoitaa Porin kaupungin asioista, kun Porin kaupungin TPK:n eläkeläisiäkin, aletaan rekrytoimaan kirjoitamaan JHL;n puolesta.
- Eläkkeellä montulta
Oloneuvos. kirjoitti:
Alkaa olla hengenvaarallista kirjoitaa Porin kaupungin asioista, kun Porin kaupungin TPK:n eläkeläisiäkin, aletaan rekrytoimaan kirjoitamaan JHL;n puolesta.
Taas yksi vainoharhainen luulo.
"kun Porin kaupungin TPK:n eläkeläisiäkin, aletaan rekrytoimaan kirjoitamaan JHL;n puolesta. "
Ja toinen samanlainen aivopieru:
" Tietysti on kaupungintyöntekijä eläkeläisen, lapset siellä viellä töissä."
Ensimmäiseksi, minua ei ole rekrytoitu mihinkään, olen eläkkeellä.
Toiseksi: Minun tyttäreni on Jyväskylässä. Valtion virassa ja aika hyvässäkin joten se siitäkin harhaluulosta.
Olet minun mielessäni vain itätuulen ja rankkasateen pieksemä, itseriittoinen lehmänläjä. Et muuta. - Vaauuu
Eläkkeellä montulta kirjoitti:
"kun Porin kaupungin TPK:n eläkeläisiäkin, aletaan rekrytoimaan kirjoitamaan JHL;n puolesta. "
Toiseksi: Minun tyttäreni on Jyväskylässä. Valtion virassa ja aika hyvässäkin joten se siitäkin harhaluulosta.
Olet minun mielessäni vain itätuulen ja rankkasateen pieksemä, itseriittoinen lehmänläjä. Et muuta.valtion virassa ja isi ollut viemärimies. Äiti sitten varmaan oli siivooja, yksityisellä.
- Oloneuvos.
Eläkkeellä montulta kirjoitti:
Olet minun mielessäni vain itätuulen ja rankkasateen pieksemä, itseriittoinen lehmänläjä. Et muuta."Olet minun mielessäni vain itätuulen ja rankkasateen pieksemä, itseriittoinen lehmänläjä. Et muuta."
Kiitän ja kumarran osuit kaiketi, aivan "numeroon" Mutta kaikkea hyvää sinulle. Yhtyeen Yö Linnun sanoin. - Hymm.
Oloneuvos. kirjoitti:
"Olet minun mielessäni vain itätuulen ja rankkasateen pieksemä, itseriittoinen lehmänläjä. Et muuta."
Kiitän ja kumarran osuit kaiketi, aivan "numeroon" Mutta kaikkea hyvää sinulle. Yhtyeen Yö Linnun sanoin.
- Kevennys tähän välii
- osallistuva
http://youtu.be/4jymN1JrUpk
http://youtu.be/s0xtxmQWp50
Pari kevennystä lisää- Ahaaa vai
tämä on se "lintssva" Jyräkuski. Mutta missä on se "painava" työnjohtaja. Saati linssilude , demari tähdenlento kaupungin valtuutettu tienhöylänkuljettaja.
- Oloneuvos.
Ahaaa vai kirjoitti:
tämä on se "lintssva" Jyräkuski. Mutta missä on se "painava" työnjohtaja. Saati linssilude , demari tähdenlento kaupungin valtuutettu tienhöylänkuljettaja.
Taitavat olla paremmissa askareissa . Oliko muuten insinööri kivijalankuvaaja, mennyt oikeen työmaalle todentamaan videon kanssa. Kuka mahtoi olla vieressä opettamassa,käytämään kameraa. Tietysti ihmetyttää enemmän, miten kerkesikään vielä omilta "töiltään".
- Jakopäämielitauti
Jatka vaan. Noinhan ne mieluisat vastaukset saa kun itse kysyy ja vastaa.
- Ei olla
tauti. Minulla jakopää kuusisylinterisessä omassa autossa ketjulla.
Diplomaatti, monttumies.
- Oloneuvos.
Yrittäkää nyt edes, todentaa ja kunnolla. Miksi minä sain Porin kaupungin töistä laittoman irtisanomisen. Siksikö, ettei minun syntymättömät lapseni ole, valtion viroissa tai peräti Sveitsin pankissa töissä.
- Oloneuvos.
Sain kuulla puutarhan työntekijän, noin neljävuotta sitten riistäneen henkensä. Työpaikka kiusatuksi tulleena. Niitä on sitten jo neljä, entistä kaupungintyöntekijää, mitä minä tiedän henkensä riistänyttä työpaikka kiusattua..
- Ei tule ikävä
Oloneuvos. kirjoitti:
Sain kuulla puutarhan työntekijän, noin neljävuotta sitten riistäneen henkensä. Työpaikka kiusatuksi tulleena. Niitä on sitten jo neljä, entistä kaupungintyöntekijää, mitä minä tiedän henkensä riistänyttä työpaikka kiusattua..
No ei sitten muuta kuin joukon jatkoksi vaan.
- Ole hyvä.
Ei tule ikävä kirjoitti:
No ei sitten muuta kuin joukon jatkoksi vaan.
Sinun jälkeesi.
- Oloneuvos.
Ole hyvä. kirjoitti:
Sinun jälkeesi.
Henkilöstö ja työturva päälliköt. On todennut Porin kaupungin henkilöstön kyselyissä työ turvallisuuden ja työilma badometrien kyselyissä olevan kaikki hyvin. No tosiaan, jos ei kerran ketään kiinnosta asioista paremmin ottaa selvää ja epäpätevyys vielä on siihen esteenä. Niin no.
- selittäisi paljon
Mukavaa, että olet pysynyt hengissä.
Vaikka en vieläkään tiedä tarpeeksi siitä, oletko lintsari vai muuten vain ollut epäsuosittu työpaikassasi ja mitä kaikkea on tapahtunutkin, niin yksi asia on varma. Kirjoitustaitosi ja vastaustesi taso on parantunut merkittävästi siitä, kun kirjoittelit SK:hon, vaikka se ei vieläkään päätä huimaa. Jos meillä muillakaan. -- Kirjoitusvirheet eivät ole enää niin yleisiä, että viitsittäisiin kauheasti vinoilla. Olet oppinut myös heittämään huulta, etkä tarvitse sen, mielestäni , "" OLLI- olemattoman "" apua vastauksissasi.
Ei tästä " kirjeenvaihdosta " varmaan muuta hyötyä ole, mutta ilmaisu paranee kaikilla. Pientä vinoilua, puolin ja toisin, pitää mielen virkeänä.
T. SK:n ajoilta saakka. Ps. Vaihdoitko koskaan kunnantöissä lamppuja,? Muuten vaan kyselen. http://youtu.be/azVLl7RavUs - Oloneuvos.
En minä, mutta muut. Siitä tulikin mieleen, apulaistyöpäälikön "säästäminen" aikoinaan kadunrakenuksen rahoista. Rinta korkealla kehui poikaansa säkömiehenä, joka oli kesätöissä samaisella osastolla kaduntekijänä . Miten "omat" miehet, korjaavat sähköt sosiaalisuojasta. No sähkövika korjaantuikin, mutta sähköt jäi laittamatta pääkytkimestä päälle. Joten vesivehkeet jäätyivät sosiaalisujasta. Sitten tulivatkin, sen alan- ammatilaiset korjaamaan muutamalla tuhannella eurolla vesivehkeet. Nooh, pikku vikoja kuitenkin muihin kämmeihin nähden. Niistä sitten joskus lisää. Luki häiriö, on tosiaan vähän parantunut kirjoitellessa, joten ei aivan hukkaan ole laiton irtisanominen mennyt. Ei, eikä näihin Ollin apua tarvita todentaakseen kaupungin työnjohdon epäpätevyyttä. Nimen omaan lirtisanomisien ja työpaikka kiusaamisen suhteen.
- vakioseuraaja
No joo ihan hyvä toisaalta että joku viitsii sohia kärmeenpesään mutta muistapa Olli vanha sanonta, jo jessen ajoilta "totuuden puhuja ei ole koskaan yösijaa saanut" jatka silti ihmeessä saadaan posket kuumottamaan :-)
- Tuntekoonpistonrinna
Yleensä ne jotka totuuksia laukoo on työpaikalla esimiesten silmissä kusipäitä.
Ne jotka haluaa muutoksia vanhoihin kaavoihin on ongemia etsiviä ja kiusaavat esimiehiä sekä sotkevat heidän työyhteisönsä harmoniaa.
Yleensä ne jotka jotain suoraan sanovat, ovat muiden silmissä Pelläjä.
Todellisuudessa ne ovat pellejä jotka tekevät, vaikka tietävät tekevänsä hullun hommaa ja sitten kehtaavat vielä valittaa, kun mikään ei muutu.
Nämä muutoksien perään huutelevat ovat myös niitä, jotka puukottavat ensimmäisenä selkään, kun pitäisi jotain pistää tekemään.
Vasikkoja on työpaikat täynnä ja he pilaavat koko työympäristön. Kaikki ovat varpaillaan. TOSIn nämä vasikat on yleensä työnantajan toimesta parhaiten ansioituneita ja hyviä ihmisiä! - Oloneuvos.
Vieläkin, tai paremmin on alkanut hymyillyttämään, jonkusten kirjoittajien jatkuva toitottaminen lintsaamisesta tai muuten vaan epäsuositusta työntekjästä. Sillähän perusteellä, jos ainakin JHL demareilta kysytään, niin kaikki muut olisivat näitä ja siten irtisanottavissa. No ei onneksi sentään loppuunsaakka asiat näin ole. Vaikka kohdallani näin oletettiin ja irtisanominen annetiin. Kylläkin terveydelisiin syihin vedoten, edelleenkin. Mutta mitä näistä pyörätulin potkijoista, kun pientä muistutusta heille heidänkin "kuolevaisuudesta".
- Oloneuvos.
Mihin on kateelliset, palstalta kadonnut. Eikai vaan ole Porin kaupunki järjestänyt, ts, tilaisuutta jossa työnjohto on hakannut kläppitaulun karttakepillä puhki kohtaan työhyvinvointi badometrit ja niiden täyttäminen oikein, "nimettömissä" kyselyissä. Opasteena, ettei saa yllyttää veronmaksaja kirjoittajia, kirjoitamaan kaupungin hommista ja niiden epäpätevistä johtajista työnjohtajineen, sekä perseen-nuolija rakkikoira, demari duunari kätyreineen. Tosin on siellä näitä perusSuomalaisiakin näköjään, joukossa myös räksyttämässä.
- Ei tarvitse
ihmetellä. Kokoomuksen olevan Suomen suurin puolue, jopa kohta Porin. Sloukanilla työväenpuolue. Totta, onhan jonkun puolueen pidettävä työntekijöidenkin puolta.
- Oloneuvos.
Olen miettinyt, kuka tuuraa Porin kaupungin valtuutettu demari Martti Lunde'nia, kesä ja talvilomilla. Työn kuvaa tienhöylnkuljettaja- ajojärjestelijä. Ajojärjestelijän palkkauksella. Myöskin, miten on tälläinen virka /toimi, voitu perustaa ilman julkista hakumenettelyä. Voisiko ajatella tähän tehtävään palkata kesätyöntekijä helpottamaan hetkeksi, Martin töitä. Joita itse asiassa ei paljon voi olla, kun ei ole virallisesti edes, toimenkuvaakaan.
- Oloneuvos.
Siinä se. kirjoitti:
http://palkkavertailu.com/palkka/ajojärjestelijä
Olen asiasta varma ,Porin kaupungin olevan nimenomaisesti työnantaja Porin kaupunkilaisile asukkailleen. Jopa siinä määrin että vähätöiset, eli vammaset kokisivat elämässään palkka edun. Mutta mitä saammekaan huomata, kun kasaa pöyhitään. Näiden vammasten etujärjestö käyttääkin jäsenistöään omien kunniahimoisten tarpeiden tyydytämisekseen päästäkseen, jopa vaikuttamaan valtustoon ja sieltä myöskin lautakuntiin. Kaupunginjohtajan myötävaikutuksella niin naisena, kuin että todnnäköisesti liekassa ajatuksella, ne voi tietää sinusta jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358